Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
EchoMira
Posts in topic: 111
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 11 aug 2025, 17:37 Ja, er zit kuddegedrag in. Iedereen heeft het druk. Iedereen wil dat en en ook weer dat. Try before you die en Fear Of Missing Out. Ze willen het allemaal
Er zijn denk ik ook veel kinderen die opgroeien zonder een keer gewoon vrede te moeten sluiten met het feit dat een ander iets heeft wat zij niet hebben.
Of juist heel veel niet hebben en dan later weer een soort inhaalwoede ervaren. Kan ook.
Hoe dan ook, een hond is nu eenmaal een langetermijnverplichting. Dat is geen verrassing.
Marc
Posts in topic: 188

Bericht door Marc »

Maakt me niet uit wat mensen ergens van vinden als ik zelf een voorgeschiedenis heb met iemand waardoor ik me belazerd voel. Soms is het niet te volgen waarom iemand enorm gekwetst raakt om een opmerking. En dan krijg je reactie. Maart zelf weet prima waarom ik het zei en dat ik het niet echt meen. Ze had op dat moment het slechtste met me voor en dan vind ik je op dat moment een kutwijf. Ze weet prima waarom ik dat zei want ze zette alles op alles om mij een rotgevoel te geven. Dus welverdiend maar niet netjes. Zal het echter de volgende keer dat ik me belazerd voel met mijn brave gedrag weer doen.

Verder heb ik de pijnpunten uitgebreid besproken persoonlijk net en ben gehoord en dus blijf ik. Hoef er verder geen uitleg voor te geven maar ik ga hier gewoon vrijuit schrijven en niet meer rekening houden met anderen die dat vervolgens niet met mij doen in mijn ogen. Minder gevoelig want dat ben ik nu eenmaal en dan zal ik ook minder snel gekwetst zijn of boos zijn. De mensen die belangrijk voor me zijn weten nu waarom ik over de zeik ga en andersom weet ik wat ze bedoelen en niet bedoelen. Dus het is opgelost. En klaar. En wie er nu nog een schepje bovenop wil doen ga je gang. Alleen ga ik dan niet meer op mijn handen zitten en lief en netjes blijven omdat ik denk dat dat de onderlinge afspraak was. Zeg wat je wil zeggen dan doe ik dat ook.

Dus excuses voor het taalgebruik. Maar geen excuses voor wat ik voel en hoe ik erop wil reageren. Het was toen mijn gevoel. Ik weet nu hoe het bedoelt is van de mensen die ik belangrijk vind. Dus voor mij is alles weer helemaal in orde.

En ik vind Maart geen kutwijf. Alleen vond ik dat wel toen ik dat schreef. Dus pech.

We zien wel hoe dat verder gaat.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 33
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik had en heb oprecht geen slechte intenties en weet absoluut niet waar je op doelt.
Maar zoals ik schreef vat ik het ook niet persoonlijk op dus het maakt niet uit.
Zonde dat je zo leest en denkt over me maar daar kan ik niets aan veranderen.
Fijn dat je er nog bent want ik lees jouw bijdragen (meestal) wel graag.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 17:38
Marc schreef: 11 aug 2025, 17:34 Jammer van mijn netwerk en 35 jaar hondenforum. Kapot in no time. Ben er maar trots op. Want mensen iets aandoen is niet iets waar je op termijn een fijn leven door krijgt. Vertrouwen winnen. Zaken uitspreken en tot elkaar komen en dan dit? Dat is een zeer lage manier om punten te scoren Maart. De keren dat jij over de zeik ging van mij heb ik elke keer mijn excuses gemaakt. Uitgelegd dat ik niets tegen je heb en mij flik je dit. Dan ben je echt triest.
Maak het dan niet kapot, niemand vraagt je dat of doet je dit aan.
Je gaat over de rooie omdat ik & een paar anderen anders denk over het handelen van een stel onbekenden & blijkbaar doe ik je nu wat aan.
Als ik fout ben, wil ik gerust me excuseren maar ik zie oprecht nergens in waar ik fout ben in jouw ogen. Ik verwijt niet & scheld niet.
Ik heb gewoon een mening gegeven en die nog een paar keer toegelicht. Zonder ergens een verwijzing naar jou.
Het kan dat dan als een rode lap voor je werkt, maar daar kan ik weinig aan veranderen.
Wij begrijpen elkaar niet. Ik vind dat je mij beledigd en dat ik me eenzijdig aan een afspraak loop te houden na onze vorige botsing en mijn uitleg dat ik niks tegen je heb. Maar dat heb ik vaker dus kan rustig aan mij liggen. Toch geloof ik oprecht niet dat je iets goeds met me voor hebt maar dat hoeft ook niet. En als ik dat verkeerd zie mijn excuses.

Jij bent ook super kwaad geweest op mij terwijl ik dat niet eens door had. Dat werkt blijkbaar bij ons twee kanten op niet. Geeft niks. Ik zal je respecteren en mijn grenzen aangeven zodat je snapt waarom ik nu boos werd. Ik lees echt iets heel anders dan jij als ik het terug lees. Maar ik vind je absoluut geen kutwijf. Dat vond ik net wel. Zo kan het gaan.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 19:28 Ik had en heb oprecht geen slechte intenties en weet absoluut niet waar je op doelt.
Maar zoals ik schreef vat ik het ook niet persoonlijk op dus het maakt niet uit.
Dit vind ik oprecht een aardig bericht. Dank je. Laten we aangeven wanneer we elkaar niet begrijpen om dit te voorkomen. En laten we het iets tussen ons houden. Ik las echt hele vervelende sneren en als jij ze zo niet bedoelde is er echt een stukje onbegrip tussen ons. Onduidelijke communicatie. Ik ga mijn best doen en nogmaals dank voor je zachte kant. Daar kan ik wat mee.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Dat kan, ik lees nu echt helemaal niets verkeerd van mij uit en heb helemaal geen slechte intenties met je voor, laat staan dat ik je weg wil en daar nog blij om zou zijn.

Je leest mij inderdaad verkeerd in deze toch. En eens een pot schelden kan opluchten, dat begrijp ik. Dat hoeft verder niets te betekenen dus ik lees het al niet meer.

Als je wil mag het gerust verwijderd worden.

Voedingsadvies op maat.

Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Marc schreef: 11 aug 2025, 19:34
Maart schreef: 11 aug 2025, 19:28 Ik had en heb oprecht geen slechte intenties en weet absoluut niet waar je op doelt.
Dit vind ik oprecht een aardig bericht. Dank je. Laten we aangeven wanneer we elkaar niet begrijpen om dit te voorkomen. En laten we het iets tussen ons houden. Ik las echt hele vervelende sneren en als jij ze zo niet bedoelde is er echt een stukje onbegrip tussen ons. Onduidelijke communicatie. Ik ga mijn best doen en nogmaals dank voor je zachte kant. Daar kan ik wat mee.
Goed plan!

Voedingsadvies op maat.

EchoMira

Bericht door EchoMira »

Weet je wie trouwens wel een kutwijf is? @Tineke
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 19:36 Dat kan, ik lees nu echt helemaal niets verkeerd van mij uit en heb helemaal geen slechte intenties met je voor, laat staan dat ik je weg wil en daar nog blij om zou zijn.

Je leest mij inderdaad verkeerd in deze toch. En eens een pot schelden kan opluchten, dat begrijp ik. Dat hoeft verder niets te betekenen dus ik lees het al niet meer.

Als je wil mag het gerust verwijderd worden.
Het betekende alleen op dat moment dat ik het eruit moest gooien. Meer niet. Het luchtte enorm op. Haha. Netjes was het niet en dat wij elkaar niet altijd begrijpen is helemaal niet erg. We delen een liefde en verschillen zelden echt van mening. Maar we begrijpen elkaar soms totaal niet. Zand erover en geef het aan als ik iets doe en dat zal ik ook doen. Dat scheelt misverstanden. Ik lijd er wel onder namelijk. Mijn zwakte.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Dát stuk las ik dan wel uitstekend van je gelukkig :LOL:

Voedingsadvies op maat.

Tineke
Posts in topic: 37

Bericht door Tineke »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 19:43 Weet je wie trouwens wel een kutwijf is? @Tineke
Voor jou is het Mevrouw kutwijf.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kelperuaantjes schreef: 11 aug 2025, 19:02 Wat een nare wending krijgt dit topic zo, in plaats dat er aandacht gevraagd wordt voor honden die een nieuwe baas zoeken is dit topic verworden tot een rare discussie met in mijn ogen onterechte verwijten
Deels ook mijn schuld. Ik denk altijd dat het enorm leuk is om alles tot op ijle hoogten op te werken (en dat is het ook) maar ik heb niet altijd door dat mensen het irritant beginnen te vinden. En met "niet altijd" bedoel ik dan "bijna nooit".

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat jammer want ik ben dol op fileren maar om te voorkomen dat ik hier straks in mijn eentje mezelf zit te fileren ga ik proberen het iets rustiger aan te doen.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Tineke schreef: 11 aug 2025, 20:03
EchoMira schreef: 11 aug 2025, 19:43 Weet je wie trouwens wel een kutwijf is? @Tineke
:LOL: :LOL: Ja mevrouw.
Hewi
Posts in topic: 13

Bericht door Hewi »

Marc schreef: 11 aug 2025, 16:41
Hewi schreef: 11 aug 2025, 15:17 Ik vindt het gewoon stom. En dat mag gelukkig.
Of niet. Ook prima
Natuurlijk mag dat. Maar ik ben er inmiddels wel klaar mee hier merk ik. Er wordt even een vertaling gemaakt van mijn berichten en dan lekker mee aan de haal gegaan.

Dus mensen. Have fun maar mijn emmer loopt een beetje over hier de laatste tijd met het eeuwige vertalen en kromlullen om maar lekker te kunnen sabelen. Heb er genoeg van geloof ik want ik kom hier voor mijn lol maar voor mijn mening is hier geen plaats meer. Dat is me inmiddels wel duidelijk. Waar het ook over gaat.
Hallo schat ik maak helemaal geen vertaling. Jij bent misschien een aardiger mens dan ik. Als je je 10 jaar oude husky weg doet vind ik dat gewoon stom. Dat jij dat niet vind vind ik ook prima dus ik snap niet waarom je mij hierin citeert. En volgens mij sabel ik nergens iemand neer .
Groetjes Heidi

Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 51
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Hewi
Posts in topic: 13

Bericht door Hewi »

Oh god sorry @Marc Ik reageerde op je zonder 3 pagina er na te lezen.
En dooorrrrrrrrr gewoon blijven!
Groetjes Heidi

Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 37

Bericht door Tineke »

Wat een leukerd , lijkt me echt een hondje met een enorme persoonlijkheid :F:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Hewi schreef: 11 aug 2025, 20:18 Oh god sorry @Marc Ik reageerde op je zonder 3 pagina er na te lezen.
En dooorrrrrrrrr gewoon blijven!
Geeft niks. Ik vind het ook zwaar klote voor die husky. Alleen die baasjes gaan het niet doen dus dan moet hij wel herplaatst worden. En soms is een reden wel valide. Ik wilde het alleen nuanceren maar misschien moet ik dat wel helemaal niet doen. Want ik doe zelf nooit een hond weg tot nu toe. En ik heb echt wel honden gehad die een ander weg gedaan had. Een die mij het ziekenhuis in gebeten heeft. Een die mijn moeder en vrienden beet en een die ik kreeg terwijl hij terminaal was wat me 3500 euro heeft gekost. Dus ikzelf ben zo niet maar ik heb een veel te groot hart om anderen te vergeven en niet te willen oordelen. Misschien vind ik die mensen ook wel klootzakken.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 15
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Tineke schreef: 11 aug 2025, 20:03
Geweldig! :LOL:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 8

Bericht door Kelperuaantjes »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 20:05
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat jammer want ik ben dol op fileren maar om te voorkomen dat ik hier straks in mijn eentje mezelf zit te fileren ga ik proberen het iets rustiger aan te doen.
Heerlijke reactie weer dit, lig hier in een lichtelijke deuk. :LOL:
DexSaarSophie
Posts in topic: 30

Bericht door DexSaarSophie »

Kelperuaantjes schreef: 11 aug 2025, 19:02 Wat een nare wending krijgt dit topic zo, in plaats dat er aandacht gevraagd wordt voor honden die een nieuwe baas zoeken is dit topic verworden tot een rare discussie met in mijn ogen onterechte verwijten, beschuldigingen en opvattingen over hoe persoonlijk geschreven woorden bedoeld zijn, of niet. Mensen uitschelden voor kutwijf als gevolg van het te persoonlijk opvatten van de laatste discussie is in mijn ogen een stap te ver en zou niet nodig moeten zijn geweest. Haal even diep adem, log uit, ga iets anders doen en laat dit topic gewoon even voor wat het is. Dan blijkt het daarna bij nader inzien allemaal niet zo akelig als het leek. En, even voor alle duidelijkheid, op het stukje over het gebruikte scheldwoord na is dit algemeen bedoeld.
Amen!
Kells

Bericht door Kells »

Kelperuaantjes schreef: 11 aug 2025, 22:03
EchoMira schreef: 11 aug 2025, 20:05
Heerlijke reactie weer dit, lig hier in een lichtelijke deuk. :LOL:
Ik moest even bijlezen, maar ik dus ook. :LOL:
Marc

Bericht door Marc »

DexSaarSophie schreef: 11 aug 2025, 22:49
Kelperuaantjes schreef: 11 aug 2025, 19:02 Wat een nare wending krijgt dit topic zo, in plaats dat er aandacht gevraagd wordt voor honden die een nieuwe baas zoeken is dit topic verworden tot een rare discussie met in mijn ogen onterechte verwijten, beschuldigingen en opvattingen over hoe persoonlijk geschreven woorden bedoeld zijn, of niet. Mensen uitschelden voor kutwijf als gevolg van het te persoonlijk opvatten van de laatste discussie is in mijn ogen een stap te ver en zou niet nodig moeten zijn geweest. Haal even diep adem, log uit, ga iets anders doen en laat dit topic gewoon even voor wat het is. Dan blijkt het daarna bij nader inzien allemaal niet zo akelig als het leek. En, even voor alle duidelijkheid, op het stukje over het gebruikte scheldwoord na is dit algemeen bedoeld.
Amen!
Tip. Gooi er zelf maar eens uit wat je echt vindt. Lucht enorm op. Je mag rustig iets lelijks tegen me zeggen nu.
Laatst gewijzigd door Marc op 11 aug 2025, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Samengevat is een keer uit je slof schieten best prettig en ik laat me daar dus niet op aanspreken noch corrigeren door derden. Maart had me aan mogen pakken.
Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

De discussie vond ik interessant om te lezen en ik begrijp alle standpunten. Waar het de husky betreft, de omschrijving is kort en de achterliggende zaken weten we niet en terecht, ik pleur mijn hele privé leven ook niet online. Ik heb zelf heel lang geleden eens een hond herplaatst want zij kon niet samen met de hond die ik al had. Ze knokten elkaar zo ongeveer het huis uit. Destijds was ik nog jong en onervaren, nu maak ik dat soort fouten niet meer. Gina kwam bij ons als herplaatser om nog te genieten van haar oude dag. Haar fokker belde mij persoonlijk na een tip van een vriendin uit de setterfamilie met de vraag of ik haar wilde hebben. Uiteraard was de moeder van Kells van harte welkom. Ze heeft hier nog 5 jaar genoten van een goede oude dag. Nu zijn er zat mensen die het niet snappen dat zo'n fokker een hond van 9 nog weg doet, maar ik begreep die beweegredenen wel. Hij fokt om de genenpoel te verbreden en hij woont niet groot dus moeten er honden weg. Ik kan prima met hem overweg, maar even voor de duidelijkheid, dat is niet mijn manier van doen en ik wil niet dat er ooit honden van mij in een kennel komen te zitten, om alleen te presteren in het veld, of show of voor de fok. Voor mij zijn mijn honden vooral gewoon huishonden en die liggen op de bank of bij mij in bed te meuren.
Plaats reactie