Je ergeren aan uitvallers

Marc
Posts in topic: 82

Je ergeren aan uitvallers

Bericht door Marc »

Ik ben nu aan de wandel met Guus in een aanlijngebied. Hij zit netjes aan de flex. Passeer net hond nr 3 van de ochtend en voor de derde keer super super agressief en hysterisch uitvallen. Guus reageert daar nauwelijks op als in hij kijkt ernaar en passeert.

Er zat een steentje in mijn laars dus na uitvaller nr 3 deed ik mijn laars uit en wilde het steentje eruit schudden. Guus was aan het snuffelen. Hij hoorde de laars achter zich en schrikt zich kapot en schiet weg met de staart tussen de benen. Super kort maar best hevig.

Het doet hem dus wel wat. En bij mij ontstaat meteen een gevoel van laser eigenlijk gewoon op met je uitvallers tijdens mij passeren. Een Franse bull die woest aan een flex tollend tot 1 meter kan komen. Een fox die al op 30 meter afstand begint te foeteren en een boomer die vanuit zit toch bij passeren haast op Guus klapt.

Ik dacht dat het hem koud liet maar dat is dus niet zo. Hij schrikt namelijk nooit dus blijkbaar bouwt hij er toch spanning van op.

En nu erger ik me dus omdat ik helemaal geen zin heb in mensen die nauwelijks aan de kant gaan maar vervolgens wel hun honden die van mij laten bedreigen op korte afstand.

Toen ik zelf een lastige hond had zorgde ik ervoor dat mensen met honden rustig konden passeren. Ik ging rustig 5 meter de berm in en maande de hond tot zit en stil. Nu in deze tijd worden honden vooral tegen gehouden. En precies zo kort dat ze niet aan je hond kunnen. Maar verder krijsen en salto s makend aanvallen boeit niet zo..

Gewoon irritant dus.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 122

Re: Je ergeren aan uitvallers

Bericht door Smoushond »

Ik snap het en denk dat honden die niet reageren op uitvallende honden daar altijd toch wel last van hebben
Niet reageren en negeren is heel slim en het lijkt alsof het ze niks doet maar het kan ook verstillen van angst zijn
Heavy reageerde ook niet op de 2 keffertjes uit de straat die in de tuin zaten maar ze wilde er toch altijd wel snel langs lopen

Bertus valt soms ook uit naar reuen en ik neem altijd meteen afstand maar soms laten mensen dan hun hond aan de flex heel dichtbij komen of ze lopen achter je aan als je afstand neemt
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 108
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Ik snap ook niet dat je het voor jezelf accepteert dat je hond zich zo aanstelt.
Bij elke voorbijganger weer zo'n inzinking? Nee. Ik zou er doodmoe van worden.
Zitten en je kop houden en als je dat moeilijk vind mag je naar een bal kijken.

Aan de riem mag er gewoon niks. Ze lopen echt 99% van de tijd los dus die ene keer dat ik even iets aan de lijn wil doen zijn er geen initiatieven laat staan tokkengeschreeuw.
Marc

Bericht door Marc »

Ja echt irritant! Ga gewoon aan de kant als je hond zich misdraagt. Nu moet ik mijn hond rechts trekken en houden zodat hun hond niet aan hem kan komen. Dat vind ik belachelijk eerlijk gezegd. Ik heb ooit een keer Guus ook lange lijn gegeven bij een teckel die echt totaal uit zijn plaat ging maar vervolgens wel 5 meter flex kreeg. Ik zag dat die teckel.bang was en zichzelf overschreeuwde. En ik had geen zin om in het natte gras te lopen. Guus stoof vriendelijk op die teckel af en die koos eieren voor zijn geld. Ik was er klaar mee. Ga zelf met je krijstokkiel in het natte gras staan sukkel.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 07 nov 2025, 08:34 Ik snap ook niet dat je het voor jezelf accepteert dat je hond zich zo aanstelt.
Bij elke voorbijganger weer zo'n inzinking? Nee. Ik zou er doodmoe van worden.
Zitten en je kop houden en als je dat moeilijk vind mag je naar een bal kijken.

Aan de riem mag er gewoon niks. Ze lopen echt 99% van de tijd los dus die ene keer dat ik even iets aan de lijn wil doen zijn er geen initiatieven laat staan tokkengeschreeuw.

Ik heb ook altijd moeite gestoken in passeren. Maar dat heel simpel gewoon accepteren en een ander zijn hond kort laten houden ergert me ook.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 108
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Zijn ze asociaal of gewoon dom?
Of allebei?
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 07 nov 2025, 08:32 Ik snap het en denk dat honden die niet reageren op uitvallende honden daar altijd toch wel last van hebben
Niet reageren en negeren is heel slim en het lijkt alsof het ze niks doet maar het kan ook verstillen van angst zijn
Heavy reageerde ook niet op de 2 keffertjes uit de straat die in de tuin zaten maar ze wilde er toch altijd wel snel langs lopen

Bertus valt soms ook uit naar reuen en ik neem altijd meteen afstand maar soms laten mensen dan hun hond aan de flex heel dichtbij komen of ze lopen achter je aan als je afstand neemt
Bij dat laatste is het pech voor hen. Ik hou Guus kort, aan de voet en passeer met stevige pas en Guus reageert helemaal niks nada nul. Kijkt hooguit. En dan schiet die Franse bull door de benen van de baas en hangt gorgelend en rollend op 50 cm afstand. Heel erg maar ik neigde naar hem een trap geven. Er liep een meisje van 16 mee dus dacht lach als een boer met kiespijn en hou me in.

Ik heb wel eens een flinke stap richting zo'n hond gezet en gezegd NEE! Ben jij gek! Baasje was woest. Toch voel ik vaak die neiging. Maar dat is niet goed voor Guus en zijn beeldvorming.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 12
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Uitvallers daadwerkelijk laten uitvallen of op je hond laten afkomen, vind ik inderdaad niet kunnen.
Ik ga aan de kant, loop desnoods om en wanneer het echt te nauw is, ga ik wel terugkeren tot er ruimte is. Een uitvallende hond zit toch ook niet in een positieve emotie, dus waarom zou je dat willen :19:

Ik kom het gelukkig zelden maar meer tegen, ik wandel waar de ruimte er is, er zijn is enkel een koppel die een paar chihuahua's & teckels aan flexi's hebben en die gillen allemaal als ze een hond zien, maar ik kan daar op enkele meters van blijven, dus dat geeft geen ongemak voor Piiri, die kijkt er ook niet naar.

Ik leid de honden ook altijd af als er vb een paard voorbij komt. Daarop reageert ze niet, maar je weet maar nooit. En voor de ruiters is het ook altijd fijn om te zien dat er rekening gehouden word, ik vond dat als ruiter ook fijn.

Met Treskor wandel ik zelden in de wijk. hij valt nooit uit, maar hij loopt met zo'n energie & uitstraling met wild schudden met zijn kop, dat het voor andere honden best intimiderend is. Het is ook geen ontspanning dus het voegt niets toe.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 07 nov 2025, 08:41 Zijn ze asociaal of gewoon dom?
Of allebei?
Of gewoon ongeïnteresseerd? Dat laatste bekruipt me het meest.
Afbeelding
mops
Posts in topic: 1

Bericht door mops »

De irritatie werkt helaas 2 kanten op, ik loop ook met een uitvaller. Ik doe alles om andere honden te vermijden, draai mij om, steek over, ga diep de berm in. Loop alleen in aanlijngebied op rustige tijdstippen. Helaas toch bijna wekelijks mensen met ( niet uitvallende) honden die hun loslopende of hond aan de flexi tot bij ons laten komen. Dat snap ik dan niet ik doe alles om uit te wijken geef dit ook tijdig mondeling aan. Tegenwoordig blok ik andere honden af met mijn wandelstok.
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ik heb het hier ook Oes reageert nergens op die loopt gewoon lekker te keuteren aan de lijn maar dan komen er van die mensen met uitvallende honden die naar Oes gaan staan te tetteren en naar haar toe laten komen en dan sta ik Oes weer af te schermen/weg te houden want als ze uithaalt of een bonk geeft is die andere hond natuurlijk meteen stuk. Ik denk weleens lijk wel gek dat ik energie en moeite er in steek om te zorgen dat de andere honden niet naar Oes toe kunnen komen terwijl de andere eigenaar het blijkbaar niet boeit. Ook zo'n vent met een witte mini mini pomeriaan die hond laten uitvallen naar Oes en dan zuinig naar mij kijken en mompelen kun je HEM wel houden!!
Nanna
Posts in topic: 38

