Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
EchoMira
Posts in topic: 15
Berichten: 11294
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door EchoMira »

Hoi allemaal,

superleuk dat er al wensen, vragen en opmerkingen komen.

Ik zet ze hier even onder elkaar zodat we overzicht hebben.

  • 1
Thom wil per mail een notificatie van reactie. Dit is beantwoord . Het kan. In je gebruikerspaneel en onder -notificaties - instellingen kun je dat aangeven.

  • 2
Mijke vraagt of de melding "er heeft nog iemand gereageerd" voor het plaatsen van je bericht weg kan. Voor alle fora staat deze functie nu uit.

  • 3
Verschillende mensen vragen of er tapatalk geinstalleerd kan worden. Is inmiddels gedaan.

  • 4.
Nanna vraagt hoe ze een onderschrift en een avatar kan plaatsen. Dat antwoord vind je hier: viewtopic.php?f=5&t=71
  • 5.
Welke stijl moet het forum krijgen? Het is anderrrs. Er komt ene polletje over welke lay-out en kleur het mooist is.
  • 6.
De tijdsnotatie staat op 8 pm in plaats van 20:00. Wordt naar gekeken. Noot van sabine: Is aangepast in de foruminstellingen, du salle nieuwe gebruikers krijgen 24us klok denk ik, maar voor wie er daarvoor al was, je kan het idd aanpassen in je profiel Tabblad Forumvoorkeuren en dan de onderste dropdown
  • 7.
Waarom heet de koffiecorner hier "kantine"? Beestje moest een naam hebben. Komt ook een poll over.
  • 8.
Wat een karige boel met die smilies. Heppie d'r niet meer? Ja, komen er aan. Moet een pakket voor geïnstalleerd worden.
  • 9.
Ik mis rubrieken! Waar is mijn hamsterhoekje? Er loopt een topic over hoe het forum ingedeeld moet worden. viewtopic.php?f=5&t=27
Note Femke: eerste aanpassingen gedaan. Is work in progress, nog niet af / definitief. Maar er wordt aan gewerkt
  • 10.
Ik wil ook mod worden! Waarom zijn jullie nou weer de baas? Er komt een inschrijfronde voor kandidaat mods en daar kan dan op gestemd worden. Zo krijgen we een democratisch gebeuren. viewtopic.php?f=5&t=28
  • 11.
Ik zie de linkjes "actieve berichten" en "nieuwe berichten" niet! Die staan nu onder de knop "snelle links". Kunnen deze aub terug boven en onderaan ook?
  • 12.
Ik zie alleen wie het laatste gereageerd heeft, Niet wie het topic gestart heeft. We kijken er naar of dat anders kan.
  • 13.
Loraine vraagt of een een stip- en ontstip functie ook kan
  • 14.
aanvulling bij 9 eigenlijk... bespreking naam en regels voor toelating vethoek
  • 15.
youtubefilmjes meteen zichtbaar ipv links Gedaan
  • 16.
Kantine niet zichtbaar voor gasten/ niet ingelogde mensen
Is inmiddels geregeld, alleen zichtbaar voor -beheer - mods - geregistreerde gebruikers - pas geregistreerde gebruikers. Niet voor Bots, Niet voor gasten
BieneMaya

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door BieneMaya »

Punt 10?? 😱 wie heeft dat gezegd dan?
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 3
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Rebble »

Punt 6 is een instelling die je in je eigen profiel kan veranderen. Misschien dat de standaard ook wel aangepast kan worden maar tot die tijd kun je het ook zelf wijzigen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 12
Berichten: 2614
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Loraine »

Is het mogelijk om onderaan de pagina een 'menu' toe te voegen met 'toon nieuwe onderwerpen', 'actieve onderwerpen' etc zoals er linksboven staat?
Nu moet je of omhoogscrollen/pijltje omhoog aanklikken of via forumoverzicht en dan het menu linksboven weer terug navigeren wat imo vrij omslachtig is. 🙈
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 3
Berichten: 1207
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door sonj@ »

Is de mogelijkheid hier aanwezig om in een draadje naar je laatst gelezen bericht te gaan?
Marielle
Posts in topic: 5
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:47
Honden: 1
Welke: Labrador

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Marielle »

sonj@ schreef: 12 sep 2021, 23:34 Is de mogelijkheid hier aanwezig om in een draadje naar je laatst gelezen bericht te gaan?
Als je in het overzicht niet op de titel van het topic klikt maar op het rode icoontje ernaast dan ga je naar het eerste ongelezen bericht.
Afbeelding
Maple
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 3
Berichten: 1207
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door sonj@ »

Gevonden, dankjewel.
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 80
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Célie »

Loraine schreef: 12 sep 2021, 22:22 Is het mogelijk om onderaan de pagina een 'menu' toe te voegen met 'toon nieuwe onderwerpen', 'actieve onderwerpen' etc zoals er linksboven staat?
Nu moet je of omhoogscrollen/pijltje omhoog aanklikken of via forumoverzicht en dan het menu linksboven weer terug navigeren wat imo vrij omslachtig is. 🙈
Ja deze dus ook voor mij! :oops:
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 80
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Célie »

En punt 1 dat je email krijgt dat kan ik nergens vinden onder notificaties :cry:
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 18
Berichten: 3309
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door malinois »

Célie schreef:En punt 1 dat je email krijgt dat kan ik nergens vinden onder notificaties :cry:
Hier?Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Suzanne
Posts in topic: 10
Berichten: 1418
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Honden: 2
Welke: Havanezers

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Suzanne »

Célie schreef: 13 sep 2021, 00:03
Loraine schreef: 12 sep 2021, 22:22 Is het mogelijk om onderaan de pagina een 'menu' toe te voegen met 'toon nieuwe onderwerpen', 'actieve onderwerpen' etc zoals er linksboven staat?
Nu moet je of omhoogscrollen/pijltje omhoog aanklikken of via forumoverzicht en dan het menu linksboven weer terug navigeren wat imo vrij omslachtig is. 🙈
Ja deze dus ook voor mij! :oops:
Deze mis ik ook ja. Voor de luie klikkers en scrollers onder ons

Wat leuk trouwens, die toevoeging dat je naast de avatar ziet dat iemand online is
Gebruikersavatar
Eefsel
Posts in topic: 2
Berichten: 424
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:48
Honden: 1
Welke: Golden retriever
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Eefsel »

Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou je een topic kunnen volgen zonder er specifiek eerst een reactie in te moeten geven. Soms vind ik onderwerpen wel interessant maar heb ik niet genoeg kennis om er in me te praten. Of ik kan op dat moment niet reageren, maar wil dat later wel doen en ben bang dat ik daar vergeet 🤣En alleen een 'volg' te typen vind ik ook zo wat☺️
Evelien en Maggie
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Posts in topic: 5
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:08
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Fotogravinnetje »

Eefsel schreef: 13 sep 2021, 14:51 Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou je een topic kunnen volgen zonder er specifiek eerst een reactie in te moeten geven. Soms vind ik onderwerpen wel interessant maar heb ik niet genoeg kennis om er in me te praten. Of ik kan op dat moment niet reageren, maar wil dat later wel doen en ben bang dat ik daar vergeet 🤣En alleen een 'volg' te typen vind ik ook zo wat☺️
Naast Plaats reactie, bovenaan en onderaan de pagina, staat een moersleutel-icoontje. Daar kun je kiezen voor Abonneer op onderwerp
Gebruikersavatar
Eefsel
Posts in topic: 2
Berichten: 424
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:48
Honden: 1
Welke: Golden retriever
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Eefsel »

Fotogravinnetje schreef: 13 sep 2021, 14:54
Eefsel schreef: 13 sep 2021, 14:51 Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou je een topic kunnen volgen zonder er specifiek eerst een reactie in te moeten geven. Soms vind ik onderwerpen wel interessant maar heb ik niet genoeg kennis om er in me te praten. Of ik kan op dat moment niet reageren, maar wil dat later wel doen en ben bang dat ik daar vergeet 🤣En alleen een 'volg' te typen vind ik ook zo wat☺️
Naast Plaats reactie, bovenaan en onderaan de pagina, staat een moersleutel-icoontje. Daar kun je kiezen voor Abonneer op onderwerp
Ooh super dankjewel!
Evelien en Maggie
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 12
Berichten: 2614
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Loraine »

Ipv een abonneerfunctie zou een stip- en ontstipfunctie heel fijn zijn.
Als dat technisch haalbaar is tenminste. 😊
Dan kun je voor jezelf beslissen of je een topic wil volgen (door aan te stippen) of juist niet meer (door te ontstippen) en gestipte topics kun je in je eigen berichten terugvinden.
Zo werkt het iig op bokt.nl, dat forum was tot voor kort het soort van testforum voor phpBB. 😉
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 6
Berichten: 1863
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Mizzsylver »

is het mogelijk om het forum zo in te stellen dat geplaatste linkjes in berichten altijd in een nieuw tabblad geopend worden en je zo niet het forum kwijt bent als je erop klikt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pendrag
Posts in topic: 9
Berichten: 1032
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:41

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Pendrag »

Nummer 11. Zowel boven- als onderaan de pagina. Nu moet ik eerst omhoog, dan op de streepjes klikken en dan actieve onderwerpen. Het was vroeguh fijn dat dat bij ieder topic gewoon onderaan kon als je bij was met lezen van dat topic.
Tis but a scratch
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 47
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door HillieS »

Pendrag schreef: 13 sep 2021, 17:52 Nummer 11. Zowel boven- als onderaan de pagina. Nu moet ik eerst omhoog, dan op de streepjes klikken en dan actieve onderwerpen. Het was vroeguh fijn dat dat bij ieder topic gewoon onderaan kon als je bij was met lezen van dat topic.
Inderdaad dit ja
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 20
Berichten: 2580
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Dirkje »

Ik zou ook wel graag willen dat de avatar en de pijltjes aan de linkerkant komen.
Ik kon op het andere forum ook al niet wennen aan alles rechts bedienen, onhandig want ik ben links.
Afbeelding
Gebruikersavatar
glashelder
Posts in topic: 10
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:43
Locatie: België

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door glashelder »

Dirkje schreef: 13 sep 2021, 17:55 Ik zou ook wel graag willen dat de avatar en de pijltjes aan de linkerkant komen.
Ik kon op het andere forum ook al niet wennen aan alles rechts bedienen, onhandig want ik ben links.
Haha, zou dat er mee te maken hebben? Ik ben ook links.
Lynnepien

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 20
Berichten: 2580
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Dirkje »

glashelder schreef: 13 sep 2021, 17:57
Dirkje schreef: 13 sep 2021, 17:55 Ik zou ook wel graag willen dat de avatar en de pijltjes aan de linkerkant komen.
Ik kon op het andere forum ook al niet wennen aan alles rechts bedienen, onhandig want ik ben links.
Haha, zou dat er mee te maken hebben? Ik ben ook links.
Volgens mij wel, ik moet mn hand altijd in allerlei bochten wringen om het kleine pijltje rechts in te drukken om naar de bovenkant van de pagina te gaan. En de smileys staan ook rechts. Gedoe. 😃
Afbeelding
Gebruikersavatar
mijke
Posts in topic: 43
Berichten: 4750
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:25

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door mijke »

Als ik op mijn telefoon zit te forummen kan ik onderaan in een topic alleen terug naar de Forumindex. En andersom, op een pc staat daar onderin alleen het subforum waar je in zit. Kan dat op beide devices veranderen naar het gehele pad, net als bovenin zeg maar? Dus zowel Forumindex als het subforum waar je in zit. En als we nog meer gaan onderverdelen ook het subsubforum?


Afbeelding
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 24
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door _Tiny_ »

Het zou leuk zijn als je filmpjes van bv fb of youtube weer in het bericht kunt afspelen ipv dat het linkjes zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 80
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door Célie »

_Tiny_ schreef: 13 sep 2021, 19:50 Het zou leuk zijn als je filmpjes van bv fb of youtube weer in het bericht kunt afspelen ipv dat het linkjes zijn.
Ja dat was idd handig.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 18
Berichten: 3309
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door malinois »

_Tiny_ schreef:Het zou leuk zijn als je filmpjes van bv fb of youtube weer in het bericht kunt afspelen ipv dat het linkjes zijn.
Ja dit!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie