Afscheid genomen en dan...

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door ellen en de birmanen »

de katten liggen allemaal begraven in het gemeenteplantsoen achter onze tuin, evenals de konijnen.
de honden worden allemaal individueel gecremeerd. op een gegeven moment had ik 8 asbussen in de kast staan. die heb ik allemaal meegenomen naar het strand en daar allemaal uitgestrooid. ook een paar honden uitgestrooid in het park bij ons.
de as van mijn 1e toller gilly staat in een glazen hartje, net als de as van teun en muppet.
het liefst breng ik ze zelf naar het crematorium, meestal worden de honden bij ons thuis ingeslapen.
EchoMira
Posts in topic: 4
Berichten: 11306
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door EchoMira »

ellen en de birmanen schreef: 22 jan 2023, 20:57 de katten liggen allemaal begraven in het gemeenteplantsoen achter onze tuin, evenals de konijnen..

Over 10000 jaar graven ze dat op en denken ze dat het een of ander offeraltaar is. :F: Met paaltjes er omheen.
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 1
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door sonj@ »

Lotus haar as staat nog op zolder. Ik dacht dat uit te strooien op een goed moment. Wacht nu bijna 12 jaar op dat moment. Ik kan mij er maar niet toe zetten. Gelukkig hebben meer mensen dat, lees ik.
De poezen zijn gecremeerd en wel uitgestrooid.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Posts in topic: 1
Berichten: 269
Lid geworden op: 15 sep 2021, 15:48
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Tamara/Bayko »

Toen Bayko overleed heb ik hem individueel laten cremeren en een gepersonaliseerde keramieken urn laten maken in een leuk ateliertje van een enorme hondenliefhebster hier net over de Belgische grens. Opzettelijk gekozen voor een extra groot formaat urn zodat Cyntha's as er later aan kon worden toegevoegd. Zo geschiedde. De urn staat nog steeds hier in de vitrinekast, naast hun favoriete piepbal, enkele plukjes haar van beide en een pootafdruk van Bay. Van Cyntha, wiens voetzolen regelmatige verzorging nodig hadden wegens hyperkeratose, heb ik bewust geen afdruk laten maken omdat ik heel erg 'opgelucht' voor haar was dat ze nu nooit meer iemand aan haar pootjes hoefde te laten klooien. Een klein beetje as van B&C zit in een hangertje dat ik altijd om mijn hals draag. Ik ben verder helemaal niet van de sieraden, maar het geeft me troost om altijd een beetje van mijn gouden duo bij me te hebben.


Als Cody ooit overlijdt, laat ik hem waarschijnlijk resomeren. Nu die mogelijkheid bestaat, spreekt dat me meer aan dan crematie. Misschien dat ik dan vraag zijn schedeltje intact te laten zodat het ook een plek kan krijgen in de vitrinekast. Of misschien toch maar z'n gehele lijfje resomeren, daar ben ik nog niet over uit. Hopelijk duurt het nog heel lang voordat ik daar een definitieve beslissing over hoef te nemen.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 3
Berichten: 5426
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Kells »

Onze katten liggen hier ook alle 5 in de tuin begraven. De oudste samen met de asbus van de eerste hond. Verder liggen er een aantal konijnen, ratten en vogels.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Fabiola17
Posts in topic: 1
Berichten: 586
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Groningen
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Fabiola17 »

2 overleden honden, allebeide bij de dierenarts ingeslapen, zelf meegenomen, zelf bij het crematorium gebracht.
Ze staan op de boekenkast nog steeds.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Fabienne »

Mijn eerste 2 eigen honden heb ik individueel laten cremeren en daarna een tijdje thuis gehad voordat ik ze ging uitstrooien. Moet zeggen dat ik dat zowat nog veel lastiger vond, alsof je ze voor een 2de keer loslaat en echt definitief weg zijn. De honden daarna heb ik achter gelaten bij de dierenarts en daar heb ik dan iets minder moeite mee op 1 of andere manier. Klaar is klaar. Na mijn auto ongeluk hebben we Fealan mee naar huis genomen en zouden we de volgende ochtend samen weg brengen naar de dierenarts en nadenken over wat we met hem wilde, dat liep anders en mijn vriend heeft hem alleen weg gebracht. Hij heeft enige tijd bij de dierenarts gelegen totdat ik weer genoeg bij kennis was om te beslissen wat ik wou, hij ligt nu bij de fokker in de tuin begraven en dat was een beslissing waar wij (ik en fokker) ons het prettigst bij voelde voor Fealan.
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 1
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door galga's »

