Bicepspees ingescheurd --> update 23/08 goed nieuws!

Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bicepspees ingescheurd --> update 23/08 goed nieuws!

Bericht door Nikki »

Het zal Jet ook eens meezitten.. :nocheer:

De afgelopen weken liep Jet tijdens intensievere inspanning (hooper traning in manege) mank met haar linkervoorpoot. Ook zag ik enig ongemak als we wat fitness oefeningen deden. Nou heeft ze wel eens vaker mank gelopen met haar linkervoorpoot de afgelopen 1,5 jaar. Maar dit was altijd te linken aan blokkades, als deze opgelost waren door de osteopaat was het mank lopen ook meteen over.

Maar omdat die behandeling en rust nu niks deden (de eerstvolgende training liep ze weer mank) zijn we afgelopen donderdag naar een fysiotherapeut geweest welke echo's kan maken. En nu blijkt dat haar bicepspees gedeeltelijk gescheurd is :80: En dit al een wat oudere blessure is. Wanneer en hoe dit gebeurd is? Schiet mij maar lek. Ze heeft blijkbaar heel lang heel goed kunnen compenseren, daarom liep ze totaal niet mank en hebben we gewoon getraind, wedstrijden gelopen en lange wandelingen gemaakt. :oeps:

Eind januari heeft Jet in een manege een ongelukkige val gemaakt waarbij haar rug een wokkeldraai heeft gemaakt en d'r pootjes alle kanten opgingen. Ik dacht dat het hier mee te maken had, maar de scheur was al aanwezig tijdens deze val. Wellicht heeft het er wel voor gezorgd dat compenseren niet meer goed lukt.

Voor nu dus maar weer rust en 20 april kan ze terecht bij de fysiotherapeut wat dichter in de buurt voor fysiotherapie, lasertherapie en hydrotherapie. Zal wel een lange adem gaan worden. :nocheer:

Zijn er hier misschien ervaringen of tips bij/met dit soort blessures?

Op deze foto is het goed te zien.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nikki op 23 aug 2023, 16:29, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 5
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door HillieS »

Geen ervaring of tips, maar shit zeg!
Hopelijk knapt ze goed op.
Hoe weet je trouwens dat de scheur er tijdens de val in januari al zat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

HillieS schreef: 08 apr 2023, 10:57 Geen ervaring of tips, maar shit zeg!
Hopelijk knapt ze goed op.
Hoe weet je trouwens dat de scheur er tijdens de val in januari al zat?
Ja, echt zo vreselijk balen!

De fysiotherapeut die de echo maakte kon dat zien naar aanleiding van de beelden. En haar linkerschouder is ook al wat minder bespierd dan rechts door het compenseren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 2
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Crutz »

Oeffff dat wordt een lange adem ja.
Vooral niet te snel willen
Inderdaad laser en low intensity belasten.

Jammer dat je wel al eerder met fitness een beperking opgemerkt hebt maar dat je toen niet doorgepakt hebt. Want zeker langer lopen hiermee is niet echt bevordelijk voor uiteindelijk vlot en volledig herstel.

Sterkte
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

Crutz schreef: 08 apr 2023, 12:39 Oeffff dat wordt een lange adem ja.
Vooral niet te snel willen
Inderdaad laser en low intensity belasten.

Jammer dat je wel al eerder met fitness een beperking opgemerkt hebt maar dat je toen niet doorgepakt hebt. Want zeker langer lopen hiermee is niet echt bevordelijk voor uiteindelijk vlot en volledig herstel.

Sterkte
Met fitness helaas ook niet eerder kunnen opmerken dan dat ze begon met mank lopen tijdens de training, paar weken is dat pas. (Uiteraard daarna geen oefeningen meer gedaan). Van niet doorpakken is zeker geen sprake hoor. Tussen verdenking van een bicepspees blessure en de diagnose zit precies een week.

Dankjewel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 5
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door HillieS »

Nikki schreef: 08 apr 2023, 11:49
HillieS schreef: 08 apr 2023, 10:57 Geen ervaring of tips, maar shit zeg!
Hopelijk knapt ze goed op.
Hoe weet je trouwens dat de scheur er tijdens de val in januari al zat?
Ja, echt zo vreselijk balen!

De fysiotherapeut die de echo maakte kon dat zien naar aanleiding van de beelden. En haar linkerschouder is ook al wat minder bespierd dan rechts door het compenseren.
Ah ok.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Lothian »

Ach arme Jet, het zit haar inderdaad niet mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

Zinodo schreef: 08 apr 2023, 21:30 Ahh wat stom :( beterschap!
Lothian schreef: 08 apr 2023, 21:29 Ach arme Jet, het zit haar inderdaad niet mee.
Dank jullie wel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 2
Berichten: 398
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door galga's »

Geen ervaring met bicepspezen, maar wel met het herstel van 3 achillespezen (waarvan 2 bij dezelfde hond hoorden). Dat duurt maaaaaaaaanden. Heel veel lasertherapie (in het begin 2x per week), alleen langzaam stappen, niet draven, ondersteuning van het lichaam met fysiotherapie. Korte wandelingen. Bij mijn patiënten werkte het beter om ze over onverhard te laten lopen, heel weinig verhard. Ik ging veel met ze naar het bos, konden ze veel snuffelen en weinig lopen.

Bij Loba's eerst achillespees scheuring mochten we weken niet verder dan de grasspriet aan de overkant. Maar dat werkte niet. Haar bespiering nam af en ze raakte depressief. Dus toen met de auto naar het park voor hele korte wandelingen die we langzaam uitbouwden naar 20 minuten scharrelen. Misschien niet het beste voor het herstel van de achillespezen, maar wel voor de rest van de hond.

Zowel bij Kiki als Loba heeft het herstel van 1 achillespees zeker een half jaar geduurd. En daarna nog heel rustig opbouwen naar langzaam korte stukjes draven. Dat heeft iets van minstens 3 maanden gekost. Het herstel hielden we bij door elke 6-8 weken met de echo te kijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

galga's schreef: 09 apr 2023, 05:47 Geen ervaring met bicepspezen, maar wel met het herstel van 3 achillespezen (waarvan 2 bij dezelfde hond hoorden). Dat duurt maaaaaaaaanden. Heel veel lasertherapie (in het begin 2x per week), alleen langzaam stappen, niet draven, ondersteuning van het lichaam met fysiotherapie. Korte wandelingen. Bij mijn patiënten werkte het beter om ze over onverhard te laten lopen, heel weinig verhard. Ik ging veel met ze naar het bos, konden ze veel snuffelen en weinig lopen.

Bij Loba's eerst achillespees scheuring mochten we weken niet verder dan de grasspriet aan de overkant. Maar dat werkte niet. Haar bespiering nam af en ze raakte depressief. Dus toen met de auto naar het park voor hele korte wandelingen die we langzaam uitbouwden naar 20 minuten scharrelen. Misschien niet het beste voor het herstel van de achillespezen, maar wel voor de rest van de hond.

Zowel bij Kiki als Loba heeft het herstel van 1 achillespees zeker een half jaar geduurd. En daarna nog heel rustig opbouwen naar langzaam korte stukjes draven. Dat heeft iets van minstens 3 maanden gekost. Het herstel hielden we bij door elke 6-8 weken met de echo te kijken.
Onee, wat een drama zeg 3x een achillespees blessure :schrik: Was dit alle 3 de keren direct na dat het gebeurde duidelijk? Bij Jet is het zeer waarschijnlijk al een oudere blessure en ze heeft, behalve heel af en toe mank lopen, waar vervolgens weer maanden tussen zat, niks laten merken. Ze rent, springt en vliegt zo'n beetje alle kanten op. Trainen, wedstrijden, trap op, trap af, wandelvakantie in het Thüringer wald. Helemaal niks aan de hand, ik snap er niks van.

Alleen laten plassen en weer terug werkt hier ook niet inderdaad. Dan komt ze na een dag of wat al tegen de muren omhoog van verveling en frustratie en ze moet haar bespiering behouden. Ben blij dat dat weer helemaal terug is gekomen na een paar maanden prednison slikken vorig jaar. Ik wandel nu wel veel korter max. 20/30 minuten aangelijnd lopen en snuffelen per keer, dat vind ze al stom en te kort :') Verhard of onverhard merk ik nog geen verschil in. Ze gaat sowieso elke dag naar het bos en verder rondjes dorp.

2x per week lasertherapie zelfs. Jet kan vanaf 20 april terecht. Vanaf dan elke week lasertherapie, fysiotherapie en hydrotherapie. Zal eens informeren of 1x per week alleen lasertherapie erbij voor Jet ook een idee is. Of dat een low laser voor thuisgebruik zinvol is om aan te schaffen.

