Het gaat niet goed met Heintje

EchoMira
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Het gaat niet goed met Heintje

Bericht door EchoMira »

Cooper schreef: 28 aug 2025, 19:55 Dat is een liefdevol besluit maar daarom niet minder moeilijk. Sterkte.
We hebben het er veel over gehad en we willen niet tot het gaatje gaan.
Een rustig afscheid en hem samen begraven.

Natuurlijk zijn we ontzettend verdrietig dat het zover is maar dat maakt de situatie niet anders. Hij redt het nu nog net maar we hebben geen behoefte om te wachten tot hij zichzelf nog meer verliest.
Het is gewoon geen hond die het goed doet op onduidelijkheid en uiteindelijk is het leven gewoon te moeilijk voor hem.

Op de bank liggen met zijn vrouwtje lukt prima maar als mijn moeder opstaat om haar vaat naar de keuken te brengen loopt hij mee en dat overziet hij niet meer dus dan staat hij maar een beetje. Wandelen gaat ook nog maar eigenlijk heeft hij geen zin en hij loopt alleen maar achter haar aan. Het is een karwei, geen recreatie.

Ik denk dat je het best bog een half jaar zou kunnen rekken maar waarom? Voor Hein niet. Hij staat er rottig bij terwijl het van nature een alert hondje is dat met een hoog staartje staat te kwispelen.
Nu staat hij zich met een verbeten bek goed te houden. Staart laag en stress met lage energie.
Het is gewoon zielig.
Josefien
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ja, dat is sneu. Met Quintus (JRT) was dat ook zoiets. Het hoofd wilde nog van alles, maar door zijn fysieke beperkingen lukte dat niet meer. Met als gevolg dat hij gefrustreerd en depri raakte. Goed dat jullie de beslissing voor hem maken. Bij Quintus heb ik ook de stekker er voortijdig uit laten halen. De sprankel was weg, wel tegen heug en meug maar willen doorgaan. Maar ja, waarvoor? Hij was zo ongelukkig.
Het is een klote maar wel wijze beslissing.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 5
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Afscheid nemen is moeilijk maar op is op. Hein heeft een mooi leven gehad. Ik wens jullie sterkte bij het afscheid. Het klinkt hol maar meer woorden heb ik even niet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc
Posts in topic: 10

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 28 aug 2025, 21:39
Cooper schreef: 28 aug 2025, 19:55 Dat is een liefdevol besluit maar daarom niet minder moeilijk. Sterkte.
We hebben het er veel over gehad en we willen niet tot het gaatje gaan.
Een rustig afscheid en hem samen begraven.

Natuurlijk zijn we ontzettend verdrietig dat het zover is maar dat maakt de situatie niet anders. Hij redt het nu nog net maar we hebben geen behoefte om te wachten tot hij zichzelf nog meer verliest.
Het is gewoon geen hond die het goed doet op onduidelijkheid en uiteindelijk is het leven gewoon te moeilijk voor hem.

Op de bank liggen met zijn vrouwtje lukt prima maar als mijn moeder opstaat om haar vaat naar de keuken te brengen loopt hij mee en dat overziet hij niet meer dus dan staat hij maar een beetje. Wandelen gaat ook nog maar eigenlijk heeft hij geen zin en hij loopt alleen maar achter haar aan. Het is een karwei, geen recreatie.

Ik denk dat je het best bog een half jaar zou kunnen rekken maar waarom? Voor Hein niet. Hij staat er rottig bij terwijl het van nature een alert hondje is dat met een hoog staartje staat te kwispelen.
Nu staat hij zich met een verbeten bek goed te houden. Staart laag en stress met lage energie.
Het is gewoon zielig.
Jij hebt gisteren Bas gezien. Wat vond je daar van? Ik vind dat ze nog veel kan en best heel goed en vrolijk is. Dat hele demente lijkt weg en daarmee is ze ook veel meer erbij en vrolijk. Dus ik heb bij Bas nog steeds het gevoel dat ze best nog even mee kan. Ze is super oud maar loopt wel achter jou aan. Begroet je. Eet. Is actief. En ze lijkt er zelf niet onder te lijden in mijn ogen. Eigenlijk vind ik haar heel kwiek en vrolijk dus. Zelf.

