Wat nondeju

Nanna

Wat nondeju

Bericht door Nanna »

Zo kwam ie aanstrietsen. Baasje zeker tweehonderd meter verderop en die keek niet eens.
Die reu meteen checken of ik ook reuen had, staart omhoog en brommen. Maar toen ie in de peiling had dat het allemaal dames waren ontdooide hij.
Evengoed vind ik het niet kunnen. Wat nou als ik een ongemakkelijke reu erbij gehad had?

Rozi (rechts) was trouwens helemaal in de gloria. Een reu met ballen :') :yum:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Wat nondeju

Bericht door Crutz »

nou inderdaad, met een beetje een aanwezige reu met ook nog een stukje beschermingsdrang tov "zijn" dames had dat goed fout kunnen lopen
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 4
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Wat nondeju

Bericht door Cooper »

Hier zeggen ze dan: Tja, het is losloopgebied he......
Alsof dat synoniem staat voor; ik hoef niet meer op te letten..
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 1
Berichten: 1105
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Wat nondeju

Bericht door runninggirl »

Tja handig is het niet. Maar je komt het overal wel tegen. Ik loop daarom nooit in m'n eentje met Lazar en Mahru tegelijk in losloopgebieden. Is gewoon niet leuk hoe vaak reuen ondanks waarschuwen van Mahru én Lazar toch vervelend lopen doen. En baasjes die het niks boeit inderdaad, vaak lekker op hun smartphone kijkend 300 meter verderop.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2639
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Wat nondeju

Bericht door CatnDog »

Hij staat er wel een beetje vertwijfeld bij. :lol1:
Nanna

Re: Wat nondeju

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 15 feb 2023, 17:00 Hij staat er wel een beetje vertwijfeld bij. :lol1:
Ja, met reuen had ie een vastomlijnd plan. Met die tetterteven wist ie het niet meer :LOL:
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2639
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Wat nondeju

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 15 feb 2023, 17:03
CatnDog schreef: 15 feb 2023, 17:00 Hij staat er wel een beetje vertwijfeld bij. :lol1:
Ja, met reuen had ie een vastomlijnd plan. Met die tetterteven wist ie het niet meer :LOL:
Daarom kom ik met mijn intacte reu dus niet in losloopgebied. :schrik: Echt zo geen zin in.
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 1
Berichten: 2065
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Wat nondeju

Bericht door Alfilillo »

Eigenlijk kan je het niet maken, maar in jouw geval had ik het wel grappig gevonden. Leuk om dat gedrag onderling te bestuderen. Katus vind het stiekem ook wel interessant zo te zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 2
Berichten: 2698
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Wat nondeju

Bericht door Gretha »

Oh ja, fijn is dat.

Wij hadden het vanmorgen ook. We liepen helemaal tegen de duinen aan. Een dame met een witte herder kwam in tegengestelde richting langs de vloedlijn lopen.
Volop ruimte tussen ons. We waren al gepasseerd toen de herder toch onze kant op kwam stuiven en hij zag er niet gezellig uit.
Cash had hem nog niet gezien dus die kon ik snel bij zijn halsband pakken. Blijkbaar kon Tux de uitstraling van de herder ook niet waarderen want die vloog hem aan. Ze heeft hem even duidelijk gemaakt dat hij op moest zouten :S: , wat hij gelukkig ook deed na een paar waarschuwingen van dat kleine stoere mormel.

De eigenaresse heeft niet eens omgekeken waar haar hond was, laat staan geroepen. :hmmm:

Ik had hier zo geen zin in. Cash en (andere) herders is geen goede combi. De rest van de strandwandeling veel honden tegengekomen en dat ging allemaal gemoedelijk. Even gedag zeggen en weer door.
Laatst gewijzigd door Gretha op 15 feb 2023, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 2
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Wat nondeju

Bericht door Desiree »

Dat was niet goed gekomen wanneer ik die met Droef was tegen gekomen. :schrik:
Precies de reden dus dat ik Droef lekker thuis laat en mee neem naar industrie terrein. Mensen die mij alleen met Izzy en/of Roderick zien zijn altijd verbaasd dat ik dus schijnbaar 3 honden heb, tot ik uitleg dat Droef niet gediend is van andere grote reuen en ze met alle liefde wil slopen dan snappen ze het wel dat ik hem niet meeneem. Bij Roderick zie ik het soms ook wel al, gelukkig heeft Roderick zelf al bedacht dat je het gewoon op het rennen kan zetten als een hond lelijk naar je kijkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Wat nondeju

Bericht door malinois »

Ik zou idd niet blij zijn. Zeker niet als ik er met 3 loop, dat doe ik om oa deze reden niet zo heel vaak meer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Wat nondeju

Bericht door Frootje »

Hier gebeurt dat ook wel eens. Ik heb Froo sowieso al niet mee naar losloopgebieden want die gaat schelden op elke hond die in de buurt komt kijken (zij mag altijd solo mee wat leuks doen), maar ik heb wel vaak Aloy en Mowin samen. Aloy is een teefje dus heeft inderdaad sowieso niet snel problemen, bovendien verkiest zij het hazenpad als ze ook maar conflict ruikt. Ik ben altijd wel blij dat Mowin ook vrij conflictvermijdend is, hij zit helemaal niet te wachten op onzin. Als er een patser komt kijken zal hij meestal gewoon weglopen. :engel: Maar als een hond een punt komt maken bijt hij wel van zich af, dus ik heb het er ook niet zo op. Hij is gelukkig makkelijk weg te roepen op zo’n moment, dus het loopt altijd met een sisser af, maar ik vind het wel fijn als eigenaren zelf even op hun hond letten. :hmmm: Als Mowin niet zo’n brave lobbes was zou ik toch minder ontspannen lopen soms. :F:
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 1
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Wat nondeju

Bericht door Barkley »

CatnDog schreef: 15 feb 2023, 17:04
Nanna schreef: 15 feb 2023, 17:03
CatnDog schreef: 15 feb 2023, 17:00 Hij staat er wel een beetje vertwijfeld bij. :lol1:
Ja, met reuen had ie een vastomlijnd plan. Met die tetterteven wist ie het niet meer :LOL:
Daarom kom ik met mijn intacte reu dus niet in losloopgebied. :schrik: Echt zo geen zin in.
Ik wou dat ik een reu had waarmee het wel kon maar hier idem - het gaat 99% van de tijd goed. Een beetje om elkaar heen draaien en weer door. Maar het is niet altijd ontspannen lopen. We hebben in de wijk een man die zijn patsende reuen zonder kijken z'n deur uitgooit het plantsoen op. Die heb ik al zo vaak achter me aan gehad.
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Wat nondeju

Bericht door Fabienne »

Ik had dus in het verleden zo'n reu die in het bos iedereen wel even wou vertellen dat hij er ook was, nou is een flatcoated niet zo heel lastig en moeilijk maar de kans dat hij de verkeerde zou tegenkomen was natuurlijk wel heel erg groot. Ik heb bloed zweet en tranen getraind om dit gedrag enigsinds om te buigen maar vol in een losloop gebied lopen deed ik niet nee. Ik vindt dit gedrag ook zo niet oké....loslopen betekent niet 'laat maar waaien en we zien wel'.
Nu kom ik gelukkig bijna geen stervelingen meer tegen en dat loopt toch echt fijner
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 4
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Wat nondeju

Bericht door Cooper »

Barkley schreef: 15 feb 2023, 22:10
CatnDog schreef: 15 feb 2023, 17:04
Nanna schreef: 15 feb 2023, 17:03

Ja, met reuen had ie een vastomlijnd plan. Met die tetterteven wist ie het niet meer :LOL:
Daarom kom ik met mijn intacte reu dus niet in losloopgebied. :schrik: Echt zo geen zin in.
Ik wou dat ik een reu had waarmee het wel kon maar hier idem - het gaat 99% van de tijd goed. Een beetje om elkaar heen draaien en weer door. Maar het is niet altijd ontspannen lopen. We hebben in de wijk een man die zijn patsende reuen zonder kijken z'n deur uitgooit het plantsoen op. Die heb ik al zo vaak achter me aan gehad.
Ja, dat vergald het wandelplezier soms best behoorlijk. Hier lopen veel honden los op erven. Die heb ik ook nog al eens achter mij en m'n hond van destijds aangehad. Nu was dat een zeer onderdanig teefje. Maar irritant was en is het echt wel. Cooper is een reu. Het zal mij benieuwen voor de toekomst...
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Wat nondeju

Bericht door ellen en de birmanen »

mijn balloze Ecco had er korte metten mee gemaakt. zomaar een reu tussen de dames? dacht het niet. nu is Ecco sowieso al niet erg aardig tegen andere honden en loopt hij altijd aan een lange lijn en ga ik andere honden uit de weg.
Nanna

Re: Wat nondeju

Bericht door Nanna »

Mijn intacte reuen Glenn, Bakkie en Charles alsmede mn intacte teckelreuen hadden zich de oren laten wassen. Die waren niet van het knokken.
Dus van die kant af had ik geen angst. Maar ik vind het totaal onnnodig dat een volkomen vreemde reu dan wel even zijn strontvervelende punt komt maken.
Baas was honderden meters verderop dus als het knokken was geworden had ik dat weer moeten regelen en ik heb daar zo geen zin in.
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Wat nondeju

Bericht door Fabienne »

Totdat hij wel de verkeerde tegenkomt en dan is het janken geblazen....
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2172
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Wat nondeju

Bericht door Rosanne »

Nanna schreef: 16 feb 2023, 09:55 Mijn intacte reuen Glenn, Bakkie en Charles alsmede mn intacte teckelreuen hadden zich de oren laten wassen. Die waren niet van het knokken.
Dus van die kant af had ik geen angst. Maar ik vind het totaal onnnodig dat een volkomen vreemde reu dan wel even zijn strontvervelende punt komt maken.
Baas was honderden meters verderop dus als het knokken was geworden had ik dat weer moeten regelen en ik heb daar zo geen zin in.
Nou die situatie had ik dus precies vandaag gehad. Brego is niet van het knokken of stoer lopen doen. Kwam er iemand aan met drie grote honden, waarvan de reu al heel snel bij Brego stond. Hele lichaam strak van die hond. Ik Brego expres niet roepen, zodat hij niet afgeleid zou raken. Nou dat maakte dus niet uit… zonder waarschuwing dacht die hond Brego wel even te gaan pakken. Gelukkig met een brul van mij was hij er snel af en Brego was al onderweg naar mij, omdat hij zelfs dan nog niet vecht.

Komt mevrouw of Brego een reu was. Want ja haar reu kan lelijk doen tegen andere reuen, maar normaal blijft het alleen bij een hoop kabaal. Echt donder lekker op uit het losloop met je aso hond. 🙄 :S:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2639
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Wat nondeju

Bericht door CatnDog »

Barkley schreef: 15 feb 2023, 22:10
CatnDog schreef: 15 feb 2023, 17:04
Nanna schreef: 15 feb 2023, 17:03

Ja, met reuen had ie een vastomlijnd plan. Met die tetterteven wist ie het niet meer :LOL:
Daarom kom ik met mijn intacte reu dus niet in losloopgebied. :schrik: Echt zo geen zin in.
Ik wou dat ik een reu had waarmee het wel kon maar hier idem - het gaat 99% van de tijd goed. Een beetje om elkaar heen draaien en weer door. Maar het is niet altijd ontspannen lopen. We hebben in de wijk een man die zijn patsende reuen zonder kijken z'n deur uitgooit het plantsoen op. Die heb ik al zo vaak achter me aan gehad.
99% vind ik nog wel redelijk. Het voelt voor mij meer als een Russische roulette/gokspel. Ik weet niet van tevoren of ik een reu tegenkom die de confrontatie met hem aan wil gaan. :ruzie: Ik heb helaas vaak genoeg meegemaakt dat een hond zonder pardon bovenop de mijne klapte. Gelukkig nog nooit met schade, maar het is gewoon niet leuk. Ik kan meestal wel aan een andere hond zien of die mijn hond niet mag. Ze verstijven meestal, gaan liggen, etc. Of mijn hond zelf reageert, vind ik lastig te voorspellen. Meestal niet. Maar soms wel. M'n hond wordt er hoe dan ook niet beter van.

Heel veel honden vallen naar hem uit op straat, wat dus eveneens een reden is dat ik losloopgebieden links laat liggen. Als het op straat al zo gaat, hoe gaat het dan als ze los zijn? Veel mensen denken dan dat hun honden zich los beter gedragen, nou daar ga ik dus niet vanuit.
Als ik aangelijnd met Zeno loop, valt hij niet niet uit en gromt of blaft hij echt nooit naar andere honden. Dat wil ik zo houden. Hij zou pas kunnen reageren als zo'n hond met niet zulke leuke bedoelingen echt te dichtbij komt.

@ Rosanne. Jouw Brego is echt een goedzak. Maar zo zou ik Zeno dus niet classificeren. Dat maakt het moeilijker.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 4
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Wat nondeju

Bericht door Cooper »

Waar gaan jullie nu heen dan nu je liever niet meer naar de losloopgebieden ga?
Nanna

Re: Wat nondeju

Bericht door Nanna »

Cooper schreef: 16 feb 2023, 16:42 Waar gaan jullie nu heen dan nu je liever niet meer naar de losloopgebieden ga?
Aanlijngebieden? :mrgreen:
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2639
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Wat nondeju

Bericht door CatnDog »

Cooper schreef: 16 feb 2023, 16:42 Waar gaan jullie nu heen dan nu je liever niet meer naar de losloopgebieden ga?
We maken lange wandelingen. Meestal vind ik wel kleine stukjes waar hij dan wel even los kan voor een speur-spelletje of iets dergelijks. :F:
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2470
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Wat nondeju

Bericht door Teckeltoos »

Nanna schreef: 15 feb 2023, 15:37

Rozi was trouwens helemaal in de gloria. Een reu met ballen :') :yum:
Die is dus geen spat veranderd.
Afbeelding
Nanna

Re: Wat nondeju

Bericht door Nanna »

Teckeltoos schreef: 16 feb 2023, 18:57
Nanna schreef: 15 feb 2023, 15:37

Rozi was trouwens helemaal in de gloria. Een reu met ballen :') :yum:
Die is dus geen spat veranderd.
Haha! Leuk om weer eens terug te zien :lol1:
Plaats reactie