Ik ga er inderdaad maar vanuit dat we hier voorlopig wel zoet mee zijn. Dacht er zelf ook al aan om na een maand of wat behandeling weer een echo te laten maken om te kijken of er verbetering is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3284
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door malinois »

Hier een tricepscheuring. Duurde idd heel lang. Eerste maanden kort wandelen aangelijnd, daarna juist veel wandelen in principe aangelijnd maar omdat hij zich zo ging verzetten tegen de lijn (hij loopt bijna nooit aangelijnd) io maar los laten lopen, natuurlijk apart van de anderen en gewoon in de polder zonder geren of gespeel. Toen dat goed ging na een paar maanden naast de fiets. In principe heeft t al met al zeker wel een jaar geduurd. Nu nergens last meer van, kan en doet alles weer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 2
Berichten: 398
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door galga's »

Nikki schreef: 09 apr 2023, 07:53
Onee, wat een drama zeg 3x een achillespees blessure :schrik: Was dit alle 3 de keren direct na dat het gebeurde duidelijk? Bij Jet is het zeer waarschijnlijk al een oudere blessure en ze heeft, behalve heel af en toe mank lopen, waar vervolgens weer maanden tussen zat, niks laten merken. Ze rent, springt en vliegt zo'n beetje alle kanten op. Trainen, wedstrijden, trap op, trap af, wandelvakantie in het Thüringer wald. Helemaal niks aan de hand, ik snap er niks van.

Alleen laten plassen en weer terug werkt hier ook niet inderdaad. Dan komt ze na een dag of wat al tegen de muren omhoog van verveling en frustratie en ze moet haar bespiering behouden. Ben blij dat dat weer helemaal terug is gekomen na een paar maanden prednison slikken vorig jaar. Ik wandel nu wel veel korter max. 20/30 minuten aangelijnd lopen en snuffelen per keer, dat vind ze al stom en te kort :') Verhard of onverhard merk ik nog geen verschil in. Ze gaat sowieso elke dag naar het bos en verder rondjes dorp.

2x per week lasertherapie zelfs. Jet kan vanaf 20 april terecht. Vanaf dan elke week lasertherapie, fysiotherapie en hydrotherapie. Zal eens informeren of 1x per week alleen lasertherapie erbij voor Jet ook een idee is. Of dat een low laser voor thuisgebruik zinvol is om aan te schaffen.

Ik ga er inderdaad maar vanuit dat we hier voorlopig wel zoet mee zijn. Dacht er zelf ook al aan om na een maand of wat behandeling weer een echo te laten maken om te kijken of er verbetering is.
De eerste keer bij Loba was het niet duidelijk, omdat haar hele poot ook helemaal opgezwollen was. Ze had een flinke schuiver gemaakt, zullen we maar zeggen :schrik: We dachten in eerste instantie dat het alleen een flinke verstuiking was. Maar toen de zwelling wegtrok, bleven er verdikkingen op haar achillespees zitten. Dus er moest een echo van de achillespees komen. Voordat dat allemaal duidelijk was en geregeld, waren we ruim een maand verder voordat we eindelijk bij de fysio terecht konden voor lasertherapie. Daarna bij Kiki en de tweede keer voor Loba was het direct duidelijk en zijn we direct begonnen met 2x laser per week. Met echo is het genezingsproces mooi te volgen.

Ik heb ook geïnformeerd naar zo'n thuisgebruik apparaat (van hetzelfde merk als het apparaat bij de fysio), maar dat werkt kennelijk maar heel oppervlakkig en is niet sterk genoeg om op de gewenste plek terecht te komen. Het is geen vervanging van het apparaat bij de fysio, je hoeft niet minder vaak naar de fysio toe, het herstel gaat er niet sneller door. Dus voor ons was het onzinnig om zo'n apparaat te kopen. Als ik van te voren had geweten dat ik er 3 achillespezen mee zou moeten behandelen, had ik zelf zo'n echte gekocht. Dat had een hoop geld gescheeld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

malinois schreef: 09 apr 2023, 09:43 Hier een tricepscheuring. Duurde idd heel lang. Eerste maanden kort wandelen aangelijnd, daarna juist veel wandelen in principe aangelijnd maar omdat hij zich zo ging verzetten tegen de lijn (hij loopt bijna nooit aangelijnd) io maar los laten lopen, natuurlijk apart van de anderen en gewoon in de polder zonder geren of gespeel. Toen dat goed ging na een paar maanden naast de fiets. In principe heeft t al met al zeker wel een jaar geduurd. Nu nergens last meer van, kan en doet alles weer.
Pff, een jaar! :schrik: Gelukkig dat het nu weer helemaal goed gaat!
galga's schreef: 09 apr 2023, 10:41
Nikki schreef: 09 apr 2023, 07:53
Onee, wat een drama zeg 3x een achillespees blessure :schrik: Was dit alle 3 de keren direct na dat het gebeurde duidelijk? Bij Jet is het zeer waarschijnlijk al een oudere blessure en ze heeft, behalve heel af en toe mank lopen, waar vervolgens weer maanden tussen zat, niks laten merken. Ze rent, springt en vliegt zo'n beetje alle kanten op. Trainen, wedstrijden, trap op, trap af, wandelvakantie in het Thüringer wald. Helemaal niks aan de hand, ik snap er niks van.