Bericht door Nanna »

Het is me weleens opgevallen dat mensen geilen op trauma.
“Jao, Fido is as pup aangefalle door een grote hond dus nu doet ie dit’
“Jao, het is een buitenlander en een slechte tijd as pup he, dan krijg je dit”.

En daarmee is die kous dan blijkbaar helemaal af. Je hebt het buiten jezelf gelegd, de hond in een slachtofferrol geduwd en de passant ziet maar hoe ie met Fido dealt. Want Fido is zielig en er wat aan doen levert extra stress op voor Fido dus dat doen we niet.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 3
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 07 nov 2025, 08:20

Toen ik zelf een lastige hond had zorgde ik ervoor dat mensen met honden rustig konden passeren. Ik ging rustig 5 meter de berm in en maande de hond tot zit en stil. Nu in deze tijd worden honden vooral tegen gehouden. En precies zo kort dat ze niet aan je hond kunnen. Maar verder krijsen en salto s makend aanvallen boeit niet zo..

Gewoon irritant dus.
Zelfs zonder moeilijke hond doe ik dat. Met Mo ging ik altijd voor iedereen eigenlijk wel aan de kant. tenzij een hond die echt alleen maar speelmodus happydepeppy aankwam, maar voor de rest gewoon ruimte maken en rust bewaren.
Afbeelding

2011-2025
Annets

Bericht door Annets »

James houd niet van andere honden, daarom hou ik hem altijd kort als we toch langs een nadere hond moeten.
Daar in tegen laten sommige mensen hun hond gewoon aan de lange riem naar hem toe gaan.
Dan denk ik, je ziet toch dat ik hem kort hou.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 51

Bericht door blondie »

Nanna schreef: 07 nov 2025, 11:10 Het is me weleens opgevallen dat mensen geilen op trauma.

En daarmee is die kous dan blijkbaar helemaal af. Je hebt het buiten jezelf gelegd, de hond in een slachtofferrol geduwd en de passant ziet maar hoe ie met Fido dealt. Want Fido is zielig en er wat aan doen levert extra stress op voor Fido dus dat doen we niet.
Niet eens zozeer "geilen op trauma" het wordt gewoon vaak als excuus voor gedrag gebruikt.
En x-tig dat ik begin van zo'n zin alweer hoor(de) komen heb ik daar tegenwoordig al een beetje tabak van, richt je aandacht op je uitvallende hond ipv mij te gaan lopen verklaren waarom je hond zo doet :19:

Sommige mensen vinden het ook gewoon normaal dat hun honden zo doen. Sprak laatst meneer ook, over pup van zijn andere hond die ook uitvalt.
"Ja hij moet nog even dat uitvallen afleren" met een grijns. Maar als hij los is doet hij het niet hoor.
Goed, dat beestje is nu denk ook een jaar of zo.. en zo'n hond die inderdaad pirouettes in een riem draait bij het zien van andere honden (maakt niet uit of het dichtbij of in de verte is) en hij vliegt ook blaffend los op andere honden af, dus gelul dat hij het los niet doet :Q:
Maar zit in de familie, zijn vader woont hierachter en heeft ook zo'n krijsbek, een york, paar keer flex uit handen van baas getrokken en dan kwam hij aanzetten op toen nog ons drietal. Bloedirritant.

Kreeg ook vaak de neiging om dan te gaan snauwen dat vanwege dit soort honden mijn herder absolute hekel ging krijgen aan kleine honden. Maar dat vonden mensen belachelijk want herders vallen per definitie kleine honden aan :pffff:
blondie

Bericht door blondie »

blondie schreef: 07 nov 2025, 12:31
Nanna schreef: 07 nov 2025, 11:10 Het is me weleens opgevallen dat mensen geilen op trauma.

Niet eens zozeer "geilen op trauma" het wordt gewoon vaak als excuus voor gedrag gebruikt.
En x-tig dat ik begin van zo'n zin alweer hoor(de) komen heb ik daar tegenwoordig al een beetje tabak van, richt je aandacht op je uitvallende hond ipv mij te gaan lopen verklaren waarom je hond zo doet :19:

Sommige mensen vinden het ook gewoon normaal dat hun honden zo doen. Sprak laatst meneer ook, over pup van zijn andere hond die ook uitvalt.
"Ja hij moet nog even dat uitvallen afleren" met een grijns. Maar als hij los is doet hij het niet hoor.
Goed, dat beestje is nu denk ook een jaar of zo.. en zo'n hond die inderdaad pirouettes in een riem draait bij het zien van andere honden (maakt niet uit of het dichtbij of in de verte is) en hij vliegt ook blaffend los op andere honden af, dus gelul dat hij het los niet doet :Q:
Maar zit in de familie, zijn vader woont hierachter en heeft ook zo'n krijsbek, een york, paar keer flex uit handen van baas getrokken en dan kwam hij aanzetten op toen nog ons drietal. Bloedirritant.

Kreeg ook vaak de neiging om dan te gaan snauwen dat vanwege dit soort honden mijn herder absolute hekel ging krijgen aan kleine honden. Maar dat vonden mensen belachelijk want herders vallen per definitie kleine honden aan :pffff:
Dat de border collie en een toller hier in de buurt niet zo leuk zijn komt trouwens ook door onze herder.
En alle andere honden omdat ze ooit door een herder zijn gegrepen, en nu hij er niet meer is ... echt hoor.. Chara lijkt op een herder dus...
Yeah right.

Soms zou ik willen dat ik eerste ontmoeting van Glory had gefilmd, die ging toch uit haar panty in eerste instantie tegen Chara en Aak. Zij had namelijk ook angst voor grote donkere honden die ze niet kende. Oplopen deed wonderen, en dat beide grote honden haar accepteerden brak het ijs en de argwaan naar hun toe.
Thuis uiteraard wel op moeten oefenen op honden uit de buurt, want ze had echt neiging om uit te willen vallen ook.

Soms vind ik een excuus blijven gebruiken iets te makkelijk, maar bagatelliseer het eigenlijk nooit of niet omdat er niet echt een "Quick fix" is als je eenmaal een hond hebt die dus uitvalt.
Smoushond
Posts in topic: 122

Bericht door Smoushond »

Ik roep alleen maar sorry sorry en loop weg als Bertus uitvalt 😂
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 24
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Tja, ik ben het helaas een beetje gewend dat veel honden uitvallen naar Zeno. Ik houd er altijd rekening mee, dus ik bouw voldoende afstand in. Ik probeer me er niet aan te ergeren, want dan loop ik me iedere dag te ergeren. Maar ik vind het wel vrij teleurstellend zo dat weinig mensen aan hun eigen hond zien dat ze uit gaan vallen en bereid zijn om daarop te anticiperen en het dus te voorkomen. Als de honden eenmaal uitvallen zijn het ook de uitzonderingen die echt optreden en nog wat te zeggen hebben over hun hond. Opgelaten voelen ze zich allemaal. Niet zo gek, want iedereen kijkt om.

