Bedankt

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht
Plaats reactie

Wat doet jouw hond hem/haar wat lekkers aangeboden wordt ?

Neemt het altijd voorzichtig aan.
14
30%
Neemt het alleen aan van bekenden
5
11%
Neemt alleen maar van mij aan.
2
4%
Neemt het rustig aan maar gnapt soms; afhankelijk van hoe lekker het is.
8
17%
Neemt het aan maar laat het meteen vallen om dan te onderzoeken of het echt eetbaar en lekker is.
7
15%
Neemt het aan maar laat het vallen en loopt weg
3
6%
Neemt het alleen aan als ik toestemming gegeven heb.
2
4%
Mijn hond heeft geleerd niks van anderen aan te nemen want ik wil het niet.
0
Geen stemmen
Mijn hond krijgt nooit wat aangeboden door anderen.
1
2%
Anders n.l.
5
11%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Bedankt

Bericht door Teckeltoos »

Peer neemt een koekje wat hem aangeboden wordt graag aan.
Toch sta ik dat alleen toe als dat door bekenden gedaan wordt.
Van anderen neemt hij het voorzichtig aan en eet het alleen op als het iets heeeeeel lekkers is.
Anders laat hij het gewoon vallen en gaat zijns weegs.
Als hij van ons wat lekkers krijgt kan hij afhankelijk van de lekkerheidsgraad behoorlijk gnappen (je vingers zowat erbij nemen)

Wat doen jullie honden in zo'n geval als er toestemming gegeven is voor het geven van lekkers ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2765
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Bedankt

Bericht door Diana »

Ze pakken het allemaal beheerst aan. Je hoeft nooit bang te zijn voor je vingers, ook niet als het héél lekker is.
Ze mogen ook van vreemden lekkers aannemen, maar Fayah en Mila doen dat niet altijd. Dat heb ik ze niet geleerd overigens, dat willen ze gewoon niet.
Als ze het niet lekker vinden (bijvoorbeeld Mila in het geval van het meeste fruit), pakt ze het meestal wel aan en laat het daarna uit de bek vallen.
Afbeelding
Nanna

Re: Bedankt

Bericht door Nanna »

Meestal interesseert het ze niet.
Alleen Katus, die wel. Dus iedereen heeft het consigne haar niks te geven. Ik wil niet dat ze op mensen afvliegt om te zeuren om snoep.
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4939
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Bedankt

Bericht door ranetje »

Ik vermijd die situaties.
Mensen die zo willen geven ontwijk ik en mensen die vragen of mijn hond wat mag geef ik "nee" als antwoord.
Ik wil niet dat ze wat aannemen van anderen "zomaar voor niets" :P
Heb ze overigens niet nadrukkelijk geleerd om te weigeren.
Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 999
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Bedankt

Bericht door S.V. »

Zillion vind altijd dat hij tekort eten krijgt dus die is van het rats, en denk om je vingers, tenzij ik er gelijk bij zeg van zachtjes.. boots wil ook nog wel eens per ongeluk een vinger meenemen, Zuri doet altijd heel erg zachtjes en beheerst.. en ik laat andere mensen mijn honden niet even een koekje geven of zo.. nooit gedaan ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Bedankt

Bericht door HillieS »

Sowieso alleen als ik toestemming heb gegeven aan degene die vraagt of er wat gegeven mag worden (en dat is alleen bij bekenden), en dam nemen ze allebei t netjes aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stellamay
Posts in topic: 1
Berichten: 177
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:15
Honden: 1
Welke: een Woezeltje

Re: Bedankt

Bericht door stellamay »

Woes lust bijna niks, dus als mensen vragen of hij een snoepje mag, zeg ik altijd "ja hoor, als hij het lust". Super handig, want zo kwam ik dus te weten dat hij de hondensnoepjes van mijn collega aannam én op at. Ik viel bijna om :')

De meneer bij de welkoop was zéér teleurgesteld dat Woes het snoepje niet aannam, hij rook eraan en draaide zijn hoofd weg. Nee dankuwel meneer :pffff:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 2615
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Bedankt

Bericht door Loraine »

Anders:
Ze doen net alsof ze nooit wat te vreten krijgen en bijten nog net je vingers niet af bij het weggrissen vh lekkers. :schrik:
Blijkt het iets te zijn wat niet lekker is dan vreet Dívka het alsnog op en Mahdu omdat Dívka het anders afpakt.
Heb ik hem alleen bij me dan tuft hij het uit na het aangepakt te hebben. :')

Ik geef zelf altijd het commando 'zachtjes' en hou mijn vingers ervoor (lekkers naar mij toe gedraaid zegmaar) en geef het pas als ze het netjes aanpakken, grossen/in mijn hand bijten levert ze een brul en een oorveeg op.
Anderen staan er niet bij stil dat niet elke hond dingen netjes aanpakt ondanks dat ik ze waarschuw en uitleg hoe het te geven, die staan vervolgens te mopperen dat ze een pijnlijke vinger hebben. :x
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 1
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Bedankt

Bericht door Ybbihs »

Ze vreten alles van iedereen en bij voorkeur nog met een stuk vinger erbij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Bedankt

Bericht door Frootje »

Aloy mag eigenlijk niet door anderen gevoerd worden, maar ik maak soms wel eens een uitzondering voor vrienden. Afhankelijk van haar bui schrokt ze het uit je hand op of pakt ze het voorzichtig aan. Aloy heeft nog niet zoveel zelfbeheersing als ze hoog in haar energie zit, maar als ze rustig is, beheerst ze zich prima. Ze pakt dingen van anderen hetzelfde aan als van mij.

Voor Froo kan ik geen antwoord geven. Zij is elke dag anders. Soms pakt ze niks aan van vreemden, soms wel. Soms eet ze het meteen op en soms tuft ze het eerst nog uit. Soms schrokt ze het naar binnen maar soms ook niet. Froo is veranderlijker dan het weer.
Marc

Re: Bedankt

Bericht door Marc »

Bas pakt alles van iedereen lief aan. Guus springt en klak! Dus dat is toch wel oppassen en ik waarschuw mensen soms ook. Zelf gooi ik zijn snoep omdat ik geen zin heb om hem zachtjes doen aan te leren.

Dus hij springt en hapt dan behoorlijk hard in je vingers.
Gebruikersavatar
Cendy
Posts in topic: 1
Berichten: 1414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Bedankt

Bericht door Cendy »

Toos pakt alles heel voorzichtig aan.
En soms loopt ze gewoon weg, ligt helemaal aan wie het geeft. Dat beest heeft echt mensenkennis :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2765
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Bedankt

Bericht door Diana »

Niet lekker (behalve voor Arlo dan, dat is onze kliko :F: )



Wel lekker:

Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 1
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Bedankt

Bericht door Tineke »

Ze pakken alles voorzichtig en rustig aan, op Jimi na want die heeft altijd haast

Wel enkel van bekende, sowieso schooieren ze nooit bij andere, het idee alleen al voor de meiden , de horror :mrgreen: en Jimi doet dat ook niet.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Bedankt

Bericht door Mo-yi »

Mo-yi neemt iets lekkers altijd heel voorzichtig aan.
Eigenlijk geven anderen nooit iets, maar er is een tijdje een post-mevrouw geweest die netjes vroeg of ze iets mocht geven. Ik vond dat ergens zo lief ook. Dan is het een onbekende en kijkt Mo me eerst wel aan om te checken of het wel oke is, eenmaal geproefd is die mevrouw wel heeeel erg lief en een volgende keer neemt ze het gewoon , zachtjes aan.
Toen Mo een pupje was en ik haar weleens meenam de dierenwinkel in was ze erg onder de indruk van alle geurtjes, ze vond het helemaal niet leuk. Een koekje van de caissière om haar wat over te halen pakte ze wel aan en werd gelijk op de grond gelegd..teveel indrukken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2622
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Bedankt

Bericht door CatnDog »

Zeno neemt iets lekkers heel voorzichtig aan.
Iets krijgen van anderen. Tja... Als iemand voor het eerst iets aan hem geeft (daar leer je van: dat mag van mij dus niet meer), pakt hij het voorzichtig aan. Maar... dan is de associatie die persoon + lekkers gemaakt. De volgende keer als hij die persoon tegen komt, wordt het hyper doen. Het aanpakken zelf zal nog wel voorzichtig gaan, maar dat hypere eromheen daar zit ik niet op te wachten.

@ Diana. Die video waarin ze iets niet lekker vinden: zo herkenbaar! Zeno is dol op appel, maar banaan hoeft voor hem niet. Dus dan is het net zoals bij een stukje komkommer: plop op de grond. Heerlijk :LOL:
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2765
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Bedankt

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 05 feb 2023, 16:40 Zeno neemt iets lekkers heel voorzichtig aan.
Iets krijgen van anderen. Tja... Als iemand voor het eerst iets aan hem geeft (daar leer je van: dat mag van mij dus niet meer), pakt hij het voorzichtig aan. Maar... dan is de associatie die persoon + lekkers gemaakt. De volgende keer als hij die persoon tegen komt, wordt het hyper doen. Het aanpakken zelf zal nog wel voorzichtig gaan, maar dat hypere eromheen daar zit ik niet op te wachten.

@ Diana. Die video waarin ze iets niet lekker vinden: zo herkenbaar! Zeno is dol op appel, maar banaan hoeft voor hem niet. Dus dan is het net zoals bij een stukje komkommer: plop op de grond. Heerlijk :LOL:
Ja, echt hè? Het zal wel lekker zijn, dus we pakken het maar aan, en dan... blegh!
Mila eet het uiteindelijk alleen op omdat Arlo het ook eet en dan wil zij het ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 1
Berichten: 1873
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Bedankt

Bericht door kayleigh* »

Minou neemt van vreemde niks aan en anders tuft ze het gelijk uit. Bij mij wil ze vanuit enthousiasme nog wel een hap vinger meenemen, maar zachtjes is dan voldoende. Nala neemt van iedereen wat aan, want eeetuuhh. Wel met beleid.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
BieneMaya

Re: Bedankt

Bericht door BieneMaya »

Maya is lomp. Ze vertrouwd erop dat wat gegeven wordt lekker is en gnapt dan soms een vinger erbij. Wel heb je altijd kwijl aan je vingers :schrik:

Mijn zus heeft vaak een soort van gedroogde kipstukjes mee voor Nikki en als Maya daar ook 1 van mag dan is zachtjes doen wel heel moeilijk :LOL:

En niemand mag zomaar wat geven. Om de reden die Nanna gaf. Ik wil niet hebben dat ze van iedereen snoep gaat verwachten.
Ben 1x uit mn plaat gegaan toen Maya ongeveer 7 maand was en ik mijn buuf betrapte op koekjes door de schuttingpoort geven. Maya deed elke keer zo debiel achter t huis, piepen en alles erbij.
Ja duh als daar wat te halen valt :boos: .
Terwijl ik Maya aan het leren was om rustig te zijn in de tuin.

Buuf ontwijkt me nu :F:
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Bedankt

Bericht door Fabienne »

Nog niet in mijn dromen dat het gebeurt dat vreemde mensen mijn honden staan te voeren. Ik heb er zelfs een x ruzie over gehad en die meneer gesommeerd zelf een hond te kopen en dan maar vol te proppen. Stop toch ook niet bij een wildvreemd kind een lolly in z'n giechel?

Ze zullen het zeker wel aanpakken daar zijn het een labrador en flatcoated voor maar ik wil het niet dus ik voorkom dit soort situaties. Hier in huis mag het na toestemming wel en zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn behoorlijk geliefd bij de honden, dat vindt ik prima
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5423
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Bedankt

Bericht door Kells »

Ik wil het niet hebben dat anderen mijn honden voeren. Ze zijn zo al vrijpostig genoeg.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2055
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Bedankt

Bericht door sabine »

Pom pakt het aan alsof ze in weken niet gegeten heeft. Die proeft niet eens. Karel neemt ht voorzichtig aan, meestal legt ie het dan ook nog even op de grond om te kijken wat het is. Daarna eet ie het wel op. Dit komt overigens zelden voor want mensen voeren mijn honden nooit in het wild. Weleens bekenden en daar zeg ik dan ook altijd tegen dat ze op hun vingers moeten letten. Wordt met d ejaren ook erger bij Pom, ze wordt echt vrijpostiger wat dat betreft
Gebruikersavatar
Jackira
Posts in topic: 1
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:04
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Re: Bedankt

Bericht door Jackira »

Laila pakt alles heel voorzichtig aan. Soms durft ze het ook niet goed aan te pakken bij vreemden.

Shira en Nola ratsen nog net niet je vingers er af en Jack wil graag dat je gooit en dat hij dan vangt.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie