Ik lees enkel begripvolle reacties op herplaatsingen op dit forum. Van mij nooit overigens. Jij zegt dus dat deze mensen de hond uit egoïstische motieven herplaatsen begrijp ik? Hoe weet je dat?Tineke schreef: ↑11 aug 2025, 16:19 Ik meen me toch te herinneren dat de felste discussies vaak over herplaatsingen gingen , het toejuichen ervan herken ik in ieder geval niet.
En ja ik vind er ook iets van en dan ligt het inderdaad aan de reden van herplaatsing en soms ook aan het soort hond.
Een herplaats Fila heeft het moeilijker dan een Cavelier en misschien moet je daar gewoon rekening mee houden.
In dit geval gaat het om een tien jarige husky die uit het asiel komt.
Sowieso al een lastig te herplaatsen hond.
Het asiel is getagd in het bericht en daar zal de hond ,mits er een nieuwe eigenaar komt opdagen, dan wel eindigen.
En ja in dit geval denk ik stel je reis maar een jaartje of wat uit voor je hond.
En ja soms wordt er niets meer gezegd tegen iemand die een hond herplaatst, wat valt er dan nog te zeggen wanneer dit de tweede ,derde of vierde herplaatsing is![]()
Dan lijkt het me toch wel duidelijk dat iets zeggen geen zin meer heeft .
En ik ben niet absoluut tegen herplaatsen, het is soms echt beter voor een hond en dan wordt de keus uit liefde gedaan , wat voor mij toch echt anders is dan uit egoïsme
Misschien moeten ze hun huis wel verkopen ivm schulden en gaan wonen en werken op hun boot? Weet jij veel.
Maargoed. Ik merk het alweer. Mijn begripvolle kijk naar anderen roept blijkbaar weer irritaties op en ik word er een beetje moe van.
Deze mensen zijn hufters die hun hond herplaatsen. Prima. Ik kan dat niet beoordelen want ik ken ze niet.