Ik houd er ook rekening mee dat het Zeno wel wat doet. In 99,9% van de gevallen zal Zeno niet terug uitvallen, maar hij kan ook spanning opbouwen. Ik laat hem spanning loslaten en dat doet hij o.a. door de spanning van zich af te plassen. Of ik breng hem even in 'standje blij' door hem even aan te spreken/wat leuks te doen. Hij gaat heel snel naar standje blij. Ik denk dat dat ook mede de reden is dat zoveel honden naar hem uitvallen. Hij loopt figuurlijk 'la la la' over straat en veel honden willen blijkbaar dat hij een toontje lager zingt. Hij blijft gelukkig vrolijk.
malinois
Posts in topic: 7
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Xanu heeft 2 honden die hij echt niet mag en waarom ... ik heb geen idee want hij heeft er nooit mee gespeeld, ze nooit van dichtbij gezien maar als hij maar ruikt dat ze ergens gepiest hebben dan gaan die haren overeind en wordt ie kwaad laat staan als we ze tegenkomen. Maar het gaat toch werkelijk niet gebeuren dat we al krijsend en hangend in de lijn er voorbij lopen. Je gedraagd je maar. De rest reageert hij niet op hoe ze ook uitvallen. Hij kijkt en lijkt te denken wat een gekken.. maar er zijn niet veel honden die naar hem uitvallen in dat opzicht straalt hij denk ik redelijk rust en zelfverzekerdheid uit.
Xcooby volgt gelukkig voorlopig zijn voorbeeld en slaat die 2 honden gelukkig over om voorbeeld te volgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marc

Bericht door Marc »

Ik probeer me er ook niet aan te ergeren maar twee van de drie van vanmorgen is altijd raak. Nu heeft een baasje van een hond geen armen. Dus de hond zit vast aan zijn hand die aan zijn schouder zit en de hond is echt een teringlijer. Die heeft Guus al eens gebeten. Ik zag twee boeren foxen wild en leuk spelen op het paadje waar ik liep en die mensen keken verder niet op of om. Dus toen de twee loslopende spelende honden op mij af kwamen dacht ik nog ja leuk. Guus ga maar spelen en toen liet ik hem los. Op dat moment gilde die man dat zijn teef heel agressief was maar het kwaad was al geschied en Guus werd flink gepakt. De keer erna liep mijn moeder met Guus en gebeurde hetzelfde. Guus ging niet naar die hond natuurlijk maar die hond kwam naar Guus. En omdat die man geen armen heeft kan hij de hond niet aanlijnen. Ja heel gek maar wel heel vervelend en in mijn ogen kun je zo'n hond niet loslaten.

De Franse bull begint gewoon al op 30 meter te loeren en te sleuren en dat meisje loopt dan gewoon midden op het pad aan lange flex en doet niets. Vlak voor me probeert ze de hond in te halen maar dan sta ik al stil en komt hij tot 1 meter van ons af grollend en vol in de aanval. Ik denk je hebt verdomme al 30 meter de tijd gehad die hond naast je te halen en te laten zitten. Rot op met dat.

Wuilus liet ik die honden gewoon corrigeren. Zij woog 45 kilo. Beet nooit maar beukte en stompte zo'n hond wel tegen de grond en nam dan het gezicht in haar bek tot die honden ontspande. En dan hadden ze niks behalve een ego dat van 100 naar 0 was gegaan en een baasje dat helemaal over de zeik ging. Als zo'n baasje het dan op mij voorzien had hoefde ik ook alleen lange lijn te geven want ook dat pikte Wuilus niet.

Maargoed. Met een enorme zwarte herder heb je die shit ook maar zelden. Dan kunnen mensen veel meer en sneller reageren.

Toch vind ik dat wel echt de beste reactie als je weet dat je een eerlijk hond hebt. Gewoon zelf de lijn niet inhalen en kijken hoe dat gaat. Heerlijk! Jij je flex op 5 meter dan doe ik dat ook. Bam ligt je keffer tegen de grond met twee voorpoten erop en zijn kop in de bek van een grote herder. En nogmaals. Ze deed absoluut niks. Geen hond heeft er meer dan een bloedende tong aan overgehouden en daar beten ze dan dus zelf op.
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 3
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik heb er niet zo’n last van, maar ik ben een oversteker. Als ik een hond van dichtbij moet passeren maak ik gelijk zoveel mogelijk ruimte als dat mogelijk is. Als het niet kan kijk ik naar de andere hond. Als ik geen signalen zie waardoor ik denk dat die hond de situatie spannend vindt of op Aloy af wil komen, loop ik er wel langs. Als ik denk dat de hond contact wil of spanning zie bij de andere hond loop ik desnoods terug. :F: Ik vertrouw er namelijk ook bij vriendelijk contact niet op dat de andere eigenaar doorheeft of zal respecteren dat wij daar geen zin in hebben.

