Niks voor mij

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Niks voor mij

Bericht door Nanna »

Heb jij ook van die rassen? Die werkelijk te leuk zijn om over te praten maar dan wel graag alleen bij een ander?
Voor mij is dat de Bassethound.
Ik kan me het schompus om ze lachen. Die eigenwijzigheid. En altijd sociaal en gezellig.
Maar o dear…
Deze woont in de buurt en heet Sara. Als ze andere honden ziet gaat ze liggen en geen tractor die haar nog van haar plaats krijgt. Er moet EERST gesnuffeld worden. Verder kan iedereen doodvallen.

Afbeelding

Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4952
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Niks voor mij

Bericht door ranetje »

Haha, hier in de buurt woont een Labrador die ook niet meer van zijn ligplaats te verwijderen is als er een hond aan komt.
Baas doet ook geen poging (meer) om hem mee te nemen.
Ik neem Claire meer gewoon in volgpositie mee.
Er wordt niet gesnuffeld, want dat vind ik niet fijn als de honden aangelijnd zijn.

Zou het gewoon onzekerheid zijn van zo'n liggende hond?
Afbeelding
Nanna

Re: Niks voor mij

Bericht door Nanna »

ranetje schreef: 19 feb 2023, 14:51
Zou het gewoon onzekerheid zijn van zo'n liggende hond?
Niet van Sara want die bárst van het zelfvertrouwen :LOL:
Het is gewoon een teken richting baas. WIJ LOPEN NU EVEN NIET VERDER. Eerst dienen er zaken afgehandeld te worden en wat jij als baas allemaal wilt, dat bepraten we een ander keertje wel.
Fabienne
Posts in topic: 2
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Niks voor mij

Bericht door Fabienne »

Ja een boxer. Ik heb er een aantal gekend op de kc en allemaal grote lol broeken en veelal dezelfde trekken maar mèèènnn daar moet je toch ook engelengeduld voor hebben. Sta je daar met je goede gedrag en een hond die compleet feest staat te vieren en 4 middelvingers opsteekt. Erg leuk om te zien...bij een ander 😉
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Niks voor mij

Bericht door Teckeltoos »

Chinese naakthond.
Hier in de buurt woont een powder puff :I:

Afbeelding

Prachtig vind ik ze maar hebben ? Nee

Geldt ook voor de Saarloos
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Niks voor mij

Bericht door Frootje »

Veel van de herders voor mij wel. Mechels vind ik heel leuk maar veel te fel voor mijzelf. Border Collies en Aussies vind ik fantastisch maar ik betwijfel of ik er snel een in huis zou halen. En iets heel anders: husky’s, ook mooi maar ik denk dat ik er niks mee zou kunnen. Wel allemaal prachtige honden, bij een ander. :ok:
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 2733
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Niks voor mij

Bericht door blondie »

Ik vind teckels echt héél leuk. Maar als ik dan weer zie wat voor karakters dat zijn, dan denk ik nee schat.. doe maar niet dat gaat geen match worden :roll:
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2639
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Niks voor mij

Bericht door CatnDog »

Ja, akita's. Prachtige beesten, maar qua aard echt niets voor mij.
Maar een kruising met een wolf idem dito. Het ziet er mooi uit, maar dat gaan we toch echt niet doen.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 3
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Niks voor mij

Bericht door Persistence »

Beagles.
Hartstikke lieve karakters maar ik vind ze niet mooi, vaak zijn ze te dik en zijn me te eigenwijs.

Wolfhonden, vroeger stond de Saarloos wolfhond hoog op m’n lijstje en ik vind ze prachtig maar de eigenschappen passen me totaal niet.

Staffords, ik vind ze mooi en denk dat ze qua karakter best goed aansluiten bij wat ik fijn vind in een hond maar ik zou het gewoon niet durven, ik wil geen angst hebben voor mijn eigen hond dat ik hem niet de baas kan.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 11308
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Niks voor mij

Bericht door EchoMira »

Hoelakanoela leopard dogs.
Mooie wakende hond met net genoeg baasgerichtheid. En toch doe ik het maar niet.

Kruisen met een greyhound. Je wordt gek.
Mellow

Re: Niks voor mij

Bericht door Mellow »

Akita's en eigenlijk de oosterse windhonden.
Dat hele onafhankelijke is niets voor mij.
Border collies is weer tegenovergestelde.
Die enorme will to please is ook niets.
Ertussen is goed genoeg :mann:
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 2
Berichten: 11707
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Niks voor mij

Bericht door Célie »

hele drukke honden of die de hele tijd keffen om niks daar zou ik gillend gek van worden, tis net of je Jochem Meijer in huis hebt wonen.
Nanna

Re: Niks voor mij

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 20 feb 2023, 12:04 hele drukke honden of die de hele tijd keffen om niks daar zou ik gillend gek van worden, tis net of je Jochem Meijer in huis hebt wonen.
Ja maar het gaat nu over honden die je wel heel leuk vindt maar je niet wilt hebben.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Niks voor mij

Bericht door Diana »

Ik vind heel veel honden leuk en ben best flexibel qua wat ik kan bieden en verwachtingen. Dus als ik 300 jaar zou worden, zou ik nog wel allerlei rassen een keer willen hebben.
Maar geen enorm grote honden of heel kleine en kwetsbare honden. Ik vind bijvoorbeeld mastins en malamutes leuk, maar echt te groot, en teckels en Yorkshire terriers, maar die vind ik weer te klein en/of kwetsbaar (qua rug).

Ik kan heel erg lachen om honden die overal hun eigen feestje van maken en veel gevoel voor humor hebben, maar honden die alleen maar die modus hebben, zijn ook niks voor mij. Ik vind het toch wel fijn als een hond ook af en toe iets serieuzer is :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 1
Berichten: 2583
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Niks voor mij

Bericht door Dirkje »

Pyreneese berghonden. Ik vind ze prachtig, ook het karakter spreekt me aan maar ik zou er niet voor kiezen.
Afbeelding
Nanna

Re: Niks voor mij

Bericht door Nanna »

Kwam gisteren een leuke Engelse staff tegen. Zo’n bollige reu die met een ENORME tak rondzeulde.
Dat was zijn taak.
Mijn dames bekeek hij niet eens. Hij paradeerde deftig met zijn baas mee. Los.
Het kan dus best. Maar ja.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 3
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Niks voor mij

Bericht door Persistence »

Off topic maar is karakter van groot belang bij Stafford fokkers? Dat ze bijv wel de socialere exemplaren gebruiken?
Afbeelding
Nanna

Re: Niks voor mij

Bericht door Nanna »

Persistence schreef: 20 feb 2023, 19:53 Off topic maar is karakter van groot belang bij Stafford fokkers? Dat ze bijv wel de socialere exemplaren gebruiken?
Amstaffs moeten een MAG test ondergaan geloof ik. Maar ja, dat is een wassen neus en prima op te trainen.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 3
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Niks voor mij

Bericht door Persistence »

Nanna schreef: 20 feb 2023, 19:56
Persistence schreef: 20 feb 2023, 19:53 Off topic maar is karakter van groot belang bij Stafford fokkers? Dat ze bijv wel de socialere exemplaren gebruiken?
Amstaffs moeten een MAG test ondergaan geloof ik. Maar ja, dat is een wassen neus en prima op te trainen.
Dat is bijzonder, bij de rottweiler en Mastino wordt geen enkel bijtgedrag getolereerd maar bij een Stafford wel 1x in hond-hond confrontatie. Waarom?

“Per 1 juli 2003 is er een wijziging in de normering van de Mag-test.
De normering is nu als volgt:
Er was één keer bijtgedrag toegestaan in de onderdelen 1,8,9 en 11 t/m 16. Dit is nu alleen nog maar toegestaan in onderdeel 8 (hond-hond confrontatie).

https://magtest.nl/normering-american-staffordshire/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 2
Berichten: 11707
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Niks voor mij

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 20 feb 2023, 12:05
Célie schreef: 20 feb 2023, 12:04 hele drukke honden of die de hele tijd keffen om niks daar zou ik gillend gek van worden, tis net of je Jochem Meijer in huis hebt wonen.
Ja maar het gaat nu over honden die je wel heel leuk vindt maar je niet wilt hebben.
Ja bij andere vind ik ze dus wel leuk :D
Rennendehond
Posts in topic: 1
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Niks voor mij

Bericht door Rennendehond »

Corgi Pembroke of Cardigan, ik vind ze allebei geweldig leuk. Een herder in klein formaat en dat grappige voorkomen. Maar juist door die korte kromme poten wil ik het echt niet.

Verder staan er heel veel rassen op mijn verlanglijst die ik nu niet zou nemen, maar wellicht ooit wel. Nu niet geschikt omdat ik een klein kind heb bijvoorbeeld. Of omdat ik nu nog graag sport met mijn honden. Rhodesian Ridgeback lijkt me ook fantastisch, maar te waaks voor nu. Als we straks in het nieuwe huis wonen en Manu valt ooit weg wil ik wel graag een waakse hond. Ze mogen van mij tegen het hek of het kozijn aanvliegen als iemand even stil besluit te staan voor het huis. Wegwezen :lol1: Nu vind ik dat niet zo handig met een 2-jarige die straks ook vriendschappen wil sluiten enzo. Ik heb daar niet zoveel zin in maar vooruit.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5430
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Niks voor mij

Bericht door Kells »

Ik ken een jonge springer en dat vind ik een ontzettend leuk beestje. Alleen zit er geen uitknop op en een hond die 0,0 aandacht heeft voor mij hoef ik dus niet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Re: Niks voor mij

Bericht door Nanna »

Kells schreef: 21 feb 2023, 12:17 Ik ken een jonge springer en dat vind ik een ontzettend leuk beestje. Alleen zit er geen uitknop op en een hond die 0,0 aandacht heeft voor mij hoef ik dus niet.
Ik vind Springer Django van zoon dus een enorm leuk beest. Met wel aandacht voor je want je raakt hem in het bos niet kwijt al had je het graag.
Accordeert met alle honden die je tegenkomt. Vermaakt zich prima zelf.
Maar nee. Die heeft een voor mij VEUL te hoog energielevel. Zelfs zoon met zijn nog jonge benen heeft moeite om hem afgemat te krijgen.
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 1
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Niks voor mij

Bericht door kloesje »

Ik heb dat met poedels, ik vind ze echt super leuk. Ze hebben vaak geweldige leergierige karakters, mogen graag voor je werken en hebben een gezonde dosis humor. Daarnaast lijkt het me heerlijk om ze in allerlei modelletjes te hebben rondlopen, ja het lijken met echt heerlijke honden.
Vriendin heeft er meerdere, allemaal leuke honden, kan echt van ze genieten.

Maar om er nu zelf 1 te nemen, nee ik zie mezelf nog niet met een poedel, ondanks het echt leuke werkhonden zijn.
Ik ben denk ik toch van het iets meer stoere uiterlijk zoals de kelpie/herder/terriër.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Random
Posts in topic: 2
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:15

Re: Niks voor mij

Bericht door Random »

Poedels. Alle soorten en kleuren maar vooral de abrikooskleurige toypoedel. :bloos:
Plaats reactie