Je ergeren aan uitvallers

blondie
Posts in topic: 51

Re: Je ergeren aan uitvallers

Bericht door blondie »

Ik kwam net thuis met de auto en stond verbaasd te kijken naar tafereel op de stoep voor ons huis. Eigenaar met bepaalde dog was aan de wandel, niets mis mee natuurlijk iedereen mag lopen waar hij of zij wil.
Voor ons huis gaat de hond echter stilstaan, kop over de muur en staren. Staartje wat hoger al. Blijkbaar waren de dames andere dingen aan het doen gok ik zo, want verder niet echt reactie.
Muurtje verder, hoor ik de buurhonden al tekeer gaan want zelfde tafereel, hond legt kop op muurtje gaat lopen staren en bij reactie ging die staart hoger en hoger, en de buurhonden feller en feller (blijkbaar ook alleen thuis, en uit hun stekker aan het gaan)

1) ik snap zo'n eigenaar niet. Zijn vorige hond was echt een hond agressieve dogo, en deze "nieuwe" is ook aardig op weg.
Zeker als je je beseft dat niet alleen visueel die dieren baas en hond gaan herkennen, maar ook de markeringen maken dat je op bepaald moment op straat ook een uitdaging krijgt, of straks in de zomer als meerdere honden daar ook in de voortuinen zitten en hij op die manier bedenkt voor een tuin te blijven staan.
2) Ik begrijp volkomen nu, dat als deze situatie ontstaat mijn eigen honden in de alarmeerstand slaan, en ook zeker nu dat buurhonden daar op reageren

Maar dit is ook weer zo'n eigenaar waarvan je hem beter te vriend kunt houden, dan dat je probeert te vragen om dit niet te laten gebeuren. Kans is dan groot dat ze dan juist je op gaan zoeken helaas :19:

@Smoushond vervelend akkefietje weer inderdaad, zeker als je idee hebt dat een eigenaresse niet inziet dat het niet ok is wat er gebeurd of kan gebeuren. Maar goed van je dat je die rug van je recht en inderdaad dan maar gewoon wél weer gaat lopen, zélf besluit dat het veiliger was om op te tillen, en later samen met Bertus gewoon op de grond weer er voor gaat.
Het is wat o.a. Maarten ook zegt, focus op je eigen hond(en) hou ze veilig klein of groot.

Ik had laatst weer een te kleine uitvaller onder de neus bijna van mijn honden, die lijn van mijn honden gaat dan echt op de stop ook al heb ik nu geen figuren die rap fel zullen terug reageren. Ze zijn soms nog altijd groter dan veel honden die "de pik" op ze hebben.
Reden geen idee, maar vind ik helemaal niet meer belangrijk. Ik wil er voorbij zonder dat ze zelf gebeten worden, of dat ze zelf neiging krijgen om een punt te maken.
En ook ik heb geen zin meer om weg te blijven van plekken waar je soms wat minder prettige honden treft, die tijd is wel een beetje voorbij.
Sabientje
Posts in topic: 1

Bericht door Sabientje »

Zaterdag zag ik 2 kleine hondjes die behoorlijk uitvielen naar een grote hond.

En dit ging niet even 30 seconde ofzo.

Nee dit ging minuten lang door. Niet normaal.

Ik snap niet waarom deze hondjes dit zo overdreven doen.

Iedereeen keek ernaar enzo. Was niet normaal.
Marc
Posts in topic: 82

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 16 dec 2025, 17:48
Smoushond schreef: 16 dec 2025, 15:47
Paraplu of werpstok heb ik ook aan gedacht maar ik heb graag 2 handen vrij om Bertus hup onder mijn arm te pakken
Dan laat je hem vallen, toch?
Ik ga wel een wandelstok nemen. Gewoon voor het leuke maar ook voor zulke momenten.
Ik gebruik hem zelden maar ik heb een hele mooie houten met een ijzeren punt en een knots erop van een natuurlijke tak. Gekocht langs Santiago de Compostela route.
Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 17
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 07:25 Eigenlijk ben ik boos op het vrouwtje niet op die hond. Elke hond kan er wel eens tussenuit schieten het zijn geen robotjes
Maar dat zij zo vreselijk langzaam aankwam lopen en er van leek te genieten maakt me boos
Ze ergerde zich altijd aan het uitvallen van Bertus tegen haar hond en leek er nu van te genieten

