Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marc
Posts in topic: 188

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 11 aug 2025, 16:19 Ik meen me toch te herinneren dat de felste discussies vaak over herplaatsingen gingen , het toejuichen ervan herken ik in ieder geval niet.
En ja ik vind er ook iets van en dan ligt het inderdaad aan de reden van herplaatsing en soms ook aan het soort hond.

Een herplaats Fila heeft het moeilijker dan een Cavelier en misschien moet je daar gewoon rekening mee houden.

In dit geval gaat het om een tien jarige husky die uit het asiel komt.
Sowieso al een lastig te herplaatsen hond.
Het asiel is getagd in het bericht en daar zal de hond ,mits er een nieuwe eigenaar komt opdagen, dan wel eindigen.
En ja in dit geval denk ik stel je reis maar een jaartje of wat uit voor je hond.

En ja soms wordt er niets meer gezegd tegen iemand die een hond herplaatst, wat valt er dan nog te zeggen wanneer dit de tweede ,derde of vierde herplaatsing is :scratch:
Dan lijkt het me toch wel duidelijk dat iets zeggen geen zin meer heeft .

En ik ben niet absoluut tegen herplaatsen, het is soms echt beter voor een hond en dan wordt de keus uit liefde gedaan , wat voor mij toch echt anders is dan uit egoïsme
Ik lees enkel begripvolle reacties op herplaatsingen op dit forum. Van mij nooit overigens. Jij zegt dus dat deze mensen de hond uit egoïstische motieven herplaatsen begrijp ik? Hoe weet je dat?
Misschien moeten ze hun huis wel verkopen ivm schulden en gaan wonen en werken op hun boot? Weet jij veel.

Maargoed. Ik merk het alweer. Mijn begripvolle kijk naar anderen roept blijkbaar weer irritaties op en ik word er een beetje moe van.

Deze mensen zijn hufters die hun hond herplaatsen. Prima. Ik kan dat niet beoordelen want ik ken ze niet.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 33
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

:Q: je kan soms raar uit de hoek komen hoor (dit is het enige dat ik naar jou persoonlijk schrijf overigens)
Dergelijke toon van communicatie wil ik dus niet, wat ik voorheen al schreef wat dus wel gebeurd op fora.

Uitstekend voorbeeld om te blijven vinden wat ik gewoon vind maar het niet neer te pennen. Dergelijk drama is gewoon nergens voor nodig.

Ik vind de (ex) eigenaren van de husky nog steeds stom op hondenliefhebber vlak Dat zal ook zo blijven. En idem types mensen ook.
En de wereld draait gewoon door gelukkig.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Marc

Bericht door Marc »

Hewi schreef: 11 aug 2025, 15:17 Ik vindt het gewoon stom. En dat mag gelukkig.
Of niet. Ook prima
Natuurlijk mag dat. Maar ik ben er inmiddels wel klaar mee hier merk ik. Er wordt even een vertaling gemaakt van mijn berichten en dan lekker mee aan de haal gegaan.

Dus mensen. Have fun maar mijn emmer loopt een beetje over hier de laatste tijd met het eeuwige vertalen en kromlullen om maar lekker te kunnen sabelen. Heb er genoeg van geloof ik want ik kom hier voor mijn lol maar voor mijn mening is hier geen plaats meer. Dat is me inmiddels wel duidelijk. Waar het ook over gaat.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 16:39 :Q: je kan soms raar uit de hoek komen hoor (dit is het enige dat ik naar jou persoonlijk schrijf overigens)
Dergelijke toon van communicatie wil ik dus niet, wat ik voorheen al schreef wat dus wel gebeurd op fora.

Uitstekend voorbeeld om te blijven vinden wat ik gewoon vind maar het niet neer te pennen. Dergelijk drama is gewoon nergens voor nodig.

Ik vind de (ex) eigenaren van de husky nog steeds stom op hondenliefhebber vlak Dat zal ook zo blijven. En idem types mensen ook.
En de wereld draait gewoon door gelukkig.
Het is goed. Maak zelf maar gewoon geen drama. En je krijgt weer alle ruimte als het weer aan mij ligt. Toedels
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 37

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 11 aug 2025, 16:37
Tineke schreef: 11 aug 2025, 16:19 Ik meen me toch te herinneren dat de felste discussies vaak over herplaatsingen gingen , het toejuichen ervan herken ik in ieder geval niet.
En ja ik vind er ook iets van en dan ligt het inderdaad aan de reden van herplaatsing en soms ook aan het soort hond.