De eerste ratten zijn allemaal in de tuin begraven. Toen die vol raakte, bleven ze achter bij de dierenarts. De eerste kat ook achtergelaten. Als het aan mij ligt, de volgende katten ook. Bij de honden voelde dat niet goed. Dus individueel laten cremeren, alles geregeld door de dierenarts. Ik hoef geen extra vragen over hoe of wat door een vreemde. Laat mij met mijn verdriet. Gewoon voor het spuitje het formulier bij de dierenarts invullen en na een paar dagen de as weer ophalen.

Ik laat de honden bij de dierenarts in slapen en niet thuis. Zit je daar met zo'n lijk waar je wat mee moet. De dierenarts moet na het inslapen weer snel weg en er is niet genoeg tijd om afscheid te nemen als ze de hond gelijk mee zou nemen. En ik wil weggaan bij de hond, niet de hond bij mij vandaan. Bij de dierenarts krijgen we alle tijd en als we klaar zijn, doen we er een deken over en lopen we weg. Als het rustig is bij de balie, betalen we direct en anders als we de as weer ophalen.

De as van de 3 honden staat nog steeds op/in de kast. In ieder geval van Kenia wil ik nog een askraal laten maken, waar de as in glas mee gebrand wordt. Misschien dat ze uitgestrooid worden als Loba, Lily en Kiki er ook niet meer zijn. Op het strand, waar ze altijd lol hadden met elkaar. Dat zie ik wel over een jaar of max 5.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 1
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door kloesje »

Ik heb Macho individueel laten cremeren. Zelf naar het crematorium gebracht, daar even in een aparte ruimte nog met hem samen kunnen zijn, gewoon op zijn eigen kussen. Daar kregen we nog de mogelijkheid om een afdruk te maken van zijn pootje of wat haar af te knippen. (niet gedaan, maar de mogelijkheid was daar).
Die dag zat de planning van de oven vol en werd hij later die week gecremeerd, precies na een week heb ik zijn as weer opgehaald.
Deze staat nog in de strooikoker op de kast, naast een geweldige foto van hem en een prachtig schilderij (gekregen van @Ybbihs )
Ik heb nog geen idee wat ik met zijn as wil doen, hij is 13,5 jaar mijn maatje geweest, overal mee heen verhuist en overal hebben we er samen ons thuis van gemaakt. Dus voor mijn gevoel hoort hij gewoon bij mij thuis en misschien straks een deel in een hangertje, maar voor nu voelt het nog niet ok om iets uit zijn bus te halen.

Over zijn knie implantaat heb ik niets gehoord...
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
BieneMaya

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 22 jan 2023, 10:25 Ik ben helaas een stuk prozaïscher. Ik laat ze achter bij de dierenarts.
En als ze daarna een tweede leven beginnen als tubetje lijm dan is dat maar zo.
Zodra de ziel uit het lijf is is het voor mij klaar. Dan rest niets dan een kadaver.
Maar als een ander het wel prettig vindt om te cremeren of begraven, be my guest hoor. Ik heb daar niets op tegen en begrijp het ook wel.
Maar het is niks voor mij.
Dit dus. Romy is wel in mijn tuin begraven maar zij was een klein hondje. Maya zal in de kadaverbak belanden.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 1
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Barkley »

Nanna schreef: 22 jan 2023, 10:25 Ik ben helaas een stuk prozaïscher. Ik laat ze achter bij de dierenarts.
En als ze daarna een tweede leven beginnen als tubetje lijm dan is dat maar zo.
Zodra de ziel uit het lijf is is het voor mij klaar. Dan rest niets dan een kadaver.
Maar als een ander het wel prettig vindt om te cremeren of begraven, be my guest hoor. Ik heb daar niets op tegen en begrijp het ook wel.
Maar het is niks voor mij.
Ik heb dat ook gedaan met de katten - vond dat eigenlijk wel prima. Maar als ik dan denk hoe Fred met z'n grote lichaam in zo'n kist gepropt zal worden :cry: Dus als de tijd (over een jaar of 25 ofzo :engel: ) daar is denk ik dat Fred toch gecremeerd zal worden.
Nanna

