Foute dingen

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 5
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Foute dingen

Bericht door Mo-yi »

Wat zijn "foute dingen"die je hond doet ( en die je zelf niet eens zo heel erg vindt )?

Ik ben vanmorgen eventjes weg geweest en ik kom thuis en ipv een een joehoeeee van Mo zie ik een voorzichtig blij koppie. Ze komt voorzichtig blij Hallo zeggen en hoopt vurig dat ik "iets"niet door heb. Maar ik zie een kattengrid-dingetje op dr neus..aha!
Jawel, de had in de kattenbak liggen graaien en het bewijs lag op mn kleed..wat meer grid. Hihi..gekke pup..
Dus ik pak zonder verder iets te zeggen stoffer en blik om dat beetje op te vegen..Mo gaat met dr oortjes plat op dr matras liggen..komt uiteindelijk nog naast me staan met dr betrapte blik in dr ogen, oortjes plat..en zelfs een lik in mn gezicht
God wat hou ik van die hondenpunt
:hartjes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 1
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Foute dingen

Bericht door kloesje »

Wanneer er een luttele seconde even geen aandacht is, er eten gejat wordt wat binnen bereik ligt, op een dusdanige sneaky manier dat ik er altijd om kan lachen :F:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 5
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Foute dingen

Bericht door Mo-yi »

kloesje schreef: 15 feb 2023, 11:18 Wanneer er een luttele seconde even geen aandacht is, er eten gejat wordt wat binnen bereik ligt, op een dusdanige sneaky manier dat ik er altijd om kan lachen :F:
:E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 5
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Foute dingen

Bericht door Mo-yi »

Sandra&co schreef: 15 feb 2023, 11:29 Het natvoer van de katten staat in de keuken, achter een deurhekje. Maar als ik die ook maar éven openlaat en naar de wc ga, is dat op als ik terug kom. Zolang ik in de huiskamer ben, komt Sofi er niet aan. Maar zodra ze weet dat ik weg ben, gaat ze profiteren.
Duque is eigenlijk nooit stout. Kan echt niks bedenken. Nou ja, alleen trekt hij kussens uit elkaar als er geen hoes om zit - ook alleen als ik even weg ben.
Oh ja, dat is er eentje waar Mo dan niet bij kan want daar laat ze haar oog ook op vallen.
Wel heeft ze een keer een bakje kattenmelk van de tafel getrokken, helaas was ik net te vroeg thuis gekomen want het plasje melk lag nog op de grond en madame lag ook op dr matras zielig te kijken :F:
Afbeelding
Nanna

Re: Foute dingen

Bericht door Nanna »

Als ik ga douchen leg ik alles van tevoren klaar en altijd op de grond. Gewoonte.
Tegenwoordig, als ik dat gedachteloos doe, mag ik er op rekenen dat mijn sokken verdwenen zijn. En als het even meezit de onderboks ook. Drie keer raden..
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 5
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Foute dingen

Bericht door Mo-yi »

Nanna schreef: 15 feb 2023, 11:57 Als ik ga douchen leg ik alles van tevoren klaar en altijd op de grond. Gewoonte.
Tegenwoordig, als ik dat gedachteloos doe, mag ik er op rekenen dat mijn sokken verdwenen zijn. En als het even meezit de onderboks ook. Drie keer raden..
KAAAAAAT :S: :LOL:
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 2
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Foute dingen

Bericht door Fabienne »

Wij hebben beneden een toilet met een schuifdeur en er staat een toiletrol houder met rollen wc papier en Floris kan die deur met zijn neus open krijgen....1 en 1 is 2! Ik kan er vreselijke lol om hebben en die hond nog meer. Hij doet maar en ik ruim het met liefde op, ben ik op tijd dan laat hij het echt wel maar ach soms...
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 1
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Foute dingen

Bericht door Sekreetje »

Mo-yi schreef: 15 feb 2023, 10:57 Wat zijn "foute dingen"die je hond doet ( en die je zelf niet eens zo heel erg vindt )?

Ik ben vanmorgen eventjes weg geweest en ik kom thuis en ipv een een joehoeeee van Mo zie ik een voorzichtig blij koppie. Ze komt voorzichtig blij Hallo zeggen en hoopt vurig dat ik "iets"niet door heb. Maar ik zie een kattengrid-dingetje op dr neus..aha!
Jawel, de had in de kattenbak liggen graaien en het bewijs lag op mn kleed..wat meer grid. Hihi..gekke pup..
Dus ik pak zonder verder iets te zeggen stoffer en blik om dat beetje op te vegen..Mo gaat met dr oortjes plat op dr matras liggen..komt uiteindelijk nog naast me staan met dr betrapte blik in dr ogen, oortjes plat..en zelfs een lik in mn gezicht
God wat hou ik van die hondenpunt
:hartjes:

Als ze bij mij de kattenbak net hebben geleegd hoef ik even geen lik hoor. :schrik:

Nahbu is vaak ondeugend, maar ik kan niet boos worden op die hond. Dus hij bijt nog steeds veel te hard tijdens het spelen en ik kan een vrolijke blaf recht in mijn gezicht krijgen als ik aangeef het niet leuk te vinden om van achter aangevallen te worden als we de riemen gaan pakken.

Tibbe is nooit 'stout'. Sinds heel kort durft hij te komen schooien als we wat lekkers op de bank eten. En als beloning krijgt hij dan ook een hapje. :lol1: Hij doet het zo ontzettend schattig en is zelf ook heel content met het feit dat hij dat nu durft. :hartjes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 5
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Foute dingen

Bericht door Mo-yi »

Sekreetje schreef: 15 feb 2023, 13:59

Als ze bij mij de kattenbak net hebben geleegd hoef ik even geen lik hoor. :schrik:
Getsie nee dank u idd
gelukkig was op mn wang
en de bak was vrij schoon volgens mij
:P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 1
Berichten: 1133
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Foute dingen

Bericht door Ybbihs »

Snucky kan uiterst schattig een kattenspeeltje jatten. Dan sluipt hij er mee rond in de hoop dat niemand het ziet. Als ik dan vraag wat hij aan het doen is, laat hij het snel los en komt enthousiast naar je toe gerend :LOL:
Lou wil buiten graag eten jatten. Helaas voor haar sluipt ze er altijd eerst 2 stappen mee weg voordat ze het op eet. Ik hoef alleen maar haar naam te noemen en ze spuugt het dan heel betrapt uit. Ze weet ook dat ze dan van mij een berg koekjes krijgt dus ik heb soms ook het idee dat ze het er bewust om doet :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2734
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Foute dingen

Bericht door Diana »

Arlo is ook zo'n dief, vooral als het om katten- of mensenvoer gaat. Dat vind ik soms wel irritant, maar ik ben dan eigenlijk meer geïrriteerd op mezelf dat ik weer eens iets binnen zijn bereik heb laten staan :gvd: Meestal moet ik er hartelijk om lachen hoor, juist omdat hij verder zo ontzettend volgzaam en helemaal niet ondeugend is.

Mila heeft rare gewoontes die stout lijken, ze volgt dan een commando niet direct op, maar moet altijd eerst 'iets anders' doen. Als ze bijvoorbeeld naar de slaapkamer in haar mand moet, loopt ze áltijd eerst een rondje om het bed. Als ik haar voerbak ga opruimen, moet ze die altijd eerst met haar neus omkiepen voordat ze aan de kant gaat. Als ze de riem om krijgt, loopt ze altijd eerst drie rondjes om je heen. En meer van die gekke ticjes. Dat soort dingen vond ik soms wel eens irritant, omdat ze dan dus niet meteen gewoon luisterde, maar nu vind ik het schattige typische Mila-dingetjes :hartjes: :mrgreen:

Taartje was overigens de koningin van het stout zijn zonder dat je boos op haar kon worden. Die was altijd stout, maar wel lief en grappig stout, het waren nooit echt vervelende dingen, maar gewoon net even anders dan het hoorde of dan wat de bedoeling was. :mann:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Foute dingen

Bericht door Kells »

Kells doet het tegenwoordig niet meer en Aislinn een stuk minder snel; zodra je je hielen hebt gelicht op tafel springen om de pannen leeg te lebberen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Foute dingen

Bericht door ellen en de birmanen »

daisy ligt graag op de salontafel als we er niet zijn. ook dus als ze loops is. ook loopt ze graag met sloffen en schoenen te sjouwen als je thuis komt. haar dochter oos, begint dat nu ook over te nemen.

twinkel jat graag het kattenvoer als we vergeten om het hekje dicht te doen. de kattenbakken laat ze gelukkig met rust.

smudge sloopt graag alle pluche beesten. zeker als er een piepertje in zit. dan ligt er in eens in je huiskamer allemaal witte vlokken vulmiddel van de zo'n beest. als het kapot is, is het niet meer leuk.
Mellow

Re: Foute dingen

Bericht door Mellow »

Semmy is meer 'per ongeluk' stout.
Hij mag altijd in de tuin plassen als hij nodig moet.
Hij moet dan 4 'deuren' door (kamer naar gang, gang naar keuken, keuken naar buiten en dan de bijhok deur maar op de buitendeur na staat alles vaak open)
Als hij moet plassen en hij loopt de keuken in en ik heb het niet door (als ik aan het koken ben) dan stuur ik hem terug dan raakt hij in de war.
Dan loopt hij dus terug maar draait zich dan vaak een paar rondjes om zijn as en gaat dan nogmaals de gang in en weer de kamer in.
En dan plast hij dus in de kamer.
Ik denk dat hij dan het idee heeft buiten te staan. :LOL:
Of hij klapt tegen dingen op tijdens spel en dan valt er wel eens wat om.
Puck en Daisy doen zelden wat fout, kan niet eens wat bedenken eigenlijk.
Pebbles eigenlijk ook niet. :idea:
Nikki vaak wel maar nooit echt grote dingen.
Meer zoals Diana beschrijft met Mila en Taartje.
Behalve als ze de bench in moet, daar racet ze wel direct in.
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 1
Berichten: 398
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Foute dingen

Bericht door galga's »

Als ik de badkamerdeur open laat, gaat Aislynn de binnenkant van de wc pot (heeft geen klep) inspecteren. Alleen zo jammer dat ze van die lange oren heeft...
Ze is ook gek van onderbroeken en bhs. Hoe vaak ik al niet een schone bh heb moeten pakken vanwege een onder gekwijld exemplaar... Als ik dan in de slaapkamer kom en ik zie dat ze mijn bh weer gejat heeft, verstopt ze hem snel onder haar harige poten. Of ze kijkt de bh met een hele boze blik aan en schoffelt hem heel snel weg: stoute bh!
Net als haar vader is ze ook gek van wc rollen. Liefst volle. Als ik dan in de badkamer ben, sluipt ze heel sneaky de badkamer in, pakt een wc rolletje en verdwijnt heel stilletjes weer naar de slaapkamer.

Als Kiki de kans krijgt, gaat ze in onmogelijke bochten liggen om maar uit de kattenbak te kunnen eten. Ze probeerde het deksel eraf te wippen, maar sinds er wat zwaars op staat, lukt haar dat niet meer. Als het haar toch gelukt is, is ze heftig gepikeerd en verdrietig en teleurgesteld dat ik haar niet in mijn buurt wil hebben. Ze kan zoooo zielig kijken.

Als ik even naar het toilet ga, gaat Loba altijd het aanrecht inspecteren. Als dochter haar tas beneden laat staan, gaat ze de inhoud bekijken op eetbaars.

Lily is begonnen mijn houten spijlen bed op te eten. Ze graaft ook in de bank.

Aglaia is nooit stout. Alleen maar irritant, met die koude, natte prikneus van haar en haar klauwen.
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 1
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Foute dingen

Bericht door Rennendehond »

Ontmoet Zombie, het paard.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2405
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Foute dingen

Bericht door Frootje »

Froo bedelt. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit dus ik doe er niks aan. Als ze bij een ander bedelt kan diegene haar toch wel wegsturen.

Bij Aloy kan ik even niks bedenken. Die doet gerust wel eens dingen die niet mogen (hoewel ze meestal erg braaf is) maar dat zijn vaak ook wel dingen die ik veranderd wil zien. :F:
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2051
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Foute dingen

Bericht door sabine »

Pom jat tegenwoordig gebruikt bestek enzo van het aanrecht. Vind ik niet zo erg :) Karel is helemaal niet stout eigenlijk, das een braafje
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Foute dingen

Bericht door CatnDog »

Rennendehond schreef: 15 feb 2023, 16:21 Ontmoet Zombie, het paard.