Alleen laten plassen en weer terug werkt hier ook niet inderdaad. Dan komt ze na een dag of wat al tegen de muren omhoog van verveling en frustratie en ze moet haar bespiering behouden. Ben blij dat dat weer helemaal terug is gekomen na een paar maanden prednison slikken vorig jaar. Ik wandel nu wel veel korter max. 20/30 minuten aangelijnd lopen en snuffelen per keer, dat vind ze al stom en te kort :') Verhard of onverhard merk ik nog geen verschil in. Ze gaat sowieso elke dag naar het bos en verder rondjes dorp.

2x per week lasertherapie zelfs. Jet kan vanaf 20 april terecht. Vanaf dan elke week lasertherapie, fysiotherapie en hydrotherapie. Zal eens informeren of 1x per week alleen lasertherapie erbij voor Jet ook een idee is. Of dat een low laser voor thuisgebruik zinvol is om aan te schaffen.

Ik ga er inderdaad maar vanuit dat we hier voorlopig wel zoet mee zijn. Dacht er zelf ook al aan om na een maand of wat behandeling weer een echo te laten maken om te kijken of er verbetering is.
De eerste keer bij Loba was het niet duidelijk, omdat haar hele poot ook helemaal opgezwollen was. Ze had een flinke schuiver gemaakt, zullen we maar zeggen :schrik: We dachten in eerste instantie dat het alleen een flinke verstuiking was. Maar toen de zwelling wegtrok, bleven er verdikkingen op haar achillespees zitten. Dus er moest een echo van de achillespees komen. Voordat dat allemaal duidelijk was en geregeld, waren we ruim een maand verder voordat we eindelijk bij de fysio terecht konden voor lasertherapie. Daarna bij Kiki en de tweede keer voor Loba was het direct duidelijk en zijn we direct begonnen met 2x laser per week. Met echo is het genezingsproces mooi te volgen.

Ik heb ook geïnformeerd naar zo'n thuisgebruik apparaat (van hetzelfde merk als het apparaat bij de fysio), maar dat werkt kennelijk maar heel oppervlakkig en is niet sterk genoeg om op de gewenste plek terecht te komen. Het is geen vervanging van het apparaat bij de fysio, je hoeft niet minder vaak naar de fysio toe, het herstel gaat er niet sneller door. Dus voor ons was het onzinnig om zo'n apparaat te kopen. Als ik van te voren had geweten dat ik er 3 achillespezen mee zou moeten behandelen, had ik zelf zo'n echte gekocht. Dat had een hoop geld gescheeld.
Hmm ja, dat dacht ik al wel dat een laser voor thuisgebruik misschien niet sterk genoeg zal zijn. Maar kan het altijd even navragen voor de zekerheid.

Nou, inderdaad. Bij 3 achillespezen haal je dat geld er wel uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 2
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Crutz »

Nikki schreef: 10 apr 2023, 19:45
malinois schreef: 09 apr 2023, 09:43 Hier een tricepscheuring. Duurde idd heel lang. Eerste maanden kort wandelen aangelijnd, daarna juist veel wandelen in principe aangelijnd maar omdat hij zich zo ging verzetten tegen de lijn (hij loopt bijna nooit aangelijnd) io maar los laten lopen, natuurlijk apart van de anderen en gewoon in de polder zonder geren of gespeel. Toen dat goed ging na een paar maanden naast de fiets. In principe heeft t al met al zeker wel een jaar geduurd. Nu nergens last meer van, kan en doet alles weer.
Pff, een jaar! :schrik:
zeker omdat het bij Jet een oudere scheur betreft is dat een tijdsbestek waar jij ook wel rekening mee moet gaan houden, helaas
was je er snel achter gekomen waarschijnlijk ook, maar zeker een oude schade duurt het herstel nog langer en is er minder zekerheid dat het helemaal goed gaat komen
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

