En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

Camping de Duinpan in Noordwijk. Mooie besloten veldjes met hoge heggen erom heen. Honden hebben dus weinig prikkels van andere honden en mensen die steeds langs lopen. 400 meter van bos en duinen waardoor je in anderhalve kilometer naar het strand wandelt. In het bos en duingebied kun je kilometers wandelen. Echt een aanrader.
Ik was samen met vrienden met 2 hondjes, waarvan 1 een broertje is van Herbert. :hartjes:
En prachtig weer. :cheer:

Afbeelding

Afbeelding
Kleinzoon Herbert met zijn opa Perry.

Afbeelding
Zoon Louitje met zijn vader Marco

Afbeelding
Lieve oude Marco, ruim 11 jaar inmiddels, hier in relax modus maar ook nog steeds
superfit..

Afbeelding
Perry met zijn aandoenlijke ouwe snoetje, mijn soulmate, hij wordt in mei 14. :hartjes:. Qua afstanden lopen gaat ie nog steeds prima mee, hij heeft het alleen eerder koud en slaapt veel meer dan vroeger. Hij had aan het begin van de wandeling ook een jasje aan, maar de zon in combinatie met het lopen was warm genoeg dus jasje uit gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 5
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Crutz »

Heerlijk. Lekker de ruimte en genieten van de omgeving
Sterre
Posts in topic: 1
Berichten: 1022
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Sterre »

Dat ziet er heerlijk uit. Was de Corgi niet mee?
Tineke
Posts in topic: 1
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Tineke »

Noordwijk heeft heerlijke wandelgebieden.
Als je een stukje verderop gaat , Zandvoort, kun je ook heerlijk wandelen.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Teckeltoos »

Ziet er goed uit.
Is iets om te onthouden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

Sterre schreef: 29 jan 2023, 09:19 Dat ziet er heerlijk uit. Was de Corgi niet mee?
Nee, de Corgi is van zoonlief die nog thuis woont. Simon staat zijn Frank niet af. :neenee: :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

Teckeltoos schreef: 29 jan 2023, 11:00 Ziet er goed uit.
Is iets om te onthouden.
Zeker de moeite waard. Niet al te duur. Mooie locatie. Prima en schoon sanitair.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

@Crutz en @Tineke we hebben zeker genoten van de omgeving. Zandvoort is ook zeker mooi, maar ken je daar ook campings waar je met meer dan 2 honden (4 dus) terecht kunt?

Vandaag nog even na 't opbreken naar Noordwijk aan zee gereden. Campers geparkeerd, en met de honden nog even een flink stuk strand gedaan. Nadeel van een stuk strand bij het centrum en dus met veel strandtenten is dat het superdruk is met mensen en kinderen. Dat is dan dikke pech voor Louitje want die moet dan aan de lijn en juist Louitje geniet intens van knetterhard racen door de branding. Maar hij werd dus vandaag even opgeofferd. Hij is niet sociaal naar mensen dus moet gewoon vast.

Ik mijd altijd andere mensen en honden als ik met mijn viertal loop. Ga iedereen uit de weg. Echter op een zondag aan het strand in Noordwijk is dat natuurlijk kansloos.

Supergrappig dus om te zien hoe mijn honden zijn in de interactie met anderen. Herbert is een echte allemansvriend voor mens en dier. Hij werd nog even flink te grazen genomen door een standaard teckel ruwhaar, die bazen moesten de teckel echt van hem aftrekken, maar behalve dat zijn ego gekwetst was vloog hij weer vrolijk verder over het strand op zoek naar nieuwe vriendjes. Het is echt een blij ei. Grappig om te zien dat hij soms een sprintje trekt naar een hond in de verte en toch ineens bedenkt beter van niet als hij er bijna is. Hij is dus geen ongeleid projectiel.
Marco is een goedmoedige lobbes die overal even gaat buurten, alleen even duidelijk protesteerde bij een prachtige zwarte Riesen Schnautzer reu die vond dat ie Marco moest beklimmen, maar dat gaat altijd proportioneel en zonder drama.
Perry verbaasde vriend en vijand door blij en geïnteresseerd menig hond op te zoeken en uit te nodigen tot spel. :O: Hij is in zijn hele leven nog nooit geïnteresseerd geweest in andere honden. Ik moest hem zelfs ophalen bij twee chihuahua dames, hij kwam gewoon niet meer mee. :LOL:

En nu zijn ze allemaal uitgeput na ons weekendje weg, zoveel indrukken,
Dat begint al bij het wakker worden:

Afbeelding
Ik zie een konijn....

