Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Manuma

Meeko de pup

Bericht door Manuma »

Jaren geleden zag ik Sirenes’ aankondiging al met het nest waar Spring en Mojo zijn geboren. Wat een droomhond vond ik het toen al. Ik heb Mojo en Spring al een aantal keer mogen bewonderen en ik wist al zeker dat dit ons ook zo goed zou passen. Actieve en baasgerichte honden met een uit-knop en een prachtig atletisch en functioneel lichaam.

Het eerste nestje van Spring was dan ook echt één die me buikpijn bezorgde. Het kwam nu echt niet uit en ook vriend was het daar grondig mee eens. We hebben Manu en Uma en we werkten fulltime. De honden konden altijd mee naar kantoor maar drie zou wel heel veel zijn. Ja, eens.

Onlangs kwam nestje twee voorbij. Ik wilde het dit keer. We hebben een kind van 10 maanden en net een huis gekocht waaraan een gigantische verbouwing nodig is. Ik ben onlangs gaan minderen in werkuren omdat ik het bij elkaar allemaal zo veel werk vind. :engel:
Vriend zei meteen nee. Ik begreep dat ook heel goed, ons leven staat al regelmatig op zijn kop en ik kom nu al twee handen tekort. En gezien ik zijn hulp heel graag accepteer en niet alleen maar meer en meer op onze hals wilde halen heb ik me erbij neergelegd. Er zou geen pup komen.
Ik bleef het nest volgen en de buikpijn bleef. Zodra ik zag dat er bezoek kwam knapte er iets. Ik moest er zelfs van huilen, haha! Ik had dit zo graag gewild en het kon nu weer niet. Door de komst van onze zoon heb ik twee fitte jaren ‘opgeofferd’, ook van Manu en hun tijd tikt gewoon zo hard door. Ik zag mezelf al zitten als moeder met twee oude honden die alleen nog van speeltuin naar speeltuin slentert en als uitje een slofrondje buiten heeft. Dat is gewoon niet genoeg voor mij.

En ineens zei vriend dat we ‘zo’n’ pup gaan halen. “Heeft ze ze nog?” Tja, dat eerst maar eens vragen. En inderdaad, ze hadden nog niet allemaal een baasje. We zijn gaan kijken :I:
En toen kwam bij mij ineens twijfel. Ze zijn zo actief, misschien is dit inderdaad veel te veel. Misschien komt het wel tussen ons in te staan want eigenlijk wilde hij niet. Misschien kunnen we nu nooit meer samen weg want wie wil nou op drie honden passen? Hoe doe ik dat als R (zoon) wat wil op het moment dat pup moet plassen? En hoe houd ik pup veilig voor Manu en grijpgrage kinderhandjes? Ik heb te weinig ogen, te weinig handen, te weinig puf.
Ik kwam op een nee. Ik moest het niet doen, ik zou mezelf helemaal afdraaien en ik heb al niet veel over momenteel. Dus ik, trots op mezelf dat ik zo goed na had gedacht, zei tegen vriend dat ik het niet ging doen.
“Echt? Ik had me er nu al op verheugd. Waarom doe je nu toch niet gewoon eens wat jij wil?”
En zo geschiedde.

We krijgen een pup van Spring :cheer:

Ik ben deze week nogmaals gaan kijken en ook om te kiezen. Sirene zei dat ze al vanaf week 1 een idee had van welk hondje perfect zou passen en ze had hartstikke gelijk. Hij is stoer, onverschrokken, actief maar bedachtzaam en knuffelig en sukkelt gewoon in slaap tijdens een kop koffie in het restaurant. Bij de kassa had ik hem in mijn armen toen een mevrouw vertederd naar hem keek. Ik kreeg vlinders in mijn buik en voelde: dit is mijn hondje. Hij is perfect.

De naam hebben we gekozen toen ik met mijn zoontje Pocahontas zat te kijken. Stoute wasbeer Meeko pikte alle koekjes en stond overal met zijn neus bovenop. We moesten erg om hem lachen. Meeko, ja, dat moest het worden. Meeko de komiek :I:

Zaterdagochtend ga ik hem halen en zondag mag hij gelijk bij Manu zijn survival afkijken hoe het moet. We gaan het zo leuk krijgen. Ik zal me regelmatig afvragen waaaaaarom ik dit wilde :LOL: Maar ik denk dat hij het meer dan waard is en ik vind het ergens ook wel heel bijzonder en leuk dat R en Meeko samen op gaan groeien.

Lang verhaal kort: meet Meeko :cheer: :I:


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Manuma op 01 jan 2022, 17:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sanne
Posts in topic: 1
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:13
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Sanne »

Heeeeeeel leuk! Gefeliciteerd!
Mellow

Re: Meeko de pup

Bericht door Mellow »

Soms, dan hoort het gewoon zo te zijn.
Je zal vast wel momenten hebben dat je denkt 'waar ben ik aan begonnen!' als je s'avonds moe op de bank zit en puppemans zet weer zijn tanden ergens in.
Maar denk dan maar aan dat gevoel bij de kassa. :I:
Dan kan je weer door :cheer:
Gebruikersavatar
Angelique
Posts in topic: 3
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Locatie: Heerle
Honden: 6
Welke: Husky Herder Hound
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Angelique »

Ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :cheer: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 26
Berichten: 3919
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Lothian »

Jaaa gefeliciteerd!
Natuurlijk wordt het veel werk en zoeken hoe je dingen combineert maar daar kan jij vast wel een mouw aan passen.

