Waar is mijn puppy gebleven?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 4
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Desiree »

Het wordt een heerlijk jong ondertussen, aankomende dinsdag is hij alweer 9 maanden maar stiekem was hij toch wel erg schattig een paar maanden terug, op de piranha fase na dan. :LOL:

Wel is dit ook een hele leuke leeftijd. Hij kan al best veel aan, eigenlijk altijd al wel. Maar als ik dan toch minpunten moet noemen. Hij piest dus tegen zijn voorpoten op :ugh: en hij heeft bedacht dat honden met haar voor hen ogen spannend zijn. Voor de rest is hij eigenlijk wel perfect, zolang je geen slaafse gehoorzaamheid verwacht en hem een beetje zijn gangetje laat gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 2
Berichten: 2405
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Frootje »

Desiree schreef: 11 mar 2023, 20:12 en hij heeft bedacht dat honden met haar voor hen ogen spannend zijn.
Ik zal Aloy even bijknippen voor morgen. :LOL:


Hij klinkt wel als een heerlijk jong. :I: Dat tegen de voorpoten plassen ken ik van Mowin, die doet dat ook altijd. :oeps: Nou ja, als dat het enige is. :F:
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 3
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Persistence »

Heerlijk joch zo te lezen. Maarre… piest hij zo ver of tilt ie z’n poot niet goed op?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 4
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Desiree »

Frootje schreef: 11 mar 2023, 20:14
Desiree schreef: 11 mar 2023, 20:12 en hij heeft bedacht dat honden met haar voor hen ogen spannend zijn.
Ik zal Aloy even bijknippen voor morgen. :LOL:


Hij klinkt wel als een heerlijk jong. :I: Dat tegen de voorpoten plassen ken ik van Mowin, die doet dat ook altijd. :oeps: Nou ja, als dat het enige is. :F:
:LOL: Kan ze geen vlechtjes? Misschien zingt Roderick dan wel nog even voor haar verjaardag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 4
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Desiree »

Persistence schreef: 11 mar 2023, 20:15 Heerlijk joch zo te lezen. Maarre… piest hij zo ver of tilt ie z’n poot niet goed op?
De eerste grote plas doet hij nog steeds als een pup, en vaak vergeet hij dan ver genoeg te hurken en dan pist hij zo vooruit tegen zijn voorpoot, en niet te zuinig ook het zit dan nog net niet onder zijn oksel zeg maar. :LOL:
Daarna gaat dat pootje wel weer omhoog hoor met markeren dan is er dus niks aan de hand, maar de eerste plas is speciaal schijnbaar en moet zo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 3
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Persistence »

Desiree schreef: 11 mar 2023, 20:18
Persistence schreef: 11 mar 2023, 20:15 Heerlijk joch zo te lezen. Maarre… piest hij zo ver of tilt ie z’n poot niet goed op?
De eerste grote plas doet hij nog steeds als een pup, en vaak vergeet hij dan ver genoeg te hurken en dan pist hij zo vooruit tegen zijn voorpoot, en niet te zuinig ook het zit dan nog net niet onder zijn oksel zeg maar. :LOL:
Daarna gaat dat pootje wel weer omhoog hoor met markeren dan is er dus niks aan de hand, maar de eerste plas is speciaal schijnbaar en moet zo.
Sukkeltje :LOL: Maar als dat het enige minpuntje is, nouja…
Hoe is zijn jachtinstinct?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 4
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Desiree »

Persistence schreef: 11 mar 2023, 20:24
Desiree schreef: 11 mar 2023, 20:18
Persistence schreef: 11 mar 2023, 20:15 Heerlijk joch zo te lezen. Maarre… piest hij zo ver of tilt ie z’n poot niet goed op?
De eerste grote plas doet hij nog steeds als een pup, en vaak vergeet hij dan ver genoeg te hurken en dan pist hij zo vooruit tegen zijn voorpoot, en niet te zuinig ook het zit dan nog net niet onder zijn oksel zeg maar. :LOL:
Daarna gaat dat pootje wel weer omhoog hoor met markeren dan is er dus niks aan de hand, maar de eerste plas is speciaal schijnbaar en moet zo.
Sukkeltje :LOL: Maar als dat het enige minpuntje is, nouja…
Hoe is zijn jachtinstinct?
Vogels jaagt hij weg maar meer dan dat is het ook niet, en katten gaat hij ook achteraan als hij de kans krijgt. Tot nu toe zijn we maar 1 kat tegen gekomen terwijl hij los was. Dat heeft hij gevoeld want hij trof de verkeerde kat die niet aan de kant gaat voor honden, toen was Roderick geloof ik net een maand of 5, hij had een mooie kras op zijn schouder en kwam gillend naar me toegerend. Die loopt hier altijd waar alle honden uitgelaten worden en daar schijt hij nu dus 7 kleuren voor, gillend met een grote boog eromheen. Andere katten komen we in de wijk tegen en dan loopt hij aangelijnd en dan is het soms wel even gillen aan de riem.
Zelf hebben we ook een kat en dat is gewoon een sukkel dus die laat zich steeds opjagen door Roderick, dat mag natuurlijk niet maar ik heb geen oren en ogen in mijn achterhoofd dus soms flikt hij het alsnog. Overigens gebeurt er dan niks, het gaat hem thuis alleen om het opjaag spel. In dit geval mis ik mijn overleden kat wel een beetje want die was net zoals die kat buiten, ging voor niks en niemand aan de kant. Was zeker geen onvriendelijke kat(al keek hij wel zo) maar liet niet met zich sollen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 2
Berichten: 2405
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Frootje »

Desiree schreef: 11 mar 2023, 20:16
:LOL: Kan ze geen vlechtjes? Misschien zingt Roderick dan wel nog even voor haar verjaardag.
Aloy heeft sowieso maar een paar sprieten voor haar ogen, dus misschien valt het mee. :engel:
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 3
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Persistence »

Dat klinkt als nauwelijks te benoemen jachtinstinct, vogels opjagen en buiten achter katten aan vind ik niet zo gek.
Heerlijk!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 1
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Waar is mijn puppy gebleven?

Bericht door Sekreetje »

Sandra&co schreef: 11 mar 2023, 20:20 Doet Duque nog steeds als-ie moe is :') Wat is het een knap jong!
Windhondendingetje volgens mij. 😎 Hier nog 1 die tegen zijn voorpoten piest en vaak zijn poot niet optilt.
Afbeelding
Plaats reactie