Eigenzinnig

Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 3
Berichten: 3934
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Eigenzinnig

Bericht door Smoushond »

Vind je jouw hond eigenzinnig en zo ja waarom?
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4945
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Eigenzinnig

Bericht door ranetje »

Ik weet dat de honden die ik nu heb een beetje en de honden die ik heb gehad heel erg eigenzinnig worden genoemd.
Denk niet dat je dat bedoelt, maar ik schrijf het toch maar even. :P

Degenen die ze zo noemen vinden dat omdat die honden nog wel eens hun eigen ideeën willen uitvoeren in plaats van die van de baas.
Ik noem dat gewoon zelfstandig :mrgreen:
Bij mijn vroegere honden (teckels) omdat ze dat wel moeten zijn.
In een vossenhol of dassenhol moeten ze hun eigen beslissingen nemen over wat ze daar al dan niet gaan doen.
Dat kan de baas ze niet eens vertellen.
Bij mijn huidige honden (Korthals Griffons) omdat ook een deel van hun werk bestaat uit zelfstandige actie, al is het wel prettig als ze de baas niet helemaal vergeten op dat moment.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Eigenzinnig

Bericht door Frootje »

Freya wel. Die doet wat ze wil en heeft ook echt niet altijd zin in de baas. Als ze wat wil komt ze wel naar mij toe. Andersom kan ook maar vaak laat ze wel merken dat het echt even niet hoeft. Meestal laat ik haar met rust tenzij ze zelf anders aangeeft. Ze is ook stronteigenwijs en doet echt alleen maar dat waar ze zelf het nut ook van inziet.

Aloy niet. Zij is een heel baasgerichte hond die ook echt graag met me wil werken. Ze wil daarin wel veel eigen inbreng laten zien en als ze iets niet leuk vindt zal ze het niet doen voordat ik het leuker weet te maken. Maar eigenzinnig vind ik haar echt niet.


Nu klink ik zo negatief over Froo. Maar ik vind dit dus juist heel leuk aan haar! In een volgende hond zoek ik deze eigenschappen echt niet maar bij Froo past het gewoon. Ik kan met haar lezen en schrijven dus het stoort me niet. Ik vind het fijn dat ze op haar eigen manier zo duidelijk is over haar voorkeuren en wil daar ook gewoon rekening mee houden. :F:
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Eigenzinnig

Bericht door Diana »

Na Taartje valt alle eventuele eigenzinnigheid van mijn honden totaal in het niet :F:
Taartje was bijzonder eigenzinnig. Je wist nooit of ze iets leuk vond dat ze een dag eerder nog helemaal het einde vond, de ene wandeling volgde ze je op de voet en de volgende was ze na 5 minuten pleite om niets meer te zien of te horen, soms ging ze opeens een heel arsenaal aan trucjes laten zien voor een suf voertje en een dag later keurde ze het lekkerste voertje geen blik waardig en had ze nog nooit van trucjes gehoord, ze had ook allerlei eigen ideeën over waar spullen moesten liggen en sleepte die naar hun 'goede plek' (zonder dat ze ooit iets kapotgemaakt heeft, het ging echt om het verplaatsen) en over allerlei zelfbedachte privileges die haar toebehoorden. Ze was gewoon precies hoe haar pet stond die dag en dat kon elke dag weer een verrassing zijn; de omgeving (ik, de andere honden) had daar totaal geen invloed op :lol1:
Gelukkig maar dat ze wel altijd heel lief was :engel:

Mijn huidige honden zijn niet echt eigenzinnig. Ze hebben natuurlijk hun eigenaardigheden en vooral Mila heeft ook wel een sterke mening over van alles en nog wat, maar als puntje bij paaltje komt, voegen ze zich vrij makkelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Eigenzinnig

Bericht door Lothian »

Haha @Diana, ik heb Taartje meegemaakt en nu de bejaarde podenco van een vriendin en daarbij valt de eigenzinnigheid van alle andere honden in het niets. Helemaal geen nare bokkige honden maar wat jij allemaal wil en wenst als baas is voor die types geruis in de (gezellige! liefdevolle!) wind. Het makkelijkste is om als baas gewoon te zorgen dat je dezelfde wensen en doelen hebt als je hond :mrgreen:

Zorro was best wel eigenzinnig, Dalí en Lucca niet. Dalí heeft soms Emoties waardoor hij zich niet zo gedraagt als ik wil maar dat is geen eigenzinnigheid. Taro is wel een beetje eigenzinnig, of die heeft in ieder geval allerlei initiatieven. Maar over het algemeen is hij heel prima te sturen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1701
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: Eigenzinnig

Bericht door Gonnie »

Nou, laat ik het zo zeggen, wat Tanja in haar kop heeft gaat in haar kont niet zweren. Ze luistert buiten best wel goed, maar binnen is ze echt een dwingeland, geef haar een vinger en ze pakt je hele arm.
Zo houdt ze ervan om te knuffelen en dan bij voorkeur als ik op mijn iPad bezig ben. Eerst komt ze met haar achterste op een van mijn benen zitten, daarna gaat ze met haar 4 poten op mijn benen staan en zie dan dus niks meer op mijn iPad. Krijg haar dan amper van mijn schoot af.
Vanmiddag zat ze naast me en legde alleen haar kop op mijn schouder, maar toen begon het, ik reageerde door mijn arm over haar heen te leggen en haar over haar borst te aaien. Nou, toen was het bal, werd gelijk weer bestormd, doordat ik haar wegduwde ging ze op de rugleuning achter me liggen en begon me constant te krabben met haar scherpe nagels, eerst op mijn hoofd, toen op mijn rug. Ik had gelukkig de nagelknipper vlakbij liggen, dus ben haar nagels gaan knippen, kon 5 nagels knippen en toen maakte ze dat ze weg kwam.
Meestal krijg ik helemaal geen kans om haar nagels te knippen en maakt ze al dat ze weg komt als ze de nagelknipper ziet. Ze had mijn trucje zeker door, ik was echt verbaasd dat ik 5 nagels kon knippen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Nanna

Re: Eigenzinnig

Bericht door Nanna »

Nee. Als in helemaal niet.
Wat mamma zegt is welgedaan.
Voorbeeld. Katus past door het gaas en ging even bij de schapen kijken. Dat mag van mij omdat ik WEET dat ze er niet achteraan gaat scheuren met een zelfstandige eigenwijze rotkop😎
Ik zeg gewoon NEE en ze laat het verder uit haar harses.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Eigenzinnig

Bericht door Diana »

Lothian schreef: 16 mei 2023, 16:29 Haha @Diana, ik heb Taartje meegemaakt en nu de bejaarde podenco van een vriendin en daarbij valt de eigenzinnigheid van alle andere honden in het niets. Helemaal geen nare bokkige honden maar wat jij allemaal wil en wenst als baas is voor die types geruis in de (gezellige! liefdevolle!) wind. Het makkelijkste is om als baas gewoon te zorgen dat je dezelfde wensen en doelen hebt als je hond :mrgreen:
Haha, inderdaad, geruis in de wind :lol1: Lang niet altijd makkelijk om die doelen op één lijn te krijgen, die van Taartje waren soms echt onverenigbaar met die van mij (wc-papier is er niet om alle spullen in het hele huis mee te omwikkelen, kattenbenches en krabpalen zijn geen geschikte ligplekken voor een grote podenca, voortuinen van andere mensen zijn er niet om gaten naar China in te graven, de lampjes moeten in de kerstboom blijven hangen en niet om Taartje hangen, enzovoort) :mrgreen:
Maar inderdaad, ze was nooit op een vervelende manier dwars of bokkig, meestal was ze heus wel welwillend en heel easy going, maar ze ging vooral heel erg op in haar eigen plannen en dan was ze ook behoorlijk volhardend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1187
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Eigenzinnig

Bericht door Omega »

Quinta heeft zo haar eigen mening over dingen, ze gaat creatief om met regels. Ik laat het vaak gaan of doe mee met haar, ik vind het ook wel grappig.
Maar als ik serieus zeg dat iets niet mag of dat ze nu echt moet komen dan doet ze dat ook.
Afbeelding
Nanna

Re: Eigenzinnig

Bericht door Nanna »

Hier in de buurt woont iemand met twee Bassethounds. Ze zijn echt leuk hoor, ontzettend lieve dames. Maar die hebben het eigenwijs zijn zo’n beetje uitgevonden. Daar waren die Teckels heiligen bij.
Bij een ander moet ik er enorm om lachen. Maar zelf hebben? O god nee.🥶
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 1
Berichten: 2062
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Eigenzinnig

