Update Jip. Het gaat niet meer.

Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Update Jip. Het gaat niet meer.

Bericht door Natalie »

Jip is altijd een goede eter geweest. Helemaal niet kieskeurig, hij stond altijd vooraan als er eten uitgedeeld werd. Thuis kon je niet onopgemerkt een eitje koken, want dat was Jips lievelingseten en dat wilde hij heel graag ook een stukje (wat hij ook altijd kreeg). Maar sinds vrijdag doet hij lastig. Het begon met de ochtendmaaltijd die hij weigerde. Raar... Hij krijgt nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde; de meeste maaltijden bestaan uit rauwvoer met wat groenten erbij, maar hij krijgt ook wel eens een gekookte maaltijd of wat brokjes. Alles werd altijd goed gegeten. Maar oké, iedereen kan zich een dag wat minder lekker voelen dus ik vulde een soeppan met lamsschenkel en runderbotten voor een lekkere bouillon met wat vlees. Daar wilde hij die avond wel een klein beetje van eten, maar het ging niet echt van harte.

Omdat Jip nooit moeilijk heeft gedaan met eten, heb ik altijd gezegd: “zodra Jip niet meer eet, rijd ik met gierende banden naar de dierenarts.” Maar natuurlijk was het vlak voor het weekend en keek ik het toch maar even aan. Zaterdag en zondag waren niet veel beter. Hij nam verspreid over die dagen nog wel af en toe een stukje gedroogd vlees aan en zondagavond heeft hij nog een lepel kattenvoer afgelikt. Maar alle andere dingen die ik hem aanbood werden afgewezen. Hij toont er totaal geen interesse in, loopt er echt van weg. Zelfs een eitje werd geweigerd. Maandagochtend heb ik dus wel echt direct de dierenarts gebeld. De assistente dacht eerst nog aan een loopse teef in de buurt, maar dat is het echt niet. Abel heeft inderdaad momenten dat hij minder goed eet als zijn hormonen hem in de weg zitten, maar Jip heeft dat nooit gehad. Bovendien merken we tijdens onze wandelingen helemaal niet dat hij allemaal lekkere geurtjes ruikt. Dat is het gewoon niet. Het gekke is; we merken verder niets aan Jip. Hij oogt helemaal niet ziek. Hij heeft niet overgegeven, hij heeft geen diarree, hij is gewoon blij. Hij slaapt gedurende dag meer dan normaal, maar de momenten dat hij wakker is, is hij gewoon energiek. Ik krijg nog steeds iedere dag een tennisbal of knuffel op schoot gelegd, als uitnodiging om samen even te spellen.

Dus maandagmiddag konden we gelukkig toch nog bij de dierenarts terecht. Daar is zijn temperatuur opgemeten (iets verhoging) zijn buik bevoeld, zijn gebit gecheckt en bloed (geriatrisch profiel) afgenomen. Daar kwam allemaal niks uit. Dinsdag heb ik de internist/cardioloog gebeld die al twee keer een hartecho bij hem heeft uitgevoerd. Zij begreep mijn zorgen gelukkig heel goed en we konden gisteren terecht voor een buikecho. Ik zat ‘m echt te knijpen, maar ook op de echo was niets afwijkends te zien. Er is nog een CPL test uitgevoerd om specifiek de waarden van de alvleesklier te onderzoeken, maar de verwachting was al niet dat daar iets uit zou komen. Dan had hij echt (veel) zieker moeten zijn. Die uitslag was dan ook gewoon goed.

Hij heeft uiteindelijk een injectie tegen misselijkheid gekregen en we hebben nog één pilletje (misselijksheidsremmer) mee naar huis gekregen. Vooralsnog zonder resultaat. Hij weigert nog steeds alles :ugh:

Vrijdag moet hij echt gegeten hebben, anders wil de arts verder met een vervolgonderzoek. Ze wil dan opnieuw een buikecho doen om te kijken of er een verandering zichtbaar is ten opzichte van het eerste onderzoek. Hij trekt wel eens knuffels uit elkaar, dus misschien zit er ergens een draadje vast? Ik heb geen idee in welke hoek we het anders moeten zoeken, al wil ik wel graag dat ook nog een keer zijn bek of keel gecontroleerd worden.

Kortom, ik begrijp er niets van. :(
Laatst gewijzigd door Natalie op 04 sep 2023, 21:34, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 11
Berichten: 2735
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Diana »

Bah, dat is rot, dat er niets te vinden is wat dit kan verklaren.
Ik zou ook niet weten wat je nog meer zou kunnen doen, behalve nog een keer de hele buikholte goed bekijken met een echo.
Heel veel sterke, hopelijk weten jullie snel meer, en veel beterschap voor Jip!
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 6
Berichten: 1023
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Sterre »

Wat raadselachtig. Als er iets van een knuffel vastzit of zo zou je ook denken dat hij zich daar beroerd van voelt. Ik hoop dat er gauw iets gevonden wordt. Wat ook behandeld kan worden. Zenuwslopend zoiets. Sterkte.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 11
Berichten: 5322
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Kells »

Hé bah wat een zorgen. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke
Posts in topic: 13
Berichten: 1518
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Tineke »

Wat zorgelijk dat Jip echt niet wil eten.
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en gaat het meevallen
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

Sandra&co schreef: 18 mei 2023, 10:24 Wat naar als je er niet achterkomt wat er aan d'r hand is...heb verder ook geen idee, sterkte!
Dankjewel. In eerste instantie was ik vooral heel erg opgelucht dat op de buikecho niets te zien was. Mijn hoop was dan ook echt dat die injectie wel iets zou doen. Maar helaas :nocheer:
Diana schreef: 18 mei 2023, 10:34 Bah, dat is rot, dat er niets te vinden is wat dit kan verklaren.
Ik zou ook niet weten wat je nog meer zou kunnen doen, behalve nog een keer de hele buikholte goed bekijken met een echo.
Heel veel sterke, hopelijk weten jullie snel meer, en veel beterschap voor Jip!
Het is behoorlijk frustrerend. Ik wil ook niet te geforceerd steeds iets voor zijn neus houden, daar is Jip best gevoelig voor. Zodra hij het gevoel heeft dat iets "moet" dan wordt het lastig. Dus ik bied het aan, loop weg, geef hem de tijd om iets te pakken.... en ontdek vervolgens dat hij nog op precies dezelfde plek in het gras ligt als daarvoor. Hij neemt niet eens de moeite om te kijken wat voor lekkers ik neergezet heb. Uit de hand neemt hij ook echt niets aan.
Sterre schreef: 18 mei 2023, 10:39 Wat raadselachtig. Als er iets van een knuffel vastzit of zo zou je ook denken dat hij zich daar beroerd van voelt. Ik hoop dat er gauw iets gevonden wordt. Wat ook behandeld kan worden. Zenuwslopend zoiets. Sterkte.
Ja, dat was om die reden ook niet het eerste waar we aan dachten. Ik dacht echt aan iets in de bek, omdat problemen in de buik zich zouden uiten in overgeven, diarree of heel ziek en sloom zijn. Dat is allemaal niet aan de hand, hoewel hij inmiddels wel echt meer slaapt dan normaal. De energie begint wel langzaam op te raken. De verhoging die gemeten was, was ook niet shockerend (39,5 graden) en die is alweer weg. Gisteren was het 38,4 graden. Tja, wat kan het dan zijn?
Laatst gewijzigd door Natalie op 18 mei 2023, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 22
Berichten: 4382
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door thom »

Wat een zorgen, hoop dat je heel snel duidelijkheid hebt.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Nanna

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Nanna »

Hoe is zijn gebit?
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

Zinodo schreef: 18 mei 2023, 10:42 Wat naar en eng. Ik duim dat het snel duidelijk wordt en helemaal goedkomt. :J:
Dankjewel, het is inderdaad eng ja. Ik ben blij dat hij niet doodziek is, maar er moet toch echt een keer wat gegeten worden. Hij lijkt totaal geen eetlust te hebben. Hij stond altijd direct paraat wanneer de koelkast of een verpakking met snackjes open ging, en het was al helemaal onmogelijk om onopgemerkt een eitje te tikken. Hij kijkt nu niet eens op wanneer we aan het eten zijn.
Kells schreef: 18 mei 2023, 10:46 Hé bah wat een zorgen. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Dankjewel, ik hoop dat het net zo plots verdwijnt als dat het begon, maar ik houd er wel rekening mee dat het ook helemaal mis kan zijn :(
Tineke schreef: 18 mei 2023, 10:47 Wat zorgelijk dat Jip echt niet wil eten.
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en gaat het meevallen
Ik hoop het ook!
thom schreef: 18 mei 2023, 10:58 Wat een zorgen, hoop dat je heel snel duidelijkheid hebt.
Dankjewel.
Nanna schreef: 18 mei 2023, 11:08 Hoe is zijn gebit?
Op wat tandsteen na, is aan zijn gebit (of gehemelte) niets op te merken. Dat ziet er allemaal prima uit. De regio keel/borstholte is nog niet onderzocht. Misschien moeten we daar eens op gaan inzoomen.
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 23
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door *Esther »

En een bloedonderzoek? En zou dat dan wat aan het licht kunnen brengen, is dan de volgende vraag.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 34
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door ranetje »

Natalie schreef: 18 mei 2023, 11:22
Nanna schreef: 18 mei 2023, 11:08 Hoe is zijn gebit?
Op wat tandsteen na, is aan zijn gebit (of gehemelte) niets op te merken. Dat ziet er allemaal prima uit. De regio keel/borstholte is nog niet onderzocht. Misschien moeten we daar eens op gaan inzoomen.
Geen houtjes o.i.d. tussen zijn kiezen?
Kan je de bek gewoon open doen zonder dat daar iets van pijn wordt aangegeven?
Drinkt hij wel genoeg?
Die bouillon van de schenkel is mogelijk een hulpmiddel om in ieder geval te drinken.
Hoe is het met de p&p?
Normale poep en normale regelmatige plas?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

*Esther schreef: 18 mei 2023, 11:49 En een bloedonderzoek? En zou dat dan wat aan het licht kunnen brengen, is dan de volgende vraag.
De waarden van het bloedonderzoek waren allemaal oké. De amylase-waarde zat op het randje en dat zou mogelijk iets kunnen zeggen over de alvleesklier. Maar uit de CPL test (specifiek gericht op alvleesklier) kwam vervolgens niets afwijkends en op de buikecho was ook niets geks te zien. We hebben net onze eigen dierenarts nog even gesproken, ze wilde graag weten wat de internist allemaal had aangegeven. Zij gaf aan dat een tweede buikecho begin volgende week wel een goed idee is. Dan kunnen de twee onderzoeken naast elkaar gelegd worden om te checken of er veranderingen gaande zijn. Ze gaf ook aan dat het inderdaad slim is om de Thorax te onderzoeken; dat is eigenlijk het enige waar nog niet echt naar gekeken is.
ranetje schreef: 18 mei 2023, 11:51
Natalie schreef: 18 mei 2023, 11:22
Nanna schreef: 18 mei 2023, 11:08 Hoe is zijn gebit?
Op wat tandsteen na, is aan zijn gebit (of gehemelte) niets op te merken. Dat ziet er allemaal prima uit. De regio keel/borstholte is nog niet onderzocht. Misschien moeten we daar eens op gaan inzoomen.
Geen houtjes o.i.d. tussen zijn kiezen?
Kan je de bek gewoon open doen zonder dat daar iets van pijn wordt aangegeven?
Drinkt hij wel genoeg?
Die bouillon van de schenkel is mogelijk een hulpmiddel om in ieder geval te drinken.
Hoe is het met de p&p?
Normale poep en normale regelmatige plas?
We kunnen zelf probleemloos in zijn bek kijken, hij laat dat toe zonder iets van pijn aan te geven. De dierenarts heeft niets gezien en ik zie zelf ook echt niets raars aan zijn gebit. Het drinken wordt helaas wel minder ook. Ik zie hem niet meer uit zichzelf naar de waterbak lopen. Bouillon wordt ook afkeurend naar gekeken, hij heeft er echt geen zin in. Gelukkig vindt hij het wel nog steeds leuk om met de tuinslang te spelen en zo krijgt hij nog wel wat water binnen. Maar het gaat allemaal niet meer vanzelf :(
Wat heel raar is - dat begrijp ik echt niet - is dat hij nog iedere dag heeft gepoept. Een kleine keutel weliswaar (en maar 1x per dag) maar ik had echt gedacht dat de darmen helemaal leeg zouden zijn nu. De ontlasting ziet er goed uit en hij plast inderdaad ook gewoon.
Nanna

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Nanna »

Heeft hij niet een mysterieuze bron aangeboord waar hij loopt te vreten😉
ranetje
Posts in topic: 34
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door ranetje »

De darmen functioneren dus wel en de nieren ook.
Dat is in ieder geval iets.
Ik hoop zo dat er wat duidelijkheid uit de volgende onderzoeken komt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

Nanna schreef: 18 mei 2023, 12:30 Heeft hij niet een mysterieuze bron aangeboord waar hij loopt te vreten😉
Haha, ik zei hetzelfde. Als het de kat was geweest, had ik dat echt gedacht ja. Maar Jip kan niet onopgemerkt ergens een voedselvoorraad aangelegd hebben. En hij loopt ook niet buiten ons zicht om ergens eten te jatten. Nee, was dat het maar.
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

ranetje schreef: 18 mei 2023, 12:32 De darmen functioneren dus wel en de nieren ook.
Dat is in ieder geval iets.
Ik hoop zo dat er wat duidelijkheid uit de volgende onderzoeken komt!
Klopt, we hebben al wel een paar oorzaken kunnen uitsluiten.
En hij legt nog steeds af en toe een trekspeeltje op mijn schoot om even te spelen in de tuin. Als de bek pijn had gedaan, had hij dat ook niet gedaan denk ik.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 5
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door hakunamatata »

Wat een zorgen. Zo vervelend als je dan niks kan vinden. Zelf moest ik gelijk richting hals of maag denken. Dat is nog niet bekeken geloof ik en buikholte verder alles goed en gewoon goede ontlasting etc. Dus ik zou zelf liever dat eerst bekeken willen hebben dan opnieuw buikecho denk ik. Komt omdat ik zelf toevallig weer soort druk op mijn hals heb en daar komt geen misselijkheid of iets bij maar neemt wel eetlust weg. Het zou maar zoiets zijn.

Hopelijk wordt snel de oorzaak gevonden. Het is fijn dat hij het verder nog zo goed doet maar te lang hongerstaking wil je ook niet.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 23
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door *Esther »

Ik zit er nog over na te denken. Ik geloof dat ik kleine balletjes rundergehakt in zijn bek zou stoppen. Dwangvoederen dus. Waarbij hij zich hopelijk beter gaat voelen en zelf weer gaat eten. Bij zieke katten werkt dat weet ik uit ervaring. Ik wil je sterkte wensen, dat was ik nog vergeten. Bij zulke zorgen kun je aan weinig anders meer denken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 28
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door HillieS »

Wat rot, hopelijk heb je snel duidelijkheid!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 23
Berichten: 2057
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Alfilillo »

Wat ontzettend naar. Iets in de borstkas, slokdarm, luchtpijp?
Heel veel sterkte.
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 2
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Fabienne »

Hoe zit het met zijn stembanden? Zou problemen daar deze klachten kunnen geven?
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 18
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door CatnDog »

Jeetje, wat naar. Ik zou net zoals Nanna in eerste instantie aan het gebit hebben gedacht.
Hopelijk komen jullie er snel achter wat er speelt en is het goed te behandelen.
Sirene
Posts in topic: 2
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Sirene »

Oh bah, dat klinkt niet goed. Wat naar en raar dat de oorzaak niet gevonden wordt.
Ik vind het zo raar dat hij wil spelen enzo. Dat is ook wel fijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

hakunamatata schreef: 18 mei 2023, 12:38 Wat een zorgen. Zo vervelend als je dan niks kan vinden. Zelf moest ik gelijk richting hals of maag denken. Dat is nog niet bekeken geloof ik en buikholte verder alles goed en gewoon goede ontlasting etc. Dus ik zou zelf liever dat eerst bekeken willen hebben dan opnieuw buikecho denk ik. Komt omdat ik zelf toevallig weer soort druk op mijn hals heb en daar komt geen misselijkheid of iets bij maar neemt wel eetlust weg. Het zou maar zoiets zijn.

Hopelijk wordt snel de oorzaak gevonden. Het is fijn dat hij het verder nog zo goed doet maar te lang hongerstaking wil je ook niet.
Ik neig ook steeds meer richting 'iets in de hals'. Hij wilde vanmiddag een klein stukje brood aannemen, kauwde er even op en liet het weer uit zijn bek vallen. Alsof hij het niet weg krijgt. Hij heeft nog wat reserves (hij weegt 33,2 kilo wat gerust 32 kilo mag zijn) maar er zit hem echt iets niet lekker, dat is wel duidelijk.
*Esther schreef: 18 mei 2023, 13:42 Ik zit er nog over na te denken. Ik geloof dat ik kleine balletjes rundergehakt in zijn bek zou stoppen. Dwangvoederen dus. Waarbij hij zich hopelijk beter gaat voelen en zelf weer gaat eten. Bij zieke katten werkt dat weet ik uit ervaring. Ik wil je sterkte wensen, dat was ik nog vergeten. Bij zulke zorgen kun je aan weinig anders meer denken.
Het gaat inderdaad de hele dag door mijn hoofd. Vanmiddag moest hij een pilletje hebben en ik wist even niet hoe ik dat het best kon geven. Ik had nog wat kwark in huis en heb het (gelukkig hele kleine) pilletje in kwarten gebroken, door de kwark gemengd en een beetje op mijn vinger gedaan die hij mocht aflikken. Eerst een kloddertje met pil, vervolgens twee likjes met alleen kwark. Dat ging goed. Maar vervolgens liep hij alweer weg en had ik dus nog 3 kwart pilletjes in het bakje. Dat heb ik gemengd met de kwark op zijn tong gesmeerd. Het gaat echt met tegenzin, maar hij spuugt het niet uit.

Net heb ik Abel eten gegeven en stond Jip er ineens ook naast. Dat heeft hij de afgelopen 5 dagen niet gedaan, hij bleef gewoon buiten of op de bank liggen. Dus ik was blij verrast en heb een beetje blikvoer gepakt. Dat heb ik ook weer op mijn vinger gedaan en laten aflikken. Dat lijkt dan best goed te gaan, tot hij plots weer zijn kop wegdraait en weg loopt. Hij heeft nu ongeveer 50 gram blikvoer gehad. Dat is 10% van zijn dagelijkse hoeveelheid, maar voor nu ben ik er al blij mee. Daarna liep hij de tuin in om de tennisbal te zoeken en vervolgens staat hij mij kwispelend met tennisbal in de bek aan te kijken. Ik begrijp niet dat hij er nog energie voor heeft. :euh:
HillieS schreef: 18 mei 2023, 14:46 Wat rot, hopelijk heb je snel duidelijkheid!
Dankjewel, het is echt frustrerend. Zeker omdat hij altijd zo'n goede eter was, het mocht van hem altijd wel een beetje méér zijn.
Alfilillo schreef: 18 mei 2023, 15:19 Wat ontzettend naar. Iets in de borstkas, slokdarm, luchtpijp?
Heel veel sterkte.
Ik wil dit allemaal nog laten checken ja. Op dit moment is vooral naar zijn bek en zijn buik gekeken, maar nog niet naar keel en borst.
Fabienne schreef: 18 mei 2023, 16:38 Hoe zit het met zijn stembanden? Zou problemen daar deze klachten kunnen geven?
Zijn oma heeft een stembandverlamming gehad, dus ik heb hier zeker aan gedacht. De symptomen kloppen niet en hij kan ook nog gewoon naar de buurman blaffen :hmmm: dus ik heb het niet aan de dierenarts voorgelegd. Maar ik ga morgen eens vragen of dat toch misschien een verband kan hebben met het weigeren van eten.
CatnDog schreef: 18 mei 2023, 17:43 Jeetje, wat naar. Ik zou net zoals Nanna in eerste instantie aan het gebit hebben gedacht.
Hopelijk komen jullie er snel achter wat er speelt en is het goed te behandelen.
Misschien moet nog wat dieper achterin de bek gekeken worden, dat zou kunnen. Hij wil gewoon trekspelletjes spelen en ik mag zonder tegenstribbelen aan zijn gebit zitten, dus daar lijkt geen pijn vandaan te komen.
Sirene schreef: 18 mei 2023, 17:53 Oh bah, dat klinkt niet goed. Wat naar en raar dat de oorzaak niet gevonden wordt.
Ik vind het zo raar dat hij wil spelen enzo. Dat is ook wel fijn natuurlijk.
Dat is zeker raar. Hij slaapt veel hoor, maar de momenten dat hij wakker is, is hij gewoon energiek en staat hij paraat voor een wandeling of spelletje. Geen idee waar hij het vandaan haalt.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 5
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door malinois »

Raar... ook apart dat er nog steeds ontlasting is na zolang niet eten. Ik zou toch proberen wat binnen te krijgen, desnoods hoe je t deed met de yoghurt. Beter iets dan niets
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie