senioren draadje
Re: senioren draadje
Ach wat sneu, toch plotseling. Sterkte met het verlies.
- Budkes
- Posts in topic: 28
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Ik las eerst je overlijdensbericht en nu dit, wat een bijzonder snel einde ineens. Past misschien wel bij hoe bijzonder hij was. Hij heeft je de zorg uit handen genomen.

- Budkes
Marco loopt nog steeds vrolijk mee. Hij wordt nu wel echt een oude man, maar ja een grote Mechelaar van ruim 14 jaar, dan mag dat ook. Hij is inmiddels langer met pensioen dan dat hij heeft gewerkt en hij geniet er elke dag van. Hij is één van de allerliefste en tolerantste honden die ik ooit heb gehad.

- Tamara/Bayko
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Ach jee. Dat is dan toch nog een heel plotselinge ommezwaai geweest. Heel veel sterkte, het klinkt wel alsof je de juiste keuze voor hem hebt gemaakt.Maart schreef: ↑26 okt 2025, 18:49 Hij is vertrokken, zoals bij alles, rustig & netjes & zonder morren
Na inslapen werd ook een giga bult in zijn flanken zichtbaar dus vermoedelijk was de milt toch foute boel. De DA verschoot dat het zo gegroeid was. Een schrale troost, maar de beslissing & de tekenen & het gevoel zaten dus wel goed.
Het is wel kut![]()
Wat een sterke hond, dat hij er nog steeds is.Budkes schreef: ↑27 okt 2025, 06:18 Marco loopt nog steeds vrolijk mee. Hij wordt nu wel echt een oude man, maar ja een grote Mechelaar van ruim 14 jaar, dan mag dat ook. Hij is inmiddels langer met pensioen dan dat hij heeft gewerkt en hij geniet er elke dag van. Hij is één van de allerliefste en tolerantste honden die ik ooit heb gehad.
![]()
Heel dierbaar als je zo'n hond zo lang mag houden