Wat je beschrijft van Hein klinkt niet super fijn voor hem. Hoop dat het liefdevol en rustig gaat als het zover is.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 4

Bericht door Smoushond »

Ik hoop op een mooi afscheid,sterkte voor jullie
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

We zijn 3 maanden verder en hei loopt als een trein.

Ik had een ingeving dat hij misschien wel gewoon koolhydraten tekort kwam op zijn nierdieet. We zijn hem dagelijks wat rijst gaan voeren en hij veert weer op.
Ik zeg niet dat het door die rijst komt maar hij is wel degelijk veel fitter.
Ik weet dat het tijdelijk is maar we vinden het toch leuk.

Librela zijn we mee gestopt want dat voegde echt niets toe.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 12 sep 2025, 22:25 We zijn 3 maanden verder en hei loopt als een trein.

Ik had een ingeving dat hij misschien wel gewoon koolhydraten tekort kwam op zijn nierdieet. We zijn hem dagelijks wat rijst gaan voeren en hij veert weer op. Ik weet dat het tijdelijk is maar we vinden het toch leuk.
Zo doen we dat ook met Bas. Je weet dat het eraan komt maar zolang het goed gaat en je kan steeds iets bedenken wat maakt dat het eigenlijk best wel leuk en lekker gaat waarom niet?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hij was gisteren met Scar in de tuin en ze hebben echt wederzijds leuk en waardig kennis staan maken.
Voor ons was het heel bijzonder.

Hei met zijn blinde harses en zij met haar poolse huisvrouwengedrag.
Hewi

Bericht door Hewi »

Het zijn hondjes van de dag zeg ik altijd. Je weet dat het einde komt. Je denkt....dit is het. En zo weten ze Je weer te verbazen. Ze veren op. Het zij dagen het zijn maanden. Maar het is vooral mooi.

Kodi zakte door zijn poot. We dachten tis klaar t einde nadert. We gingen puur glucosamine en lekker vlees. T joch dendert als jonge god. En we genieten.

Misschien nog weken Misschien maanden Misschien hebben we geluk . Misschien ook niet.

Laat die scar maar gaan met dr charmes. T was al een mooie ouwe dag Hein....maar t wordt nog mooier
Groetjes Heidi

Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

EchoMira schreef: 12 sep 2025, 22:36 Hij was gisteren met Scar in de tuin en ze hebben echt wederzijds leuk en waardig kennis staan maken.
Voor ons was het heel bijzonder.

Hei met zijn blinde harses en zij met haar poolse huisvrouwengedrag.
Mooi zeg! Hondenmanieren zijn zo fijn.

Edison kwam hier destijds om alvast bij voorbaat het verlies van Javier op te vangen. Hij toonde alsof hij op zijn laatste eindje liep. Maar 'no way Jose'. Edison benaderde hem met het volste respect. Javier kreeg nieuwe verse input, en won daarmee ook vitaliteit. Die ouwe loopt hier nog altijd rond, met lust for life. Want de boel dient wel gemanaged te worden. Een nitwit als een Edison heeft 'begeleiding' nodig.

Mens-hond contact is fijn, maar hond-hond contact is onontbeerlijk. Als Edison er niet was geweest, was Javier inmiddels allang gehemeld, naar mijn gevoel.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hei is dood.

Hij kwakkelde al heel lang maar vanmorgen was het echt op. Hij wilde niet meer en kon ook niet meer.

Dag lieve Hein. Bedankt voor al het moois dat je ons hebt gegeven. Je was er een uit duizenden.
Josefien

Bericht door Josefien »

Ach nee. Veel sterkte
Afbeelding
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ahhh Heintje...heel veel sterkte :roos:
Afbeelding

2011-2025
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mo-yi schreef: 18 nov 2025, 23:57 Ahhh Heintje...heel veel sterkte :roos:
Dankjewel.
Ik moet zeggen dat Hein al jaren bij mijn ouders woonde. Hij betekent veel voor me maar het dagelijks leven hadden we al lang niet samen en dat is dan toch anders. Niet minder maar wel anders. Makkelijker.