Maar ik bleef stilstaan zodat ze haar hond kon ophalen ,volgende keer loop ik door en dan ziet ze maar hoe ze haar hond terug krijgt
Ik merk dat ik in dit soort situaties altijd blijf stilstaan omdat er verkeer is en ik niet wil dat hun hond onder een auto loopt
Maar ook omdat ik dacht dat die hond me misschien van achter zou pakken als ik wegliep

Wat is nu het beste om te doen in zo’n situatie
Je staat daar met je hondje opgetild die helemaal uit zijn plaat gaat en er springt een hond om je heen die hem wil happen

Bertus is er wel van onder de indruk ,probeert weer erg veel te rijden op alles en als ik hem aai is hij helemaal druk en wil in me kruipen
Vandaag begin ik weer met de supplementen die ik nog heb dat wilde ik volgende week toch al doen ivm vuurwerk

Verder hoop ik dat die mensen snel verhuizen,ze willen naar Zweden om daar op hun blote voeten te gaan lopen maar ik denk dat ze beter in de Efteling kunnen gaan wonen als ze in sprookjes geloven

Die hond groeit hun boven het hoofd en ze zijn verblind door liefde
Voor mij werkt het beste om bij elke wandeling op voorhand in te calculeren dat er lui zijn die hond totaal niet onder controle hebben en me daar op voorhand niet aan ergeren, kalm blijven en het ondertussen zo regelen dat de honden het zelf niet hoeven te/kunnen doen. En ondertussen werk ik wel af met die hond. Als je als baas niet snel genoeg bent krijgt je hond een rotschop. Ik ben best bereid om 4x om mijn as te draaien met en Mechelse herder klem onder mijn oksel of een jack russel buiten je bereik, maar als je er dan nog niet bent dan regel ik het zelf en ben je te laat.

Maar vooral het op voorhand incalculeren maakt dat ik rustig blijf en niet geïrriteerd raak, wat zijn weerslag heeft op de gemoedstoestand van mijn hond.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 122

Bericht door Smoushond »

Budkes schreef: 16 dec 2025, 21:12
Smoushond schreef: 16 dec 2025, 07:25 Eigenlijk ben ik boos op het vrouwtje niet op die hond. Elke hond kan er wel eens tussenuit schieten het zijn geen robotjes
Maar dat zij zo vreselijk langzaam aankwam lopen en er van leek te genieten maakt me boos
Ze ergerde zich altijd aan het uitvallen van Bertus tegen haar hond en leek er nu van te genieten

Maar ik bleef stilstaan zodat ze haar hond kon ophalen ,volgende keer loop ik door en dan ziet ze maar hoe ze haar hond terug krijgt
Ik merk dat ik in dit soort situaties altijd blijf stilstaan omdat er verkeer is en ik niet wil dat hun hond onder een auto loopt
Maar ook omdat ik dacht dat die hond me misschien van achter zou pakken als ik wegliep

Je staat daar met je hondje opgetild die helemaal uit zijn plaat gaat en er springt een hond om je heen die hem wil happen

Bertus is er wel van onder de indruk ,probeert weer erg veel te rijden op alles en als ik hem aai is hij helemaal druk en wil in me kruipen
Vandaag begin ik weer met de supplementen die ik nog heb dat wilde ik volgende week toch al doen ivm vuurwerk

Verder hoop ik dat die mensen snel verhuizen,ze willen naar Zweden om daar op hun blote voeten te gaan lopen maar ik denk dat ze beter in de Efteling kunnen gaan wonen als ze in sprookjes geloven

Voor mij werkt het beste om bij elke wandeling op voorhand in te calculeren dat er lui zijn die hond totaal niet onder controle hebben en me daar op voorhand niet aan ergeren, kalm blijven en het ondertussen zo regelen dat de honden het zelf niet hoeven te/kunnen doen. En ondertussen werk ik wel af met die hond. Als je als baas niet snel genoeg bent krijgt je hond een rotschop. Ik ben best bereid om 4x om mijn as te draaien met en Mechelse herder klem onder mijn oksel of een jack russel buiten je bereik, maar als je er dan nog niet bent dan regel ik het zelf en ben je te laat.

