Vic kan niet meer opstaan - gaat weer beter!

Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 9
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Vic kan niet meer opstaan - gaat weer beter!

Bericht door Persistence »

Na een wandeling gister sjokte Vic al wat achter me aan, in de lift ging hij wat raar onderuit gezakt zitten en thuis ging hij meteen languit liggen en is sindsdien niet meer overeind gekomen.
Hij krijgt plotseling zijn achterpoten niet meer omhoog.

Er is na een nacht nog geen enkele verbetering, hij kan nog steeds niet opstaan. Had hem zelf overeind geholpen door zijn middel te ondersteunen en dan probeert hij een paar stijve stappen te zetten maar zakt weer in elkaar.

Nu is het natuurlijk Pinksteren en kan ik alleen bij de spoed terecht. Nu ben ik aardig wat met hem gewend maar nu begin ik wel in paniek te raken.

Wat is dit?? Hij lijkt niet echt verlamd maar zeer zwak in de achterhand ineens. Hij laat geen urine lopen. Lijkt ook geen evenwichtsstoornis of GVS.
Een plotselinge hernia?
Gister heb ik hem tijdens het wandelen even opgetild over een rooster heen, dat is het enige wat anders dan anders was. Hij had ook last van zijn buik en wilde niet eten, maar dat heeft hij vaker.

Filmpje van gisteravond. Als ik hem wilde helpen zakte hij zelf al in elkaar en dacht misschien even een riem omdoen maar nee.

Voel me radeloos, toch maar de spoed?? Hoe kan dit nou, gister nog gewoon gewandeld en gespeurd en nu ineens dit? Is dit het einde?

Laatst gewijzigd door Persistence op 30 mei 2023, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 9
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Persistence »

Heb nog een paar carporal liggen van zijn kaak laatst, zou ik die kunnen proberen als pijnstiller? Of beter niet doen?
Afbeelding
Jordy
Posts in topic: 1
Berichten: 178
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:22

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Jordy »

Een hondje van mij was ooit na een wandeling plots verlamd, ging op dezelfde manier als bij jou. Uiteindelijk bleek dat door een teek te komen. Dus kijk hem in elk geval even goed na.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2734
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Diana »

Huh, wat is dit nou ineens, zo plotseling? Ik zou ook zeker langsgaan bij de dierenarts. Rot dat zoiets uitgerekend in een lang weekend gebeurt :ugh:
Sterkte!
Afbeelding
Zazoe
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 feb 2023, 18:04

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Zazoe »

Hij wil wel maar het lukt niet. Ik zou wel naar de spoed gaan ja.
En nuchter houden voor eventuele onderzoeken misschien

Sterkte!
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 2
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door kloesje »

Vraag: heb je hem onlangs behandeld met vlooien/teken middel? (Pipetje)
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Rennendehond
Posts in topic: 2
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Rennendehond »

Getver wat schrikken!
Uma heeft dit ook gehad, twee keer zelfs. Bij haar kwam het door buikpijn. Ze was zo beroerd dat ze niet meer op haar achterpoten kon staan. De voorkant deed het nog wel. Ik vond het ook zo’n eng beeld :( Dit was voordat we van haar schildklier wisten en ze vaak last had van haar darmen. Soms dus zo extreem.

Toch maar even dierenarts en dan helaas spoed. Succes en sterkte :J:
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3286
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door malinois »

Ik zou er mee naar de da gaan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 2
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door kloesje »

Macho had deze klachten na toediening van advantix, vandaar mijn vraag...
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 9
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Persistence »

Was me net aan het klaarmaken om Bella in elk geval uit te laten, hij probeerde op te staan dan verder dan een halve zit kwam het niet. Heb hem omhoog getild en zijn achterhand ondersteund, zo kon hij toch even mee naar buiten want hij wilde wel graag. Hij heeft een stukje gelopen en in het gras geplast (met 1 poot omhoog) en gepoept, wat er overigens uitliep want zijn buik is nog niet in orde. Hij loopt heel stijf (niet perse ‘dronken’ zoals je na narcose wel hebt) en is van achter heel zwak, in de lift terug moest ik hem weer ondersteunen. Maar hij is dus niet verlamd.

Heb over een uur een afspraak bij Evidensia.
Sandra&co schreef: 28 mei 2023, 06:25 Dit vind ik zeker wel een spoedje. Zou hem ook niks geven, dan kan de dierenarts het goed beoordelen. Geen idee of het het einde is, het kan zoveel zijn :( Sterkte, ik duim!
Ja idd, niks gegeven.
Jordy schreef: 28 mei 2023, 06:25 Een hondje van mij was ooit na een wandeling plots verlamd, ging op dezelfde manier als bij jou. Uiteindelijk bleek dat door een teek te komen. Dus kijk hem in elk geval even goed na.
Bedankt dat neem ik zo mee. Kan nu geen teek vinden maar hij heeft eerder wel eens een teek gehad.
Zazoe schreef: 28 mei 2023, 06:40 Hij wil wel maar het lukt niet. Ik zou wel naar de spoed gaan ja.
En nuchter houden voor eventuele onderzoeken misschien

Sterkte!
Bedankt, geen eten gegeven inderdaad.
kloesje schreef: 28 mei 2023, 06:46 Vraag: heb je hem onlangs behandeld met vlooien/teken middel? (Pipetje)
Heb gister zijn serestoband meteen afgedaan maar die had ie al een maand om.
Rennendehond schreef: 28 mei 2023, 06:47 Getver wat schrikken!
Uma heeft dit ook gehad, twee keer zelfs. Bij haar kwam het door buikpijn. Ze was zo beroerd dat ze niet meer op haar achterpoten kon staan. De voorkant deed het nog wel. Ik vond het ook zo’n eng beeld :( Dit was voordat we van haar schildklier wisten en ze vaak last had van haar darmen. Soms dus zo extreem.

Toch maar even dierenarts en dan helaas spoed. Succes en sterkte :J:
Ik hóóp dat het door buikpijn komt maar ik ben bang van niet. Hij heeft redelijk vaak last van zijn buik (door verleden met de langdurige giardia + alvleesklierontsteking) en hij had gister niet echt trek maar ook niet erg misselijk. Hij trekt zijn rug bol bij erge buikpijn maar dat is nu niet zo. Hij ging wel meteen gras eten buiten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Lothian »

Zorro had dit ooit ook, op tweede Kerstdag toevallig. Ik dacht dat we hem dood konden achterlaten bij de dierenarts maar hij is met wat medicatie na een paar dagen weer prima opgeknapt. Ik kan me de diagnose niet meer precies herinneren. Iets met zijn rug. Het zal zo negen of tien jaar geleden zijn geweest.

Ik zou in ieder geval inderdaad snel naar de dierenarts maar dit hoeft geen doodsvonnis te zijn hoor.
Laatst gewijzigd door Lothian op 28 mei 2023, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 2
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Natalie »

Getver, wat laten ze ons toch schrikken soms. :ugh: Heel veel succes bij Evidensia, goed dat je zo snel terecht kon. Sterkte!
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 9
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Persistence »

En staan alweer buiten. Ze dacht toch van de buikpijn. Bij de dierenarts ging hij ineens weer zelf staan, nog niet stevig maar hij kwam zelf op zijn poten. Hij heeft een cerenia injectie gehad.

Ik dacht dat een spoedconsult wat uitgebreider zou zijn. Maar het was eigenlijk net als een normaal consult maar dan voor de prijs x4.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 2
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Tineke »

Het kunnen meerdere dingen zijn ,buikpijn of hernia gerelateerde klachten.
Dat kan ook zo'n soort beeld geven.
Duimen dat het straks gaat meevallen, succes alvast :ok:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 2
Berichten: 2057
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Alfilillo »

Wat ontzettend akelig Persistence. Het kan van alles zijn. Goed dat je naar de spoed gaat. Sterkte!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 2
Berichten: 2057
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Alfilillo »

Oh, we hebben elkaar gekruist. Maar dat is goed nieuws. Hopelijk blijft het hierbij :ok:
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 2
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Tineke »

Persistence schreef: 28 mei 2023, 09:08 En staan alweer buiten. Ze dacht toch van de buikpijn. Bij de dierenarts ging hij ineens weer zelf staan, nog niet stevig maar hij kwam zelf op zijn poten. Hij heeft een cerenia injectie gehad.

Ik dacht dat een spoedconsult wat uitgebreider zou zijn. Maar het was eigenlijk net als een normaal consult maar dan voor de prijs x4.
Oh net elkaar in het posten gekruist, wat een fijn bericht :ok:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 3
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Doyaquba »

Bij Donner kwam het door een beknelde zenuw in zijn rug en daardoor geen gevoel meer in een achterpoot, was na een paar dagen rust ook weer helemaal over. Hopelijk is Vic ook snel weer op de been!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 9
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Persistence »

Bedankt voor het meedenken, ik had zelf dus nooit gedacht dat het aan buikpijn kon liggen, ik ging van ergere dingen uit.
Hij liep nu ook nog niet echt goed vind ik, zijn reflex was bij een achterpoot niet goed en ik hoor zijn nagels ook slepen. Hij loopt als een oud mannetje, heel langzaam.

Ik zou wel heel erg blij zijn als het ‘alleen’ maar buikpijn zou zijn.
Doyaquba schreef: 28 mei 2023, 09:46 Bij Donner kwam het door een beknelde zenuw in zijn rug en daardoor geen gevoel meer in een achterpoot, was na een paar dagen rust ook weer helemaal over. Hopelijk is Vic ook snel weer op de been!
Was dat ook plotseling of geleidelijk?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 3
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Smoushond »

Ach wat sneu ,hopelijk is het gewoon buikpijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 2
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door HillieS »

Hopelijk is het inderdaad de buikpijn en gaat de cerenia goed z'n werk doen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 3
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Crutz »

Persistence schreef:
Doyaquba schreef: 28 mei 2023, 09:46 Bij Donner kwam het door een beknelde zenuw in zijn rug en daardoor geen gevoel meer in een achterpoot, was na een paar dagen rust ook weer helemaal over. Hopelijk is Vic ook snel weer op de been!
Was dat ook plotseling of geleidelijk?
Plotseling, ik ben toen snachts nog langsgegaan.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 3
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door Crutz »

Persistence schreef:En staan alweer buiten. Ze dacht toch van de buikpijn. Bij de dierenarts ging hij ineens weer zelf staan, nog niet stevig maar hij kwam zelf op zijn poten. Hij heeft een cerenia injectie gehad.

Ik dacht dat een spoedconsult wat uitgebreider zou zijn. Maar het was eigenlijk net als een normaal consult maar dan voor de prijs x4.
Nee juist niet uitgebreider omdat veel onderzoeken in de spoed niet direct gedaan kunnen worden.
S.V.
Posts in topic: 2
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door S.V. »

Ik heb een keer een hond gehad die in elkaar zakte , maar die kwam daarna weer bij ( was hart zwakte, ) je zegt dat zijn buik nog niet in orde is, mischien iets met electrolieten? hoe dan ook kan met goed voorstellen dat je paniek hebt en ja voor mij zou dit ook een spoedje zijn omdat het morgen nog een keer pinksterdag is.. ik hoop echt dat hij snel hersteld
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Vic kan niet meer opstaan

Bericht door ranetje »

Ik kan de conclusie/diagnose buikpijn wel goed plaatsen :ok:
Het een vergelijkbare ervaring gehad met mijn eerste hond.
Hopelijk klopt het ook en herstelt hij weer
Afbeelding
Plaats reactie