moeilijker eten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 4
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

moeilijker eten

Bericht door Mo-yi »

Mo-yi is altijd een goede eter geweest. Wel elk voorjaar dat ze zo eens een maaltijd overslaat of met wat lange tanden eet, meestal een paar dagen of misschien een week en dan is het weer volle bak nassen.
Nu is ze vorige week begonnen met moeilijk eten. Opzich geen alarmbellen, maar ik zat vorige week zelf flink in de rats over mn kat ( operatie bek, eten etc ) daar is Mo ook wat moeilijker gaan doen.
Ik heb daar de eerste dagen niet veel aandacht aan besteed, slaat ze eens over dan is dat zo.
Maar ze wordt ouder, ze heeft smorgens Zink erbij..dus ik ben het , als ze een uur dr bak links liet liggen, ben ik het op mn hand gaan leggen. Liever niet voor dr maar ze is vrij snel overtuigd als ik aanhoud dan volgt ze gedwee..dus ze eet.
Is het Smuldier wat ze beu raakt? Ben ik haar nu aan het pamperen dat ze nu nog met de hand gevoerd wordt?
Ik heb haar bak eens goed uitgeschrobt.
Vanmorgen zijn we anderhalf uur heerlijk op pad geweest. Haar eten wilde ze wel en ze ging zelf al uit de bak eten maar na twee happen was het "bleegh"en ze was er klaar mee. Nu dan toch weer uit de hand gegeven en ze eet dat dan wel smakelijk op, mn vingers worden er steeds bij afgelikt :smile:
Vorige week had ik eens blikvoer gegeven, dat ging er vlot in.
En steeds denk ik; laat dr nu even, als ze een dag niet eet dan gaat ze dag twee vanzelf wel weer. En toch "bemoei"ik me er nu dan weer mee, en heb ik allerlei excuses..ze wordt ouder, dr Zink moet ze toch wel binnen hebben..etc etc.
Niet dat het erg is zo hoor, met alle liefde doen we het nu zo.
Ik heb niet heel veel keuze uit ander KVV, aangezien ik mn vriezer eruit heb gehaald en vanwege de kosten wat moet drukken kan ik lotgering al even niet meer laten komen. Dus we zitten nu op alleen smuldier.
Afbeelding
Nanna

Re: moeilijker eten

Bericht door Nanna »

Is haar gebit nog wel ok?
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: moeilijker eten

Bericht door Persistence »

Ontlasting nog wel ok? Is ze wel eens misselijk?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 4
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: moeilijker eten

Bericht door Mo-yi »

Nanna schreef: 26 apr 2023, 09:41 Is haar gebit nog wel ok?
Haar gebit is oke. Het vlees is vrij zacht, en van mn hand is het zo op. dr koekjes vreet ze wel vlot..dat dan weer wel :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 4
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: moeilijker eten

Bericht door Mo-yi »

Persistence schreef: 26 apr 2023, 09:42 Ontlasting nog wel ok? Is ze wel eens misselijk?
Haar ontlasting is sinds vorige zomer al wel wisselend. Normaal gezien had ze smorgens ontlasting en dan twee keutels. Nu, ik denk met de leeftijd, is dat vorig jaar wat veranderd en poept ze nu wel drie keer, meestal normaal ( al is dit wel wat een zachtere drol als een keutel, maar netjes genoeg ), en soms is het dun..niet zozeer diarree en de kleur wisselt ook wat af ( meestal bruin, lichterbruin of wat gelig ) om dande volgende dag weer gewone ontlasting te hebben qua kleur en structuur zeg maar. In het begin heb ik me daar wat zorgen over gemaakt en eens dr drol opgestuurd en daar werd verder niks raars gevonden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 4
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: moeilijker eten

Bericht door Mo-yi »

Persistence schreef: 26 apr 2023, 09:42 Ontlasting nog wel ok? Is ze wel eens misselijk?
Misselijk is ze ook niet trouwens. Gras eten doet ze nog niet ( voorjaar vaak wel de jonge toppen graag knabbelen )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: moeilijker eten

Bericht door Persistence »

Mo-yi schreef: 26 apr 2023, 09:53
Persistence schreef: 26 apr 2023, 09:42 Ontlasting nog wel ok? Is ze wel eens misselijk?
Haar ontlasting is sinds vorige zomer al wel wisselend. Normaal gezien had ze smorgens ontlasting en dan twee keutels. Nu, ik denk met de leeftijd, is dat vorig jaar wat veranderd en poept ze nu wel drie keer, meestal normaal ( al is dit wel wat een zachtere drol als een keutel, maar netjes genoeg ), en soms is het dun..niet zozeer diarree en de kleur wisselt ook wat af ( meestal bruin, lichterbruin of wat gelig ) om dande volgende dag weer gewone ontlasting te hebben qua kleur en structuur zeg maar. In het begin heb ik me daar wat zorgen over gemaakt en eens dr drol opgestuurd en daar werd verder niks raars gevonden.
Op wat had je de ontlasting laten testen? Ik herken verminderde eetlust en wisselende ontlasting wel als symptomen voor giardia namelijk.
Je kan het zelf opsturen naar het Woud om te laten testen: https://portal.wormbestrijding.nl/nl/product/1418
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1058
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: moeilijker eten

Bericht door annnie »

Ik zou haar eens lekker goed laten doorlichten door de dierenarts. Bloedonderzoek en alles
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 1
Berichten: 3934
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: moeilijker eten

Bericht door Smoushond »

Ziet ze nog wel goed ? Misschien ziet ze geen diepte meer ?
Afbeelding
Plaats reactie