Hardlopen met je hond

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
FoxHenkie
Posts in topic: 7
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:09
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door FoxHenkie »

Johnny Jones schreef: 14 mei 2022, 13:00 Vraagje..
Om mijn pasfrequentie omhoog te krijgen heb ik vandaag een paar kilometer met een metronoom gelopen. Ik heb geen oortjes, Manipi was mee dus hij kon het getik uit mijn telefoon ook goed horen. Echter na een kilometer of twee wilde Manipi niet erg meer lopen en kwam naast me sjokken. Tong ver uit zijn bek. Dat doet-ie anders nooit! Ik heb de metronoom uitgezet en we hebben een stukje gewandeld. Na vijf minuten zijn weer gaan hardlopen zonder metronoom en de volgende kilometers gingen zonder problemen.
Zou Manipi last / stress krijgen van het irritante getik van de metronoom?
Zou dat niet eerder komen doordat het ineens wat warmer is met een hoge luchtvochtigheid? Dat hij daar wat last van had?
Afbeelding
Anne&taar
Posts in topic: 2
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:10

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Anne&taar »

FoxHenkie schreef: 14 mei 2022, 17:43
Johnny Jones schreef: 14 mei 2022, 13:00 Vraagje..
Om mijn pasfrequentie omhoog te krijgen heb ik vandaag een paar kilometer met een metronoom gelopen. Ik heb geen oortjes, Manipi was mee dus hij kon het getik uit mijn telefoon ook goed horen. Echter na een kilometer of twee wilde Manipi niet erg meer lopen en kwam naast me sjokken. Tong ver uit zijn bek. Dat doet-ie anders nooit! Ik heb de metronoom uitgezet en we hebben een stukje gewandeld. Na vijf minuten zijn weer gaan hardlopen zonder metronoom en de volgende kilometers gingen zonder problemen.
Zou Manipi last / stress krijgen van het irritante getik van de metronoom?
Zou dat niet eerder komen doordat het ineens wat warmer is met een hoge luchtvochtigheid? Dat hij daar wat last van had?
Absoluut de meest aannemelijke reden. De meeste honden (en mensen... :vaag: ) moeten behoorlijk acclimatiseren van deze temperaturen.
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Johnny Jones schreef: 14 mei 2022, 13:00 Zou Manipi last / stress krijgen van het irritante getik van de metronoom?
Geen idee of het voor Manipi zo was, maar ík kan er in elk geval totaal niet mee lopen. Ik heb er inderdaad vreselijk last van, dus misschien Manipi ook wel. Ik kan het me in elk geval levendig voorstellen. :mrgreen: Maar de warmte zal inderdaad wellicht ook meegespeeld hebben.
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 15
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Johnny Jones »

Het viel wel mee zaterdagochtend met de warmte. Ik denk dat het 15 / 17 graden was en we hebben maar 5 km gelopen in de schaduw. Maar het kan natuurlijk altijd. Ik vond het overigens zelfs ook knap irritant, die metronoom. Ik kwam vooral met mijn ademhaling in de knoop.
Afbeelding
Manuma

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Manuma »

Ja hallo!
Het koelt weer af dus de honden kunnen weer mee :cheer: Zijn we weer aan de slag? Heel efficiënt, sporten en tegelijk de hond goed uitlaten maar dan sneller. Je bouwt gelijk een leuke band op, komt op nieuwe paden en misschien zelfs in nieuwe gebieden en je voelt je fitter en energieker en het is ook nog eens goed voor de lijn.
Twijfelen mag, post lekker je ding en dan motiveren we elkaar!

Ik heb met Meeko ingeschreven voor een korte natte neuzen trail in Roosendaal. Ik wil ook inschrijven voor mijn eerste canicross in Bruinisse. Hij gaat als de brandweer!
Zelf heb ik getraind tot de halve marathon die ik samen met Soof in september heb gelopen. Nu wordt het juist trainen op tempo en korte afstanden knallen. Manu is met pensioen, die hobbelt heel zelden nog mee en dan op mak tempo. Ik mis hem er wel bij, hij vindt het zo jammer dat hij niet meer mee kan. Dat breekt mijn hart wel als ik Meeko aankleed en vertrek.
Laatst gewijzigd door Manuma op 15 okt 2022, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Wat leuk @Manuma! Hij ziet er ook wel echt uit als een lekker ding. Ooit komt er hier ook een sporthondje in een handzamer formaat dan Fred.

Ik heb hardlopen zonder hond opgepakt maar bij gebrek aan een hardlooptopic post ik hier graag mee :) Gisteravond weer mn eerste 5k geploeterd.
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Ik loop ook zonder én met hond hoor Barkley, wat mij betreft moet dat geen reden zijn om niet over hardlopen te kunnen meekletsen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Gelukkig!

Gister wilde ik een rustige 5k lopen maar ik moest elke keer stoppen. Zat totaal geen puf in. Ik had gehoopt dat het eenmalig was.
Vandaag zat er 2 x 1600 meter hardlopen in de workout op de sportschool en ik heb de eerste ronde teruggeschaald naar 1200 meter. Ik was echt niet vooruit te branden :blauwoog:

Ik zou aankomende zondag de klm Urban Trail in delft lopen maar mn hardlooppartner heeft covid en we hadden nog geen kaartjes gekocht.
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Heb je niet (ook?) iets onder de leden misschien Barkley?

Ik ga het andere uiterste doen, ga vrijdag voor het weekend naar Venetië om de marathon te lopen.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Soof schreef: 18 okt 2022, 22:23 Heb je niet (ook?) iets onder de leden misschien Barkley?

Ik ga het andere uiterste doen, ga vrijdag voor het weekend naar Venetië om de marathon te lopen.
geen corona, in ieder geval. Wel afgelopen zaterdag de covid prik gehaald maar dat zal toch niet zo lang voor een verminderde conditie zorgen?

Spannend @soof , Venetië lijkt me echt een prachtlocatie
Gebruikersavatar
FoxHenkie
Posts in topic: 7
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:09
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door FoxHenkie »

Manuma schreef: 08 okt 2022, 07:31 Ja hallo!
Het koelt weer af dus de honden kunnen weer mee :cheer: Zijn we weer aan de slag? Heel efficiënt, sporten en tegelijk de hond goed uitlaten maar dan sneller. Je bouwt gelijk een leuke band op, komt op nieuwe paden en misschien zelfs in nieuwe gebieden en je voelt je fitter en energieker en het is ook nog eens goed voor de lijn.
Twijfelen mag, post lekker je ding en dan motiveren we elkaar!

Ik heb met Meeko ingeschreven voor een korte natte neuzen trail in Roosendaal. Ik wil ook inschrijven voor mijn eerste canicross in Bruinisse. Hij gaat als de brandweer!
Zelf heb ik getraind tot de halve marathon die ik samen met Soof in september heb gelopen. Nu wordt het juist trainen op tempo en korte afstanden knallen. Manu is met pensioen, die hobbelt heel zelden nog mee en dan op mak tempo. Ik mis hem er wel bij, hij vindt het zo jammer dat hij niet meer mee kan. Dat breekt mijn hart wel als ik Meeko aankleed en vertrek.
Ik heb daar ook weer ingeschreven met Henkie, 9km en een extra lus. Misschien zie ik je daar wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Soof schreef: 18 okt 2022, 22:23 Heb je niet (ook?) iets onder de leden misschien Barkley?

Ik ga het andere uiterste doen, ga vrijdag voor het weekend naar Venetië om de marathon te lopen.
Hoe is het gegaan?!

Ik heb gister een fijne 5k gelopen waar ik geen pauze hoefde te nemen :) ben daar heel blij mee
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Goed, was leuk! Hoewel het wel een graad of 10 warmer was dan verwacht, dat was spijtig, haha. Daardoor zowel mn man als ik 10-15 minuten langer over gedaan dan bedoeld, maar dat maakt verder niet uit.

Top van de 5! En vooral ook dat het fijn was. :-)
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door CatnDog »

Ik ben sinds kort (paar weken) begonnen met hardlopen met m'n hond.
Ik volg een schema om het hardlopen op te bouwen.
Heeft iemand nog tips voor een beginner?
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Soof schreef: 02 nov 2022, 15:12 Goed, was leuk! Hoewel het wel een graad of 10 warmer was dan verwacht, dat was spijtig, haha. Daardoor zowel mn man als ik 10-15 minuten langer over gedaan dan bedoeld, maar dat maakt verder niet uit.

Top van de 5! En vooral ook dat het fijn was. :-)
wat gaaf! Wel jammer van de warmte. Echt heel knap, zeg :) ik zag op je insta een foto voorbij komen.

Gister een kilometertje extra aan mn rondje geplakt - 6 km. Wel weer lekker sloom :mann: maar wel continu gelopen. Misschien dat ik zondag eens kijk of ik het door kan zetten naar 7,5.
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Hoe gaat het inmiddels Barkley? Ik moet weer een nieuw plan merk ik, dit voelt nogal 'doelloos', haha.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

het lag even stil - ik was wat ziekjes en regen nodigt ook niet echt uit om te gaan als je al niet zo lekker in je vel zit. Ik crossfit wel gewoon door maar dat is (grotendeels) binnen. Ik wil wel vanaf januari weer stelselmatig hardlopen combineren met krachttraining en crossfit maar december is nog wat te wisselvallig met afspraken en kerst etc.
Soof schreef: 05 dec 2022, 19:10 Hoe gaat het inmiddels Barkley? Ik moet weer een nieuw plan merk ik, dit voelt nogal 'doelloos', haha.
jij een leuke ultra? :engel:
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 18
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Soof »

