beslotenheid Ons Kent Ons

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!

Moet er een echt afgesloten forumgedeelte komen

Ja, we willen een echt afgesloten gedeelte
71
59%
Neen, het is voldoende zoals het nu is
50
41%
 
Totaal aantal stemmen: 121

Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 11
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Gudrun »

Op dit moment is Ons Kent Ons zichtbaar en toegankelijk voor beheerder, moderator, geregistreerd gebruiker (iedereen die succesvol een account aanmaakte dus). Kunnen niets zien en dus ook niks posten: bots, gasten.

Omdat we het er nog niet helemaal uit waren deze poll:
Moet er een echt afgesloten gedeelte komen?
Enkel ja of neen voor nu dus, over de regels hebben we het nadien wel als het ja zou worden.
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 5
Berichten: 2054
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door sabine »

ik heb gestemd voor dat dit voldoende is, ik heb helemaal geen trek in een hoop gedoe om bij te houden wie wel en wie niet, en wanneer gaat dat in want we zijn er nu pas een maand natuurlijk. Ik vind dat je ervanuit moet gaan dat wat je op internet schrijft in principe openbare informatie is waar (bijna) iedereen bijkan. Dat het niet te vinden is via Google is voor mij voldoende, al zou ik zelf nooit iets schrijven wat stiekem geheim is
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 21
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door _Tiny_ »

Ik heb gestemd voor optie 2 dus voldoende zoals het nu is.

Ik ben tegen een afgesloten hoek. Je kan er op gaan zitten wachten dat het gezeur over lekken oplevert. Bedenk goed dat alles wat je op het internet zet ook weer door anderen is te vinden. Ook in een afgeschermde hoek. Je waant je veilig maar het blijft internet mensen Je zwaarste problemen bespreek je maar met familie en vrienden en niet met 340 vreemden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 4
Berichten: 4488
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door thom »

Optie 2 voor mij, dat is prima.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
EchoMira
Posts in topic: 21
Berichten: 11289
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door EchoMira »

Geneuzel over lekken vind ik niet relevant. Alles op internet is lek tot je bankapp aan toe.
Maar verder graag de meest afgeschermde versie want waarom niet?

Dat staat wat mij betreft dus los van moeten onthouden waar iemand wat gezegd heeft. Dat vind ik vaak gewoon het eerste verwijt van iemand die naar verwijten zoekt.
Blijft het feit dat ik het alleen over mijn familieperikelen of persoonlijke levensvragen wil hebben als dat niet openbaar is en een in 2 minuten aangemaakt accountje op een hondenforum noem ik openbaar. Dat kan elke buurvrouw die weet dat je op een forum zit even doen.

Ons kent ons moet ons kent ons zijn. Bekende mensen waarmee je iets in vertrouwen deelt. Geen pottekijkers.
Onderling lekken voorkom je niet maar dat is nog steeds iets anders dan een marktplaatsadvertentie. Daar moet je ook voor inloggen. En dat kan iedereen.

Geheimen bewaar je maar zelf in je eentje. Maar daarom is er nog wel zoiets als privé.
Ga een keertje mee met een activiteit. Deel wat foto's. Vertel iets over wat je doet en wie je bent.
Dan heb je dat vertrouwen dan ook. Maar waarom poekie-21 moet weten dat ik me onmachtig voel gezien het enorme verdriet dat mijn zus meemaakt is voor niemand interessant behalve voor mensen die me kennen.

Het kan natuurlijk altijd gewoon in PB met de vrienden die je al hebt maar de bredere kring is ook leuk. Maar als je als forum relevant wil zijn dan heeft zo'n privehoek toch meerwaarde dus waarom zou je het dan niet doen.

Als lekken in een lelijk topic het enige bezwaar is zeg ik doen.
Dat hou je toch. Ook met PB's of wat je van elkaar op de club gezien hebt.
Dingen die je geheim wil houden, nogmaals, geheim houden. Maar daarom is de rest nog niet ineens zonder gradaties openbaar.

Maar om eerlijk te zijn...ik zou dat op de chat van Mijke bespreken. Dan kun je het kwijt en je raad vragen zonder dat het van buitenaf toegankelijk blijft.

Blijft het feit dat meer keuzes wat mij betreft altijd beter is.
Enige schaduw in de saharahel mag er wel zijn, toch? Het hoeft niet allemaal tegen het licht gehouden te worden.

En als het er om gaat dat je eens in de zoveel tijd iets hoeft te zeggen, die regel hoeft hier niet te gelden.
Zolang je bekend bent en vertrouwd wordt kun je daar gewoon in.
Als iemand daar een spreadsheet van bij moet houden dan is dat maar zo.
Of gewoon automatisch vervallen maar wel op eigen verzoek weer toelaten. En dat dan gewoon dezelfde dag ook afhandelen.
Gebruikersavatar
Lieke
Posts in topic: 6
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:06
Honden: 2
Welke: Roemeense straatschoffies

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Lieke »

_Tiny_ schreef: 12 okt 2021, 23:55 Ik heb gestemd voor optie 2 dus voldoende zoals het nu is.

Ik ben tegen een afgesloten hoek. Je kan er op gaan zitten wachten dat het gezeur over lekken oplevert. Bedenk goed dat alles wat je op het internet zet ook weer door anderen is te vinden. Ook in een afgeschermde hoek. Je waant je veilig maar het blijft internet mensen Je zwaarste problemen bespreek je maar met familie en vrienden en niet met 340 vreemden.
Ik heb ook gestemd voor optie 2. Ik kan me van het HF dat eeuwige geneuzel herinneren over 'lekken uit de vethoek'. Ik vond en vind dit zulke verschrikkelijke flauwekul. Zoals gezegd: internet is internet. Wil je iets privé houden, moet je het niet op internet zetten.
En daarnaast lijkt het me voor moderators een crime om ook dat nog eens bij te houden want dan moet je met een besloten hoek weer allerlei regels verzinnen en dat ook nog controleren.
Gewoon alleen zichtbaar voor gebruikers, meer niet.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 21
Berichten: 11289
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door EchoMira »

Lieke schreef: 13 okt 2021, 01:23 Gewoon alleen zichtbaar voor gebruikers, meer niet.
Maar alle gebruikers?
Ook mensen die zich aangemeld hebben om na te lezen wat je gezegd hebt? Zonder dat je dat weet?
Ik zie het voordeel daar niet van.
We zijn een gemeenschap. Iemand moet in strikt vertrouwen iets kunnen zeggen. En strikt vertrouwen is dan op internet relatief maar je mag wel verwachten dat ze niet meteen je shit op de toonbank gooien.

Het lekken vond ik trouwens vooral het gevolg van handlauwe thee achter een hoog hek.
"Nee, sorry dat ik niet onthouden heb dat je je bericht over de vakantie van de dierenarts van je angorakonijnen in de persoonlijke rouwhoek hebt gezet. Schrijf anders even een post-tje en stuur hem naar mijn adres dan plak ik het wel op mijn laptop. "
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 16
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Zamunda »

Ik ben het eens met Cleva. Echt niet iedere nieuweling die nog niets tot nauwelijks iets gepost heeft hoeft in die hoek, dat is niet 'ons kent ons'.

We hoeven er verder niet heel ingewikkeld over te doen met eruit zetten na x maanden (dat is ook juist de kloteklus), maar elkaar een beetje kennen vind ik wel wenselijk. Een minimum aantal berichten lijkt me wel het minste. Zelfs als je nog een handmatige check voor toelating zou willen uitvoeren is dat het werk niet eens, zo groot is de aanwas (die dan ook nog blijft posten) niet.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 5
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door HillieS »

Zamunda schreef: 13 okt 2021, 04:57 Ik ben het eens met Cleva. Echt niet iedere nieuweling die nog niets tot nauwelijks iets gepost heeft hoeft in die hoek, dat is niet 'ons kent ons'.

We hoeven er verder niet heel ingewikkeld over te doen met eruit zetten na x maanden (dat is ook juist de kloteklus), maar elkaar een beetje kennen vind ik wel wenselijk. Een minimum aantal berichten lijkt me wel het minste. Zelfs als je nog een handmatige check voor toelating zou willen uitvoeren is dat het werk niet eens, zo groot is de aanwas (die dan ook nog blijft posten) niet.
Eens met EM en Zamunda
Afbeelding
Random
Posts in topic: 9
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:15

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Random »

Ik stem voor een besloten hoek.
EM heeft dit prima verwoord wat mij betreft.

Als ik op een verjaardagsfeest met een paar wijntjes op wat zielenroerselen deel met vrienden en familie, dan is dat in feite ook openbaar gemaakt en kunnen zij dit weer doorvertellen. Maar je vertrouwt erop dat dit niet zo snel zal gebeuren. Dat is ons kent ons.

Dat geldt ook voor lekken, laten we ons oprecht voornemen dat dit niet gebeurt, maar mocht dat toch een keer gebeuren, dan is het excuses maken en klaar. Geen zaak voor moderators om te beheren. Maar laten we ons vooral voornemen om de meest gevoelige informatie niet als wapen te gebruiken om een ander te bespotten, kwetsen of vernederen, vaak alleen maar omdat die wat tegendraads is, of het per se niet met jou eens is.

Dat is mij een keer overkomen en dat voelt echt heel kwetsbaar, als het eenmaal gedaan is, kun je er niets meer aan doen. Ik heb die persoon dan wel keihard aangepakt met een ongemakkelijke waarheid uit haar eigen leven, waarop ik een ban kreeg, maar de schade was al aangericht.

Het is bovendien uiterst kinderachtig, op de persoon gespeeld pestgedrag.
Wat mensen delen in de vethoek betreft vaak niet eens diepe geheimen, maar gewoon waar je op dat moment mee worstelt, met jezelf of met je huisdieren. Op je werk, met instanties of in je familie. Wie daar geen trek in heeft, die hoeft daar niet te komen, maar ik vind het wel fijn om wat meer over mensen te weten en ze zo wat beter 'te leren kennen'.

Makkelijk om te zeggen deel het maar met je vrienden of familie, niet iedereen kan dat en soms is het makkelijker om het gewoon even te typen,
'van je af te schrijven', en voor te leggen aan een panel 'of your peers'; meestentijds neutraal en min of meer objectief en uiteindelijk meer in staat om er de schouders over op te halen dan mensen die dichter bij je staan.

soms schrijf je inderdaad ook iets over die naasten of over hun dieren en hen wil je ook beschermen tegen al te veel inkijk, wat je uiteraard al doet door hen zoveel mogelijk te anonimiseren, maar toch. In een 'ons kent ons', plaats ik makkelijk de eigennaam van mijn kinderen of een foto van mijn moeder met een halve b.h. voor haar mond als mondkapje. Zo onschuldig kan het zijn.

Edit: Een stevig aantal berichten voor nieuwe leden waar je min of meer uit kunt afleiden dat die serieus van plan zijn te blijven en bij te dragen, ( dus niet uitsluitend ' sterkte meis' berichten) is wel redelijk en/of een aantal maanden actief lid. Maar eenmaal erin altijd erin, mits moderatoren je er uit bannen en niet zodanig verplicht moeten bijdragen dat je na een forumpauze weer opnieuw moet beginnen.
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 1
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door kloesje »

Ik sluit me bij EM aan :ok:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 9
Berichten: 6684
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Mo-yi »

kweenie :19: Als ik echt iets persoonlijks kwijt wil dan moet ikzelf ook erg anoniem zijn en dat ben je online niet..tenminste dan ben ik al verkeerd ingelogd met naam hond en alle foto's, vrij herkenbaar, dus mijn keuze om dan mn eigen sores niet online te zetten...gelukkig kan Mo niet praten want die moet al mn gejammer aanhoren :F:
Maar iddals niet elke gast/bezoeke daar kan komen, alleen mensen van hier die zich hebben voorgesteld bv, dicht krijgen doe je toch niet lijkt me
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ramiek
Posts in topic: 1
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:46

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Ramiek »

Ik ben het ook eens met Cleva
Afbeelding
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 21
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door _Tiny_ »

EchoMira schreef: 13 okt 2021, 01:46
Lieke schreef: 13 okt 2021, 01:23 Gewoon alleen zichtbaar voor gebruikers, meer niet.
Maar alle gebruikers?
Ook mensen die zich aangemeld hebben om na te lezen wat je gezegd hebt? Zonder dat je dat weet?
Ik zie het voordeel daar niet van.
We zijn een gemeenschap. Iemand moet in strikt vertrouwen iets kunnen zeggen. En strikt vertrouwen is dan op internet relatief maar je mag wel verwachten dat ze niet meteen je shit op de toonbank gooien.

Het lekken vond ik trouwens vooral het gevolg van handlauwe thee achter een hoog hek.
"Nee, sorry dat ik niet onthouden heb dat je je bericht over de vakantie van de dierenarts van je angorakonijnen in de persoonlijke rouwhoek hebt gezet. Schrijf anders even een post-tje en stuur hem naar mijn adres dan plak ik het wel op mijn laptop. "
Ja, want 5 maanden later, of 100 berichten later, of wel criterium dan ook, "kennen" we elkaar en dan mogen ze wel over mijn hamertenen lezen. :roll:

Gewoon niet vindbaar voor zoekmachines is mij genoeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 5
Berichten: 3309
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door malinois »

HillieS schreef:
Zamunda schreef: 13 okt 2021, 04:57 Ik ben het eens met Cleva. Echt niet iedere nieuweling die nog niets tot nauwelijks iets gepost heeft hoeft in die hoek, dat is niet 'ons kent ons'.

We hoeven er verder niet heel ingewikkeld over te doen met eruit zetten na x maanden (dat is ook juist de kloteklus), maar elkaar een beetje kennen vind ik wel wenselijk. Een minimum aantal berichten lijkt me wel het minste. Zelfs als je nog een handmatige check voor toelating zou willen uitvoeren is dat het werk niet eens, zo groot is de aanwas (die dan ook nog blijft posten) niet.
Eens met EM en Zamunda
Ik ook
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 2
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Sekreetje »

Liever niet meer afgesloten dan nu. Ik bekijk het forum altijd vanuit "nieuwe berichten" en zie dan echt niet in welk subforum alles staat. Weet dus ook nooit waar ik wel en niet over mag lekken.
Afbeelding
BieneMaya

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door BieneMaya »

Eens met em en zamunda
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 7
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Lothian »

Ik denk dat het je nog zou verbazen hoeveel stille meelezers er op het hondenforum waren, en ook hoeveel daarvan bekenden uit "het echte leven" zijn die het wel interessant vinden om een beetje mee te lezen in de gesprekken. Weet ik niet zeker hoor, maar mijn gevoel zegt dat dat veel meer voorkomt dan je hoopt.

Ik ben niet iemand om allerlei relatiedingen en medische toestanden op een forum te delen (niet eens alleen vanwege privacy maar ik heb er ook zelf totaal geen behoefte aan). Maar ook met andere onderwerpen kan het gewoon fijn zijn dat alleen actieve mede-forumleden het kunnen lezen. Mensen waarvan ik wéét dat ze meelezen. Ik zou het bijvoorbeeld best leuk vinden om eens wat foto's van de verbouwing hier thuis te plaatsen maar dan hoeft niet iedere stiekeme gluurder mee te kijken. Misschien ben ik daarin een beetje raar hoor, maar als ik mijn huis laat zien wil ik wel een beetje een gevoel hebben bij wie ik "rondleid" :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 3
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Persistence »

kooi schreef: 13 okt 2021, 08:51 Dat geldt ook voor lekken, laten we ons oprecht voornemen dat dit niet gebeurt, maar mocht dat toch een keer gebeuren, dan is het excuses maken en klaar. Geen zaak voor moderators om te beheren. Maar laten we ons vooral voornemen om de meest gevoelige informatie niet als wapen te gebruiken om een ander te bespotten, kwetsen of vernederen, vaak alleen maar omdat die wat tegendraads is, of het per se niet met jou eens is.
Dit inderdaad.

Ik kies ook voor een besloten hoek. Kan me voorstellen dat je hier iets van het hart wilt wat je niet met familie kan of wilt delen.
En ook niet met Pietje die hier gewoon kan meelezen, of even een accountje aanmaakt.

Ik zou als toelatings'eis' dan eerder kijken naar aantal maanden lidmaatschap in plaats van aantal posts. Sommige mensen lezen wel maar posten niet.
Tja, je weet dan niet altijd wat voor vlees je in de kuip hebt maar dat weet je ook niet altijd bij mensen die wel veel posten. Das het risico van internet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 5
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door HillieS »

Lothian schreef: 13 okt 2021, 09:30 Ik denk dat het je nog zou verbazen hoeveel stille meelezers er op het hondenforum waren, en ook hoeveel daarvan bekenden uit "het echte leven" zijn die het wel interessant vinden om een beetje mee te lezen in de gesprekken. Weet ik niet zeker hoor, maar mijn gevoel zegt dat dat veel meer voorkomt dan je hoopt.

Ik ben niet iemand om allerlei relatiedingen en medische toestanden op een forum te delen (niet eens alleen vanwege privacy maar ik heb er ook zelf totaal geen behoefte aan). Maar ook met andere onderwerpen kan het gewoon fijn zijn dat alleen actieve mede-forumleden het kunnen lezen. Mensen waarvan ik wéét dat ze meelezen. Ik zou het bijvoorbeeld best leuk vinden om eens wat foto's van de verbouwing hier thuis te plaatsen maar dan hoeft niet iedere stiekeme gluurder mee te kijken. Misschien ben ik daarin een beetje raar hoor, maar als ik mijn huis laat zien wil ik wel een beetje een gevoel hebben bij wie ik "rondleid" :mrgreen:
Je gaat (in het echte leven) ook niet iedere willekeurige voorbijganger je hele huis laten zien, alleen mensen die je kent. Dus ik snap je vergelijking helemaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 5
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door HillieS »

Persistence schreef: 13 okt 2021, 09:34
kooi schreef: 13 okt 2021, 08:51 Dat geldt ook voor lekken, laten we ons oprecht voornemen dat dit niet gebeurt, maar mocht dat toch een keer gebeuren, dan is het excuses maken en klaar. Geen zaak voor moderators om te beheren. Maar laten we ons vooral voornemen om de meest gevoelige informatie niet als wapen te gebruiken om een ander te bespotten, kwetsen of vernederen, vaak alleen maar omdat die wat tegendraads is, of het per se niet met jou eens is.
Dit inderdaad.

Ik kies ook voor een besloten hoek. Kan me voorstellen dat je hier iets van het hart wilt wat je niet met familie kan of wilt delen.
En ook niet met Pietje die hier gewoon kan meelezen, of even een accountje aanmaakt.

Ik zou als toelatings'eis' dan eerder kijken naar aantal maanden lidmaatschap in plaats van aantal posts. Sommige mensen lezen wel maar posten niet.
Tja, je weet dan niet altijd wat voor vlees je in de kuip hebt maar dat weet je ook niet altijd bij mensen die wel veel posten. Das het risico van internet.
Dat lijkt me ook prima. Met daarnaast een vluchtige blik op de reacties, zoals hierboven ook al staat, dat t niet alleen maar 'sterkte' berichtjes zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lieke
Posts in topic: 6
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:06
Honden: 2
Welke: Roemeense straatschoffies

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Lieke »

Lothian schreef: 13 okt 2021, 09:30 Ik denk dat het je nog zou verbazen hoeveel stille meelezers er op het hondenforum waren, en ook hoeveel daarvan bekenden uit "het echte leven" zijn die het wel interessant vinden om een beetje mee te lezen in de gesprekken. Weet ik niet zeker hoor, maar mijn gevoel zegt dat dat veel meer voorkomt dan je hoopt.
Nou, dat dus. Je creëert eigenlijk een schijnveiligheid. Want er ís geen veiligheid of privacy op internet. Dus je zegt het niet of je kiest ervoor om het risico te lopen.
Wat betreft het misbruiken van wat iemand in een kwetsbare bui zegt door het op een ander tijdstip voor de voeten te gooien: iemand die dat doet mag voor mijn part een kledder om de kop krijgen. Maar dat maakt niet uit of het in een 'besloten' hoek is of niet.
Maar goed, ik vind het sowieso niet zo'n halszaak. Als de meerderheid een besloten hoek wil, dan vind ik het ook prima hoor. :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 21
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door _Tiny_ »

Zet gewoon geen dingen op het internet die je buurvrouw niet mag weten.
Het internet is geen veilige plek om je kwetsbaar op te stellen. Je geeft mensen een schijnveiligheid door te zeggen dit is een wat meer afgeschermd hoekje waar we onder elkaar zijn en hier kun je wat meer vertellen. Nee, dat is niet zo. Het blijft internet.
Leuk hoor, afspraken over dingen niet als wapen mogen gebruiken. Je kunt er donder op zeggen dat het vroeg of laat gebeurt want niet iedereen heeft jouw normen. En het gejank daarover jaren later nog vind ik echt sfeerverziekend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 21
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door _Tiny_ »

Als er een afgesloten hoek komt wil ik dat er een disclaimer komt.
"Dit is een wat meer afgesloten hoek, maar niks is 100% dicht. Plaats geen dingen op het internet die niet iedereen mag weten."
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lieke
Posts in topic: 6
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:06
Honden: 2
Welke: Roemeense straatschoffies

Re: beslotenheid Ons Kent Ons

Bericht door Lieke »

_Tiny_ schreef: 13 okt 2021, 10:08 Zet gewoon geen dingen op het internet die je buurvrouw niet mag weten.
Het internet is geen veilige plek om je kwetsbaar op te stellen. Je geeft mensen een schijnveiligheid door te zeggen dit is een wat meer afgeschermd hoekje waar we onder elkaar zijn en hier kun je wat meer vertellen. Nee, dat is niet zo. Het blijft internet.
Leuk hoor, afspraken over dingen niet als wapen mogen gebruiken. Je kunt er donder op zeggen dat het vroeg of laat gebeurt want niet iedereen heeft jouw normen. En het gejank daarover jaren later nog vind ik echt sfeerverziekend.
Mee eens. Ik vind het echt vervelend dat er in zo'n topic over de stijgende gasprijzen iemand zegt zich vreselijk zorgen te maken en iemand anders ineens zo'n hatelijke opmerking maakt 'je kan anders wel een hulp in de huishouding betalen'. Of iets dergelijks.
Waarom nou zo'n sneer naar elkaar want het ene woord haalt het andere uit en voor je het weet heb je weer een hoop geziek. Daar heb je geen vethoek voor nodig. :oeps:
Afbeelding
Plaats reactie