Aai-factor De Poll

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Aaien: doe je het of doe je het niet, mag het of mag het niet?

1. Ik aai zelf regelmatig vreemde honden Iedereen mag mijn hond ook aaien. Zowel mensen die dat niet vragen als mensen die dat wel netjes vragen.
7
9%
2. Ik aai zelf regelmatig vreemde honden, maar niet iedereen mag mijn hond aaien. Alleen mensen die dat netjes vragen.
2
3%
3. Ik aai zelf regelmatig vreemde honden en zelfs mensen die dat netjes vragen laat ik niet altijd mijn hond aaien.
1
1%
4. Ik aai zelf soms/zelden vreemde honden. Iedereen mag mijn hond aaien. Zowel mensen die dat niet vragen als mensen die dat wel netjes vragen.
8
10%
5. Ik aai zelf soms/zelden vreemde honden en niet iedereen mag mijn hond aaien. Alleen mensen die dat netjes vragen.
12
15%
6. Ik aai zelf soms/zelden vreemde honden en zelfs mensen die dat netjes vragen laat ik niet altijd mijn hond aaien.
19
24%
7. Ik aai nooit andermans honden en zelfs mensen die dat netjes vragen laat ik niet altijd mijn hond aaien.
8
10%
8. Ik aai zelf nooit vreemde honden en ik wil ook niet dat mensen aan mijn hond zitten.
4
5%
9. Ik aai andermans honden zonder toestemming te vragen.
2
3%
10. Ik vraag netjes of ik andermans hond mag aaien.
15
19%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Gebruikersavatar
Rami
Posts in topic: 3
Berichten: 364
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:55
Honden: 2
Welke: Ik ben een allesvreter

Re: Aai-factor De Poll

Bericht door Rami »

Nanna schreef: 01 mar 2023, 10:08 Ik vind het altijd leuk als mensen wat over het ras willen weten. Sta meteen hele verhandelingen te houden over het Puliwezen in het algemeen en mijn honden in het bijzonder.
Ze hebben al spijt dat ze het gevraagd hebben😂
Haha, van mij mag je. Zolang je maar niet je hele hebben en houwen over me heen stort (echt hoor, het gaat van steenpuisten tot overleden geliefden) vind ik alles best.
Afbeelding
Luna
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:18

Re: Aai-factor De Poll

Bericht door Luna »

Fabienne schreef: 27 feb 2023, 23:27
Luna schreef: 27 feb 2023, 15:00 Iedereen mag mijn honden aaien, ook zonder toestemming.
Maar hoe ziet jou wandeling er dan uit? Continue je hond kwijt bij een ander?

Nou heb ik 2 rassen die erg gevoelig zijn voor mensen in de zin van 'alle mensen zijn er voor ons, wedden!' Begin je er eenmaal aan dan sloeren ze zo'n heel bos af met dus inderdaad de kans op opspringen en de ellende die daarvan kan komen....35-40 kilo hond die tegen je aan springt is geen feest. Ik wil dat dus niet want ik heb geen zin in gedoe en ik heb ook niet perse zin in contact met andere mensen tijdens mijn loopje, maar dat is mijn makke.
Andersom heb ik er dus ook totaal geen behoefte aan om enthousiast begroet te worden door een vreemde hond en evt besprongen te worden omdat deze zo blij is mij te zien, kan daar bloed chagrijnig van worden.
Nee hoor, helemaal niet. Vito loopt altijd met zijn bal en negeert de meeste mensen. Soms vind hij ineens wel iemand interessant en dan gaat hij er sullig bij staan of ze zijn bal willen gooien? Niet dat je hem kan pakken, want hij is je te vlug af maar het gaat om het idee. Maar dan mogen mensen hem gerust aanhalen.
Loes is nog geen 2 jaar en nog wat onstuimig, maar aandachtsgeil is ze zeker niet, dus ze loopt niet als een dolle mensen te zoeken die haar willen aaien. Ze gaat graag even kijken maar als ze geen aandacht krijgt laat ze het voor wat het is. Springen doet ze eigenlijk alleen als ze zelf heel enthousiast begroet wordt, maar dat gedrag begint ook langzaam uit te doven.
Gebruikersavatar
Iirtu
Posts in topic: 1
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 sep 2021, 20:29
Locatie: Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Lapinporokoira - Groenendaeler werklijn

Re: Aai-factor De Poll

Bericht door Iirtu »

Ik heb totaal niet de behoefte om een hond die ik tegenkom op straat te aaien. Als ik een zeldzamer ras zie vind ik het soms wel leuk om even met die eigenaren te praten.

Iirtu wil niet aangeraakt worden dus dat is altijd nee. En als mensen het vragen mogen ze gerust Liina aaien. Die vindt dat heel gezellig. Als ik in de stad train en geen zin heb in mensen doe ik haar een "in training, niet aaien" vestje aan. Werkt perfect.
Afbeelding
Plaats reactie