Maar vooral het op voorhand incalculeren maakt dat ik rustig blijf en niet geïrriteerd raak, wat zijn weerslag heeft op de gemoedstoestand van mijn hond.
Ja dat klopt ,ik heb nu een plan je krijgt 10 seconden om je hond te pakken en anders ga ik spuiten
Dat loopt veel relaxter
Maar Bertus heeft de afgelopen dagen wel liggen grommen in zijn slaap dus die is nog wel aan het verwerken

Ook is hij op straat helemaal hyper en gestrest
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 18 dec 2025, 07:26
Budkes schreef: 16 dec 2025, 21:12

Ja dat klopt ,ik heb nu een plan je krijgt 10 seconden om je hond te pakken en anders ga ik spuiten
Dat loopt veel relaxter
Maar Bertus heeft de afgelopen dagen wel liggen grommen in zijn slaap dus die is nog wel aan het verwerken

Ook is hij op straat helemaal hyper en gestrest
Het helpt ook Bertus enorm hoe jij er nu instaat. Geloof me. Ik ben echt veranderd nadat mijn kleine hondjes enkele keren de dupe waren. En dan bedoel ik ook echt verandert. Ik loop overal. Ben zelf niet meer bang voor honden van andere mensen en sta klaar om in te grijpen. Bas en Guus zijn echt veel stabieler vriendelijk geworden.

Waren al vriendelijk maar vielen zeker wel eens uit en grommen tegen snuffelaars was ze niet vreemd. Nu niets meer van dat. Al jaren en jaren niet meer. Sinds mijn verandering. Ik voelde me een paria met kleine hondjes en moest steeds op de vlucht. Tot ik dacht flikker op zeg. Rot zelf op teringlijers. Hou je fucking hond bij je als ik dat vraag en doe sociaal en een beetje normaal.

Nou...mijn honden rekenen volledig op mij en doen zelf niets vervelends meer. Lopen overal met de staart omhoog en als ik ze laat gaan ze vriendelijk kennis maken.met elke hond met hun staart omhoog en vrolijk. Ze weten dat ik ze bescherm.en.dat ik de inschattingen maak. En omdat ik me ook echt zelfverzekerd voel voelen ze dat het waar is.

Klinkt als poëzie maar is de werkelijkheid. De hond die hierna komt heeft het geluk dat ik meteen zo ben. Guus en Bas kennen mij ook onzeker en angstig. Bang dat ze wat aangedaan zou worden en boos op mensen. Allemaal gevoelens die ze onzeker maakten.

Het ergste is dat Cesar Milan daarin echt helemaal gelijk had. Dat is ook wat hij altijd zegt. Slappe riem. Jij bent de rots in de branding. Niet de riem. Niet je commandos maar je energie. En dat klopt echt.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ja dat geloof ik ook wel. Ik denk dat ik gewoon nog te boos ben
Ik ging naar die mensen toe om een oplossing te vinden ,we hebben allebei een intacte reu die andere reuen niet leuk vinden
We willen allebei graag onze hond op een veilige manier lekker los laten lopen en lichaamsbeweging geven

Ik dacht serieus dat ik wel een tijd met ze zou kunnen afspreken dat ik daar niet ben op die plek of andersom
Maar ze willen nergens rekening mee houden en totaal niet inzien dat hun hond geen pup meer is
Ondertussen heb ik wel gehoord dat alle mensen met kleine hondjes omlopen voor die hond

En dat de eigenaar ook al uitspraken heeft gedaan als : nou kan ik nergens meer lopen
Hoezo ? Jouw hond doet toch niks en kan toch met alle honden goed overweg?
Niet dus

Maar goed dat is mijn probleem niet dan ga je maar fietsen met die hond of je lijnt hem maar aan
Ik liep in de bebouwde kom met een aangelijnde hond dus je mag blij zijn dat ik geen melding bij de gemeente doe
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 108
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 18 dec 2025, 07:58 Klinkt als poëzie maar is de werkelijkheid.
Dat is het zeker. Zowel naar je eigen honden als andere honden. Gewoon geen gesoebat. Weten wat je grenzen zijn en niks pikken.
Daar kun je best coulance bij inbouwen maar die is ook afgemeten.

Gewoon helemaal geen vraagtekens laten bestaan over wie er bepaalt hoe het gaat. Dat ben jijzelf.
En...daar hoort dan inderdaad bij dat je in staat bent dat op te leggen.

Het is natuurlijk enig dan mensen in een tijd aangekomen zijn dat je je meerdere maar gewoon droog te gehoorzamen hebt maar honden zijn gewoon hetzelfde als 200 jaar geleden en die hebben ook hun natuurlijke niche in het snijvlak tussen wat hun eigen opbrengst is en wat er geaccepteerd wordt. Daar mag je dus glashelder over zijn.
Geen discussie, geen gedram. Je doet wat er gezegd wordt.

Ook vreemde honden herkennen dat meteen. Kan natuurlijk zijn dat ze zelf ook zo in de wedstrijd zitten en dan heb je nog steeds een probleem maar het overgrote merendeel tast wel af of jij duidelijk in je signalen bent en snapt dan wat voor vlees ze in de kuip hebben.

En heel eerlijk, waarom zou je ook een onderhandeling aangaan met een vervelende kuthond?
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 18 dec 2025, 12:51 Ja dat geloof ik ook wel. Ik denk dat ik gewoon nog te boos ben
Ik ging naar die mensen toe om een oplossing te vinden ,we hebben allebei een intacte reu die andere reuen niet leuk vinden
We willen allebei graag onze hond op een veilige manier lekker los laten lopen en lichaamsbeweging geven

Ik dacht serieus dat ik wel een tijd met ze zou kunnen afspreken dat ik daar niet ben op die plek of andersom
Maar ze willen nergens rekening mee houden en totaal niet inzien dat hun hond geen pup meer is
Ondertussen heb ik wel gehoord dat alle mensen met kleine hondjes omlopen voor die hond

En dat de eigenaar ook al uitspraken heeft gedaan als : nou kan ik nergens meer lopen
Niet dus

Maar goed dat is mijn probleem niet dan ga je maar fietsen met die hond of je lijnt hem maar aan
Ik liep in de bebouwde kom met een aangelijnde hond dus je mag blij zijn dat ik geen melding bij de gemeente doe
Je moet volgende keer als het goed voelt gewoon wel melding doen. Hier heeft heel lang een stel gewoond met een dog. En die hond sprong uit de tuin. Had de pik op kleine hondjes en dat is veel te lang doorgegaan. Mijn buurvrouw met scootmobiel zat met haar boomer bij de dierenarts met gaten. Een poedel werd half gemold en die mensen bleven maar wijzen naar anderen. Op een dag werd de Jack Russell van de buren ook gepakt. In onze straat en dan in eigen tuin. De dog woonde in een zijstraat en was weer eens ontsnapt. Maar ze konden hem ook niet houden. Uiteindelijk is er aangifte gedaan door de vrouw van de poedel bij incident nummer 20 ofzo. En daarop werd vrij adequaat gereageerd door de gemeente. Muilkorf verplichting en aanlijnplicht en betere hekken. Helaas waren de eigenaren daar niet toe in staat. Ongelooflijk eigenlijk. Dus hond ging gewoon door. Vrouwlief werd door de straten gesleurd en kleine hondjes weer aangevallen. Daarna was de hond dood. Ingeslapen.

Soms moet je wat doen voor het te laat is. Als die Ridgeback 1 of 2 jaar is en de pik op Bertus heeft en daarnaast onverantwoordelijke eigenaren heeft kan dat sorry dat ik je bang maak best heel erg mis gaan. Bertus kan niks tegen die hond en een RR is echt een kanon van een beest.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Je hebt overleg geprobeerd. Dat werkt dus niet.
Dan doe je het op je eigen manier. Pepperspray of een beuk met een varkensprikker.