Afbeelding
:LOL:

Zeno doet eigenlijk niet zoveel stoute dingen, omdat ik hem in z'n opvoeding nergens mee weg heb laten komen. Stoute dingen doen we niet, klaar. Hij is nog wel eens iets te brutaal, hoor. Dat mag dan. Tot op zekere hoogte :hmmm:
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Foute dingen

Bericht door blondie »

Moest er net om grinniken maar wel afgekapt. Als de katten op afstand mot met elkaar hebben reageren Glory of Chara daar op, hun reactie maakt dat de katten stoppen van schrik.
Aki loopt soms ook in, en dan stoppen ze ook maar hij doet het wat rustiger dan de dames hond.

Net op barkruk naast me.
Katten op 1 kruk samen, Ezau hangt ineens om Kaïn, Kaïn is daar niet van gediend, haalt uit en Chara vindt daar ook wat van en "hapt"naar de poot van Kaïn.
Niet bijten, ze pakte die poot ook niet.. en ik dacht och.. laat maar gaan.. Kaïn was even weer bij de les.

Vervolgens willen de katten onderling weer elkaar meppen op dat stukje barkruk... Chara weer in de modus "ik ga reageren!' maar goed. Op afstand uit reageren op dispuut wat effect heeft is een ding, maar zo dicht op elkaar met mij ernaast, nee beter van niet. Dus Chara nee, en katten dames "Kappen!"
Alles zat weer in het gareel. Als ik er niet bij ben zullen ze soms ook dezelfde issues hebben denk ik soms, en dan gaat het ook wel goed. Maar nu vond ik Chara wat te giftig reageren en ik zat er naast. Deels fout dingetje, maar ergens dus als ik er niet bij ben en ze zijn interventie van elkaar gewend.... waar bemoei ik me dan eigenlijk mee :oeps:
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Posts in topic: 1
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:58

Re: Foute dingen

Bericht door Saschesfloor »

Ik zeg maar niks... Het ergste is dat als die meiden in mijn trimsalon zitten te eten, ze dit gedrag aanmoedigen :oohja:
Afbeelding
Afbeelding

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Fabienne
Posts in topic: 2
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Foute dingen

Bericht door Fabienne »

Ik hou ook wel van die foute dingen, en wat is fout?

Lola is zo vreselijk braaf en stik makkelijk dat het bijna saai te noemen is, ik ben juist heel blij met de streken van Floris en dat zijn echt niet enkel puppy streken maar ook gewoon flatcoated dingen. Voorheen had ik ook een hele brave flatcoated (kwam ook vast omdat hij blind was)en ik stond hem juist aan te moedigen toen hij een gat stond te graven in mijn tuin :cheer: . Doe gewoon maar soms iets 'fouts' daar wordt ik alleen maar blij van!
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 1
Berichten: 670
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Foute dingen

Bericht door Budkes »

Herbert bestaat alleen maar uit fouten. Hij steelt alles, sokken, ondergoed, eten, lege verpakkingen, volle verpakkingen. Hij loopt over tafels, zit en ligt erop. En hij komt overal mee weg omdat hij zo ongelooflijk grappig is. :engel:
Afbeelding
Nanna

Re: Foute dingen

Bericht door Nanna »

Vanmorgen zat ik op de plee in de badkamer. Komt Katus binnenlopen, dribbelt naar de wasmachine, klimt er in en komt er met een washandje uit.
En alles met een blik van ja hoor, dat mag gewoon. Ik had dr meteen op 40 graden moeten wassen, voor straf.
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1185
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Foute dingen

Bericht door Omega »

Quinta is braaf geboren ofzo, eigenlijk is ze niet stout. Als ze dan eens aan een bord likt of heel voorzichtig een yoghurtemmertje pakt die op de salontafel staat doe ik net of ik dat niet zie, ze is dan alleen maar heel schattig.

Ook Luna en Balu waren zo braaf, als Balu dan eens iets stouts ging doen kon je het al aan zijn kop zien, dan moedigde ik hem alleen maar aan.
Afbeelding
Plaats reactie