Lek bek

Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Lek bek

Bericht door Fabienne »

Ik heb werkelijk waar nog nooit een hond gehad die zo slordig drinkt als Floris :hmmm: hij drinkt en nog met een volle bek wandelt hij de hele kamer door... hier een druppel, daar een druppel en de rest veegt hij het liefst aan je broek af. Nu maakt het me opzich niks uit hoor en de vloer gaat er toch uit maar bijzonder is het wel. Ik kan er natuurlijk hysterisch achteraan hobbelen met een doekje maar ik vermoed zomaar dat hij daar logischerwijs bloed nerveus van wordt. De bak staat gewoon op de grond, zal een bak op hoogte verschil gaan maken? Een emmer misschien en dan niet helemaal gevuld zodat er nog wat lek ruimte over is? Ik heb een hekel aan honden met een baard vanwege dat deze dus met drinken lang nat blijft maar Floris maakt er net zo'n vieze bende van eigenlijk :dunno:.
Sterre
Posts in topic: 1
Berichten: 1021
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Lek

Bericht door Sterre »

Het verschilt zo per hond. Onze laatste hond had een vacht maar een vrij klein spits snoetje (type bordercollie). Die knoeide nog geen druppel. Daarvoor alleen kortharige honden gehad. Twee Weimaraners en een Duitse Staande Korthaar. Een van de weimaraners maakte er een waterballet van. Het leek wel of ze met een bek vol water binnenkwam vanuit de hal en dat er binnen uit liet lopen. Ze ging niet heel vaak drinken dus ik liep wel altijd met een handdoek naar haar toe als ik haar hoorde lebberen. Ze werd daar overigens helemaal niet nerveus van. Dus een echte tip heb ik niet voor je.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Lek bek

Bericht door ellen en de birmanen »

een hoge bak helpt hier niet bij. mijn tollers drinken heel netjes maar als de toller van mijn vriendin komt logeren en die gaat drinken dan is de hele keuken 1 natte boel. die heeft een lekbek tot en met. nu heeft deze wel zwaardere lippen en hangen meer dan mijn tollers. misschien dat dat er mee te maken heeft.
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Lek bek

Bericht door Fabienne »

ellen en de birmanen schreef: 22 feb 2023, 16:42 een hoge bak helpt hier niet bij. mijn tollers drinken heel netjes maar als de toller van mijn vriendin komt logeren en die gaat drinken dan is de hele keuken 1 natte boel. die heeft een lekbek tot en met. nu heeft deze wel zwaardere lippen en hangen meer dan mijn tollers. misschien dat dat er mee te maken heeft.
Floris heeft een heel net bekkie en best een elegante snoet, echt een flatcoated hoofd. Wel is hij bijna klaar met wisselen dus het zou misschien daar nog mee te maken kunnen hebben maar eerlijk gezegd denk ik het niet. Hij drinkt ook niet veel of vaak maar als hij drinkt....
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 1
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Lek bek

Bericht door Josefien »

Nou, voor Edison heb ik een emmer buiten bij de achterdeur. Hij is veel op het erf en/of als we terugkomen van een wandeling stimuleer ik hem daaruit te drinken. Want binnen maakt hij er een waterballet van. Hoge standaard, emmer, bak op de grond, het maakt niet uit.
Hij heeft inmiddels zijn achternaam hieraan te danken, Schaffhausen :F:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Lek bek

Bericht door annnie »

Je hebt toch ook van die cavia drinkflesjes voor honden? Dat zo eventueel een oplossing kunnen zijn
Afbeelding
Nanna

Re: Lek bek

Bericht door Nanna »

Ik heb vier baardapen en ze morsen geen druppel.
Het heeft dus echt te maken met nonchalance.
Het enige dat helpt is een infuus aanleggen met een tuigje en een waterfles op de rug. Heeft ie nooit dorst😂
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Lek bek

Bericht door CatnDog »

Ik vrees dat het gewoon bij hem hoort. :F:

Hier ook een hond die na de laatste slok al gaat weglopen en een druppelspoor achterlaat.