Ik ben echt, echt geen zeikerd maar een ridgeback die tegen me opspringt en aan mijn elleboog trekt om bij mijn hond te komen is ver buiten de perken.
Dat is meer dan wie dan ook accepteert.

Melding bij de gemeente is prima maar daar heb jij geen reet aan als hij weer komt.
Ik zou hem echt ontzettend hard op zijn flikker geven. De baas is te dom, dan leert de hond het zelf maar om uit je buurt te blijven.

Je bent niet de eerste die met een dooie hond naar huis kan, hoor. Dat gebeurt. Ik heb het al 3 keer zien gebeuren.
Juist in dit soort situaties met een lapzwans van een eigenaar die onheilspellend gedrag negeert en een groot, potentieel agressief ras heeft.
Ik zou er niets meer over zeggen. Volgende keer krijgt hij deze.

https://www.schippers.nl/product/070936 ... t-batterij
blondie
Posts in topic: 51

Bericht door blondie »

Niet alleen Milan hoor, en ik vind het eigenlijk niet erg wie of wat dat zegt, als het klopt en je weet het zelf te vertalen in je eigen houding en gedrag en je merkt dat je honden daar wat aan hebben dan is dat prima.

En soms is dat domweg niet voldoende, als je een eigen hond hebt die vanuit een achtergrond bepaald gedrag vertoond, vaak honden die het vanuit behoorlijke angst doen.

En soms ben ik blij dat iemand even waarschuwt zoals gisteren. Ik loop straat over, staan wat mensen auto schoon te maken en gebruik maken van stofzuiger. Vrouw met fiets die ik herkende als eigenaresse van bepaalde hond fietst weg, kijkt achterom en roept me toe "hij komt zo de deur uit hoor!"

Mooi, ik neem ze daar meestal al wel korter, maar nu helemaal :engel:

Ontstond dan wel wat verwarring, want de mensen die auto schoonmaakten dachten dat het angst voor stofzuiger was :Q:
Maar ging om de hond die dus de deur uit zou komen.
Op straat al eens los geschoten en dacht bravoure toen te maken richting toen nog drietal, in bos wel eens gedoe gehad... die hond los en ook erg "gezellig" richting onze honden.
Dus was wel blij dat ze even aangaf dat hij op punt stond de deur uit te komen.
Alex
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Mechelse herder русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Ik heb een opvouwbare werpstok - om ballen te werpen doorgaans, voor een Mechel kunnen ze rap sneller aanlijnen dan voor Thorin uiteraard :roll: Maar misschien is dat wat als je niet constant met iets in de hand wil lopen, past in een wat grotere jaszak. Heb de mijne hier weg:

https://www.hondenshop.nl/product/kompa ... lenwerper/
Saba 💜 23-05-24
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 18 dec 2025, 14:47
Smoushond schreef: 18 dec 2025, 12:51 Ja dat geloof ik ook wel. Ik denk dat ik gewoon nog te boos ben

Niet dus

Je moet volgende keer als het goed voelt gewoon wel melding doen. Hier heeft heel lang een stel gewoond met een dog. En die hond sprong uit de tuin. Had de pik op kleine hondjes en dat is veel te lang doorgegaan. Mijn buurvrouw met scootmobiel zat met haar boomer bij de dierenarts met gaten. Een poedel werd half gemold en die mensen bleven maar wijzen naar anderen. Op een dag werd de Jack Russell van de buren ook gepakt. In onze straat en dan in eigen tuin. De dog woonde in een zijstraat en was weer eens ontsnapt. Maar ze konden hem ook niet houden. Uiteindelijk is er aangifte gedaan door de vrouw van de poedel bij incident nummer 20 ofzo. En daarop werd vrij adequaat gereageerd door de gemeente. Muilkorf verplichting en aanlijnplicht en betere hekken. Helaas waren de eigenaren daar niet toe in staat. Ongelooflijk eigenlijk. Dus hond ging gewoon door. Vrouwlief werd door de straten gesleurd en kleine hondjes weer aangevallen. Daarna was de hond dood. Ingeslapen.

