Voor ons huis gaat de hond echter stilstaan, kop over de muur en staren. Staartje wat hoger al. Blijkbaar waren de dames andere dingen aan het doen gok ik zo, want verder niet echt reactie.
Muurtje verder, hoor ik de buurhonden al tekeer gaan want zelfde tafereel, hond legt kop op muurtje gaat lopen staren en bij reactie ging die staart hoger en hoger, en de buurhonden feller en feller (blijkbaar ook alleen thuis, en uit hun stekker aan het gaan)
1) ik snap zo'n eigenaar niet. Zijn vorige hond was echt een hond agressieve dogo, en deze "nieuwe" is ook aardig op weg.
Zeker als je je beseft dat niet alleen visueel die dieren baas en hond gaan herkennen, maar ook de markeringen maken dat je op bepaald moment op straat ook een uitdaging krijgt, of straks in de zomer als meerdere honden daar ook in de voortuinen zitten en hij op die manier bedenkt voor een tuin te blijven staan.
2) Ik begrijp volkomen nu, dat als deze situatie ontstaat mijn eigen honden in de alarmeerstand slaan, en ook zeker nu dat buurhonden daar op reageren
Maar dit is ook weer zo'n eigenaar waarvan je hem beter te vriend kunt houden, dan dat je probeert te vragen om dit niet te laten gebeuren. Kans is dan groot dat ze dan juist je op gaan zoeken helaas
@Smoushond vervelend akkefietje weer inderdaad, zeker als je idee hebt dat een eigenaresse niet inziet dat het niet ok is wat er gebeurd of kan gebeuren. Maar goed van je dat je die rug van je recht en inderdaad dan maar gewoon wél weer gaat lopen, zélf besluit dat het veiliger was om op te tillen, en later samen met Bertus gewoon op de grond weer er voor gaat.
Het is wat o.a. Maarten ook zegt, focus op je eigen hond(en) hou ze veilig klein of groot.
Ik had laatst weer een te kleine uitvaller onder de neus bijna van mijn honden, die lijn van mijn honden gaat dan echt op de stop ook al heb ik nu geen figuren die rap fel zullen terug reageren. Ze zijn soms nog altijd groter dan veel honden die "de pik" op ze hebben.
Reden geen idee, maar vind ik helemaal niet meer belangrijk. Ik wil er voorbij zonder dat ze zelf gebeten worden, of dat ze zelf neiging krijgen om een punt te maken.
En ook ik heb geen zin meer om weg te blijven van plekken waar je soms wat minder prettige honden treft, die tijd is wel een beetje voorbij.