Speuren met Brego

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Rosanne
Posts in topic: 15
Berichten: 2188
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Speuren met Brego

Bericht door Rosanne »

Vandaag twee spoortjes gelopen zonder opjutten. Brego heeft de smaak goed te pakken. Even kort aan het geur boxje ruiken en gaan…! Grote kruispunten met veel wind zijn nog een uitdaging. Meer voor mij dan voor hem om hem juist te sturen/begeleiden. En waar hij eerst de “persoon” wel zag, maar niet door had dat hij naar haar moest🙈 , vandaag meteen aanwijzen 😎 Trots op mijn speurneus in de dop. 🥰


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halloo, Ik heb je gevonden! :cheer:

Afbeelding
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2647
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Speuren met Brego

Bericht door CatnDog »

Het zijn wel verdachte personages die hij moet vinden :lol1:
Rosanne
Posts in topic: 15
Berichten: 2188
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Speuren met Brego

Bericht door Rosanne »

CatnDog schreef: 02 apr 2023, 18:31 Het zijn wel verdachte personages die hij moet vinden :lol1:
Hahaha ja ze was nu flink ingepakt, doordat het toch best koud was in de schaduw en veel wind. Maar ik maak haar gezicht zelf ook wat onherkenbaar i.v.m privacy 😇
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 2
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Speuren met Brego

Bericht door Mo-yi »

Ohhh zo leuk! Ook jaren gedaan met Mo, mantrailen, in bos, in dorpen, in verlaten panden..echt super om te doen.
Ik denk dat veel hondensporten niet echt voor mij zijn, maar dat mantrailen is echt geweldig om te doen. Ik heb ook erg veel geleerd om de kleinste signaaltjes in dr lichaam te gaan zien, en het genieten van samen zo bezig zijn daar kan gewoon niks tegenop ook.
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 15
Berichten: 2188
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Speuren met Brego

Bericht door Rosanne »

Mo-yi schreef: 02 apr 2023, 21:56 Ohhh zo leuk! Ook jaren gedaan met Mo, mantrailen, in bos, in dorpen, in verlaten panden..echt super om te doen.
Ik denk dat veel hondensporten niet echt voor mij zijn, maar dat mantrailen is echt geweldig om te doen. Ik heb ook erg veel geleerd om de kleinste signaaltjes in dr lichaam te gaan zien, en het genieten van samen zo bezig zijn daar kan gewoon niks tegenop ook.
Ah wat gaaf! Ja het past ons ook heel goed. Wij zijn nog steeds bezig met trainen o.b.v kracht/ coördinatie en uithoudingsvermogen. Maar dit is ook even totaal wat anders en leuk om naast mekaar te kunnen doen. Hij is altijd wel veel met zijn neus bezig en hoe happy en voldaan hij nu is dat hij het zo in kan zetten.

En inderdaad nog meer leren van mekaar en herkenning van lichaamstaal, heerlijk, je bent dan echt een team. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 2
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Speuren met Brego

Bericht door Mo-yi »

Rosanne schreef: 02 apr 2023, 23:21
Mo-yi schreef: 02 apr 2023, 21:56 Ohhh zo leuk! Ook jaren gedaan met Mo, mantrailen, in bos, in dorpen, in verlaten panden..echt super om te doen.
Ik denk dat veel hondensporten niet echt voor mij zijn, maar dat mantrailen is echt geweldig om te doen. Ik heb ook erg veel geleerd om de kleinste signaaltjes in dr lichaam te gaan zien, en het genieten van samen zo bezig zijn daar kan gewoon niks tegenop ook.
Ah wat gaaf! Ja het past ons ook heel goed. Wij zijn nog steeds bezig met trainen o.b.v kracht/ coördinatie en uithoudingsvermogen. Maar dit is ook even totaal wat anders en leuk om naast mekaar te kunnen doen. Hij is altijd wel veel met zijn neus bezig en hoe happy en voldaan hij nu is dat hij het zo in kan zetten.

En inderdaad nog meer leren van mekaar en herkenning van lichaamstaal, heerlijk, je bent dan echt een team. 😊
Ja super leuk. Mo-yi is ook echt een hond die het wel lollig vindt om iets voor je te doen maar na twee keer is de sjeu er wel af, maar dat samenwerken daar geniet ze zo van ( en ik dan dubbel genieten ).
We hadden eens een trail die door twee personen werd gelopen en van 1 kreeg zij de geur van. Gewoon benieuwd hoe dat zou gaan. Ze leidde me door de straten, speurede de kruisingen goed af, nam me mee door een verlaten huisje, door de tuin, over de parkeerplaats en zo een lange openstaande vrachtwagen in. En jawel, daar stonden twee mensen in de hoek..die ze beide ook kende..kwispel kwispel..en toch direct bij de persoon gaan zitten waarvan ze de geur had gespeurd. Echt..zo trots :hartjes:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 4
Berichten: 4974
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Speuren met Brego

Bericht door ranetje »

Wat gaat hij goed vooruit :ok: :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2415
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Speuren met Brego

Bericht door Frootje »

Wat een knapperd, die Brego. Ik weet niet veel van speuren, maar zo te horen maakt hij echt sprongen vooruit. :I:
Rosanne
Posts in topic: 15
Berichten: 2188
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Speuren met Brego

Bericht door Rosanne »

Frootje schreef: 08 apr 2023, 18:48 Wat een knapperd, die Brego. Ik weet niet veel van speuren, maar zo te horen maakt hij echt sprongen vooruit. :I:
Ja hij doet het echt heel goed. En dat voor iemand die net begonnen is. Hij vindt het ook echt enorm leuk, dus dat helpt wel mee natuurlijk.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Rosanne
Posts in topic: 15
Berichten: 2188
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Speuren met Brego

Bericht door Rosanne »

Meneer speurneus was weer in actie geweest. Heerlijk weer ☀️. Echt genoten. Hij maakt echt goede stappen vooruit. Kwamen verschillende “vreemde” mensen onderweg tegen die hij heel voorzichtig even besnuffelde om te checken dat zij niet zijn spoor waren. Echt mooi om te zien. Hij vindt het echt enorm leuk. Hij blaft thuis nooit, maar als ik nu zijn tuig om doe dan weet hij inmiddels dat hij weer mag. Helemaal door het dolle. Zo fijn iets gevonden te hebben dat echt mega goed bij hem past.

Even wachten tot hij aan de beurt is 🥰

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Geurtje weer oppakken.

Afbeelding
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Plaats reactie