En bij haar toch de ogen meestal vrij
Er zit ook geen kwaad in
Mooi, lief en knettergek

Dank je wel
Ze is harder dan je zou denken.Omega schreef: 04 mei 2023, 18:57 Wat kijkt ze lief, ze lijkt me een zachte hond.
Leuk om haar eens op deze manier te zien.

Een stukje huishond met lief gezicht en een stukje serieuze werkhond.ranetje schreef: 04 mei 2023, 21:01Ze is harder dan je zou denken.Omega schreef: 04 mei 2023, 18:57 Wat kijkt ze lief, ze lijkt me een zachte hond.
Wel heel lief, geen kwaaie tuk zeg maar.
Toch heel passievol voor de jacht en dan zie je een andere hond met een heel andere uitdrukking.

Ja kloptOmega schreef: 04 mei 2023, 21:17Een stukje huishond met lief gezicht en een stukje serieuze werkhond.ranetje schreef: 04 mei 2023, 21:01Ze is harder dan je zou denken.Omega schreef: 04 mei 2023, 18:57 Wat kijkt ze lief, ze lijkt me een zachte hond.
Toch heel passievol voor de jacht en dan zie je een andere hond met een heel andere uitdrukking.
Ken het van Quinta, het is duidelijk te zien in haar gezichtsuitdrukkingen, ze heeft letterlijk twee gezichten.

Typisch voor staande honden hè? Enerzijds dat volhardende en taaie, en daarnaast de looks en het gedrag van een softie, lekker sociaal met andere honden. Edison is hier de kleinste qua formaat en wordt vaak onderschat door onze bezoekers. Ze zijn meer onder de indruk van de verschijning van Merlijntje. Maar eens Edison aan het werk is (geen jacht, maar apporteer-en speurspelletjes e.d. ) of gaat spurten......krijgen ze wel respect voor hemranetje schreef: 04 mei 2023, 21:01 Ze is harder dan je zou denken.
Dank je wel
Dat is ook mijn ervaring.Josefien schreef: 04 mei 2023, 23:37Typisch voor staande honden hè? Enerzijds dat volhardende en taaie, en daarnaast de looks en het gedrag van een softie, lekker sociaal met andere honden. Edison is hier de kleinste qua formaat en wordt vaak onderschat door onze bezoekers. Ze zijn meer onder de indruk van de verschijning van Merlijntje. Maar eens Edison aan het werk is (geen jacht, maar apporteer-en speurspelletjes e.d. ) of gaat spurten......krijgen ze wel respect voor hemranetje schreef: 04 mei 2023, 21:01 Ze is harder dan je zou denken.
Ze is mooi, jouw Claire. Wel handig, haar pony, ca zonneklepje![]()

Doel je specificiek op korthalsen of staande honden in het algemeen? Ik heb vroeger jachttrainingen gedaan , met zowel DSK's als DSD's. Mijn ervaring en wat ik om heen zag is dat dit meer opging voor de draadharen dan voor de kortharigen.ranetje schreef: 05 mei 2023, 11:49 Al moet je bij sommige van deze honden wel opletten dat de prooidrift wat gereguleerd is anders zou het wild in de "strijd" met andere honden schade op kunnen
Ik bedoel de staande honden in het algemeen.Josefien schreef: 05 mei 2023, 23:07Doel je specificiek op korthalsen of staande honden in het algemeen? Ik heb vroeger jachttrainingen gedaan , met zowel DSK's als DSD's. Mijn ervaring en wat ik om heen zag is dat dit meer opging voor de draadharen dan voor de kortharigen.ranetje schreef: 05 mei 2023, 11:49 Al moet je bij sommige van deze honden wel opletten dat de prooidrift wat gereguleerd is anders zou het wild in de "strijd" met andere honden schade op kunnen

Ita had groot belang bij lijfsbehoudJosefien schreef: 06 mei 2023, 23:43 Ita was net wat minder ambitieus, ik houd ervan
En ja, zo'n blik die Rana gaf, is errug effectief. Javier (onze ouwe knar), gaf hem eenmalig aan Edison, toen hij ietwat te onstuimig reageerde bij een begroeting. Sindsdien behandelt Edison hem met het volste respect. Daar houd ik ook van, op beleefde manier grenzen stellen