Puppy moeilijk

Plaats reactie
Sam123
Posts in topic: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

Puppy moeilijk

Bericht door Sam123 »

Hoi iedereen
Wij hebben een mechelse herder pup van 5 maand oud en het is echt een uitdaging.. het is onze 3e hond binnen dit ras dus zeker niet nieuw maar deze keer hebben we 1 met pit en is het echt moeilijk
Ze kan zo lief zijn maar soms pff man man.
En wat we zo raar vinden is dat ze vooral tegen mij (vrouwke) vervelend doet..
Wanneer de man des huize thuis is niks aan de hand..super braaf maar wanneer Ik er alleen mee ben..grommen, blaffen, bijten. Vndeweek heeft ze zo erg gebeten dat men hand vol bloed zat.. het druipte echt op de stoep.. niet normaal en toch ben ik van mening dat ik iets fout doe waar de hond verkeerd op reageert .. ze begrijpt me niet of ik haar niet ik weet het niet.. ik heb normaal een heel goede band met honden maar haar kan ik niet lezen..
Wat moet ik nu doen.. negeren heb ik reeds geprobeerd.. ik weet het niet meer
Tineke
Posts in topic: 1
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Puppy moeilijk

Bericht door Tineke »

Wat doet jouw man anders dan jou dat er zo'n verschil zit in jullie beider benadering.

Wat doen jullie met haar qua beweging en uitdaging zodat ze lekker voldaan is.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 981
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Puppy moeilijk

Bericht door S.V. »

niet meer in de bak eten geven, maar dan dus uit de hand geven als ze zich gedraagt en doet wat haar gevraagd wordt ( zonder dan gelijk heel gek te gaan doen natuurlijk- je zult eerst die relatie moeten opbouwen), en hou dat eens een 14 dagen vol, dat gaat je in ieder geval een stuk meer waardevol maken in haar ogen.. daarna zou ik pas verder kijken..
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 1
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Puppy moeilijk

Bericht door *Esther »

Wat weet je over de ouderdieren? Zijn het honden uit de werklijn? Is jouw pup nu lichamelijk gezond? Goede ontlasting elke dag?
Heb je iemand in je omgeving die mee kan kijken, een trainer of een vriendin met veel praktische ervaring?
Wat een vragen hè 😉
Maar goed bedoeld, succes!
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2140
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Puppy moeilijk

Bericht door Rosanne »

Ik zou inderdaad net als @*Esther zegt iemand mee laten kijken. Juist als je zelf nu hoog in emotie zit, omdat wat ik eruit opmaak je het echt wel goed wilt doen, je zelf het soms niet meer ziet. Iemand die heel objectief mee kan kijken.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Puppy moeilijk

Bericht door CatnDog »

Hé Sam, wat heftig. En voor mij ook wel een beetje herkenbaar. Al vermoed ik dat mijn Belg wel een tandje minder pittig was dan de jouwe (tot bloedens toe ben ik nooit gebeten, maar gebeten... :F: Hij deed als pup eigenlijk niets anders.).

Je schrijft:
Sam123 schreef: 11 mar 2023, 02:19 ... ik heb normaal een heel goede band met honden maar haar kan ik niet lezen..
Je bent dus over het algemeen wel goed en bekend met honden, maar zit deze hond niet op jouw golflenge (en jij niet op de hare).
Ik en mijn hond zitten dat ook niet. Dat was, zeker aan het begin, heel erg lastig. Maar we hebben er wel een weg in gevonden. Inmiddels kan ik hem wel goed lezen, maar echt 'lezen en schrijven' zal het nooit worden. Daarvoor verschillen we gewoon te veel van elkaar.

Aangezien jouw man wel heel goed met haar overweg kan, lijkt hij mij de beste raadgever. Is hij in staat om jou wat handvaten te geven, of neemt hij het niet zo serieus en is hij meer van het type 'ik heb er geen probleem mee, dus het ligt aan jou'. Want daar schiet je natuurlijk helemaal niets mee op. Dan kan je beter een andere 'hulplijn' inschakelen.

Eerlijk gezegd vind ik het heel belangrijk dat, als je samen voor een hond gaat, dat voor jullie allebei leuk moet zijn. Niet alleen voor je man.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3284
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Puppy moeilijk

Bericht door malinois »

Uit welke combi/lijnen komt hij?
Ze mogen hier veel maar in mij hangen is een absolute no go. En dat weten ze duvelsgoed. Wat doet je man anders dan jij?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Puppy moeilijk

Bericht door Crutz »

malinois schreef:Uit welke combi/lijnen komt hij?
Ze mogen hier veel maar in mij hangen is een absolute no go. En dat weten ze duvelsgoed. Wat doet je man anders dan jij?
Dat inderdaad.
Kiara is mn meest idiote en ja heeft onder invloed v drugs (letterlijk) wel eens in me gehangen. Maar zelfs dan nooit tot bloedens toe
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Puppy moeilijk

Bericht door Persistence »

Misschien is je man duidelijker in zijn communicatie naar haar?
Afbeelding
Plaats reactie