Honden binnen laten spelen

Nanna

Honden binnen laten spelen

Bericht door Nanna »

Niet als in eens een trekspelletje of een lege keukenrol versnipperen maar echt over de banken rauzen als een meloet.
Wild gedrag.
Mogen jullie honden dat binnen?
Nanna

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Nanna »

Hier is het haram. Binnen wordt NIET gekloot.
Op de eerste plaats hou ik graag mn zut heel. Op de tweede plaats word ik er zelf gek van, haha.
En kleindochter is hier ook iedere week en die hoeft niet geconfronteerd te worden met vier scheurende dweilen.
Spelen mag, graag zelfs. Maar ALTIJD buiten. Gelegenheid zat.
Binnen gaan we op de ruststand.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Posts in topic: 1
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 sep 2021, 14:33
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door GoldenGizmo »

Nee, racen doe je maar lekker buiten, we hebben niet voor niks een tuin. Maar Gizmo mag sowieso niet op de bank (heeft hij ook nooit geprobeerd in de bijna 9 jaar dat we hem hebben), dus over de bank racen zal hij al helemaal niet snel doen. En hij is normaal gesproken alleen natuurlijk, alleen wanneer we een andere hond op bezoek hebben is er echt reden om te racen, maar dat doen ze maar lekker in de tuin. Zelf uitdagen tot spel met rennen doen wij ook alleen buiten.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 2625
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Loraine »

Hier racen ze over het algemeen over de vloeren maar soms wordt het bed of de banken ook meegenomen in hun racebaan.
Prima hoor, zolang ze het niet doen terwijl er visite is en er rekening mee houden dat ik geen trampoline/springplank/obstakel oid ben. :P
Maar vaker liggen ze samen ergens te klooien of staat Dívka haar kont/heup tegen Mahdu te beuken terwijl hij naar haar achterpoten hapt etc en doen ze trekspelletjes met hun knuffels. :')
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2751
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door blondie »

Ik wil het niet, maar gebeurt soms wel. Ik grijp in als het te gortig wordt zoals gisteren, "Jongens het is hier geen speeltuin!"
Bekvechten en wat dollen op de grond ok, maar als Aak ook mee gaat doen dan zijn het drie ongeleide projectielen en dat gaat nergens over.
Onze woonkamer is vrij ruim, wat fijn is, maar daardoor kunnen ze ook gang maken en baas moet daar vaak om lachen om dat spel, maar ik hoor het van kwaad tot erger gaan, banken verschuiven, kleden liggen scheef en verfrommeld :gvd: dus kappen!

Zijn het nou kleine hondjes... dan valt het te overzien, maar hier worden complete hoekbank en grote stoelen fijn verschoven zodat het een volksverhuizing lijkt, dus doe maar niet :nocheer:
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6781
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door HillieS »

1 half rondje ok, maar daarna doe je normaal. Als in rustig. Gek dien met een speeltje ofzo is inderdaad wel prima
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2647
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door CatnDog »

Over de banken rauzen als een meloet mag hier niet.
Spelletjes binnen zijn eigenlijk altijd netjes gekaderd. Er vallen nooit planten om. Hij mag wel een rondje om de tafel, waar vloerbedekking ligt (elders zou hij uit kunnen glijden). Stoeien doe ik ook weleens met hem binnen.
Het echte zoomwerk en gek doen bewaart hij maar voor buiten.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1037
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door ellen en de birmanen »

als Oos met Ecco aan het spelen is rent Oos af en toe door de kamer heen. maar nooit over stoelen of banken.
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2483
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Teckeltoos »

Heel soms als we thuiskomen van een blokje om in de stromende regen wil Peer wel eens een gekke bui krijgen en 2 rondjes door de kamer jakkeren.
Dat mag hij van mij. Zo vaak komt dat nou ook weer niet voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 1
Berichten: 1105
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door runninggirl »

Zolang ze het houden op bank-vloerkleed-hondenbedden mag het prima. Maar eigenlijk rennen ze hier niet echt rond met spelen.
Toen we alleen Jura en Mahru hadden en Mahru nog een puppy was, wilden ze nog wel eens idioot door de hele kamer vliegen. Ik kon er wel om lachen.
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2415
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Frootje »

Mag op zich wel, maar ze moeten wel rekening houden met wie er op de bank zitten. Er wordt niet over mijn schoot gesprongen, daar heb ik een hekel aan. En als het Mowin en Aloy zijn die aan het spelen zijn moeten ze oppassen dat ze niet op Froo springen, anders is het spel gelijk klaar. De regel is ook dat als ik zeg dat het genoeg is, het ook genoeg is en iedereen gewoon weer z'n gemak houdt. Oh en 's avonds na zeven uur spelen we niet meer, je hebt als hond de hele dag, 's avonds is van mij.
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 1
Berichten: 819
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door jenn90 »

Hier mogen ze niet (meer) op de bank spelen want het werd op een gegeven moment zo erg dat wij als persoon als trampoline fungeerden… ze mogen spelen verderop in de kamer maar echt racen nee dat mogen ze alleen buiten.
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Sirene »

Ja hoor. Niks leuker dan spelende honden. Ze moeten alleen niet over ons heen rauzen dan worden we boos. Verder vind ik het alleen maar leuk.
Zazoe
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 feb 2023, 18:04

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Zazoe »

Zazoe is alleen en zijn voorgangers speelden niet met elkaar.
Ik wil niet teveel drukte in huis.
We hebben wel eens opgepast, liggend bij elkaar spelen vind ik prima, maar dat is het dan ook wel.
En we spelen zelf wel eens even een trekspelletje oid als hij dat wil.
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 1
Berichten: 1314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door *Esther »

Teddy kan zo leuk in de lengte van het huis rennen met haar grote lichtgewicht bal. Zo schattig!
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3314
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door malinois »

Nee, iig niet rennen en vliegen.
Verder rollebollen ze natuurlijk wel wat maar geen geren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11336
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door EchoMira »

Ja hoor. Hoe gekker hoe beter.
Dat doen ze eigenlijk alleen als we smiddags thuis zijn en dat is niet zo vaak maar op een late zondagmiddag willen ze nog weleens rondjes rennen of buiten spelen.

Maar eigenijk is het wandelen bedoeld om dan te gymmen. Daar heb ik whippets voor. In coma onder een dekbed tot het tijd is om in de sneeuw langs de rijn te racen of naar kantoor. Vandaag was het een lange autodag. Ik had eerst een groep op één locatie en daarna op een andere en er moest een ambulance bij komen dus het was het even niet voor de honden.
Maar goed, ze kunnen het gewoon. Ze zijn niet zo zeikerig met of ze wel genoeg krijgen. Ze weten we dat het komt en gaat.
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2188
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Rosanne »

Oh nee echt niet. Ik wil graag alles heel houden. Genoeg mogelijkheden tijdens het wandelen of in de tuin. Binnen is de max. kopkluiven en beetje liggend klooien.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5452
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Kells »

Ze gaan hun gang maar. Voor mij is dat wel het signaal dat we aan de wandel moeten.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Omega »

Als pup was ze wel aan het apenkooien over de bank, niets leuker dan met je speeltje heen en weer stuiteren op de bank. Op een gegeven moment paste dat niet meer en doet ze het niet meer. We gooien nog wel eens met een speeltje in de kamer, waar ze dan een beetje mee rondhuppelt. Verder krijgt ze buiten meer dan genoeg beweging en uitdaging.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4983
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door ranetje »

Nee, in huis geldt rust.
Gold, want er is er nu nog maar eentje.
Een beetje "bekkiebijten" en liggend spelen mag, maar geen tornado's in huis.
Buiten plek zat om te rennen en te doen en ze kregen daar ook alle gelegenheid voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Josefien »

Geen strapatsen in beide woonkamers, keuken of werkruimtes. Daar heerst rust. We hebben vaak logeerhonden, en ik houd het graag overzichtelijk en (enigszins) gestructureerd, als er een stuk of 7 rondlopen. De gang van 15 meter lang met 4 deuren naar buiten daarentegen is een eindeloze bron van vermaak. Sjezen, van binnen naar buiten, om de woning rennen, sprintjes trekken door de gang. Helemaal prima, en vooral wanneer Merlijntje en Edison de logeerhonden (veelal vuurwerkvluchtelingen en buitenlandse bange poeperds) hen hierheen wegwijs maken is dat prachtig om te zien.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3919
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Lothian »

Buiten kunnen ze racen. Binnen mogen ze stoeien, worstelen en trekspelletjes doen maar als ze echt willen rennen gaat de schuifpui wel even open. Maar ik kan me niet herinneren dat ze ooit echt in de woonkamer hebben lopen apenkooien of racen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2774
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Diana »

Ja, hier mogen ze binnen spelen en doen dat ook best vaak. Ze zijn nooit lomp met mij, beuken geen dingen omver en maken niets kapot als ze spelen. Als het echt wild wordt of ze willen rennen, gaan ze uit zichzelf al naar buiten, binnen is daar helemaal niet genoeg ruimte voor.

Fayah speelt in totaal zeker een uur of 4 per dag in wisselende combinaties met mijn andere honden, met mij en in haar eentje met speelgoed. Dat zou wel heel veel wandelen worden als ze dat allemaal tijdens de wandeling zou moeten doen :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 1
Berichten: 4507
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door thom »

Nee ! Dat mag hier niet.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Plaats reactie