Soms moet je wat doen voor het te laat is. Als die Ridgeback 1 of 2 jaar is en de pik op Bertus heeft en daarnaast onverantwoordelijke eigenaren heeft kan dat sorry dat ik je bang maak best heel erg mis gaan. Bertus kan niks tegen die hond en een RR is echt een kanon van een beest.
Ja dat besef ik maar al te goed ,daarom ben ik zo boos 😂 ze moeten het zelf maar uitzoeken zegt hij maar dat had hij niet gezegd als ik met Heavy liep
Het is gewoon machtsmisbruik en daar blijf ik woedend om

Hij heeft alles groot ,grote auto zo’n RAM op de oprit grote camper op de oprit die er driekwart jaar staat ,ze hebben overal schijt aan en grote sterke gespierde hond die overal los mag lopen en uit zicht mag verdwijnen
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Alex schreef: 18 dec 2025, 15:03 Ik heb een opvouwbare werpstok - om ballen te werpen doorgaans, voor een Mechel kunnen ze rap sneller aanlijnen dan voor Thorin uiteraard :roll: Maar misschien is dat wat als je niet constant met iets in de hand wil lopen, past in een wat grotere jaszak. Heb de mijne hier weg:

https://www.hondenshop.nl/product/kompa ... lenwerper/
Ook een optie
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Maar zolang ik boos ben moet ik ze maar niet op gaan zoeken. Ik merk dat dat nou niet echt rustgevend werkt ook niet voor Bertus 😉 dus we hebben vandaag maar weer een wandeling de andere rustige kant opgelopen
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 18 dec 2025, 14:57 Je hebt overleg geprobeerd. Dat werkt dus niet.
Dan doe je het op je eigen manier. Pepperspray of een beuk met een varkensprikker.

Ik ben echt, echt geen zeikerd maar een ridgeback die tegen me opspringt en aan mijn elleboog trekt om bij mijn hond te komen is ver buiten de perken.
Dat is meer dan wie dan ook accepteert.

Melding bij de gemeente is prima maar daar heb jij geen reet aan als hij weer komt.
Ik zou hem echt ontzettend hard op zijn flikker geven. De baas is te dom, dan leert de hond het zelf maar om uit je buurt te blijven.

Je bent niet de eerste die met een dooie hond naar huis kan, hoor. Dat gebeurt. Ik heb het al 3 keer zien gebeuren.
Juist in dit soort situaties met een lapzwans van een eigenaar die onheilspellend gedrag negeert en een groot, potentieel agressief ras heeft.
Ik zou er niets meer over zeggen. Volgende keer krijgt hij deze.

https://www.schippers.nl/product/070936 ... t-batterij

Ik bedacht me later dat ik mijn persoonlijk alarm bij me had :oohja: misschien was dat ook wel voldoende geweest maar je weet het niet misschien was hij dan juist nog wilder geworden
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Je hebt toch ook van die honden verjaag apparaatjes. Beetje sneu voor Bertus maar als hij weer komt leert hij er misschien iets van.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ok ik had tegen haar gezegd dat ze volgende keer maar kijkt hoe ze haar hond weer terug krijgt maar dat ik gewoon naar huis loop
Maar nu zie ik dat hij een tracker draagt 🤨
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Jesses wat een kalf. Kon wel boerboel doorheen zitten. Ik ken ze meer zo en dan zijn het al bakbeesten...

Afbeelding
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik vind dit ook geen Ridgeback kop eigenlijk
Afbeelding
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

ik ook niet.
Nanna
Posts in topic: 38

Bericht door Nanna »

Das een Tosa. In geen enkele wereld is dat een Ridgeback.

Afbeelding
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Maar hij heeft wel “ een Ridge”
kruising misschien?
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... eschikbaar

Zo ziet hij er ongeveer uit dus misschien toch een groot uitgevallen exemplaar
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nee daar zit boerboel doorheen oid. Het is echt geen stamboom Ridgeback. Tenminste niet in mijn ogen. Die hond is veel te grof. En helemaal niet typisch. Verder zie ik een bagger achterhand dus erg lang zal hij niet meegaan denk ik. Zou me echt niks verbazen als er boerboel doorheen zit. Maakt het trouwens een stukje erger want die zijn manscherp vaak. Zeker de reuen.
Afbeelding
Plaats reactie