Een herplaats Fila heeft het moeilijker dan een Cavelier en misschien moet je daar gewoon rekening mee houden.

In dit geval gaat het om een tien jarige husky die uit het asiel komt.
Sowieso al een lastig te herplaatsen hond.
Het asiel is getagd in het bericht en daar zal de hond ,mits er een nieuwe eigenaar komt opdagen, dan wel eindigen.
En ja in dit geval denk ik stel je reis maar een jaartje of wat uit voor je hond.

En ja soms wordt er niets meer gezegd tegen iemand die een hond herplaatst, wat valt er dan nog te zeggen wanneer dit de tweede ,derde of vierde herplaatsing is :scratch:
Dan lijkt het me toch wel duidelijk dat iets zeggen geen zin meer heeft .

En ik ben niet absoluut tegen herplaatsen, het is soms echt beter voor een hond en dan wordt de keus uit liefde gedaan , wat voor mij toch echt anders is dan uit egoïsme
Ik lees enkel begripvolle reacties op herplaatsingen op dit forum. Van mij nooit overigens. Jij zegt dus dat deze mensen de hond uit egoïstische motieven herplaatsen begrijp ik? Hoe weet je dat?
Misschien moeten ze hun huis wel verkopen ivm schulden en gaan wonen en werken op hun boot? Weet jij veel.

Maargoed. Ik merk het alweer. Mijn begripvolle kijk naar anderen roept blijkbaar weer irritaties op en ik word er een beetje moe van.

Deze mensen zijn hufters die hun hond herplaatsen. Prima. Ik kan dat niet beoordelen want ik ken ze niet.
Nou ik spreek enkel voor mijzelf nu even en die begripvolle reacties komen zeker niet van mij bij elke herplaatsing.

De reacties die zij kregen op facebook van mensen die hun klaarblijkelijk kennen waren enkel maar felicitaties bij de door hun gemaakte keuze.
Nergens bleek uit dat het uit noodzaak was.

Ik weet niet of het hufters zijn al vind ik dit een hufterige keuze kunnen het verder uiteraard best aardige mensen zijn.
Dit is tenslotte maar één fractie uit hun leven maar wel één die bij mij geen sympathie oproept.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
EchoMira
Posts in topic: 111
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 11 aug 2025, 16:27
EchoMira schreef: 11 aug 2025, 14:57 Oh god, nou mag ik niets meer vinden omdat ik een hondje bij mijn moeder heb zitten.
Prima.

Ja, ik ben wel vaker stellig. Vind ik leuk. Doe er ook niemand kwaad mee.
Die mensen lezen hier niet en als ze het wel deden zou het ze jeuken wat ik vind. Daar gaat het dus niet om. Het gaat er om dat ik stemmig kijkend genuanceerd moet doen. Elke drie dagen een ander die vindt dat het nodig is om me daarin op te voeden. :Q:
Je kan het ook heel anders lezen natuurlijk. Je moet helemaal niks. Van mij in elk geval niet. Maar als ik iets schrijf krijg ik tegenwoordig nogal flink op mijn flikker hier van een aantal mensen en ik denk dat dat niet nodig is. Er is niks mis met nuance. In elk geval niet als tegengas op oordelen toch?
Ik vind een waardeoordeel dat door de persoon zelf niet eens gelezen wordt gewoon minder problematisch dan jij.
Ik krijg continu van iedereen te horen dat ik een lompe zwart-witte koning ben die overal mensen neersabelt. Ja, ook van jou. Over waardeoordelen gesproken. ;-)
Het is wat het is.

Soms heb je gewoon verschillende insteken en zienswijzen zonder dat elkaar kwalijk te nemen of te doen alsof je dan iets aangedaan wordt. Dat is ook nuance.
Hein zit trouwens niet bij mijn moeder omdat ik er vanaf wilde. Ik heb Eva niet weggedaan. Zelfs die doodzieke husky uit spanje heb ik niet aan de stichting terug gegeven. Ik vind dus wel dat ik de positie heb om iets van makkelijk herplaatsen te vinden maar om eerlijk te zijn vond ik hetzelfde als ik die positie niet had. Ik heb gewoon niet zoveel met dat zogenaamd voorzichtige, oeverloos genuanceerde correcte gedoe. Het maakt gewoon niet zoveel uit. Geen mening maar feit. Het doet er niet toe wat ik vind.
Die mensen gaan gewoon varen, geven hun oude huskyteefje aan iemand anders weg en horen helemaal niets van wat ik vind. En terecht.

En áls ze ALS hebben hadden ze dat er vast ook wel bij gezet. En anders heb ik het mis...fucking boeiend.
Ik snap het gemiereneuk gewoon niet.
CatnDog
Posts in topic: 51
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik ben het wel met Marc eens dat we mensen die een hond herplaatsen niet meteen naar de hel hoeven te verdoemen.
Ook al vinden we er allemaal wat van. We kennen het hele verhaal niet en als we de mensen zouden kennen, zouden we er vermoedelijk in ieder geval deels begrip voor op kunnen brengen. Deels. Niet helemaal.
Het raakte me wat EchoMira zei over de husky: dat de hond nooit echt een baas heeft gehad. Ik ben ook van mening dat als je een huisdier in je leven toelaat, je daar helemaal voor moet gaan. Ook als het wat minder gaat. Ook als je er andere dromen bij krijgt.
Ik denk dat veel mensen andere prioriteiten hebben. Ik denk dat het menselijk is om niet ver vooruit te kijken. Kinderen worden niet herplaatst. Huisdieren wel.
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Niemand stuurt er iemand naar de hel :dunno:
Dat wordt er wel daar marc van gemaakt overigens.
Als je wil lezen dat die mensen hufters zijn, maar niemand schrijft dat, dan is de enige optie het zelf neer te pennen inderdaad.

Kortom, veel gedoe om een mening die afwijkt van de jouwe. En geen van de meningen zal de oceaan bereiken overigens.

Voedingsadvies op maat.

CatnDog

Bericht door CatnDog »

Maart schreef: 11 aug 2025, 17:04 Kortom, veel gedoe om een mening die afwijkt van de jouwe.
Dat is wel vaker zo :F:
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

CatnDog schreef: 11 aug 2025, 17:10
Maart schreef: 11 aug 2025, 17:04 Kortom, veel gedoe om een mening die afwijkt van de jouwe.
Dat is wel vaker zo :F:
Om de zoveel maanden eens hier op het forum :LOL:

Voedingsadvies op maat.

Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 16:56
Marc schreef: 11 aug 2025, 16:27
EchoMira schreef: 11 aug 2025, 14:57 Oh god, nou mag ik niets meer vinden omdat ik een hondje bij mijn moeder heb zitten.
Prima.

Ja, ik ben wel vaker stellig. Vind ik leuk. Doe er ook niemand kwaad mee.
Die mensen lezen hier niet en als ze het wel deden zou het ze jeuken wat ik vind. Daar gaat het dus niet om. Het gaat er om dat ik stemmig kijkend genuanceerd moet doen. Elke drie dagen een ander die vindt dat het nodig is om me daarin op te voeden. :Q:
Je kan het ook heel anders lezen natuurlijk. Je moet helemaal niks. Van mij in elk geval niet. Maar als ik iets schrijf krijg ik tegenwoordig nogal flink op mijn flikker hier van een aantal mensen en ik denk dat dat niet nodig is. Er is niks mis met nuance. In elk geval niet als tegengas op oordelen toch?
Ik vind een waardeoordeel dat door de persoon zelf niet eens gelezen wordt gewoon minder problematisch dan jij.
Ik krijg continu van iedereen te horen dat ik een lompe zwart-witte koning ben. Ja, ook van jou.
Het is wat het is.