Bericht door Alfilillo »

Lothian schreef: 16 mei 2023, 16:29 Haha @Diana, ik heb Taartje meegemaakt en nu de bejaarde podenco van een vriendin en daarbij valt de eigenzinnigheid van alle andere honden in het niets. Helemaal geen nare bokkige honden maar wat jij allemaal wil en wenst als baas is voor die types geruis in de (gezellige! liefdevolle!) wind. Het makkelijkste is om als baas gewoon te zorgen dat je dezelfde wensen en doelen hebt als je hond :mrgreen:
Exact Lily inderdaad :lol1: . Wat overigens niet wil zeggen dat ze niet gericht is op mij. Heel erg juist, maar ze weet dondersgoed hoe en in hoeverre ze me mee kan krijgen in haar plannen. Het laatste wat ze wil, is namelijk mij kwijtraken. Vaak hebber we het erover in hoeverre je je honden kan lezen, en meestal is dat in grote mate. Andersom kunnen honden ons ook lezen tot in de kleinste details.

Alfil is minder eigenzinnig. Die voegt zich heel makkelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Eigenzinnig

Bericht door Teckeltoos »

Peer is over het algemaan zeer volgzaam.
Hij wil wel eens gaan zitten en de hakken in het zand zetten als ik een andere route neem dan hij gewend is. Duurt niet lang hoor. 1x "kom Peer! " is genoeg
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Eigenzinnig

Bericht door blondie »

Jol was eigenzinnig, die deed wat haar goed achtte en maakte eigenlijk meestal daarin de juiste keuzes wat maakte dat het voor mij een les was om dat te accepteren, zij hoefde voor haar eigen veiligheid en die van anderen niet strak te luisteren.

Bluf was eigenwijs, en negeerde mijn waarschuwingen bijvoorbeeld waardoor ze soms in lachwekkende situaties belandde, maar als ze had geluisterd had het voorkomen kunnen worden.

De huidige 3 en ook Finn waren en zijn meer volgzaam, soms eigenwijs. Maar die pure eigenzinnigheid die Jol had, dat hebben ze niet. Chara op sommige momenten een beetje, maar zij neemt wel ook dingen van ons aan als wij haar willen leren dat niet alles wat ze bedenkt goed is/gaat.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Eigenzinnig

Bericht door Persistence »

Wat bij de een ontbreekt is bij de ander in overvloed aanwezig :F:

“Riep je? Ja ik kom eraan, maar eerst nog even deze molshoop uitgraven, en de volgende en oh dan nog alle grassprieten besnuffelen. Maar je kan me ook hier weer ophalen als jij klaar bent met je rondje hoor. Oh wacht daar is nog een reiger, daar ga ik ook nog ff kijken.”
Ze kan goed reageren op fluitje maar niet als ze met haar neus bezig is.

Ze is ook inventief met andere routes lopen, parallel aan de overkant van een slootje of net een ander paadje in het bos dan wat ik loop. Ze houdt me dan wel in de gaten. Soms verstop ik me dan ook expres om haar wel een beetje scherp te houden.
Maar ze is weleens een sloot overgezwommen naar een weiland en wilde niet meer terugkomen. Of weggelopen uit het park en tussen de tralies door een parkeergarage ingelopen. Moest bewoners bellen of iemand het hek wilde openen... Of dwars door een bos heen en door dat vierkante gaas gewurmd naar de Schotse Hooglanders. En terug erdoorheen lukte natuurlijk niet meer. Goed, dat waren wel voorbeelden uit de pubertijd, maar ze gaat graag haar eigen weg.

Voertjes weet ze binnenshuis altijd goed te vinden, ze vreet zo de binnenvoering van m’n jas stuk voor een paar verdwaalde voertjes, door gesealde net binnengekomen voerzakken heen, vanmiddag nog letterlijk het kaas van m’n brood gegeten wat ik in m’n hand had terwijl ik aan het bellen was en dus even niet oplette.
Laatst kwam ze met een volledig stokbrood aanzetten in het park, die had iemand voor de vogels neergegooid.
Ze weet dat ze niet de blaadjes van de buitenplanten mag trekken, nou prima dan millimetert ze de bamboestokken die erbij staan.

Wat eigenzinniger dan mijn allerbraafste collie zou ik fijn vinden, maar dit is een tandje té…
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 1
Berichten: 947
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Eigenzinnig

Bericht door hakunamatata »

Vergeleken met Suze is geen enkele hond eigenzinnig 😂 eigenlijk wat Diana dus zegt over Taartje. Toch was ze wel mijn geweldige kruimeltje :hartjes:
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 17 mei 2023, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Eigenzinnig

Bericht door Josefien »

Edison is niet,, als in helemaal niet, eigenzinnig. Het is een clownesk typetje, die het mij alleen maar naar de zin wil maken. Als ik om hem moet lachen (en dat is eigenlijk altijd) is zijn dag goed.

Javier is in de loop der jaren veranderd van een deemoedige hond tot onze 'leader of the pack'. Een tikkeltje eigenzinnigheid hoort daarbij. En dat is hem gegund, zeker nu hij op leeftijd is. Blaffend kondigt hij tegenwoordig aan dat zijn eten niet lekker is, en dat dat hoognodig anders moet. Ik loop als een haas voor hem om er wat lekkers bij te bedenken of te halen.

Merlijntje is voor een mastin best meewerkend, rekeninghoudend met zijn 'voorwaarden' .Een tijdje geleden is hij zelfstandig op wandel gegaan. Het hek was opengewaaid (ik was weggegaan en had het niet op slot gedraaid, omdat Mr. J. spoedig zou volgen met Merlijntje). Merlijntje ging ervan tussen, in die zin dat hij aan de grote kuier begon. Buurman zag dit, probeerde hem te grijpen, maar Merlijntje heeft de schijt aan hem, dus kuierde rustig voort. Noch ik, noch Mr J, waren bereikbaar, dus buurman volgde hem maar. Merlijntje stak de rotonde van de provinciale weg over, buurman stond doodsangsten uit, maar zag dat Merlijntje gewoon uitkeek tot hij veilig kon oversteken. Ondertussen had hij iemand anders ingeschakeld, die haar bus dwars op een kleipad had gezet om te voorkomen dat Merlijntje verder zou gaan. Mr. J. had inmiddels ook door dat er het een en ander aan de hand was en kwam snel ter plaatse. Ze hebben vervolgens hun vaste route gelopen, waar Merlijntje alvast mee was begonnen.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Eigenzinnig

Bericht door Lothian »

Persistence schreef: 16 mei 2023, 23:10 vanmiddag nog letterlijk het kaas van m’n brood gegeten wat ik in m’n hand had terwijl ik aan het bellen was en dus even niet oplette.
:proest:
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Eigenzinnig

Bericht door Fabienne »

Nee zeker niet. Lola sowieso niet, die is veel te pleaserig om eigenzinnig te zijn en daar waar ze het wel is of in elk geval aanzet maakt tot...moedig ik alleen maar aan. Het is een zoetje eerste klas en een meer dan volmaakte hond maar wat meer eigen mag echt wel.

Floris wel en toch ook weer niet. Hij is uiteraard nog jong(8 maanden) dus het is ook iets wat gewoon hoort bij zijn ontwikkeling tot volwassen hond maar een flatcoated is ook wel een beetje een clown. Vindt het anders als hij mij met 2 middelvingers in de lucht zou uitlachen maar dat doet hij niet en dat is ook zijn insteek helemaal niet. Soms doet hij iets anders dan anders maar dan even contacten en wat puntjes op de i en dan is het ook wel klaar.
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 3
Berichten: 3934
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Eigenzinnig

Bericht door Smoushond »

Ik kreeg deze vraag over Bertus. Met alles wat ik nu gelezen heb kan ik met een gerust hart doorgeven dat hij niet eigenzinnig is 😉
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 1
Berichten: 607
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:11
Honden: 3
Contacteer:

Re: Eigenzinnig

Bericht door Maart »

Nee, de 2 oudste zijn braaf en gehoorzaam (doen wel eens iets waarvan ze vinden dat het best een goed en geslaagd plan is natuurlijk) maar daar stopt het bij.
De jongste ook niet, die is gewoon niet de snuggerste.
www.freshdiets4animals.com

Voedingsadvies op maat.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Eigenzinnig

Bericht door CatnDog »

Nee, ik vind Zeno niet erg eigenzinnig. Hij heeft overigens ook geen hoge will to please (wel een will to please himself), maar hij is denk ik niet zelfstandig en intelligent genoeg om eigenzinnig te zijn. Hij had als jonge hond wel enorm de neiging om ergens op af te stormen, maar dat is eerder ondoordacht, onbesuisd gedrag (daarna werd het hormonaal gedrag) dan echte pure eigenzinnigheid. Zonder sturing wordt het allemaal een beetje een rommeltje en in zijn eentje blijft er van die bravoure ook weinig over.
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Eigenzinnig

Bericht door Desiree »

Droef is niet zo eigenzinnig als de gemiddelde bulldog. Sterker nog, die komt gewoon om toestemming vragen of iets mag of niet. Hij vreet bijvoorbeeld ook echt niks van straat, nooit aangeleerd maar als hij al iets vind dat blijft hij er bij staan tot ik het zie en als ik dan zeg dat hij er af moet blijven doet hij dat ook, ook als daar niks tegenover staat. Behalve gras, dat moet hij gewoon eten. Izzy is het omgekeerde, die ruikt wat en dan zit het al in haar waffel, eet het grommen op en steekt een middelvinger, Roderick zit er tussen in, een goeie brul en hij laat het wel weer los maar eenmaal te laat dan heeft brullen geen zin meer.

Voor de rest doet Izzy vooral waar Izzy zin in heeft. Meestal is dat niet zo veel, ze is niet bijzonder actief maar als ze eens iets wil doen heeft ze daar geen toestemming voor nodig en haar tegenhouden werkt alleen fysiek, luisteren daar doet ze dan niet aan, tenzij je ruim op tijd bent en koek bij je hebt.

Roderick is nu iets minder braaf dan een maand of 2 a 3 geleden, snapt wel meer maar heeft meer schijt zeg maar. :LOL: Komt vast wel weer goed, meestal is hij wel terug te roepen of tot een halt al is dat soms met enige vertraging. Het is bij hem vooral nieuwsgierigheid en de wereld nog ontdekken waardoor hij soms dingen uitspookt en het meeste wat hij doet kan ook geen kwaad. Er zijn slecht 3 zaken waar hij zich echt aan moet houden, geen ruzie onderling met Izzy en Droef(heeft hij ook nooit gelukkig), niet mijn inboedel slopen en niet de kat pesten. Die inboedel valt wel mee, alleen de krabpaal heeft hij aangetast maar daar slaapt hij ook altijd in en zijn matras ligt nu bij het grofvuil omdat hij er een gat ingegraven had. Maar de kat niet mogen pesten is erg moeilijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Posts in topic: 1
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:04
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Re: Eigenzinnig

Bericht door Jackira »

Ik moet zeggen dat Jack in zijn jongere jaren heel eigenzinnig was. Nu is hij net zo gericht op mij als Shira is. En Shira is baasgericht op z'n herders. Jack neemt wat meer ruimte maar als ik hem roep staat hij er ook gelijk. Niet met zo'n militaire draf als Shira maar wel binnen een acceptabele tijd. :smile:

Ik dacht vandaag nog tijdens de wandeling vol verbazing hoe goed het eigenlijk gaat. :mrgreen: Meestal moet ik dan uitkijken als ik dat ga denken. Dan komt er namelijk vaak een eenmalige ongehoorzame actie aan waarvan ik bijna een hartstilstand krijg.

Nola is ook wel wat eigenzinnig van nature, maar goed luisteren heeft toch wel de overhand. Al is ze wel aan het uitproberen als ze merkt dat we richting auto en naar huis lopen. Maar dat is omdat dat mag. Zou ik dat niet goedvinden en dat aangeven dan komt ze direct mee. Maar ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe dat brein werkt dus dan geef ik haar wat ruimte. :smile:

Laila is heel eigenzinnig. Ze doet op een hele vriendelijke manier haar eigen zin.
AfbeeldingAfbeelding
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Eigenzinnig

Bericht door blondie »

Eigenzinnig of eigenwijs zijn 2 verschillende dingen.
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 3
Berichten: 3934
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Eigenzinnig

Bericht door Smoushond »

blondie schreef: 17 mei 2023, 19:49 Eigenzinnig of eigenwijs zijn 2 verschillende dingen.

Ja dat klopt 😉

Ik lees nu in een artikel in het blad Landleven dat de Smoushond eigenzinnig hoort te zijn
En soms is Bertus dat ook wel maar is hij prima te sturen
Dus ik ga dat maar invullen
Volgend weekend de terugkomdag😉
Afbeelding
Plaats reactie