Hahaha heb ik wel overwogen ja, misschien een keer naar de 50 of 60. Heb ook mee geloot voor de marathon van Berlijn, maar helaas niet ingeloot. Of een tweedaagse trail. Ik denk er nog even over. :Q:
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Ik dacht er aan om hardlopen met Fred toch maar weer op te pakken en dat verliep van vliegende raket

Afbeelding

Tot muuranker toen hij een tennisbal vond

Afbeelding

Met het non stop harnas is dat niet zo handig - Fred snuffelt graag en loopt af en toe even achter. Ik twijfel om een ander harnas te zoeken maar ergens naar toe reizen om te passen is niet meer voor Fred. Dat levert teveel stress op.
Daar ga ik nog even op broeden
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Vandaag eentje zonder hond - crossfit vandaag en de wod was:

1200 meter hardlopen
50 sit ups
1000 meter hardlopen
40 sit ups
800 meter hardlopen
30 sit ups
600 meter hardlopen
20 sit ups
400 meter hardlopen
10 sit ups

We hadden er 24 minuten voor maar heb er 31 over gedaan
Rennendehond
Posts in topic: 5
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Rennendehond »

Hahaha die Fred. Je hebt inderdaad gevlogen :cheer:

Goed bezig, crossfit lijkt me zo heftig!

Ik heb een tijdje te kampen gehad met een blessure die maar bleef irriteren. Gelukkig lijkt het nu al enkele weken weg te zijn. Vandaag maar weer even proberen wat langer te lopen.
Meeko mag volgende week weer mee, ik ga dit keer voor de trail. Canicross vind ik wel leuk, maar kan ik tussendoor altijd nog doen. Hij snapt goed wanneer we gaan racen en wanneer we wat rustiger aan doen. Trails vind ik toch wat leuker en ook dan helpt hij me heel goed.
Ik moet zelf trouwens ook goed en sterk lopen want ik loop half mei 30 km in Zuid Limburg.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Rennendehond schreef: 06 mar 2023, 10:06 Hahaha die Fred. Je hebt inderdaad gevlogen :cheer:

Goed bezig, crossfit lijkt me zo heftig!

Ik heb een tijdje te kampen gehad met een blessure die maar bleef irriteren. Gelukkig lijkt het nu al enkele weken weg te zijn. Vandaag maar weer even proberen wat langer te lopen.
Meeko mag volgende week weer mee, ik ga dit keer voor de trail. Canicross vind ik wel leuk, maar kan ik tussendoor altijd nog doen. Hij snapt goed wanneer we gaan racen en wanneer we wat rustiger aan doen. Trails vind ik toch wat leuker en ook dan helpt hij me heel goed.
Ik moet zelf trouwens ook goed en sterk lopen want ik loop half mei 30 km in Zuid Limburg.
crossfit is geheel te schalen naar kunnen, en aangezien ik niet alles kan vanwege hypermobiliteit schaal ik aardig wat.

Ik zag je ronselen voor een cursus/clinic, supergoed idee!
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Gister was een pittige (en ik gooi hem hier omdat er hardlopen in zat, ook al is het minimaal :engel: )

30 hang power cleans (met 25 kg.)
30 push ups (vanaf de knieen voor mij)
400 meter hardlopen met een 4 kilo bal
20 hpc
20 p.u.
400 meter hardlopen met een 4 kilo bal
10 hpc
10 pu
400 meter hardlopen met een 4 kilo bal

ik had er 14:50 voor nodig
Gebruikersavatar
Pallas
Posts in topic: 1
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jan 2022, 09:18

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Pallas »

CatnDog schreef: 11 nov 2022, 17:33 Ik ben sinds kort (paar weken) begonnen met hardlopen met m'n hond.
Ik volg een schema om het hardlopen op te bouwen.
Heeft iemand nog tips voor een beginner?
Ik ben ook net (weer) begonnen. Bouw samen op met Waro. Ik gebruik de app van Evy Gruyaert: hardlopen met Evy. Jaren geleden ook via haar programma van nul opgebouwd naar 5 km. De app ziet er goed uit en werkt prettig!

Vanavond les 3 :balon:
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 18
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door Barkley »

Pallas schreef: 09 mar 2023, 12:59
CatnDog schreef: 11 nov 2022, 17:33 Ik ben sinds kort (paar weken) begonnen met hardlopen met m'n hond.
Ik volg een schema om het hardlopen op te bouwen.
Heeft iemand nog tips voor een beginner?
Ik ben ook net (weer) begonnen. Bouw samen op met Waro. Ik gebruik de app van Evy Gruyaert: hardlopen met Evy. Jaren geleden ook via haar programma van nul opgebouwd naar 5 km. De app ziet er goed uit en werkt prettig!

Vanavond les 3 :balon:
Vroeger - had ik die lessen als MP3 en was ze met regelmaat fier op me :uitlachen:
Plaats reactie