Afbeelding
Ik lig gewoon heel relaxed naar buiten te kijken...

Afbeelding
Nou maar ik zie toch ook echt een konijn hoor!! En vogels op de heg!!

Onderweg naar huis:

Afbeelding
Perrry reist eerste klas :hartjes:

En thuis is iedereen lekker helemaal out
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Louitje gaat lekker zelf in zijn kamerkennel liggen, deurtje is gewoon open maar hij is er nog niet uit geweest. :slaap2:

Heerlijk weekendje gehad!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 5
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Crutz »

Budkes schreef:[mention]Crutz[/mention] en [mention]Tineke[/mention] we hebben zeker genoten van de omgeving. Zandvoort is ook zeker mooi, maar ken je daar ook campings waar je met meer dan 2 honden (4 dus) terecht kunt?

Vandaag nog even na 't opbreken naar Noordwijk aan zee gereden. Campers geparkeerd, en met de honden nog even een flink stuk strand gedaan. Nadeel van een stuk strand bij het centrum en dus met veel strandtenten is dat het superdruk is met mensen en kinderen. Dat is dan dikke pech voor Louitje want die moet dan aan de lijn en juist Louitje geniet intens van knetterhard racen door de branding. Maar hij werd dus vandaag even opgeofferd. Hij is niet sociaal naar mensen dus moet gewoon vast.

Ik mijd altijd andere mensen en honden als ik met mijn viertal loop. Ga iedereen uit de weg. Echter op een zondag aan het strand in Noordwijk is dat natuurlijk kansloos.

Zelf niet echt vt kamperen, dus kan je niet aan campings helpen

Vandaag Kiara het laatste stuk ook vast. Ze is heel mens sociaal maar wel getriggert door hardlopers. Hou ik afstand, dan gaat het prima. Dus toen ik van achter 3 dames hardlopend aan zag komen zei ik “kom we gaan alvast van de waterlijn af richting de uitgang”

Alleen toen wij halverwege naar boven waren bleken de dames hardlopers omgedraaid en kwamen ze onze kant op. Dat zag ik dus te laat. Kiara vol gas hun kant op. Ik fluiten (recall op fluit) en ondanks dat een van de dames door haar hurken ging en in haar handen klapte kwam ze terug. Kiara had alleen onderweg haar bal losgelaten en vond dus dat ze geen beloning had bij mij ;-) draaide om en weer hun kant op. Commando “bal!!!!” en wederom fluiten hielp Afbeelding
Alleen ondertussen wilde een andere hond ook die kant op, baasje vond het denk ik veel geweld en ging enorm hard roepen. Het arme ding schrok of daarvan, of van Kiara haar geweld. Want toen ze terug bij mij was, aangelijnd en wij zeker al 50–100 meter gelopen hadden en de dames hardlopers ook weer op pad waren stond hij nog steeds aan de grond genageld om zich heen te kijken.
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

Arme onschuldige hond :F:

Louitje is degene van al mijn honden die het allerbest luistert. Maar gezien het feit dat het ook nog een actieve diensthond is wil ik gewoon geen risico lopen en blijft hij aangelijnd tenzij zijn loslopen zonder gevaar is. Dat is best vaak, alleen niet op een overvol strand, :mrgreen:

Wel heel erg knap van Kiara. :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 5
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Crutz »

Budkes schreef:Arme onschuldige hond :F:

Louitje is degene van al mijn honden die het allerbest luistert. Maar gezien het feit dat het ook nog een actieve diensthond is wil ik gewoon geen risico lopen en blijft hij aangelijnd tenzij zijn loslopen zonder gevaar is. Dat is best vaak, alleen niet op een overvol strand, :mrgreen:

Wel heel erg knap van Kiara. :E:

Snap ik heel goed van Louitje. Ik loop ook niet voor niks al net na het licht worden op het strand met Kiara los en zoals gisterenmiddag (voetballende gezinnetjes) gewoon aangelijnd en zonder tijd voor foto’s.
En wat ik zoon van vriend vandaag zei:
Ook al gaat Winny nu de recall steeds meer kopiëren van Kiara nu we bijna altijd (ook thuis, niet alleen weekend) samen lopen. Samen los wordt hem niet. Veel te veel angst dat ze bv zo met een hardloper of ballengooiende andere hondenbaas elkaar opnaaien. En ja, dan is Kiara wel een sporthond die bijt.
Nee geen zin in dat gezeik. En vriend is misschien geen vroege vogel, maar z’n puberzoon is prima vroeg z’n bed uit te krijgen (lees ik mag hem er voor wakker maken, zelf wakker worden is wel een stap te ver)
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

Hier gaan Herbert en Louitje ook niet samen los. Beide veel te reactief. Herbert uit lol en Louitje uit drift. Marco en Perry staan ze nog net niet hoofdschuddend na te kijken met een hoofdschuddend van doe toch eens normaal. 😁
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 5
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Crutz »

Budkes schreef:Hier gaan Herbert en Louitje ook niet samen los. Beide veel te reactief. Herbert uit lol en Louitje uit drift. Marco en Perry staan ze nog net niet hoofdschuddend na te kijken met een hoofdschuddend van doe toch eens normaal. Afbeelding

Wel leuk gezicht. Groot (alhoewel, ik ken Louitje z’n zus, groot is misschien relatief) en klein samen op drift Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

Groot is idd relatief. Louitje weegt maar 29 kilo. :mrgreen:
Hij is de op 1na kleinste mechel die ik ooit heb gehad, jij hebt hem ooit gezien op de praktijk wedstrijd als klein smurfje, hij is daarna niet veel meer gegroeid. :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 5
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Crutz »

Budkes schreef:Groot is idd relatief. Louitje weegt maar 29 kilo. :mrgreen:
Hij is de op 1na kleinste mechel die ik ooit heb gehad, jij hebt hem ooit gezien op de praktijk wedstrijd als klein smurfje, hij is daarna niet veel meer gegroeid. :F:
Yup toen, maar niet volwassen.
Wel met z’n zus getraind en die is natuurlijk ook niks groot

Maar mijn dames zijn ieder 22/23 kilo dus ook niet groot of zwaar
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door ranetje »

Mooie plek om te kamperen :ok:
's Zomers mag je overdag waarschijnlijk het strand niet op?
Dat is tenminste zo bij de meeste stranden langs de kust.

Stille stranden vind je vooral op de eilanden.
Zeker buiten het seizoen is dat ideaal.


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 8
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door Budkes »

Ik heb geen idee, maar was zeker niet van plan om in de zomer naar de stranden aan de kust te gaan, mij niet gezien veels te druk. In het seizoen vindt je ook nog steeds stille stranden op de eilanden. Vandaar dat ik al jaren m'n campertje op Texel parkeer. Ook in de zomer mag je gewoon met je honden het strand op. En als je meer dan 300 meter van een strandopgang wegloopt kom je al geen kip meer tegen.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: En weer een nieuwe "hondencamping" gevonden.

Bericht door blondie »

Tussen Noordwijk en Katwijk is het hondenstrand, permanent vrij voor honden ook in de zomer. Vanaf parkeerterrein noordduinen in Katwijk moet je dan eerst klein stukje door duin, en geloof bij de 2de of 3de strandafslag begint het vrije hondenstrand. Bij Noordwijk weet ik niet precies waar het begint.
Plaats reactie