NELLY

Plaats reactie
Sam123
Posts in topic: 6
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

NELLY

Bericht door Sam123 »

Wij hebben op het moment een mechelaar pup van 5 maand in huis.. alles gaat op zich wel goed.. ze is heel lief tegen andere mensen, onze kinderen, andere honden..
Gaat allemaal perfect..
Het is alleen met mij dat het moeilijk gaat .
Ze luistert geweldig goed naar mijn man..
Zelf naar de kindjes eigenlijk .
Maar bij mij is het altijd lastig..
Ze pakt dingen wat niet mag..
Ze blaft en gromt naar me..(niet zozeer agressief maar wel geïrriteerd)
Ik kan er niet mee gaan wandelen want dan hangt ze meteen in de les of in men arm..
Het lijkt alsof ze me niet als baas ziet .
Ze hebben me al gezegd dat ok wat harder moet zijn maar dat vind ik moeilijk .
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 1
Berichten: 1314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: NELLY

Bericht door *Esther »

Spring terug naar je topic van 11 maart en lees en reageer daar op de tips?
Afbeelding
Ineke A
Posts in topic: 1
Berichten: 296
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:00

Re: NELLY

Bericht door Ineke A »

Denk je nog steeds aan Indy en accepteer je de nieuwe hond nog steeds niet? Dan kan ik me voorstellen dat je geen band krijgt
Sam123
Posts in topic: 6
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

Re: NELLY

Bericht door Sam123 »

Jaja ik weet het al..
Gwn ff frustratie van me afschrijven nevermind
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3314
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: NELLY

Bericht door malinois »

T wordt een lastig verhaal als je dit niet heel snel omdraaid. Elke week dat ie ouder wordt, wordt t straks erger. Ik zou als de wiedeweerga iets met de adviezen eerder gegeven doen of er iemand bijroepen. Het zijn geen schoothondjes (nou ja figuurlijk dan) en ze gedijen alleen bij duidelijkheid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: NELLY

Bericht door Fabienne »

M'n haren springen omhoog bij de regel 'harder zijn'. Wat bedoel je daarmee? En zit je niet op een leuke hondenschool met de pup?
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3518
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: NELLY

Bericht door Crutz »

Fabienne schreef:M'n haren springen omhoog bij de regel 'harder zijn'. Wat bedoel je daarmee? En zit je niet op een leuke hondenschool met de pup?
Inderdaad. Duidelijker betekend zeker niet harder
blondie
Posts in topic: 3
Berichten: 2751
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: NELLY

Bericht door blondie »

Sam123 schreef: 07 apr 2023, 10:43 Jaja ik weet het al..
Gwn ff frustratie van me afschrijven nevermind
Het is helder dat je van je af wilt schrijven, maar nu wordt het eerdere topic ook aangehaald en daar heb je verder niet meer gereageerd op vragen en adviezen, tenzij via PB.

Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk als je verder zelf niet reageert of vragen stelt of beantwoord.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2647
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: NELLY

Bericht door CatnDog »

Ik vind het jammer dat je niet meer vertelt/deelt/vragen stelt.

Er zitten op het forum echt mensen (zoals Malinois en Crutz) die veel verstand hebben van Mechelse herders, Hollanders en aanverwanten.
Ze kunnen je vast wat meer vertellen over de lijnen waaruit ze komt. Wat je dan kan verwachten en hoe je daar op kunt inspelen.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3314
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: NELLY

Bericht door malinois »


Sam123 schreef:Wij hebben op het moment een mechelaar pup van 5 maand in huis.. alles gaat op zich wel goed.. ze is heel lief tegen andere mensen, onze kinderen, andere honden..
Gaat allemaal perfect..
Het is alleen met mij dat het moeilijk gaat .
Ze luistert geweldig goed naar mijn man..
Zelf naar de kindjes eigenlijk .
Maar bij mij is het altijd lastig..
Ze pakt dingen wat niet mag..
Ze blaft en gromt naar me..(niet zozeer agressief maar wel geïrriteerd)
Ik kan er niet mee gaan wandelen want dan hangt ze meteen in de les of in men arm..
Het lijkt alsof ze me niet als baas ziet .
Ze hebben me al gezegd dat ok wat harder moet zijn maar dat vind ik moeilijk .
Ik heb nu zo'n 23 jaar (x) mechelaars en sommigen exemplaren hadden ook best een gebruiksaanwijzing. Maar nog nooit heeft er 1 gemeend gegromt naar mij. Grommen in de zin dat ik er een minder prettig gevoel bij krijg. Want ze mogen best duidelijk maken dat ze t ergens niet mee eens zijn, maar ik heb t laatste woord en daar doen ze t mee. Ik heb me dan ook nog nooit onzeker/bang bij ze gevoeld. Stuk voor stuk vertrouw(de) ik ze volledig bij mij. Maar ik heb wat dat betreft nooit "harder" moeten zijn. Je kunt je niet anders voordoen dan je bent, je hond zal dat gelijk doorhebben. Maar wat ik eerder zei, je moet wel iets en snel ook
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maart
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:11
Honden: 3
Contacteer:

Re: NELLY

Bericht door Maart »

Als ik bij mijn speciaal geval hard zou zijn, zou die net overgaan tot agressie en bijten. Een confrontatie met hem aangaan zou ritje ziekenhuis voor mij en dierenarts voor hem betekenen.
Hard aanpakken komt ook enkel maar voor bij mensen met minderwaardigheidscomplexen en gericht op helaas de honden die dat maar ondergaan.
www.freshdiets4animals.com

Voedingsadvies op maat.

www.pawesomefreshtoppers.com

Functionele toppers voor hond & kat.
blondie
Posts in topic: 3
Berichten: 2751
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: NELLY

Bericht door blondie »

Sam123 schreef: 07 apr 2023, 01:51 Wij hebben op het moment een mechelaar pup van 5 maand in huis.. alles gaat op zich wel goed.. ze is heel lief tegen andere mensen, onze kinderen, andere honden..
Gaat allemaal perfect..
Het is alleen met mij dat het moeilijk gaat .
Ze luistert geweldig goed naar mijn man..
Zelf naar de kindjes eigenlijk .
Maar bij mij is het altijd lastig..
Ze pakt dingen wat niet mag..
Ze blaft en gromt naar me..(niet zozeer agressief maar wel geïrriteerd)
Ik kan er niet mee gaan wandelen want dan hangt ze meteen in de les of in men arm..

Het lijkt alsof ze me niet als baas ziet .
Ze hebben me al gezegd dat ok wat harder moet zijn maar dat vind ik moeilijk .
Ben jij vaker en langer met haar thuis wellicht en reageer je op al de jonge honden streken meer dan je partner? Kan me voorstellen dat een jonge hond los in huis nog steeds van alles uithaalt en je soms wat te veel op moet letten waardoor jij de "nee" zegger in huis bent.
Ik merkte dat zelf kort geleden, onze nieuwste hond had nogal wat sloopneigingen. Telkens als het wat verdacht rustig was, of als ik knabbelend geluid hoorde stond ik weer op om te kijken en moest ik weer aangeven dat bepaalde dingen niet de bedoeling waren. Vaak alternatieven telkens geven e.d. maar toch was ik de persoon die dus regelmatig de nee, de boze blik e.d. gaf.
Ik was het meest thuis. Als de baas thuis kwam was het altijd dikke pret en iedereen blij bij wijze van spreken.

Het is wel belangrijk om dat in balans te trekken door als ze iets wel goed doen, je daar positieve feedback en aandacht aan schenkt.

Als de hond gevoelig is voor stemmingen van de mens, dan is het niet zo raar dat ook zij vanuit een bepaalde emotie terug reageert.

Hier dan wel geen Mechelse herders gehad, maar wel Duitse en nu wat mengelmoesjes maar weet wel dat als de balans wat weg is en ze het gevoel hebben dat er alleen maar boos en geïrriteerd op ze gereageerd wordt, dan schromen ze niet om dat op hun manier duidelijk te maken. En bij dit type honden zit het er gewoon sterker in dat ze voor zichzelf opkomen ipv in hun schulp kruipen.

