Koffiehout? Olijvenhout?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 7
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door *Esther »

Bjarne heeft nog weinig kiezen maar kauwt graag. Hij zoekt. Net weer een stuk vlonder. Oeps. Van de week een rieten mand, hengsel eraf gevreten. Kan ik hem zo'n koffiebot geven. Rafelt wel maar splintert niet. Zijn zus vrat wel kophuid maar slikte dat zo groot mogelijk in met koliek tot gevolg. En dat lijkt me ook te hard voor Bjarne?
Zijn die houtenbotten wat of gewoon veel geld voor gebakken lucht?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 3
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Kells »

Wij hebben er weleens eentje gekregen, zo’n stuk koffiehout. Onze honden deden er niks mee.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2406
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Frootje »

Ik heb er wel een gehad voor Aloy. De eerste tijd ging het prima en merkte je ook echt wel dat het zacht hout was en het niet echt splinterde, maar op een gegeven moment vond ik toch echt wel dat er scherpe stukjes af kwamen en heb ik het weggegooid. Is ook niet zo raar natuurlijk, alles slijt uiteindelijk tot het punt van weggooien. Zij vond het wel leuk om op te kauwen in elk geval. Maar goed, zij was toen nog geen jaar, ze vond álles leuk om op te kauwen... :F:
Zazoe
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 feb 2023, 18:04

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Zazoe »

Zazoe vindt ze leuk. Wel met name in het begin. De enige die ik in huis laat liggen. Hij pakt ze af en toe tussendoor om wat minuten te knagen
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door blondie »

Wij hebben koffieboomhout liggen (3 of 4 stukken diverse maten) en regelmatig lopen ze ermee te sjouwen en op te kauwen.

Maar antlers hertengewei gaat hier ook lang mee.. dat wordt soms weer opgeduikeld uit de tuin of onder de bank vandaan. Duur spul, maar dat gaat hier best lang mee.
En Chara wil blijven vreten, kophuiden is dan niet zo goed,. want ze vreet die van zichzelf op en als een ander klaar is voor het moment gaat ze daar mee verder :roll:

Koffieboom stukken liggen rustig klaar en om de zoveel tijd pakken ze ze weer. Net als dus die hertengeweien.
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 3
Berichten: 1133
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Ybbihs »

Snuck vrat die dingen helemaal op en kotste daarna bergen splinters uit :schrik:
Hier is een zwart bot van Kong echt het grootste succes ooit. Onverwoestbaar en Snuck gebruikt m ook echt vaak om te reguleren. Dus volle bak kauwen voor 10 minuten en daarna valt hij in slaap.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 7
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door *Esther »

Kells schreef: 20 mei 2023, 16:25 Wij hebben er weleens eentje gekregen, zo’n stuk koffiehout. Onze honden deden er niks mee.
Oke! En ze kauwen wel op echte botten neem ik aan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 7
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door *Esther »

Frootje schreef: 20 mei 2023, 16:28 Ik heb er wel een gehad voor Aloy. De eerste tijd ging het prima en merkte je ook echt wel dat het zacht hout was en het niet echt splinterde, maar op een gegeven moment vond ik toch echt wel dat er scherpe stukjes af kwamen en heb ik het weggegooid. Is ook niet zo raar natuurlijk, alles slijt uiteindelijk tot het punt van weggooien. Zij vond het wel leuk om op te kauwen in elk geval. Maar goed, zij was toen nog geen jaar, ze vond álles leuk om op te kauwen... :F:
Haha, ja, dat ken ik😄
Maar wel oké dus, dankjewel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niika
Posts in topic: 2
Berichten: 429
Lid geworden op: 12 sep 2021, 17:59
Honden: 6
Welke: 1 roemeen 4 bulgaren 1 whippet

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Niika »

hier zijn ze er gek op. het is relatief zacht hout dus het is (hier) wel snel op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niika
Posts in topic: 2
Berichten: 429
Lid geworden op: 12 sep 2021, 17:59
Honden: 6
Welke: 1 roemeen 4 bulgaren 1 whippet

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Niika »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2735
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Diana »

Ik heb hier zowel koffie- als olijfhout en daar kauwen ze graag op, alleen Mila doet er niets mee.
Het gaat hier niet superlang mee, want Amy en Arlo zijn vrij fanatieke met kluiven en het is niet heel hard. Als je dus juist iets zoekt dat niet te hard is, zou het wel wat kunnen zijn.
Afbeelding
Ineke A
Posts in topic: 3
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:00

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Ineke A »

Mijn honden vinden zowel koffieboom als olijfhout geweldig. Er komen wel stukjes af maar niet scherp
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 3
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Kells »

*Esther schreef: 20 mei 2023, 16:55
Kells schreef: 20 mei 2023, 16:25 Wij hebben er weleens eentje gekregen, zo’n stuk koffiehout. Onze honden deden er niks mee.
Oke! En ze kauwen wel op echte botten neem ik aan?
Echte botten geef ik ze eigenlijk nooit. Ze kauwen wel op runderkophuid en gedroogde pens, maar dat laatste is zo op.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 1
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Gretha »

Hier zijn de Nylabones een groot succes. Wel de echte. Ik heb een keer een goedkopere variant meegenomen, maar daar beten ze meteen stukjes vanaf.
Het grote zwarte bot van Kong heb ik ook en die pakt Cash ook wel, maar alleen als Tux beide nylabones geconfisqueerd heeft.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 6
Berichten: 11151
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door EchoMira »

Echt liever gewoon een kong met een ijsklontje soep er in.

Dapper was al 8 maar had een prachtig gebit. Staffordkruising, u kent het.
Ook die brak een kies af op een lamsrib. Dat is gewoon zonde.
Gebruikersavatar
Perle
Posts in topic: 1
Berichten: 375
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:48

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Perle »

Koffiehout vinden ze hier maar niks. Olijfhout dan weer wel. Maar grootste favoriet blijft het hertengewei. Ik neem wel altijd de 'split', open gezaagd, die vinden ze fijner. Af en toe in water leggen, al dan niet met een beetje bouillon en ze zijn weer helemaal geliefd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 7
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door *Esther »

Thanks allemaal, fijn om de ervaringen te lezen. De nylabones zijn hier ook in huis maar as we speak, onder de bank. Die gaan we weer een tweede leven geven. Van de week (maandag) heeft die ouwe eppo dus mijn rieten mand te pakken gehad, heel dat hengsel naar binnen gepropt. De kleine restjes kwamen er de volgende dag uit, psyllium gevoerd natuurlijk. En vrijdag pas kwam er een groot stuk mee in zijn ontlasting. Ik heb geen ongemak bespeurd, nada. Nu denk ik dat hij in zijn vorige leven wel gekkere dingen naar binnen heeft gepropt. Er zijn vele kiezen getrokken, gelukkig snij en hoektanden konden wel blijven zitten maar 1 kaak is vrijwel leeg achter de hoektanden. Maar er is dus wel kauwbehoefte. Ik had het kunnen weten, dat weekend daarvoor zocht hij naar takken in de tuin. Maar anders dan de honden die ik gewend ben, propt hij gewoon alles naar binnen wat hij afbijt. Aan de kong had ik niet meer gedacht, dat is ook een goeie, dank! Ik heb die zwarte trouwens :-) Hufterproof.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 2
Berichten: 586
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:11
Honden: 3
Contacteer:

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Maart »

Ze vinden het leuk voor even, maar zodra het buiten komt te liggen, niet meer interessant
Zwarte kong blijft het beste, of een Chuckit squeeze bal, dat laten ze ook heel.
Kong been en zo'n Kong dat bestaat uit meerdere segmenten (of hoe je het moet beschrijven) worden kapot gebeten, maar de gewone blijven wel heel.
Ik heb van iemand vanuit Crufts ook nog een speelgoed gekregen, een dikke zwarte band met levenslange garantie, maar daar zit toch ook al een gaatje in.
www.freshdiets4animals.com

Voedingsadvies op maat.
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 7
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door *Esther »

De Kong vind hij niets. De Nylabones zijn afgewassen. Polar blij! Ze schuiven altijd onder de bank. Bjarne dacht dit:
Afbeelding
Nog ff insmeren met blikvlees dan maar 😃
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Posts in topic: 8
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 sep 2021, 02:25

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Nicoline »

Ik rakel even een oud topic op:
Hoe groot is de kans dat een (sterke) hond z'n tanden breekt op koffie of olijvenhout? Colin heeft jarenlang zonder problemen op nylabones gekluifd maar nu zijn er in korte tijd toch 2 kiezen gebroken, geen groot stuk gelukkig en dat wil ik graag zo houden. Dus nylabone weggedaan en xl kong (zwarte) gekocht, daar is hij dol op maar helaas is die alweer doormidden. Dus ik zoek nu iets wat zachter voor de tanden is dan een nylabone maar sterker dan een kong.
EchoMira
Posts in topic: 6
Berichten: 11151
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door EchoMira »

De hond die van een stok houdt hoeft geen stok van internet. Gewoon uit het bos mag ook.
Zo hard zijn stokken niet.
Gebruikersavatar
Nicoline
Posts in topic: 8
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 sep 2021, 02:25

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Nicoline »

EchoMira schreef: 14 mar 2024, 22:20 De hond die van een stok houdt hoeft geen stok van internet. Gewoon uit het bos mag ook.
Zo hard zijn stokken niet.
Stokken uit het bos versplinteren, koffiehout niet dacht ik juist.
EchoMira
Posts in topic: 6
Berichten: 11151
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door EchoMira »

Nee, maar als je je hond zijn tanden wil sparen is dat splinteren toch juist goed?
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 3
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Kells »

Koffiehout splintert inderdaad niet. Ik kreeg een zo'n stuk van een pupkoper. De pup waar het voor bedoeld was deed er niets mee. Clancy ligt er nu wel heel vaak op te knagen, maar als de kiezen nog wat langer mee moeten gaan, dan zou ik kiezen voor runderkophuid in lange stukken. Zooplus verkoopt dat.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 3
Berichten: 1133
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Ybbihs »

Nicoline schreef: 14 mar 2024, 21:58 Ik rakel even een oud topic op:
Hoe groot is de kans dat een (sterke) hond z'n tanden breekt op koffie of olijvenhout? Colin heeft jarenlang zonder problemen op nylabones gekluifd maar nu zijn er in korte tijd toch 2 kiezen gebroken, geen groot stuk gelukkig en dat wil ik graag zo houden. Dus nylabone weggedaan en xl kong (zwarte) gekocht, daar is hij dol op maar helaas is die alweer doormidden. Dus ik zoek nu iets wat zachter voor de tanden is dan een nylabone maar sterker dan een kong.
Heb je wel eens naar de goughnuts gekeken?
https://www.justjerchas.nl/hondenspeelg ... nspeelgoed
Afbeelding
Plaats reactie