Hardlopen met je hond

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Manuma

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Manuma »

Ik heb ook zo’n wagen, handig met rechte stukken hardlopen maar de trails gaat wel erg zwaar worden daarmee. En inderdaad, met hond wordt het lastig haha! Kan wel hoor maar dan ben je gelijk zo’n gevaarte en waar ik woon loop je op 60-wegen waar ze met 80 langs razen. Ik vind dat doodeng.

Ik ben wel geweest! 6 km maar, wel een tempo van 6:04 gemiddeld. Valt me niet tegen op dit moment. Manu vond het ook leuk, die knapt echt op van dit weer. Hij heeft zijn zomervacht nu dus is lekker energiek.
Gebruikersavatar
Alex
Posts in topic: 3
Berichten: 1145
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:42
Locatie: Noord Groningen
Honden: 1
Welke: Kruising-herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Alex »

Ik kan eindelijk mee posten. Nu wij nog joggen + wandelen tussendoor in plaats van aan 1 stuk hardlopen kan de oude taart nog prima mee zo'n 3x per week. Ze vindt het prachtig, draaft mooi mee en is dan ook erg gefocust op haar taak. Voor de lange stukken is ze te oud dus haar pensioen is ook wel in zicht zodra wij de 5k aan 1 stuk rennen, uiteindelijk zou ik het heel gaaf vinden een hond te hebben die ook mee kan op trails en van die dog survival wedstrijden.

Ik loop nu nog op simpele hardloopschoenen van UnderArmour die in de aanbieding waren :clown: maar zit eigenlijk rond te kijken voor iets met goede demping voor asfalt maar wat ook nog werkt in zand, bovendien knellen de UnderArmour schoenen wat aan mijn tenen. Zat naar Asics Jolt te kijken maar ik heb eigenlijk geen idee wat fijn is. Ga ook eens naar de Hoka kijken dan.
Afbeelding
Saba 💜
Gebruikersavatar
Clausipaus
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 sep 2021, 20:57
Locatie: Nijverdal
Honden: 3
Welke: x Chihuahua- Dwerg Pinscher- Lurcher

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Clausipaus »

Hardlopen doe ik een beetje, want het ontbreekt steeds aan doorzettingsvermogen om door te zetten :( Maar voor mijn conditie is het wel beter om vol te houden. De hondjes vinden het wel leuk, alhoewel die wel altijd los mee lopen vanwege leeftijd en formaat, dan kunnen ze zelf bepalen of ze even in een wat lager tempo achter mij aan komen.
Sombra, Elsa & Penotti
Afbeelding
Gebruikersavatar
FoxHenkie
Posts in topic: 7
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:09
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door FoxHenkie »

FoxHenkie schreef: 27 sep 2021, 11:50 Ik doe samen met Henkie, half oktober mee met een canitrail workshop voor beginners in Meijendel.
Filmpje tijdens de workshop canitrail

https://mgvdvelden-schrumpf.smugmug.co ... i-wLbwnG3
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Afbeelding

Vandaag weer een poging gedaan. De heenweg was wat moeizaam, er waren best veel knallen en Bella vond het spannend. De terugweg wilde ze eindelijk voorop lopen, snel naar huis.

Ze is meer een naast-loop hondje in tegenstelling tot Victor, ik moet steeds de elastische riem vasthouden omdat ik er anders over struikel.

Doen jullie met honden die naast lopen ook een heupgordel gebruiken of alleen een (elastische) lijn? Los is geen optie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

Loop je niet met alletwee tegelijk? Dan lukt het voor je uit lopen misschien beter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef: 21 nov 2021, 19:10 Loop je niet met alletwee tegelijk? Dan lukt het voor je uit lopen misschien beter.
Nee, Vic blaft erg veel, dat kan niet in de woonwijk. En de opwinding wordt dan zo groot, dan gaat Bella ook meedoen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

O ja, dat is niet handig. Ik loop ook niet meer met twee, nu alleen met Manipi. Hij is veel rustiger als ik alleen hem bij me heb en het is ook makkelijker als we honden onderweg tegenkomen.
Kan je je lijn niet op de één of andere manier aan de zijkant van je heupgordel vastmaken?
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 6
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Goldie »

Persistence schreef: 21 nov 2021, 18:39 Doen jullie met honden die naast lopen ook een heupgordel gebruiken of alleen een (elastische) lijn? Los is geen optie.
Ik gebruik als ik alleen met Rowan loop zo’n elastische lijn die je om je heup kan bevestigen. Bijvoorbeeld deze van Ezydog. Ik vind hem erg fijn voor als ze toch even trekken als hij wat ruikt dat je niet een ferme ruk hebt. En als ze naast lopen struikel je er niet over. Ik heb de chocolade kleur gekozen die is de helft goedkoper dan de andere kleuren.

https://www.ezydog.nl/hondenriemen/runn ... oad-runner
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Als ze hier het grootste deel los lopen doe ik geen heupgordel en hou ik de lijn gewoon in mn hand voor de stukken dat ze vast moeten (naar het bos toe). Als ze toch naast je loopt zou ik dat ook doen denk ik. Als ze toch niet trekt, heb je die heupgordel ook niet nodig. Sterker nog, als ik met Rex alleen ga heb ik ook vaak alleen een jachtlijn mee voor als we een stukje aangelijnd moeten. Dan trekt ook niet en loopt ie braaf naast me mee. Lijkt me prima kunnen dus, ook met tuig. Zo lang ze maar niet trekt, dan wordt t vervelend natuurlijk.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef: 21 nov 2021, 19:46 Kan je je lijn niet op de één of andere manier aan de zijkant van je heupgordel vastmaken?
Heb 2 heupgordels maar beide geen ring aan de zijkant :tongue:
Goldie schreef: 21 nov 2021, 20:53 Ik gebruik als ik alleen met Rowan loop zo’n elastische lijn die je om je heup kan bevestigen. Bijvoorbeeld deze van Ezydog. Ik vind hem erg fijn voor als ze toch even trekken als hij wat ruikt dat je niet een ferme ruk hebt. En als ze naast lopen struikel je er niet over. Ik heb de chocolade kleur gekozen die is de helft goedkoper dan de andere kleuren.

https://www.ezydog.nl/hondenriemen/runn ... oad-runner
Die riemen van Ezydog zijn fijn idd, heb 2 gewone riemen ervan met schokdemping (knaloranje omdat die ook goedkoper was haha). Ik ga nog even een paar keer proberen als ze naast blijft lopen vind ik dit wel een goede optie. :ok:
Soof schreef: 21 nov 2021, 22:40 Als ze hier het grootste deel los lopen doe ik geen heupgordel en hou ik de lijn gewoon in mn hand voor de stukken dat ze vast moeten (naar het bos toe). Als ze toch naast je loopt zou ik dat ook doen denk ik. Als ze toch niet trekt, heb je die heupgordel ook niet nodig. Sterker nog, als ik met Rex alleen ga heb ik ook vaak alleen een jachtlijn mee voor als we een stukje aangelijnd moeten. Dan trekt ook niet en loopt ie braaf naast me mee. Lijkt me prima kunnen dus, ook met tuig. Zo lang ze maar niet trekt, dan wordt t vervelend natuurlijk.
Als we wandelen, dan trekt ze als een malle… :Q: jachtlijntje gebruik ik dus niet bij haar. Maar een gewone kortere riem vasthouden die aan haar rentuig zit wel natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Ja, dan gewoon haar rentuig en dan een kortere lijn in je hand houden, zou ik dan doen als test of ze zo blijft lopen. Welke heupgordel heb je? Want mijne van zero dc heeft ook geen ring aan de zijkant specifiek hiervoor, maar ik zou er toch best een lijn omheen kunnen knopen aan de zijkant denk ik. Die van non stop niet, die is lastiger.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Soof schreef: 22 nov 2021, 10:51 Ja, dan gewoon haar rentuig en dan een kortere lijn in je hand houden, zou ik dan doen als test of ze zo blijft lopen. Welke heupgordel heb je? Want mijne van zero dc heeft ook geen ring aan de zijkant specifiek hiervoor, maar ik zou er toch best een lijn omheen kunnen knopen aan de zijkant denk ik. Die van non stop niet, die is lastiger.
Deze heupgordel (Ruffwear Omnijore): https://www.actievehonden.com/p/canicro ... -tuig/2124

en deze van Rock Empire: https://www.rundog.nl/rock-empire-canicross-belt.html (ik vind het zo'n rare foto van dat strakke mannenbroekje... :') )
De zwarte stukjes tussen de buikgordel en heupriem in zijn van dun elastiek, daar kan zeker niets aan. Maar... misschien kan ik wel een musketon aan het zijgedeelte van de heupriem doen, even kijken of dat lekker zit zo strak op je heup/bil.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Ohja met musketon is wel onhandig inderdaad, mijne heeft een wat grotere karabijn, dus die zou ik zo aan de zijkatn fixen.
Sirene
Posts in topic: 6
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Sirene »

Ik ben aan het kijken voor een nieuw sporthorloge. Ik wil heel graag een horloge waarbij je meer dan 2 timers in kunt stellen (dus een intervaltraining). Op mijn huidige kan ik maar 2 timers instellen (bv 1 min lopen en 2 minuut rust).

Er zijn vast mensen hier die de Garmin 245 hebben (of de betere/duurdere versies) ik kan nergens wat over de timers vinden. Weten jullie misschien of dat kan?
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Dat kan ja.
Gebruikersavatar
Alex
Posts in topic: 3
Berichten: 1145
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:42
Locatie: Noord Groningen
Honden: 1
Welke: Kruising-herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Alex »

Goldie schreef: 21 nov 2021, 20:53
Persistence schreef: 21 nov 2021, 18:39 Doen jullie met honden die naast lopen ook een heupgordel gebruiken of alleen een (elastische) lijn? Los is geen optie.
Ik gebruik als ik alleen met Rowan loop zo’n elastische lijn die je om je heup kan bevestigen. Bijvoorbeeld deze van Ezydog. Ik vind hem erg fijn voor als ze toch even trekken als hij wat ruikt dat je niet een ferme ruk hebt. En als ze naast lopen struikel je er niet over. Ik heb de chocolade kleur gekozen die is de helft goedkoper dan de andere kleuren.

https://www.ezydog.nl/hondenriemen/runn ... oad-runner
Bedankt voor deze tip, ik heb hem net in Candy besteld want die was 20 euro tegenover 44 voor de anderen. Dan maar candy, kan ik best hebben :LOL:

Alleen nog andere schoenen, krijg echt zere schenen in de UnderArmours. Ik loop ook te lomp hoor, maar toch.
Afbeelding
Saba 💜
Sirene
Posts in topic: 6
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Sirene »

Soof schreef: 24 dec 2021, 06:58Dat kan ja.
:ok: heb jij de 245?
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Alex schreef: 24 dec 2021, 09:42
Goldie schreef: 21 nov 2021, 20:53
Persistence schreef: 21 nov 2021, 18:39 Doen jullie met honden die naast lopen ook een heupgordel gebruiken of alleen een (elastische) lijn? Los is geen optie.
Ik gebruik als ik alleen met Rowan loop zo’n elastische lijn die je om je heup kan bevestigen. Bijvoorbeeld deze van Ezydog. Ik vind hem erg fijn voor als ze toch even trekken als hij wat ruikt dat je niet een ferme ruk hebt. En als ze naast lopen struikel je er niet over. Ik heb de chocolade kleur gekozen die is de helft goedkoper dan de andere kleuren.

https://www.ezydog.nl/hondenriemen/runn ... oad-runner
Bedankt voor deze tip, ik heb hem net in Candy besteld want die was 20 euro tegenover 44 voor de anderen. Dan maar candy, kan ik best hebben :LOL:

Alleen nog andere schoenen, krijg echt zere schenen in de UnderArmours. Ik loop ook te lomp hoor, maar toch.
Ik heb lang zitten twijfelen over die Candy vanwege de prijs maar het ging me te ver :LOL:
Ben wel benieuwd of deze riem ook makkelijk meedraait als de hond naar de andere kant gaat. Wie weet ga ik dan toch nog voor Candy :tongue:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Sirene schreef: 24 dec 2021, 12:05
Soof schreef: 24 dec 2021, 06:58Dat kan ja.
:ok: heb jij de 245?
Nee een van de andere, maar een aantal mensen uit mijn loopgroep wel. Intervaltrainingen maak je aan in de app of op de site van Garmin en vanaf daar zet je ze op je horloge. De forerunner serie is gericht op hardlopen dus die kunnen het sowieso.
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Ik probeerde een print screen voor je te plaatsen maar het wil niet.. :19:
Gebruikersavatar
Alex
Posts in topic: 3
Berichten: 1145
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:42
Locatie: Noord Groningen
Honden: 1
Welke: Kruising-herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Alex »

Persistence schreef: 24 dec 2021, 18:01
Alex schreef: 24 dec 2021, 09:42
Goldie schreef: 21 nov 2021, 20:53

Ik gebruik als ik alleen met Rowan loop zo’n elastische lijn die je om je heup kan bevestigen. Bijvoorbeeld deze van Ezydog. Ik vind hem erg fijn voor als ze toch even trekken als hij wat ruikt dat je niet een ferme ruk hebt. En als ze naast lopen struikel je er niet over. Ik heb de chocolade kleur gekozen die is de helft goedkoper dan de andere kleuren.

https://www.ezydog.nl/hondenriemen/runn ... oad-runner
Bedankt voor deze tip, ik heb hem net in Candy besteld want die was 20 euro tegenover 44 voor de anderen. Dan maar candy, kan ik best hebben :LOL:

Alleen nog andere schoenen, krijg echt zere schenen in de UnderArmours. Ik loop ook te lomp hoor, maar toch.
Ik heb lang zitten twijfelen over die Candy vanwege de prijs maar het ging me te ver :LOL:
Ben wel benieuwd of deze riem ook makkelijk meedraait als de hond naar de andere kant gaat. Wie weet ga ik dan toch nog voor Candy :tongue:
Hier in gewoon daglicht. Tjaaa. Ik zie er gelukkig toch al uit als een ziek paard als ik ren, dit kan er wel bij.
Afbeelding


Hij beweegt redelijk als je hem niet strak om de heup zet, maar Saba wisselt niet heel veel van kant en niet op tempo.

Ik ook geen tempo trouwens.
Afbeelding
Afbeelding
Saba 💜
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 12
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Persistence »

Alex schreef: 29 dec 2021, 15:19 Afbeelding
:LOL:
Amen to that.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

Ben nu aan het genieten van een weekje vrij en kon zo gisteren mijn man tegemoet lopen die met de fiets uit zijn werk kwam. Manipi ging als de brandweer in het donker! Moet eerlijk zeggen dat ik alleen in het donker in het bos wel een beetje eng vond.. :Q:

Afbeelding
Manuma

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Manuma »

Zo, wat gaan jullie hard! Leuk zo’n filmpje! Bij mij wordt het altijd heel erg geschud :LOL:

Gisteren weer eens 10 km gelopen. Ik vertrok en had echt geen zin, kou en miezer. Maar ik begon eigenlijk best wel lekker en ontspannen en heb toen het rondje maar vergroot. Helemaal alleen op straat in het donker, met Manu. Die had er totaal geen zin in, de eerste kilometer alleen maar pissen en terug sleuren en toen hij eindelijk bleef lopen ging hij achter m’n benen lopen waardoor m’n gordel scheef trok, m’n blessuregevoelige lies weer harder moest werken en ik geremd werd in mijn passen. Ik was zo gefrustreerd, echt niet leuk meer. Hij steekt dan echt z’n middelvinger op. Ik heb hem maar los geklikt, gewoon naast de weg zelfs want ik was er zo klaar mee. Hij liep toen een paar meter achter me gewoon mee.
Pffff heb je een sledehond hè.
Plaats reactie