Hylos schreef: 11 apr 2023, 10:23 Ach arme Jet toch. :(
Wat vervelend en dan ook nog iets wat niet vlot weer over is.
Sterkte!
Dankjewel!
Crutz schreef: 11 apr 2023, 10:39
Nikki schreef: 10 apr 2023, 19:45
malinois schreef: 09 apr 2023, 09:43 Hier een tricepscheuring. Duurde idd heel lang. Eerste maanden kort wandelen aangelijnd, daarna juist veel wandelen in principe aangelijnd maar omdat hij zich zo ging verzetten tegen de lijn (hij loopt bijna nooit aangelijnd) io maar los laten lopen, natuurlijk apart van de anderen en gewoon in de polder zonder geren of gespeel. Toen dat goed ging na een paar maanden naast de fiets. In principe heeft t al met al zeker wel een jaar geduurd. Nu nergens last meer van, kan en doet alles weer.
Pff, een jaar! :schrik:
zeker omdat het bij Jet een oudere scheur betreft is dat een tijdsbestek waar jij ook wel rekening mee moet gaan houden, helaas
was je er snel achter gekomen waarschijnlijk ook, maar zeker een oude schade duurt het herstel nog langer en is er minder zekerheid dat het helemaal goed gaat komen
Ja, ik ga er ook vanuit dat we hier voorlopig nog wel zoet mee zijn. Hoe lang het zal duren gaan we zien, heb geen verwachtingen van dan en dan moet hersteld zijn, dat kan ook niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

Door een uitvaller bij de fysiotherapeut kon Jet vandaag al terecht voor de eerste sessie lasertherapie, dat was erg fijn! Zeer waarschijnlijk kan ze zaterdag nog een keer komen. En dan vanaf volgende week donderdag krijgt ze er wekelijks hydrotherapie bij.

De fysiotherapeut raadde toch wel een laser voor thuisgebruik aan. Deze gaat ze bestellen en ligt de volgende keer klaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3284
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door malinois »


Nikki schreef:
Pff, een jaar! :schrik: Gelukkig dat het nu weer helemaal goed gaat!
Ja gelukkig wel. Ik ben na die tijd wel na een hele zware inspanning recoveryshakes gaan geven. En een paar keer per week na inspanning BCAA poeder.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees gedeeltelijk gescheurd

Bericht door Nikki »

We zijn inmiddels ook gestart met hydrotherapie en fysiotherapie. Thuis behandel ik haar 3x daags met de low laser. Mank lopen doet ze totaal niet gelukkig, laatste keer is 3,5 week geleden.

Ze is ook helemaal nagekeken door de fysio. Alleen in de rechterhals was ze was gevoelig en natuurlijk bij de bicepspees. Al was dit al wel wat minder dan bij het maken van de echo. Ze staat ook op een stuk minder beweging dan voorheen. Dat doet duidelijk z'n werk. Maar verder is ze nog hartstikke fit en soepel. :cheer:

Laatste keer in de aquatrainer is bijna 10 jaar geleden. Ze pakt het weer super goed op. :hartjes:

Afbeelding
Pyrnoah
Posts in topic: 1
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 aug 2022, 13:43

Re: Bicepspees ingescheurd --> start hydrotherapie en fysiotherapie

Bericht door Pyrnoah »

Wat loopt ze daar stoer te stappen :ok:
Sterkte met revalideren, ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je knappe Jet.
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees ingescheurd --> start hydrotherapie en fysiotherapie

Bericht door Nikki »

Pyrnoah schreef: 23 apr 2023, 09:01 Wat loopt ze daar stoer te stappen :ok:
Sterkte met revalideren, ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je knappe Jet.
Dankjewel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Bicepspees ingescheurd --> start hydrotherapie en fysiotherapie

Bericht door Lothian »

Goed bezig, knappe Jet :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 1
Berichten: 2057
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Bicepspees ingescheurd --> start hydrotherapie en fysiotherapie

Bericht door Alfilillo »

Die kleine meid doet het hartstikke goed :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 15
Berichten: 271
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Bicepspees ingescheurd --> start hydrotherapie en fysiotherapie

Bericht door Nikki »

Vandaag, 8 weken na de diagnose, is er een controle echo gemaakt. En die was positief gelukkig! Zo'n 65% van de peesvezels zijn al weer aan elkaar gegroeid. We zijn er natuurlijk nog niet, maar dit geeft al wel een goed gevoel. :cheer:

We gaan nog wekelijks naar de fysio waar ze fysiotherapie, lasertherapie en hydrotherapie krijgt en thuis laser ik 3x daags.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 5
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Bicepspees ingescheurd --> update 31/5

Bericht door HillieS »

Fijn!
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4813
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Bicepspees ingescheurd --> update 31/5

Bericht door ranetje »

Dat gaat best snel :ok:
Vooral zo doorgaan :D
Afbeelding
Plaats reactie