Misschien een stomme vraag, maar hoe is hij met poepen? Mijn hond heeft ook niet echt geduld om rustig op een plekje te blijven hurken. Hij poept driedelig, omdat hij dan al wegloopt.
Sirene
Posts in topic: 1
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Lek bek

Bericht door Sirene »

Ik ken een hond die dat ook zo erg had en die heeft geleerd zijn bek af te vegen na het drinken. Na een paar keer deed hij het zelf al. Handdoek over een krukje en dan moet hij even met zijn kin op het krukje.
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Lek bek

Bericht door HillieS »

Yara drinkt heel normaal, niet raar ofzo.
Maar haar baard druipt na :LOL:
Gelukkig hebben ze daar doekjes of een dweil voor :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anneke
Posts in topic: 2
Berichten: 541
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:07
Honden: 1
Welke: Havanezer

Re: Lek bek

Bericht door Anneke »

Oh, de hond van schoonzus is ook zo erg. Als hij gedronken heeft is de hele keukenvloer nat. Ik vind het verschrikkelijk, maar je doet er niets aan helaas.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Lek bek

Bericht door Teckeltoos »

Sarah lebberde destijds nogal luidruchtig water uit haar bak en dusdanig gulzig dat ze vaak een deel weer uitspuugde.
Peer is een hele nette drinker. Die hoor je nauwelijks.
Soms kan hij na het eten van zijn brokken boeren als een bouwvakker.
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Lek bek

Bericht door Mizzsylver »

Hier ook altijd een zwembad na het drinken. Heb al van alles geprobeerd, hoge bak, kleine bak, anti mors bak, niks helpt. Heb het maar geaccepteerd :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Lek bek

Bericht door Doyaquba »

Ik heb zo'n drinkbak voor in de auto, met vlotter. Nooit meer sporen water. Maar goed met een hond die wegloopt met een slok water nog in de bek gaat dat waarschijnlijk ook niet werken...mijn oma heeft ook de hond aangeleerd om de bek na drinken over de handdoek te vegen 🤣
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Lek bek

Bericht door EchoMira »

Honden die vlees of kvv eten (of zo'n brokkendiner) hoeven echt niet vaker dan 3 keer per dag te drinken. Doe dat dan ook maar lekker buiten.
Niet als ze brokken op hebben. Dan moeten ze naar dorst kunnen drinken. Kan nog steeds buiten als je een tuin hebt.
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Lek bek

Bericht door EchoMira »

Teckeltoos schreef: 22 feb 2023, 18:02 Peer is een hele nette drinker. Die hoor je nauwelijks.
Hier ook niets aan geklieder of geklots. Die puntbekken zijn reuze schoon.
Als ze brokjes hebben wil echo wel graag een bek vol brokken pakken en dat dan totaal ergens anders gaan opeten. Dan loopt ze dertig keer heen en weer. En een lol dat ze heeft. :19:
Ik vind het prima.

Vanaf eind maart staat de achterdeur open en drinken ze gewoon uit de emmer.
Swinters hebben ze binnen ook water maar daar gebruiken ze eigenlijk niets van. Het water van de kippen is veel lekkerder en tijdens bijna elke wandeling hebben ze ook buitenwater.
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 1
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Lek bek

Bericht door Gretha »

Ook hier zo'n nonchalante lekbek.
Veel natte sokken en gevloek.
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Lek bek

Bericht door Fabienne »

Nanna schreef: 22 feb 2023, 17:13 Ik heb vier baardapen en ze morsen geen druppel.
Het heeft dus echt te maken met nonchalance.
Het enige dat helpt is een infuus aanleggen met een tuigje en een waterfles op de rug. Heeft ie nooit dorst😂
Dat ga ik proberen! :lol1:

Hij drinkt opzich niet extreem veel ofzo en staat inderdaad deels op vers vlees maar ik verdenk hem er van dit ook gewoon een leuk spelletje te vinden.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2734
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Lek bek

Bericht door Diana »

Nou, mijn collies hebben ook elegante, spitse snoetjes, maar Fayah kan er ook wat van :mann: Drinken gebeurt snel-snel tussendoor en dan hoort ze ergens weer wat of bedenkt ze dat ze iets beters te doen heeft en loopt met haar bek vol water bij de bak weg. Ze maakt niet eens een druppelspoor, ze gooit gewoon een hele plens water neer :80:
Mila en Amy drinken supernetjes, die morsen nog geen druppeltje. Arlo loopt een enkele keer wel te snel weg, maar hij maakt er nooit zo'n bende van als Fayah.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4816
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Lek bek

Bericht door ranetje »

Ik denk dat een anti lek drinkbak best (een beetje) kan helpen.
Je zou het kunnen proberen.
Op Facebook kom ik wel eens geweldige filmpjes tegen waar de hond na het drinken de bek afdroogt in de naastgelegen bak waarin een handdoek is gedrapeerd.
Lijkt me ook wel iets :lol1:
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Lek bek

Bericht door Fabienne »

ranetje schreef: 22 feb 2023, 21:04 Ik denk dat een anti lek drinkbak best (een beetje) kan helpen.
Je zou het kunnen proberen.
Op Facebook kom ik wel eens geweldige filmpjes tegen waar de hond na het drinken de bek afdroogt in de naastgelegen bak waarin een handdoek is gedrapeerd.
Lijkt me ook wel iets :lol1:
Ik weet niet of zo'n bak iets gaat doen, ja misschien een lek bak aan z'n nek hangen zodat hij daar in kan morsen :lol1: . Hij drinkt namelijk best netjes maar juist dat laatste slokje slikt hij niet door maar dat verspreid hij netjes over de vloer door het hele huis. Ergens moet ik er ook altijd wel om lachen hoor....het is een bijzonder figuur en ook dit gedrag past eigenlijk heel goed bij hem
Gebruikersavatar
Cendy
Posts in topic: 1
Berichten: 1380
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Lek bek

Bericht door Cendy »

EchoMira schreef: 22 feb 2023, 19:51 Honden die vlees of kvv eten (of zo'n brokkendiner) hoeven echt niet vaker dan 3 keer per dag te drinken. Doe dat dan ook maar lekker buiten.
Niet als ze brokken op hebben. Dan moeten ze naar dorst kunnen drinken. Kan nog steeds buiten als je een tuin hebt.
Precies.
Toos haar drinkbak staat ook buiten, die kan ook zo lekker nadruppelen.
En die drinkt eigenlijk alleen s'avonds na het eten, of tijdens een wandeling uit een plas of sloot.
Heeft ze thuis dorst dan gaat ze bij de deur staan, dan weet ik dat ze wil drinken.
Is ze alleen thuis staat zet ik natuurlijk wel een bak binnen, maar daar drinkt ze geen druppel uit.
Afbeelding
BieneMaya

Re: Lek bek

Bericht door BieneMaya »

Maya slobbert water dus rondom de bak is het een vijver en als ze wegloopt dan ligt er een waterspoor.
Het maakt mij niks uit, doekje erover en het is droog.
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4816
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Lek bek

Bericht door ranetje »

Fabienne schreef: 22 feb 2023, 22:58
ranetje schreef: 22 feb 2023, 21:04 Ik denk dat een anti lek drinkbak best (een beetje) kan helpen.
Je zou het kunnen proberen.
Op Facebook kom ik wel eens geweldige filmpjes tegen waar de hond na het drinken de bek afdroogt in de naastgelegen bak waarin een handdoek is gedrapeerd.
Lijkt me ook wel iets :lol1:
Ik weet niet of zo'n bak iets gaat doen, ja misschien een lek bak aan z'n nek hangen zodat hij daar in kan morsen :lol1: . Hij drinkt namelijk best netjes maar juist dat laatste slokje slikt hij niet door maar dat verspreid hij netjes over de vloer door het hele huis. Ergens moet ik er ook altijd wel om lachen hoor....het is een bijzonder figuur en ook dit gedrag past eigenlijk heel goed bij hem
Handdoek in een kuiltje en er een snoepje in leggen :P

Maar het hoeft niet hoor.
Als je overal een watervaste vloer hebt is het geen enorme ramp. :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 1
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Lek bek

Bericht door Barkley »

Het leed dat een bebaarde hond heet. En dan nog hangwangen in de mix en het is een natte bende hier.
Wij gebruiken een road refresher drinkbak om iets van het waterdragen te beperken en lopen regelmatig even met een handdoek naar Fred. We snoeien zijn baardhaar behalve een deel van de rand zodat het lijkt alsof hij een baard heeft maar het kort en minder nat is.
Plaats reactie