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Nanna »

BieneMaya schreef: 23 jan 2023, 09:58 Maya zal in de kadaverbak belanden.
Wat zeg je dat toch weer heerlijk subtiel :LOL:
Maar goed, daar draait het wel op uit. Maar andere dieren liggen er ook en wat zijn mijn dieren beter dan die beestjes? Het wordt linksom of rechtsom allemaal verbrand dus de uitkomst is hetzelfde.
Het is dat het wettelijk gezien niet mag maar ik zou er nul problemen mee hebben als ze mij daar tzt ook tussen keilden. Hup, gezellig tussen een koe en een varken en fikken maar. Eigenlijk beter dan bij zo’n sterfhuis waar ze allemaal vroom staan te kijken maar er uiteraard geen donder van menen.
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 5
Berichten: 1058
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door annnie »

Nanna schreef: 23 jan 2023, 10:09
BieneMaya schreef: 23 jan 2023, 09:58 Maya zal in de kadaverbak belanden.
Wat zeg je dat toch weer heerlijk subtiel :LOL:
Maar goed, daar draait het wel op uit. Maar andere dieren liggen er ook en wat zijn mijn dieren beter dan die beestjes? Het wordt linksom of rechtsom allemaal verbrand dus de uitkomst is hetzelfde.
Het is dat het wettelijk gezien niet mag maar ik zou er nul problemen mee hebben als ze mij daar tzt ook tussen keilden. Hup, gezellig tussen een koe en een varken en fikken maar. Eigenlijk beter dan bij zo’n sterfhuis waar ze allemaal vroom staan te kijken maar er uiteraard geen donder van menen.

Bij mijn weten gaan ze bij destructie in de hakselaar en worden de grondstoffen grondig gescheiden zodat ze het voor andere dingen kunnen hergebruiken.

Dat het dier op die manier in een potje lijm komt of wat ze er ook van maken vind ik ergens nog wel wat hebben. Maar niet die van mij,daar blijven ze van af
Afbeelding
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 2
Berichten: 716
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door alinelaila »

Nanna schreef: 23 jan 2023, 10:09
BieneMaya schreef: 23 jan 2023, 09:58 Maya zal in de kadaverbak belanden.
Wat zeg je dat toch weer heerlijk subtiel :LOL:
Maar goed, daar draait het wel op uit. Maar andere dieren liggen er ook en wat zijn mijn dieren beter dan die beestjes? Het wordt linksom of rechtsom allemaal verbrand dus de uitkomst is hetzelfde.
Het is dat het wettelijk gezien niet mag maar ik zou er nul problemen mee hebben als ze mij daar tzt ook tussen keilden. Hup, gezellig tussen een koe en een varken en fikken maar. Eigenlijk beter dan bij zo’n sterfhuis waar ze allemaal vroom staan te kijken maar er uiteraard geen donder van menen.
Alleen is destructie niet een of andere massa-crematie, maar gaan ze de hakselaar in om daarna eventueel te dienen als brandstof. In eerste instantie worden ze dus versnipperd.

Moet iedereen overigens helemaal zelf weten hoor, maar op m'n werk worden dieren nog wel eens opgehaald door de Rendac en echt niet dat ik m'n honden/katten daar bij wil hebben.
Nanna

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Nanna »

Mij maakt dat niks uit. Ik ga er met hetzelfde gemak zelf tussen liggen.
Dood is dood en met het levenloze omhulseltje kan ik niks meer. Daar houdt het voor mij op.
Het levenloze omhulsel zal het zelf trouwens ook worst wezen😎
Cremeren doe je niet voor het dier maar voor jezelf. En dat is prima.
Heb het zelf ook weleens in een opwelling gedaan, bij Simone. Dus ik snap het wel.
Maar toen ik een tijd later een doodsdiploma kreeg had ik alweer spijt. Wat een disney-onzin.
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 5
Berichten: 1701
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 23 jan 2023, 12:03 Mij maakt dat niks uit. Ik ga er met hetzelfde gemak zelf tussen liggen.
Dood is dood en met het levenloze omhulseltje kan ik niks meer. Daar houdt het voor mij op.
Het levenloze omhulsel zal het zelf trouwens ook worst wezen😎
Cremeren doe je niet voor het dier maar voor jezelf. En dat is prima.
Heb het zelf ook weleens in een opwelling gedaan, bij Simone. Dus ik snap het wel.
Maar toen ik een tijd later een doodsdiploma kreeg had ik alweer spijt. Wat een disney-onzin.
Zou mij ook niks uitmaken, als mijn honden dood zijn voelen ze toch niks van die hakselaar valt voor mij in dezelfde categorie als cremeren.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Frootje »

Bij mij is het blijkbaar niet bij elke hond hetzelfde. Bij de vorige honden vond ik het niet erg als ze bij de dierenarts achterbleven. Bij Froo moet ik er echt niet aan denken, ik breng haar zelf wel naar het crematorium. Ik wil wel een assieraad van haar, ik ben toch al gewend om sieraden met sentimentele waarde te dragen en ik vind dat ook wel mooi. Ik heb met Froo zo'n sterke band, zij is heel speciaal voor mij en ik denk niet dat ik dat zomaar kan afsluiten door haar bij de dierenarts achter te laten en te zeggen 'regel het maar'. Maar goed, hopelijk kan zij ook nog wel tien jaar mee en hoef ik er voorlopig nog niet over na te denken.

Bij Aloy heb ik er ook nooit over nagedacht, die is nog geen jaar oud. Ze is wel altijd bij me en dat schept uiteindelijk toch ook wel een speciale band, dus het zou me niks verbazen als ik haar tegen die tijd ook niet zomaar achter kan laten.
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2171
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Rosanne »

Bij mijn ouders thuis de honden begraven of gecremeerd. Mijn kat ook gecremeerd, daar kan ik toch geen afstand van doen. Voelt nog niet goed. Brego en Odin zullen ook over hopelijk heel wat jaartjes gecremeerd worden. Achterlaten gaat m niet worden en ze worden sowieso thuis altijd ingeslapen. Begraven wil ik niet, want willen misschien in de toekomst dan toch nog een andere woning. En wie weet denk ik er over zoveel jaar toch weer anders over.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Border Collie
Posts in topic: 1
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 sep 2021, 15:11

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Border Collie »

Mizzsylver schreef: 22 jan 2023, 12:50 Ik laat ze cremeren en Indy en Gaia staan in een urn op m’n slaapkamerkast. Ik kijk er nooit naar maar het voelt goed dat ze “thuis” zijn.
Exact dit. Noah is met de verhuizing meegegaan en staat heel saai op de koelkast. Maar ze is er toch een beetje bij. Ik krijg het niet over m’n hart om haar uit te strooien samen met m’n ex
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door CatnDog »

We hebben onze kat in de tuin begraven. Ik weet niet of dat met een (grote) hond mag, maar ik ben van plan om mijn hond (voorlopig nog niet mag ik hopen!) te laten cremeren. Ik denk niet dat ik per se een urn mee naar huis zou willen nemen, ik zat meer te denken aan een gezamenlijke crematie met andere overleden huisdieren tegelijkertijd. Misschien is dat hetzelfde als Nanna's optie? Achterlaten bij de dierenarts = eveneens gezamenlijk gecremeerd?
Nanna

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 23 jan 2023, 17:39 We hebben onze kat in de tuin begraven. Ik weet niet of dat met een (grote) hond mag, maar ik ben van plan om mijn hond (voorlopig nog niet mag ik hopen!) te laten cremeren. Ik denk niet dat ik per se een urn mee naar huis zou willen nemen, ik zat meer te denken aan een gezamenlijke crematie met andere overleden huisdieren tegelijkertijd. Misschien is dat hetzelfde als Nanna's optie? Achterlaten bij de dierenarts = eveneens gezamenlijk gecremeerd?
Nou, niet helemaal. Bij een crematie zijn er bedroefd kijkende professionals bij en de hond wordt inderdaad al dan niet individueel gecremeerd.
Bij de destructie gaat het er wat rauwer aan toe. Daar worden de dieren verhakseld en daarna gesteriliseerd. Het restprodukt wordt hergebruikt.
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Teckeltoos »