En met wandelen, dan zou ik gaan observeren wat je man dan anders doet.
Hier ook een periode van chaos soms geweest en bij de jonge herder toen happen in armen en kuiten.
Maar vriend kon nog wel eens "gaan jullie mee! Plasje doen, ja gaan we plasje doen! Kom op! :cheer: "
Dan gaat alles "aan" en energielevel schiet ten top.
Hier is het nu gewoon jas pakken, riemen pakken, rust en naar buiten. Zelf zeg ik het liefst zo weinig mogelijk.
Sam123
Posts in topic: 6
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

Re: NELLY

Bericht door Sam123 »

blondie schreef: 07 apr 2023, 17:13
Sam123 schreef: 07 apr 2023, 10:43 Jaja ik weet het al..
Gwn ff frustratie van me afschrijven nevermind
Het is helder dat je van je af wilt schrijven, maar nu wordt het eerdere topic ook aangehaald en daar heb je verder niet meer gereageerd op vragen en adviezen, tenzij via PB.

Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk als je verder zelf niet reageert of vragen stelt of beantwoord.
Ik heb wel degelijk de adviezen gelezen en geprobeerd.. sommige.. waar ik mij goed bij voel maar Ik krijg niet het resultaat wat ik wil ...het werkt niet
Ik heb nu een dame gecontracteerd voor privéles..
Deze mevrouw heeft zelf 4 mechelse herders en 3 duitsers en Weet mij echt dingen te leren..ze wil me ook echt helpen en daar sta ik voor open ..
Wil het echt goed krijgen met men pup
Ben er echt van overtuigd dat als het fout loopt met een hond dat het niet de hond zijn fout is maar de baasjes..
Daarom dat dit voor mij zo belangrijk is..
Wil een goed baasje zijn waar de hond zich goed voelt..
Ik hou van honden en zou me zo gefaald voelen als het met deze niet lukt
blondie
Posts in topic: 3
Berichten: 2751
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: NELLY

Bericht door blondie »

Fijn dat je iemand hebt gevonden die met je mee gaat kijken!

Aan je inzet ligt het niet zoals ik nu je reacties lees, dus in termen denken dat je geen goed baasje zou zijn, zo zie ik dat zelf niet.

Soms zit je gewoon op een andere golflengte met een hond. En kan iemand van buiten, soms beter zien waar de schoen wringt dan dat je dat zelf ziet.
Succes! Gaat vast goed komen :ok:
Sam123
Posts in topic: 6
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

Re: NELLY

Bericht door Sam123 »

Hooi iedereen

Vandaag ben ik hier niet om te zagen en te klagen maar om ff te zeggen dat het nu super goed gaat met onze pup..
Ben naar privéles geweest en doe de oefeningen daar geleerd ook thuis en dat heeft toch echt al resultaten opgeleverd...supperrrr
Ben zo blij..
Nog steeds werk aan de winkel maar komt helemaal goed..heb terug moed =)
Haha toen het niet goed ging moest ik het van me af schrijven maar ook dit wou ik toch even delen =)
Ze is zelfs stilaan een knuffelaar aan het worden..
Blij dat ik heb volgehouden..
Letterlijk bloed, zweet en tranen haha

Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11336
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: NELLY

Bericht door EchoMira »

Wat fijn!!

In je eerste bericht zei je:
Ze blaft en gromt naar me..(niet zozeer agressief maar wel geïrriteerd)
Ik kan er niet mee gaan wandelen want dan hangt ze meteen in de les of in men arm..
Het lijkt alsof ze me niet als baas ziet .
Wat is daar aan veranderd en waarom? Dat vind ik interessant.
Sam123
Posts in topic: 6
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

Re: NELLY

Bericht door Sam123 »

Het blaffen en grommen doet ze niet meer..
Die mevrouw van de privéles heeft me geleerd dat ik daar niet op mag ingaan.. geen aandacht..ook niet foei ofzo want das ook aandacht..
Het ongewenste gedrag negeren.. haar wegroepen uit de situatie en dan een commando geven..
En het commando belonen
Heeft echt effect
Ze heeft door dat het slechte gedrag niet opleverd
Sam123
Posts in topic: 6
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

Re: NELLY

Bericht door Sam123 »

Het wandelen is nog werk aan haha maar stap voor stap he
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2647
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: NELLY

Bericht door CatnDog »

Wat een fijne update!
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 1
Berichten: 1874
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: NELLY

Bericht door kayleigh* »

Wat fijn!
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 1
Berichten: 4507
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: NELLY

Bericht door thom »

:E:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Plaats reactie