Soms heb je gewoon verschillende insteken en zienswijzen zonder dat elkaar kwalijk te nemen of te doen alsof je dan iets aangedaan wordt. Over nuance gesproken.
Hein zit trouwens niet bij mijn moeder omdat ik er vanaf wilde. Ik heb Eva niet weggedaan. Zelfs die doodzieke husky uit spanje heb ik niet aan de stichting terug gegeven. Ik vind dus wel dat ik de positie heb om iets van makkelijk herplaatsen te vinden maar om eerlijk te zijn vond ik hetzelfde als ik die positie niet had. Ik heb gewoon niet zoveel met dat zogenaamd voorzichtige, oeverloos genuanceerde correcte gedoe. Het maakt gewoon niet zoveel uit.

En áls ze ALS hebben hadden ze dat er vast ook wel bij gezet. En anders heb ik het mis...fucking boeiend.
Ik snap het gemiereneuk gewoon niet.
Ik kan openbaar geen discussies met jou voeren. Snap dat dan. Jij gaat ervoor en ik wil het niet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 17:04 Niemand stuurt er iemand naar de hel :dunno:
Als je wil lezen dat die mensen hufters zijn, maar niemand schrijft dat, dan is de enige optie het zelf neer te pennen inderdaad.

Kortom, veel gedoe om een mening die afwijkt van de jouwe. En geen van de meningen zal de oceaan bereiken overigens.
Wat ben jij een naar mens. Al jaren bezig en weer grijp je je kans nu. En maar blijven beweren dat ik het doe en jij een slachtoffer bent. Bah bah. Maargoed. Ben weg. Druppel dingetje. Account kan opgeheven en berichten graag verwijderen.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 11 aug 2025, 16:56 Ik denk dat veel mensen andere prioriteiten hebben.
Ik denk dat mensen gewoon verschrikkelijk verwend en streberig zijn. Ze moeten altijd alles kunnen doen en hebben. Onrustig. Bang om iets te missen en daardoor niets echt helemaal doen.

Als je de basale keuzes als tussen een huis met dieren en een oceaanreis over de wereld al niet kunt maken heb ik eerlijk gezegd eerder medelijden met je dan dat ik je een hufter vindt.
Marc

Bericht door Marc »

Laatste dat ik kwijt wil is dat ik je echt een kutwijf ben gaan vinden. Negeren was blijkbaar geen optie voor je. Maargoed. Weg is weg dus jij blij en ik ook.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Als je zo zeer een zondebok nodig hebt om hier weg te gaan, dan neem ik bij deze graag die functie op me.
Misschien als je emotioneel wat stabieler hier over kunt nadenken, zul je merken dat ik echter geen schuld tref hier.
Ik geef je wel gelijk het hierbij te laten, want als je zo niet tegen een verschil in een mening kunt van een onbekende, is dat verre van gezond voor je. Succes verder!

Voedingsadvies op maat.

Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Marc schreef: 11 aug 2025, 17:26

Laatste dat ik kwijt wil is dat ik je echt een kutwijf ben gaan vinden. Negeren was blijkbaar geen optie voor je. Maargoed. Weg is weg dus jij blij en ik ook.
Prima, die kan er ook bij.
Ik ben nergens blij om overigens, maar je hebt dit blijkbaar nodig. Gooi het er maar uit.

Voedingsadvies op maat.

Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 17:28 Als je zo zeer een zondebok nodig hebt om hier weg te gaan, dan neem ik bij deze graag die functie op me.
Misschien als je emotioneel wat stabieler hier over kunt nadenken, zul je merken dat ik echter geen schuld tref hier.
Ik geef je wel gelijk het hierbij te laten, want als je zo niet tegen een verschil in een mening kunt van een onbekende, is dat verre van gezond voor je. Succes verder!
Fuck off hypocriet die je bent. Emotioneel stabieler? Wie denk je dat je bent?
Laatst gewijzigd door Marc op 11 aug 2025, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Marc schreef: 11 aug 2025, 17:29
Maart schreef: 11 aug 2025, 17:28 Als je zo zeer een zondebok nodig hebt om hier weg te gaan, dan neem ik bij deze graag die functie op me.
Fuck off hypocriet die je bent.
Jep.

Voedingsadvies op maat.

Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 17:29
Jep.
Je denkt toch niet dat ik me alles laat zeggen of wel?
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Marc schreef: 11 aug 2025, 17:31
Maart schreef: 11 aug 2025, 17:29

Jep.
Je denkt toch niet dat ik me alles laat zeggen of wel?
Dat heb ik nog nooit ook maar een seconde gedacht.
Ik neem je verwijten overigens niet persoonlijk, volgens mij scheelt er iets, want je bent zo niet.
Dus gooi alles wat je wil zeggen er gewoon maar uit en dan is er morgen weer een dag, al dan niet op het forum.

Voedingsadvies op maat.

EchoMira

Bericht door EchoMira »

Jezus... :nocheer:
Marc

Bericht door Marc »

Jammer van mijn netwerk en 35 jaar hondenforum. Kapot in no time. Ben er maar trots op. Want mensen iets aandoen is niet iets waar je op termijn een fijn leven door krijgt. Vertrouwen winnen. Zaken uitspreken en tot elkaar komen en dan dit? Dat is een zeer lage manier om punten te scoren Maart. De keren dat jij over de zeik ging van mij heb ik elke keer mijn excuses gemaakt. Uitgelegd dat ik niets tegen je heb en mij flik je dit. Dan ben je echt triest.
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 17:25
CatnDog schreef: 11 aug 2025, 16:56 Ik denk dat veel mensen andere prioriteiten hebben.
Ik denk dat mensen gewoon verschrikkelijk verwend en streberig zijn. Ze moeten altijd alles kunnen doen en hebben. Onrustig. Bang om iets te missen en daardoor niets echt helemaal doen.

Als je de basale keuzes als tussen een huis met dieren en een oceaanreis over de wereld al niet kunt maken heb ik eerlijk gezegd eerder medelijden met je dan dat ik je een hufter vindt.
Ja, er zit kuddegedrag in. Iedereen heeft het druk. Iedereen wil dat en en ook weer dat. Try before you die en Fear Of Missing Out. Ze willen het allemaal en dat kan gewoon niet allemaal en al zeker niet voor de volle 100%.
Ik vind het ook wel iets treurigs hebben, maar ik denk niet dat ze medelijden nodig hebben. Ze zijn vast van mening dat ze hun leven volop hebben geleefd. Wijsheid komt niet altijd met de jaren.
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Marc schreef: 11 aug 2025, 17:34 Jammer van mijn netwerk en 35 jaar hondenforum. Kapot in no time. Ben er maar trots op. Want mensen iets aandoen is niet iets waar je op termijn een fijn leven door krijgt. Vertrouwen winnen. Zaken uitspreken en tot elkaar komen en dan dit? Dat is een zeer lage manier om punten te scoren Maart. De keren dat jij over de zeik ging van mij heb ik elke keer mijn excuses gemaakt. Uitgelegd dat ik niets tegen je heb en mij flik je dit. Dan ben je echt triest.
Maak het dan niet kapot, niemand vraagt je dat of doet je dit aan.
Je gaat over de rooie omdat ik & een paar anderen anders denk over het handelen van een stel onbekenden & blijkbaar doe ik je nu wat aan.
Als ik fout ben, wil ik gerust me excuseren maar ik zie oprecht nergens in waar ik fout ben in jouw ogen. Ik verwijt niet & scheld niet.
Ik heb gewoon een mening gegeven en die nog een paar keer toegelicht. Zonder ergens een verwijzing naar jou.
Het kan dat dan als een rode lap voor je werkt, maar daar kan ik weinig aan veranderen.

Voedingsadvies op maat.

Kelperuaantjes
Posts in topic: 8

Bericht door Kelperuaantjes »

Wat een nare wending krijgt dit topic zo, in plaats dat er aandacht gevraagd wordt voor honden die een nieuwe baas zoeken is dit topic verworden tot een rare discussie met in mijn ogen onterechte verwijten, beschuldigingen en opvattingen over hoe persoonlijk geschreven woorden bedoeld zijn, of niet. Mensen uitschelden voor kutwijf als gevolg van het te persoonlijk opvatten van de laatste discussie is in mijn ogen een stap te ver en zou niet nodig moeten zijn geweest. Haal even diep adem, log uit, ga iets anders doen en laat dit topic gewoon even voor wat het is. Dan blijkt het daarna bij nader inzien allemaal niet zo akelig als het leek. En, even voor alle duidelijkheid, op het stukje over het gebruikte scheldwoord na is dit algemeen bedoeld.
Plaats reactie