Onze vorige teckels zijn bij de dierenarts achter gebleven.
Met Peer gaat het wat mij betreft een heel andere zaak worden.
Het idee om eventueel zijn as in mijn kleren te verstoppen spreekt mij aan.
Peer zit niet in mijn hart; hij is een stuk van mijn hart.
Ik wil er niet aan denken dat er een tijd gaat komen dat hij er niet meer is.
Ik wil als ik ga hem voor altijd bij me hebben. Al is het in de vorm van as.
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 5
Berichten: 1058
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door annnie »

CatnDog schreef: 23 jan 2023, 17:39 We hebben onze kat in de tuin begraven. Ik weet niet of dat met een (grote) hond mag, maar ik ben van plan om mijn hond (voorlopig nog niet mag ik hopen!) te laten cremeren. Ik denk niet dat ik per se een urn mee naar huis zou willen nemen, ik zat meer te denken aan een gezamenlijke crematie met andere overleden huisdieren tegelijkertijd. Misschien is dat hetzelfde als Nanna's optie? Achterlaten bij de dierenarts = eveneens gezamenlijk gecremeerd?
Nee, die dieren gaan dus naar de destructie. Dat gebeurt in een groot bedrijf waarin alle beesten,ook landbouw huisdieren op de grote hoop de verhakselaar in gaan. Ook een legitieme optie, maar ik denk wel goed om vooraf te weten. Voor de een maakt het niks uit,want dier is toch dood. Ik vind het zelf een nare gedachte dat het lijfje van een door mij geliefd dier als afval verwerkt wordt. Puur emotie, maar ieder z'n eigen keuze en dat zijn er aardig wat als je dit topic doorleest 😀
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 5
Berichten: 1058
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door annnie »

Nanna schreef: 23 jan 2023, 17:53
CatnDog schreef: 23 jan 2023, 17:39 We hebben onze kat in de tuin begraven. Ik weet niet of dat met een (grote) hond mag, maar ik ben van plan om mijn hond (voorlopig nog niet mag ik hopen!) te laten cremeren. Ik denk niet dat ik per se een urn mee naar huis zou willen nemen, ik zat meer te denken aan een gezamenlijke crematie met andere overleden huisdieren tegelijkertijd. Misschien is dat hetzelfde als Nanna's optie? Achterlaten bij de dierenarts = eveneens gezamenlijk gecremeerd?
Nou, niet helemaal. Bij een crematie zijn er bedroefd kijkende professionals bij en de hond wordt inderdaad al dan niet individueel gecremeerd.
Bij de destructie gaat het er wat rauwer aan toe. Daar worden de dieren verhakseld en daarna gesteriliseerd. Het restprodukt wordt hergebruikt.
:mrgreen: had je ook www.watisdestructie.nl gevonden?
Afbeelding
Nanna

Re: Afscheid genomen en dan...

Bericht door Nanna »

annnie schreef: 23 jan 2023, 18:30
Nanna schreef: 23 jan 2023, 17:53
CatnDog schreef: 23 jan 2023, 17:39 We hebben onze kat in de tuin begraven. Ik weet niet of dat met een (grote) hond mag, maar ik ben van plan om mijn hond (voorlopig nog niet mag ik hopen!) te laten cremeren. Ik denk niet dat ik per se een urn mee naar huis zou willen nemen, ik zat meer te denken aan een gezamenlijke crematie met andere overleden huisdieren tegelijkertijd. Misschien is dat hetzelfde als Nanna's optie? Achterlaten bij de dierenarts = eveneens gezamenlijk gecremeerd?
Nou, niet helemaal. Bij een crematie zijn er bedroefd kijkende professionals bij en de hond wordt inderdaad al dan niet individueel gecremeerd.
Bij de destructie gaat het er wat rauwer aan toe. Daar worden de dieren verhakseld en daarna gesteriliseerd. Het restprodukt wordt hergebruikt.
:mrgreen: had je ook www.watisdestructie.nl gevonden?
Ja, ik dacht dat de hens er in ging. Maar steriliseren en verhakselen vind ik ook prima hoor,
Al maakt iemand er een bonthoedje van.
Plaats reactie