-
Rosanne
- Posts in topic: 8
- Welke: Oud Duitse herder
Wat ziet hij er nog goed uit! Dat hij er maar nog veel tijd aan mag plakken.Budkes schreef: ↑27 okt 2025, 06:18 Marco loopt nog steeds vrolijk mee. Hij wordt nu wel echt een oude man, maar ja een grote Mechelaar van ruim 14 jaar, dan mag dat ook. Hij is inmiddels langer met pensioen dan dat hij heeft gewerkt en hij geniet er elke dag van. Hij is één van de allerliefste en tolerantste honden die ik ooit heb gehad.
![]()
- CatnDog
- Posts in topic: 7
- Welke: Groenendaeler
Ach, je geweldige mannetje. Heel veel sterkte Maart. Al weet je dat je de juiste beslissing op het juiste moment hebt gemaakt.Maart schreef: ↑26 okt 2025, 21:14 Hij is vertrokken, zoals bij alles, rustig & netjes & zonder morren![]()
Na inslapen werd ook een giga bult in zijn flanken zichtbaar dus vermoedelijk was de milt toch foute boel. De DA verschoot dat het zo gegroeid was. Een schrale troost, maar de beslissing & de tekenen & het gevoel zaten dus wel goed.
Het is wel kut![]()
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 9
Maart, heel veel sterkte met dit grote verlies. ineens zo snel, maar gelukkig niet hoeven te lijden.
het zal stil zijn in huis
het zal stil zijn in huis
-
Rennendehond
- Honden: 2
Veel sterkteMaart schreef: ↑26 okt 2025, 21:14 Hij is vertrokken, zoals bij alles, rustig & netjes & zonder morren![]()
Het is wel kut![]()
Wat zal je hem missen. Ik las je ‘strijd’, wat ontzettend lastig maar ook ergens heel mooi dat je zo aangevoeld hebt wanneer het genoeg was. Dat kan alleen als je je hond door en door kent.
Wat hebben jullie mooie dingen gedaan. Knuffel voor jou.
-
Rennendehond
- Honden: 2
Manu is morgen 12,5.
Vorige week waren we een paar dagen weg zonder onze honden en werd Manu niet lekker. Ik ben dan meteen ontzettend bezorgd en ben jankend naar huis gereden. Voor een beetje diarree. Uiteindelijk verloor hij ook bloed uit zijn penis en heb ik hem snikkend naar de dierenarts gebracht voor een echo. Als die hond ook maar iets mankeert vrees ik meteen voor het einde. Ik ben hier niet goed in
Het was overigens een vergroot prostaat, niks geks gevonden.
Eigenlijk doet hij het heel goed. Hij is alleen ver-schrik-ke-lijk traag. Met alles. En ik vermoed dat hij het ook doet omdat het kan. Hij wil nooit naar huis, op avontuur moet hij. Maar wel zo langzaam dat je bijna omvalt. Ik moet er twee minuten voor uittrekken een weg over te steken, zeg maar.
Hij eet heel goed, drinkt goed, hij springt voor elk rondje nog enthousiast overeind en draait nog steeds zoveel om me heen dat ik nooit in 1x zijn band om krijg. Meeko wordt nog onder de tafel gejaagd als hij weer eens te lomp is geweest en de knappe teefjes krijgen nog een serenade.
Ik merk wel dat hij na een uur wandelen met zijn achterpoten begint te sloffen. Hij trekt lang staan ook niet zo goed meer, gaat dan zitten of liggen en ik zie hem zijn buik wat optrekken als we wat langer onderweg zijn.
Hij wil het wel heel graag dus ik ga nu nog wekelijks. Lekker sloffen op zijn tempo en dan nóg langzamer naar huis. Ik een koffie en hij een bekertje slagroom.
Vorige week waren we een paar dagen weg zonder onze honden en werd Manu niet lekker. Ik ben dan meteen ontzettend bezorgd en ben jankend naar huis gereden. Voor een beetje diarree. Uiteindelijk verloor hij ook bloed uit zijn penis en heb ik hem snikkend naar de dierenarts gebracht voor een echo. Als die hond ook maar iets mankeert vrees ik meteen voor het einde. Ik ben hier niet goed in
Eigenlijk doet hij het heel goed. Hij is alleen ver-schrik-ke-lijk traag. Met alles. En ik vermoed dat hij het ook doet omdat het kan. Hij wil nooit naar huis, op avontuur moet hij. Maar wel zo langzaam dat je bijna omvalt. Ik moet er twee minuten voor uittrekken een weg over te steken, zeg maar.
Hij eet heel goed, drinkt goed, hij springt voor elk rondje nog enthousiast overeind en draait nog steeds zoveel om me heen dat ik nooit in 1x zijn band om krijg. Meeko wordt nog onder de tafel gejaagd als hij weer eens te lomp is geweest en de knappe teefjes krijgen nog een serenade.
Ik merk wel dat hij na een uur wandelen met zijn achterpoten begint te sloffen. Hij trekt lang staan ook niet zo goed meer, gaat dan zitten of liggen en ik zie hem zijn buik wat optrekken als we wat langer onderweg zijn.
Hij wil het wel heel graag dus ik ga nu nog wekelijks. Lekker sloffen op zijn tempo en dan nóg langzamer naar huis. Ik een koffie en hij een bekertje slagroom.
- Mo-yi
- Posts in topic: 121
- Welke: Malamute-husky
Rennendehond schreef: ↑29 okt 2025, 18:42 Manu is morgen 12,5.
Vorige week waren we een paar dagen weg zonder onze honden en werd Manu niet lekker. Ik ben dan meteen ontzettend bezorgd en ben jankend naar huis gereden. Voor een beetje diarree. Uiteindelijk verloor hij ook bloed uit zijn penis en heb ik hem snikkend naar de dierenarts gebracht voor een echo. Als die hond ook maar iets mankeert vrees ik meteen voor het einde. Ik ben hier niet goed in![]()
2011-2025
- Mo-yi
- Posts in topic: 121
- Welke: Malamute-husky
Zo fijn om hier wat mee te leven met de mooie senioren
Ik ben vanmorgen gaan wandelen op "ons" plekje, waar we jarenlang zo genoten en wild spotten. Het was wat dubbel allemaal. Ik zag Mo weer voor me uit draven, er was niks zo "zen" als achter haar aan lopen, lekker rustig drafje, snuffel hier, snuffel daar. Eerder overmande de emoties dan, nu heel even wat tranen maar toen een glimlach..samen liepen we verder. Geen ree'tjes gespot, maar wel hele lieve nieuwsgierige dik-bil-koeien, met dopneuzen en schuurpapier tongen. Normaal heeft Mo alle aandacht van hun, dit keer kwamen ze op mij af, en ben ik er even bij gaan zitten, en genoot van hun voorzichtige aanpak om te komen snuffelen, snuiven, en zelf mn hand likken. Verderop ineens een grote kudde schapen, die stonden daar niet eerder. Ook die kwamen eerst in galop al aan, om later wat voorzichtiger dichtbij te komen. Mo had dit allemaal prachtig gevonden..opwachten met een kwispel, voorzichtig doen, neuzen..een voorzichtig blije "oehwoeh".
Ik ben vanmorgen gaan wandelen op "ons" plekje, waar we jarenlang zo genoten en wild spotten. Het was wat dubbel allemaal. Ik zag Mo weer voor me uit draven, er was niks zo "zen" als achter haar aan lopen, lekker rustig drafje, snuffel hier, snuffel daar. Eerder overmande de emoties dan, nu heel even wat tranen maar toen een glimlach..samen liepen we verder. Geen ree'tjes gespot, maar wel hele lieve nieuwsgierige dik-bil-koeien, met dopneuzen en schuurpapier tongen. Normaal heeft Mo alle aandacht van hun, dit keer kwamen ze op mij af, en ben ik er even bij gaan zitten, en genoot van hun voorzichtige aanpak om te komen snuffelen, snuiven, en zelf mn hand likken. Verderop ineens een grote kudde schapen, die stonden daar niet eerder. Ook die kwamen eerst in galop al aan, om later wat voorzichtiger dichtbij te komen. Mo had dit allemaal prachtig gevonden..opwachten met een kwispel, voorzichtig doen, neuzen..een voorzichtig blije "oehwoeh".
2011-2025
- Budkes
Heb ik hier ook met Marco, nu ruim 14. Hij mag los waar dat kan en negeert over het algemeen andere honden. Maar ziet wat minder en hoort nog minder.
Sla ik op een t-splitsing in iets hoger tempo rechtsaf omdat er een gezelschap met honden aankomt. Is hij mij kwijt ineens omdat ie zich weer eens is verloren in een lekker luchtje.
Hele gezelschap druk wijzen naar mij en roepen tegen hem "ze is daar". Staat hij ernstig met zijn Scooby Doo hoofd om zich heen te kijken en totaal geen idee. Dan moet ik hem toch weer ophalen en is hij blij als een klein kind dat hij me weer gevonden heeft.
Perry interesseerde dat dan weer geen moer, die liep gewoon de horizon tegemoet er van overtuigd dat ik hem wel zou volgen. Die zag je nooit meer terug
Vindt het wel altijd jammer als dat kantelpunt komt dat ze echt niet meer los kunnen omdat het totaal onverantwoord is. Ze houden zo van los kuieren en snuffelen.

Rozi kan wel los maar ze weet dat ze niets bij te zetten heeft dus nu is ze opeens bang van andere honden en slaat dan gewoon af
Dus dat is wel ff anticiperen. Komt er een hond aan dan gaat Roos even vast.
Dus dat is wel ff anticiperen. Komt er een hond aan dan gaat Roos even vast.

En DIEP slapen. Met dr hoofd op een kussentje en die tong uit dr bek. Je kunt rustig effe foto’s maken want ze heeft niets door

James word deze maand 11.
Je merkt wel wat veranderingen bij hem.
Zo worden zijn ogen steeds witter.
Hij luisterde al niet echt, maar dat is nu nog minder.
Hij slaapt heel diep.
Je kan binnen komen, je spullen neer zetten, je jas op hangen en dan bij hem gaan zitten.
Als je hem dan aan raakt, gaan langzaam de ogen open.
Verrek, je bent er al weer.
James zijn vacht is leverkleur schimmel of zo iets.
Door foto's terug te kijken van vroeger, zie je wel dat hij grijzer is geworden.
Zijn tempo is nog steeds snel als we op de terug weg naar huis gaan.
Etenstijd of koffie tijd , dus wat lekkers.
Als we met de auto ergens heen gaan om te wandelen, wandelt hij lekker mee.
We voelen wel op een aantal plekken wat bultjes.
Oa in zijn hals en onder zijn oksel.
We houden in de gaten of ze groeien.
Je merkt wel wat veranderingen bij hem.
Zo worden zijn ogen steeds witter.
Hij luisterde al niet echt, maar dat is nu nog minder.
Hij slaapt heel diep.
Je kan binnen komen, je spullen neer zetten, je jas op hangen en dan bij hem gaan zitten.
Als je hem dan aan raakt, gaan langzaam de ogen open.
Verrek, je bent er al weer.
James zijn vacht is leverkleur schimmel of zo iets.
Door foto's terug te kijken van vroeger, zie je wel dat hij grijzer is geworden.
Zijn tempo is nog steeds snel als we op de terug weg naar huis gaan.
Etenstijd of koffie tijd , dus wat lekkers.
Als we met de auto ergens heen gaan om te wandelen, wandelt hij lekker mee.
We voelen wel op een aantal plekken wat bultjes.
Oa in zijn hals en onder zijn oksel.
We houden in de gaten of ze groeien.
- Kells
- Posts in topic: 20
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Zo te lezen is hij gewoon knap doof aan het worden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Aangezien internet hier het niet toestaat foto's te uploaden, eentje uit de oude doos.
Want vandaag is mevrouw officieel 17 jaar geworden
Ze doet vooral slapen en wandelen het liefst in haar achteruit ipv vooruit, maar ze heeft nog steeds lol voor 10 en staat vooraan bij snacks uitdelen.
Geen idee of we 18 ook gaan halen, maar voorlopig heeft ze geen plannen om dat niet te doen

Want vandaag is mevrouw officieel 17 jaar geworden
Ze doet vooral slapen en wandelen het liefst in haar achteruit ipv vooruit, maar ze heeft nog steeds lol voor 10 en staat vooraan bij snacks uitdelen.
Geen idee of we 18 ook gaan halen, maar voorlopig heeft ze geen plannen om dat niet te doen