Stadspark

Nanna

Re: Stadspark

Bericht door Nanna »

Mijn honden zien paarden als bewegende bomen. Totaal oninteressant. Nog niet eens waard om aan te snuffelen.
Je zou denken dat dat aan mijn superieure trainerskwaliteiten ligt maar helaas is niets minder waar.
Ze hebben gewoon een intrinsieke desinteresse.
Houen zo.
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Stadspark

Bericht door Desiree »

Droef is zijn eerste levensjaar met een Fries opgegroeid. Liep er zelfs mee in de bak en de hondenkennels waren in dezelfde ruimte als de paardental.

Paarden boeien hem weinig, toch lijn ik hem aan want als een paard in galop gaat vindt hij het wel enig om deftig mee te gaan rennen. Totaal geen agressie of jagen maar hij gewoon gezellig er naast rennen en dat vind ik gewoon te gevaarlijk met een onbekend paard. Inmiddels loopt hij hier sowieso vrijwel niet los en ik ben niks te beroerd om op afstand dan even samen met hem een stukje mee te doen, maar wel op grote afstand en alleen als ik zie dat de paarden echt mak zijn en zich niks van Droef aantrekken.

Izzy vind paarden maar dom, die moet je gewoon maar uit de weg gaan dan kan er ook niks gebeuren. Ook die lijn ik aan als ik een paard zie, ondanks dat ze nog nooit heeft laten zien er achter aan te willen.

Roderick is nog geen paard tegengekomen hier, geen idee wat hij zou willen doen, of het is dood eng of het is racen verwacht ik zo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2734
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Stadspark

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 25 mar 2023, 15:26 Mijn honden zien paarden als bewegende bomen. Totaal oninteressant. Nog niet eens waard om aan te snuffelen.
Je zou denken dat dat aan mijn superieure trainerskwaliteiten ligt maar helaas is niets minder waar.
Ze hebben gewoon een intrinsieke desinteresse.
Houen zo.
Ja, dat geldt voor Mila ook. Ook toen Amy en Amoz achter die paarden aan gingen, deed Mila niet mee. Ze heeft zelf die neiging helemaal niet en wordt ook niet getriggerd door andere honden die die wel gaan of erg opgewonden raken. Echt heerlijk is dat. Dan kan ik me tenminste focussen op mijn lastigere honden in dat soort situaties :engel: :E:
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Stadspark

Bericht door blondie »

@Crutz Dat zijn dus situaties die je niet van tevoren kunt inschatten toch. Het staat gelijk aan de kruising mechel in voorbeeld van mij op strand, en had ik Glory niet tijdig bij me kunnen pakken dan had zij wellicht ook op het paard af gegaan, of niet maar dat weet ik niet.

Met jonge Aak had ik een soortgelijke situatie, ineens driftige shetlandponys op strand met kleine kinderen erop. Kan zeggen dat ik even rap alle zeilen bij moest zetten toen want hij ging van verbazing naar opwinding en zeker toen de beestjes gingen galopperen en die kinderen druk werden en alle geluidjes van de mensen om de paardjes in beweging te krijgen erbij.
Hondenlosloopstrand, dus alle recht om je hond los te hebben... maar ik verschoot even en zag mijn geest dwalen eerlijk gezegd :roll:

En in jouw situatie een ruiter die er van af flikkert omdat ze de signalen van haar paard mist. Had ze het in kunnen schatten, had ze niet van haar paard gevallen, had het paard het niet op een rennen gezet en had Winny er niet achteraan gegaan gok ik zomaar.

En de mensen wiens honden dit niet doen, bravo en fijn dat je zulke honden hebt. Ik heb geleerd van 1 hond dat ik niet zomaar er vanuit kan gaan dat ze bepaalde dingen niet doen of niet getriggerd raken op iets, en daarom ben ik soms wat alerter of misschien té alert op bepaalde situaties. Bij Glory paard 1 was spanning, paard 2 op strand was al relaxter dus ik gok dat ik die een volgende keer niet hoef te roepen net als dat Aak er niet meer door getriggerd wordt.
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 1
Berichten: 670
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Stadspark

Bericht door Budkes »

Nanna schreef: 24 mar 2023, 11:10 Als ik die agent was schoot ik die hele joekel per direct een gat in zijn smoel.
Opgeruimd staat netjes.
Zij zijn niet bewapend.
Wat een vreselijk naar filmpje. Arm paard.
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 6
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Stadspark

Bericht door Fabienne »

Floris vindt paarden spannend en als er iemand op zit is het helemaal raar. Hij gaat altijd aan de lijn bij het passeren van paard want ik wil een ongeluk niet (bewust) op mijn geweten hebben en ik vertrouw er nog niet op dat Floris zelf wel een juiste beslissing neemt. Aan een ontspannen lijntje heb ik tenminste nog iets van controle en kunnen we er op oefenen dat hij niks met een paard hoeft. Lola boeit het nog minder dan niks en toch moet die ook netjes aan de kant op haar kont indien er een paard voorbij komt maar dat is meer omdat zij nog wel is als een dooie in de weg wilt gaat staan en dan ook blijft staan...vaak ook niet handig.
Rennendehond
Posts in topic: 6
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Stadspark

Bericht door Rennendehond »

@blondie ik weet niet of het nog steeds zo is, maar jaren geleden mocht je alleen in Katwijk, Noordwijk, Wassenaar en Scheveningen op het strand waar de honden ook los mogen. Je deelt dat strand dus met elkaar.
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Stadspark

Bericht door blondie »

Rennendehond schreef: 25 mar 2023, 17:42 @blondie ik weet niet of het nog steeds zo is, maar jaren geleden mocht je alleen in Katwijk, Noordwijk, Wassenaar en Scheveningen op het strand waar de honden ook los mogen. Je deelt dat strand dus met elkaar.
Ja, al jaren zo en nog steeds. In de zomer staat volgens mij hetzelfde op de borden voor paarden en honden bij bepaald weer of op bepaalde tijden mag en kan paard en hond er op, op Katwijkse deel richting Scheveningen, en richting Noordwijk is het volgens mij in ieder geval voor honden vanaf een bepaalde strandpaal volledig vrij voor honden in ieder geval zomer en winter. En gok dus ook voor paarden op dat stuk.
Gebruikersavatar
Anneke
Posts in topic: 1
Berichten: 541
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:07
Honden: 1
Welke: Havanezer

Re: Stadspark

Bericht door Anneke »

Ik ben zo blij dat Bobbie totaal geen interesse in paarden heeft. Banjer had dat wel. Die bleef om paarden heendraaien en maar blaffen. Of erachteraan als een ruiter langs reed. Hij was dan niet terug te roepen en moeilijk te pakkend te krijgen. Daar heb ik dus een training mee gedaan, datvhielpmzo goed dat ik de eerste keer dat we weer een paard tegen kwamen me afvroeg waarom Banjer me zo aan stond te kijken. Ik had het dier nog niet gezien maar hij wel. En een paard betekende dat hij een snoepje kreeg.
Zo jammer dat ik niet meer weet wie die training toen gaf. Fynn van schoonzus kan ook wel een paardentraining gebruiken.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Stadspark

Bericht door Teckeltoos »

Vraag ik me af of het politiepaarden afgeleerd wordt om te trappen. Misschien alleen als ze bereden worden ?

Is de gehoorzaamheid aan de ruiter groter dan de voor een paard natuurlijke drang om vluchten of de bedreiging te vertrappen.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 9
Berichten: 11142
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Stadspark

Bericht door EchoMira »

De meeste paarden trappen niet zo maar van zich af. Dat leren ze als jong paard al door gewoon manieren bijgebracht te krijgen.

De selectie om politiepaard te worden komt pas veel later.
Nanna

Re: Stadspark

Bericht door Nanna »

Dat trekpaard toen voor die kar had er niet zoveel moeite mee.
Die loerde op dr kans en trapte toen die pitbull aan gort.
Nanna

Re: Stadspark

Bericht door Nanna »

EchoMira
Posts in topic: 9
Berichten: 11142
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Stadspark

Bericht door EchoMira »

Hahaha. Ja, dat was een sluwe.

Je hoeft het filmpje niet te zien om te weten waar het is. Dat hoor je aan het gekrijs op niks af. Wat is het toch dom volk.
Plaats reactie