Het is soms wel onvermijdelijk hoor, er valt echt wel eens een hond uit naar Aloy, daar kan ik soms wel van balen, want ik heb echt heel veel uren werk zitten in het negeren van honden en het wordt haar soms wel lastig gemaakt. Maar ik probeer altijd maar gewoon neutraal te reageren, want Aloy pikt mijn reactie feilloos op. Meestal zeg ik dan maar gewoon tegen Aloy “oeps, kan gebeuren hè” en dan schudt ze zich uit en gaan we door. Frustratie bij mij is echt funest voor ons allebei dus dat kan eigenlijk niet. :engel:

Ze is zelf trouwens geen uitvaller, maar ze kan soms nog steeds wel eens een blaf of twee geven bij het zien van een andere hond. Dan maak ik ook gewoon veel ruimte. Veel prettiger voor iedereen. De meeste mensen hier houden echt veel rekening met elkaar, maar niet iedereen doet dat. Ik heb geleerd het zelf maar te regelen en niks te verwachten van anderen, dan kunnen ze me alleen maar positief verrassen. :LOL: En dat gebeurt dus ook meestal wel. :mrgreen:

Met Froo maak ik de keuze om alleen te lopen op plekken zonder honden dichtbij, dat is voor haar echt prettiger, ook zeker met oog op de onvoorspelbaarheid van andere hondeneigenaren. Met Aloy is dat niet haalbaar en niet nodig. Maar ik begrijp de frustratie wel hoor. Mensen houden soms zo weinig rekening met elkaar. :oeps:
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Marc schreef: 07 nov 2025, 14:52

Maargoed. Met een enorme zwarte herder heb je die shit ook maar zelden. Dan kunnen mensen veel meer en sneller reageren.
Oh... oh klopt ik had geen zwarte herders.
Marc

Bericht door Marc »

blondie schreef: 07 nov 2025, 15:06
Marc schreef: 07 nov 2025, 14:52

Oh... oh klopt ik had geen zwarte herders.
Misschien heb je die ellende wel maar ik kan je zeggen dat als jij met een 7 kilo hondje loopt mensen helemaal schijt aan jou en je hondje hebben. Ik weet dat want ik had allebei. Met Dapper Cleo en Eva eigenlijk nooit gedoe. Met Wuilus soms. Maar met Bas en Guus krijg je echt vanalles naar je hoofd als je niet wil dat hun hond kennis gaat maken. Ja zo worden ze juist vals. De honden regelen het onderling wel etc etc. Zodra ze inschatten dat hun hond nooit het onderspit gaat delven wordt de ellende alleen maar groter.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 12
Contacteer:

Bericht door Maart »

Dat is zeker zo. Er is daadwerkelijk geen énkel mens die zomaar op Treskor af zou lopen.
Als een malthezer zich zo zou gedragen, lachen ze je uit, niemand zou dat serieus nemen.

Als het koppel in mijn buurt met staffords of herders zo zou rondlopen ipv van met chihuahua’s & teckels nu, zou ik daar ook absoluut niet langs lopen.
Ik heb zeker dezelfde vooroordelen ook naar grote honden op dat vlak.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Tineke
Posts in topic: 10

Bericht door Tineke »

Ja soms is het onbegrijpelijk wat mensen uitkuren met hun hond.
In een ver verleden met Orson kwam ik tegelijkertijd in een losloopgebied aan met een dame met een enorm uitvallende witte herder.
Ik zette er dus de vaart in zodat we elkaar konden ontlopen.
Ze kwam in een straf tempo achter mij aan , tot we op een gegeven moment bij een smal bruggetje elkaar niet meer konden ontlopen.

Hond compleet uit zijn dak en ik vroeg haar waarom ze nou toch ook deze kant opging , het was vroeg de andere kant op had ze rustig kunnen lopen zonder een ziel tegen te komen.

Ik ga altijd deze kant op zei ze :oohja: nou dan ga je nou een keer de andere kant op of je stelt voor ik deze kant op en jij de andere kant ipv er achter aan te hobbelen.
Jij loopt tenslotte met een uitvallend mormel , niet ik :engel:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Plaats reactie