Hardlopen met je hond

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

Wordt er hier nog een beetje hardgelopen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
FoxHenkie
Posts in topic: 7
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:09
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door FoxHenkie »

Ja, ik loop nog steeds, en Henkie is nu oud genoeg dus die mag ook mee. Nog korte rondjes die ik dan alleen aanvul tot 10 km.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Gudrun »

Ik zou wel willen, maar eigen conditie en herhaalde blessures strooien roet in het eten helaas.
Vroeger ging ik wel met Poppy, alleen trekt die totaal niet.
Een keertje voor de fun een klein stukje met Kika gedaan (ik vind haar nu nog te jong om aan de gordel te trekken) en die trekt echt hard, misschien ooit terug als ik het zelf weer aankan.
Gebruikersavatar
Babs
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Babs »

Babs zou het wel willen en ze kan het ook netjes. Helaas heeft voor haar heeft ze een luie baas. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanne
Posts in topic: 1
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:13
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Sanne »

Ik zou het wel willen. Maar ik ben aartslui met een conditie van een pond worst.
Gebruikersavatar
Eilfy
Posts in topic: 1
Berichten: 269
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:55

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Eilfy »

Ik CaniWalk wel (tot 20km) en tijdens de Run Forest Run High 5 trails in het voorjaar, heb ik ook wel stukjes hardgelopen. De heren vinden het fantastisch maar het ontbreekt mij aan tijd :-(
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Manuma

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Manuma »

Ja! Ik ben nog niet waar ik wil zijn sinds mijn bevalling eind november. Lijf moest langer herstellen dan ik van plan was.
Maar inmiddels zijn we weer lekker bezig. Uma is wel op gedeeltelijk pensioen.
Manu is laatst volledig nagekeken en mankeert helemaal niets. Die gaat voorlopig dus nog mee en dan komt er nog een opvolger 😃 Ik heb zin in de winter, opbouwen is zo leuk!
Gebruikersavatar
FoxHenkie
Posts in topic: 7
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:09
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door FoxHenkie »

Ik doe samen met Henkie, half oktober mee met een canitrail workshop voor beginners in Meijendel.
( https://touchk9.nl/agenda/canicross ) Heel veel zin in. Het voelt nog wel wat dubbel maar het is heerlijk om nu met een sociaal hondje ook eens zulke dingen te kunnen doen. En dan ergens begin november doen we mee met een snuffeltrail, ongeveer 4/5 km voor beginnende honden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hondenpoot
Posts in topic: 2
Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:09

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Hondenpoot »

Probeer het weer op te pakken. En ben al welgeteld 1 keer geweest sinds de zomervakantie
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 6
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Lothian »

Ik ben het weer aan het oppakken. Met een Fitbit en alles. En ik krijg er haast lol in met de twee blije heren voor me ingespannen.
Afbeelding
BieneMaya

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door BieneMaya »

Hardlopen is niks voor mij. Wat ik wel aan het oefenen ben is skeeleren maar ik moet eerst stabieler zijn eer ik Maya mee kan nemen 🙈
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Ik wil ook weer, maar met de twee samen is gewoon lastig. Met Vic wil ik eigenlijk terug naar rustig aan de halsband meerennen ipv trekken aan tuig, hij raakt zo hoog in zijn energie en blaft zoveel dat ik hem niet meer kan bereiken. Hij vind het hartstikke leuk het canitrailen, maar ik begin het verbale geweld wat minder te vinden.
Bella is eigenlijk een makkelijke hardloophond als je haar alleen hebt, ze draaft lekker met je mee met de neus aan de grond, alleen moet je de lijn steeds wat omhoog houden omdat je er anders over struikelt. 😅
Afbeelding
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Uiteraard wordt hier nog een beetje hardgelopen. 8-) Nu vooral zonder hond overigens, het is voor Rex nog veel te warm en Kay is nog te jong. Die mag wel deze winter beginnen met opbouwen. (Hoewel, opbouwen, met zijn conditie is alvast niks mis. :mrgreen: )
Afgelopen weekend met mn broer meegedaan aan mudmasters ook, voor zijn verjaardag. Hoewel dat maar half hardlopen is hield hij het wel veel beter vol dan vorig jaar. We hebben nu 12km gedaan, in oktober gaan we voor 19. Daar moet ie nog even voor trainen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Persistence schreef: 27 sep 2021, 13:57 Ik wil ook weer, maar met de twee samen is gewoon lastig. Met Vic wil ik eigenlijk terug naar rustig aan de halsband meerennen ipv trekken aan tuig, hij raakt zo hoog in zijn energie en blaft zoveel dat ik hem niet meer kan bereiken. Hij vind het hartstikke leuk het canitrailen, maar ik begin het verbale geweld wat minder te vinden.
Bella is eigenlijk een makkelijke hardloophond als je haar alleen hebt, ze draaft lekker met je mee met de neus aan de grond, alleen moet je de lijn steeds wat omhoog houden omdat je er anders over struikelt. 😅
Doet Vic dat ook als ie los loopt, dat blaffen? Anders kun je dat nog proberen. Bij Rex helpt dat overigens niet hoor, al het hardlopen, los, met tuig of naast de fiets, gaat gepaard met teveel enthousiasme om niet te blaffen. Alleen stopt Rex ermee na een paar honderd meter, dus dat is te overzien. :mrgreen:
Goldie
Posts in topic: 6
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Goldie »

Na mijn vakantie ga ik het weer oppakken. Voor de zomer liep ik weer makkelijk 5 tot 7 km. Rowan lekker los mee en Andor afwisselend vast of los. Zonder hond vind ik het gewoon niet leuk dus in de zomer weinig gelopen.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Soof schreef: 27 sep 2021, 16:46
Persistence schreef: 27 sep 2021, 13:57 Ik wil ook weer, maar met de twee samen is gewoon lastig. Met Vic wil ik eigenlijk terug naar rustig aan de halsband meerennen ipv trekken aan tuig, hij raakt zo hoog in zijn energie en blaft zoveel dat ik hem niet meer kan bereiken. Hij vind het hartstikke leuk het canitrailen, maar ik begin het verbale geweld wat minder te vinden.
Bella is eigenlijk een makkelijke hardloophond als je haar alleen hebt, ze draaft lekker met je mee met de neus aan de grond, alleen moet je de lijn steeds wat omhoog houden omdat je er anders over struikelt. 😅
Doet Vic dat ook als ie los loopt, dat blaffen? Anders kun je dat nog proberen. Bij Rex helpt dat overigens niet hoor, al het hardlopen, los, met tuig of naast de fiets, gaat gepaard met teveel enthousiasme om niet te blaffen. Alleen stopt Rex ermee na een paar honderd meter, dus dat is te overzien. :mrgreen:
Haha los is helemaal verschrikkelijk :lol: vast is hij na ongeveer 1-2 kilometer wel stil, maar bij elk klaphekje of watertje om te drinken begint hij weer. Dus wil liever wat meer vanuit rust gaan werken. Op zich jammer om dat fanatieke te smoren maarja.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

Ik loop drie maal per week met Manipi en meestal gaat Happy ook mee. Happy in eerste instantie voor de gezelligheid, maar ze begint steeds vaker te trekken. Manipi is behoorlijk fanatiek. Normaal met hem wandelen gaat eigenlijk niet omdat hij buiten enorm overprikkeld raakt, maar met hardlopen kan hij goed zijn ei kwijt.
Het zou leuk zijn als het ons gaat lukken om 10 km te lopen, we zitten nu aan de 7 km.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Posts in topic: 2
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 sep 2021, 02:25

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Nicoline »

Kom hier net om een zelfde topic aan te maken, ja dus 😂
Ik loop eigenlijk altijd met de hond samen, we doen dan ergens tussen de 8-10 km.
Wat voor schoenen dragen jullie trouwens? Waar ik namelijk tegenaan loop is dat ik op normale hardloop schoenen te weinig grip heb voor een loeisterke hond, maar trail running schoenen geven dan weer te weinig demping. We lopen meestal op verharde paden en Colin mag dan sowieso trekken, maar als hij dan bijvoorbeeld een kat ziet moet in keihard in de rem.
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

Nicoline schreef:Kom hier net om een zelfde topic aan te maken, ja dus Afbeelding
Ik loop eigenlijk altijd met de hond samen, we doen dan ergens tussen de 8-10 km.
Wat voor schoenen dragen jullie trouwens? Waar ik namelijk tegenaan loop is dat ik op normale hardloop schoenen te weinig grip heb voor een loeisterke hond, maar trail running schoenen geven dan weer te weinig demping. We lopen meestal op verharde paden en Colin mag dan sowieso trekken, maar als hij dan bijvoorbeeld een kat ziet moet in keihard in de rem.
Ik ben helemaal weg van mijn nieuwe schoenen, Hoka Challengers, de laatste versie. Ik wil niet anders meer. Geven veel demping, zijn geschikt voor trail en weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Nicoline schreef: 29 sep 2021, 05:46 Kom hier net om een zelfde topic aan te maken, ja dus 😂
Ik loop eigenlijk altijd met de hond samen, we doen dan ergens tussen de 8-10 km.
Wat voor schoenen dragen jullie trouwens? Waar ik namelijk tegenaan loop is dat ik op normale hardloop schoenen te weinig grip heb voor een loeisterke hond, maar trail running schoenen geven dan weer te weinig demping. We lopen meestal op verharde paden en Colin mag dan sowieso trekken, maar als hij dan bijvoorbeeld een kat ziet moet in keihard in de rem.
Trailschoenen met meer demping een optie? Die zijn er ook gewoon.
Wat ik draag is enorm afhankelijk van de ondergrond en de lengte van mijn loopje. Ik heb in het bos niet zo veel behoefte aan demping omdat het bospad voldoende dempt dus daar loop ik meestal op heel lichte trailschoenen (inderdaad met bijna geen demping) of op mn baanschoenen. Op asfalt heb ik wel wat meer demping.
Goldie
Posts in topic: 6
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Goldie »

Ik heb al jaren trailschoenen van Asics. Deze hebben voor mij een goede demping en heb er genoeg grip mee. Hiervoor Salomon schoenen gehad, die hadden minder demping. Hoka heeft ook goede demping begreep ik.
Gebruikersavatar
Nicoline
Posts in topic: 2
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 sep 2021, 02:25

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Nicoline »

Zinodo schreef: 29 sep 2021, 08:26
Nicoline schreef: 29 sep 2021, 05:46 Kom hier net om een zelfde topic aan te maken, ja dus 😂
Ik loop eigenlijk altijd met de hond samen, we doen dan ergens tussen de 8-10 km.
Wat voor schoenen dragen jullie trouwens? Waar ik namelijk tegenaan loop is dat ik op normale hardloop schoenen te weinig grip heb voor een loeisterke hond, maar trail running schoenen geven dan weer te weinig demping. We lopen meestal op verharde paden en Colin mag dan sowieso trekken, maar als hij dan bijvoorbeeld een kat ziet moet in keihard in de rem.
Ik draag tegenwoordig hockey schoenen. Veel grip en ook nog best veel demping😅ik dacht ik probeer het even, nadat ik 4 paar hardloop en trailschoenen totaal niet fijn vond. Ik weet niet of dat nou een supergezond idee is maar he, voor mij werkt het😅
Wij lopen ook hard met de honden. Ik ga nooit langer dan 10km, meestal rond de 8-9, maar ik heb dikke plannen om dat uit te rekken tot 15 aankomende winter. Mijn man loopt tot 18km, dan ga ik mee op de fiets. De honden vinden het helemaal het einde😄Ziva mag alleen mee op de korte rondjes, of achterop de fiets en dan stukjes meelopen.
Hockey schoenen, ik had daar een totaal ander beeld bij want het is eeuwen geleden dat ik gehockeyd heb, maar denk dat de nieuwe modellen ook niet heel geschikt zijn voor langere afstanden 😅.
Ik ga eens naar die Hoka’s kijken, misschien in de tussentijd dempende zooltjes proberen.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Vind die Hokas toch wel zo lelijk… jaja het gaat om het functionele, maar toch😇
Afbeelding
Manuma

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Manuma »

Ik zweer bij Hoka. Die Speedgoat vind ik top, niet dragen op mul zand, dan plak je vast. Maar zodra je eenmaal gaat met die schoenen blijf je gaan. Heel fijne demping en toch redelijk grip.
Voor iets meer grip heb ik ook Hoka’s, heel lichte met een iets dunnere zool. Daar liep ik de 15+ km mee met veel hoogtemeters, die neus is namelijk heel breed en dan klapte m’n tenen niet zo in de pers als ik afdaalde.
En Salomons voor de allerbeste grip tijdens bijvoorbeeld modderige trails of survivals.

Ik had het plan vandaag te gaan hardlopen maar snotverkouden slaapweigerende baby heeft roet in het eten gegooid. Nu mag vriend vanavond weg dus ik zit maar huishoudelijke klussen te doen. Morgen nog een poging. Eindelijk koel genoeg voor iets meer inzet van Manu 😜
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

Manuma schreef: 29 sep 2021, 19:56 Ik had het plan vandaag te gaan hardlopen maar snotverkouden slaapweigerende baby heeft roet in het eten gegooid. Nu mag vriend vanavond weg dus ik zit maar huishoudelijke klussen te doen. Morgen nog een poging. Eindelijk koel genoeg voor iets meer inzet van Manu 😜
Is het nog gelukt? Het is heerlijk afgekoeld om te lopen.
Ik zie wel eens hardlopers die een speciale kinderwagen vooruit duwen, maar dan wordt het wel erg ingewikkeld om ook je hond mee te nemen! :clown:
Afbeelding
Plaats reactie