Is dit Slimme?

Misschien zie ik jullie zondag wel :D al starten we denk ik om heel andere tijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hondenpoot
Posts in topic: 6
Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:09

Re: Meeko de pup

Bericht door Hondenpoot »

Heel leuk!

Ik herken je twijfels en ook de reden om het wel te doen. Onze kinderen waren net 3 en 1 toen Vik kwam. En ik ben blij dat we het hebben gedaan. Je hoeft je met (een) kind(eren) niet te vervelen maar dit geeft ook heel veel energie. En het is super leuk als ze samen opgroeien. Ik vond de combi pup/ klein kind overigens ook reuze meevallen!

Veel plezier samen!
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gebruikersavatar
Heleboelie
Posts in topic: 5
Berichten: 868
Lid geworden op: 28 sep 2021, 13:55

Re: Meeko de pup

Bericht door Heleboelie »

Het moest gewoon zo zijn!!!
Jullie gaan dat gewoon redden met z'n drieeen, want het gevoel zit al helemaal goed... dat hoef je verstandelijk niet kapot te redeneren, want die liefde die is er al!
Heel erg mooi avontuur weer!
:I:

Een broertje voor Manu, Uma en R, jeeeeej :cheer:
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Meeko de pup

Bericht door Mo-yi »

wat een droppie, gefeliciteerd :I:
Afbeelding
Nanna

Re: Meeko de pup

Bericht door Nanna »

Ik zie Uma al vies kijken, hahahaha.
Maar jullie gaan het geweldig krijgen. Ga je je soms de haren uit je hoofd trekken en je afvragen waaaaar je aan begonnen bent? Tulijk. Maar je gaat ook naar elkaar toegroeien en voor een kind is er niks leuker dan opgroeien met een hondenmaatje.
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 1
Berichten: 4507
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Meeko de pup

Bericht door thom »

Wat leuk, gefeliciteerd. :cheer:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Tigris

Re: Meeko de pup

Bericht door Tigris »

Gefeliciteerd en veel geluk samen.
Gebruikersavatar
Meta
Posts in topic: 1
Berichten: 559
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:10
Honden: 3

Re: Meeko de pup

Bericht door Meta »

:I: :cheer: Gefeliciteerd
en alleen maar leuk een klein kind en een pup
31 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan een pup genomen terwijl mijn dochter nog geen jaar was
iedereen verklaarde ons voor gek
Maar het was een geweldig mooie tijd zou het zo weer overdoen
ookal was het soms lastig met een kinderwagen en een pup vooral omdat wij op een flat woonde en altijd een trap af moesten voordat we in de lift konden stappen
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 14
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Meeko de pup

Bericht door Tamara »

Mooi open en eerlijk verslag weer. Ik vind het altijd weer mooi hoe jij kan schrijven over jezelf en de honden.

Ik weet zeker dat het goed komt, hoe druk je het ook hebt. Een pup/ nieuwe hond geeft ook weer energie en ontspanning.

Meeko is perfect, dat vind ik ook :) Die honden van Sirene zijn top, en goed dat je deze kans hebt aangegrepen. Ik zei het al: dit soort hondjes passen precies bij jou.

Heel veel plezier met elkaar! En succes in de momenten van (gezellige) chaos die er gaan komen :lol1: Komt goed met jouw inzet voor je honden.

En de tijd gaat snel hé. Hondenlevens zijn veel te kort :(
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4983
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Meeko de pup

Bericht door ranetje »

Gefeliciteerd!
Moeilijke beslissing en ik snap je overwegingen heel goed.
Toch denk ik dat het een enorme verrijking kan zijn, al zal je best eens denken dat je er nooit aanhad moeten beginnen :oohja:
Afbeelding
Ally
Posts in topic: 1
Berichten: 342
Lid geworden op: 14 sep 2021, 16:18

Re: Meeko de pup

Bericht door Ally »

Wat heb je dat ontroerend beschreven. Ik denk dat het ondanks de haren die uitgetrokken gaan worden een ontzettend passend besluit is, en dat jullie allemaal met pup gewoon helemaal bij elkaar horen. Ontzettend leuk!
Gebruikersavatar
Alex
Posts in topic: 1
Berichten: 1145
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:42
Locatie: Noord Groningen
Honden: 1
Welke: Kruising-herder

Re: Meeko de pup

Bericht door Alex »

Wat een mooi verhaal :I: Ja, natuurlijk zal je af en toe denken dat het een enorm slecht idee was....maar als je het niet had gedaan had je mooi nog jaren daarover zitten piekeren nietwaar. Komt helemaal goed. Het is een beeld van een hondje!
Afbeelding
Saba 💜
Gebruikersavatar
Yvette
Posts in topic: 39
Berichten: 1042
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:09
Locatie: ZH
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Yvette »

Superleuk, ik ben blij voor jullie! :cheer: Nog een paar daagjes! :cheer:

Ik begrijp ook wel wat je zegt over de drukte, ik heb dat af en toe ook wel. Die moeder met twee (eerst 3) oude honden en een rondje speeltuin was ik dus wel afgelopen jaren. Dat is inderdaad niet wat je wilt, het is juist zo heerlijk om er op uit te kunnen trekken maar dan is het ook wel belangrijk om de steun van je partner te hebben. Ik heb die bevestiging ook wel regelmatig even nodig, gewoon om te weten dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen ;) Ik weet van Freek vorig jaar dat de beren op de weg erger waren als er eenmaal middenin zitten :mrgreen: Hopelijk is dat nu weer zo :LOL: :Q:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 19
Berichten: 2069
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Meeko de pup

Bericht door Alfilillo »

Ten eerste: wat een leuke vriend heb je!

Deze pup gaat jou passen als een handschoen. Ergens schreef je wat je zou zoeken in een hond als er één bij zou komen, en volgens mij schreef ik toen direct: een pup van Sirene.

Als ik je één ding mee mag geven: maak je niet druk als de dingen niet perfect gaan. Doet de pup een plasje binnen, omdat je je zoontje aan het verschonen was? Wat geeft het? Elke ochtend een emmer met sop klaar zetten en klaar is kees. Laat het maar een keer een huishouden-van-Jan-Steen worden, daar gaat niemand dood van.
Ik ben echt ontzettend blij voor jullie en wens jullie al het plezier van de wereld toe.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 59
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Meeko de pup

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 03 okt 2021, 10:31En ineens zei vriend dat we ‘zo’n’ pup gaan halen. “Heeft ze ze nog?” Tja, dat eerst maar eens vragen. En inderdaad, ze hadden nog niet allemaal een baasje. We zijn gaan kijken :I:
En toen kwam bij mij ineens twijfel. Ze zijn zo actief, misschien is dit inderdaad veel te veel. Misschien komt het wel tussen ons in te staan want eigenlijk wilde hij niet. Misschien kunnen we nu nooit meer samen weg want wie wil nou op drie honden passen? Hoe doe ik dat als R (zoon) wat wil op het moment dat pup moet plassen? En hoe houd ik pup veilig voor Manu en grijpgrage kinderhandjes? Ik heb te weinig ogen, te weinig handen, te weinig puf.
Ik kwam op een nee. Ik moest het niet doen, ik zou mezelf helemaal afdraaien en ik heb al niet veel over momenteel. Dus ik, trots op mezelf dat ik zo goed na had gedacht, zei tegen vriend dat ik het niet ging doen.
“Echt? Ik had me er nu al op verheugd. Waarom doe je nu toch niet gewoon eens wat jij wil?”
Die twijfel heb ik ook even gehad (en dan heb ik niet eens een baby en een verbouwing) :mann: . Super om te lezen dat je vriend jou deze keer gezegd heeft het te doen! Echt mooi. Ik had het ook echt zó stom gevonden als je het niet gedaan had :LOL: .

Gewoon lekker een grote ren kopen voor Meeko! En verder betrek je hem overal bij, gaaf dat hij zondag al lekker meegaat naar een survival. Komt helemaal goed :E: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 4
Berichten: 2585
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Meeko de pup

Bericht door Dirkje »

Wat geweldig! Gefeliciteerd. :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Floortje
Posts in topic: 1
Berichten: 622
Lid geworden op: 14 sep 2021, 07:00
Locatie: Den Haag
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Re: Meeko de pup

Bericht door Floortje »

Heel erg gefeliciteerd! :cheer:
Meeko is een prachtige pup en boffen dat je nog net op tijd was.
Maar Meeko zelf boft toch ook wel, die gaat een prachtig leven tegemoet. Heel veel plezier samen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 5
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Meeko de pup

Bericht door Gudrun »

Proficiat met Meeko!
Komt gewoon helemaal goed, ontspan en geniet, zowel zoon als pup zijn veel te snel groot!
Gebruikersavatar
Iza
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:48

Re: Meeko de pup

Bericht door Iza »

Super leuk! Gefeliciteerd :cheer:
En wát een mooie naam!
EchoMira
Posts in topic: 6
Berichten: 11336
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Meeko de pup

Bericht door EchoMira »

Wat leuk! Veel plezier!
Manuma

Re: Meeko de pup

Bericht door Manuma »

Wat een enthousiaste reacties en wat hebben jullie veel vertrouwen in mij :mrgreen: Echt heel leuk, het doet me wat.

Dit is Slimme in het nest ja!
Lothian, ik start 11:27u samen met mijn zus en haar huskymix. Sooof heeft de eer op Meeko te passen terwijl wij ons door het parcours worstelen. Zwaai je even als je me herkent? :D
Plaats reactie