Ze belden vanmorgen dat hij niet lekker was. Hebben ze nooit eerder gedaan dus dan is er iets aan de hand dus ik ik heb mezelf uitgenodigd om te komen kijken.
Nou ja, hij lag echt voor pampus. Kopje niet eens meer echt optillen.
hij kon wel lopen als je hem dwong en hij heeft ook nog een bakje blikvoer gegeten en een slokje gedronken maar het straalde ongeluk uit. Hij wilde alleen nog maar een nachtkaarsje zijn en uit mogen gaan. En het is goed. Je mag natuurlijk gaan.

Maar het is het Nooit Meer-gehalte dat ik heel erg lastig te accepteren vind.
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

EchoMira schreef: 19 nov 2025, 00:15
Mo-yi schreef: 18 nov 2025, 23:57 Ahhh Heintje...heel veel sterkte :roos:
Dankjewel.
Ik moet zeggen dat Hein al jaren bij mijn ouders woonde. Hij betekent veel voor me maar het dagelijks leven hadden we al lang niet samen en dat is dan toch anders. Niet minder maar wel anders. Makkelijker.

Ze belden vanmorgen dat hij niet lekker was. Hebben ze nooit eerder gedaan dus dan is er iets aan de hand dus ik ik heb mezelf uitgenodigd om te komen kijken.
Nou ja, hij lag echt voor pampus. Kopje niet eens meer echt optillen.
hij kon wel lopen als je hem dwong en hij heeft ook nog een bakje blikvoer gegeten en een slokje gedronken maar het straalde ongeluk uit. Hij wilde alleen nog maar een nachtkaarsje zijn en uit mogen gaan. En het is goed. Je mag natuurlijk gaan.

Maar het is het Nooit Meer-gehalte dat ik heel erg lastig te accepteren vind.
Dat is heel begrijpelijk, en herkenbaar. Ook voor je ouders lijkt het me heel moeilijk.
Afbeelding

2011-2025
Marc

Bericht door Marc »

Ahhhh. Die kleine druktemaker met zijn krijsbek rondom stokken. En natuurlijk de grote vriend van Eva. En het hondje dat ik misschien wel had willen hebben maar toen wilde je hem ineens zelf houden. Dat snap ik goed. Hij heeft toch een prachtig leven gehad. Van ongewenst bench castraatje dat zijn bazin naar haar zeggen bewust liet struikelen en tegen werkte.....naar een vrolijk vriendje van Eva met een heerlijke tuin en een dagelijks mee naar werk. Toen Eva doodging hielp hij mee met Mira opvoeden en hij kon ook nog eens prima met de dieren omgaan buiten.

Dat heb je prima gedaan. Dus dit lijkt mij alleen maar een hele mooie afsluiting die goed gegaan is. Hij heeft gewoon geluk gehad en het fijn gehad.

Ik zou er net als jij vrede mee hebben. Het was een lieve leuke hond en ook Bas vond hem prettig. Die twee konden gewoon samen zijn alsof ze samen leefden. Samen in de auto. Samen wandelen en bij elkaar op bezoek alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zou ook een leuk setje zijn geweest door de harmonie.

Ik hoop dat hij geen gat slaat bij je ouders. Wens ze maar sterkte van mij als je ze spreekt.
Afbeelding
Flamme
Posts in topic: 1

Bericht door Flamme »

Ach, die Hein.
Het “nooit meer” is ook altijd enorm moeilijk.
Sterkte! Ook voor je ouders!
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Sterkte!
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Hewi

Bericht door Hewi »

Ach de hein♡ sterkte voor je ouders en ook voor jou.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Sterkte voor jou maar vooral voor je ouders.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heel veel sterkte met het missen van Hein ook voor je ouders
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ach toch... heel veel sterkte...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje

Bericht door twinkeltje »

Heel veel sterkte
Afbeelding
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

ach toch nog zo plots ineens.... Wat verdrietig
Meta

Bericht door Meta »

heel veel sterkte :roos:
ook je ouders veel sterkte
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Plaats reactie