De ochtendronde op de haven. Peer en ik dreutelen dan saampjes door de wallekant. Peer is aangelijnd en snuffeldreutelt dan achter mij aan. Ineens een ruk aan de lijn en ik zie wat door de lucht vliegen en neervallen. Peer er bovenop en heftig schuddend maakte hij zijn karweitje af.
Eigenlijk liet ik hem toen maar begaan om te zien wat hij ermee zou doen. Vast houden en verder niks. Heeft met muisje in de bek gepoept en geplast en zette vaart naar de boot. Mijn vermoeden is dat hij het aan boord wel even opvreten zou. Dat stuitte dus op mijn veto.
Heb het hem afgepakt en aan de vissen gevoerd. Muisje was niet bloederig ofzo maar wel erg dood. Peer is dus wel een nette killer
Laatst gewijzigd door Teckeltoos op 22 jul 2025, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook aan de lijn kunnen teckeltjes wat grijpen
Een van mijn teckels greep aan de lijn een konijn, dat zo slim was voor ons het pad over te willen steken
ranetje schreef: 22 jul 2025, 12:40
Een van mijn teckels greep aan de lijn een konijn, dat zo slim was voor ons het pad over te willen steken
Zeker, Tanja heeft een paar maanden terug een rat gegrepen terwijl ze aan de riem liep, alleen had ze de pech dat die rat haar in haar neus beet, gillen dat Tanja deed. Die rat trouwens ook, jammer genoeg was hij niet gelijk dood.
ranetje schreef: 22 jul 2025, 12:40
Zeker, Tanja heeft een paar maanden terug een rat gegrepen terwijl ze aan de riem liep, alleen had ze de pech dat die rat haar in haar neus beet, gillen dat Tanja deed. Die rat trouwens ook, jammer genoeg was hij niet gelijk dood.
Als de reflexen maar goed zijn lukt een hond veel.
Honden hebben ook wat betere reflexen dan wij