Je ergeren aan uitvallers

Smoushond
Posts in topic: 122

Re: Je ergeren aan uitvallers

Bericht door Smoushond »

Eigenlijk ben ik boos op het vrouwtje niet op die hond. Elke hond kan er wel eens tussenuit schieten het zijn geen robotjes
Maar dat zij zo vreselijk langzaam aankwam lopen en er van leek te genieten maakt me boos
Ze ergerde zich altijd aan het uitvallen van Bertus tegen haar hond en leek er nu van te genieten

Maar ik bleef stilstaan zodat ze haar hond kon ophalen ,volgende keer loop ik door en dan ziet ze maar hoe ze haar hond terug krijgt
Ik merk dat ik in dit soort situaties altijd blijf stilstaan omdat er verkeer is en ik niet wil dat hun hond onder een auto loopt
Maar ook omdat ik dacht dat die hond me misschien van achter zou pakken als ik wegliep

Wat is nu het beste om te doen in zo’n situatie
Je staat daar met je hondje opgetild die helemaal uit zijn plaat gaat en er springt een hond om je heen die hem wil happen

Bertus is er wel van onder de indruk ,probeert weer erg veel te rijden op alles en als ik hem aai is hij helemaal druk en wil in me kruipen
Vandaag begin ik weer met de supplementen die ik nog heb dat wilde ik volgende week toch al doen ivm vuurwerk

Verder hoop ik dat die mensen snel verhuizen,ze willen naar Zweden om daar op hun blote voeten te gaan lopen maar ik denk dat ze beter in de Efteling kunnen gaan wonen als ze in sprookjes geloven

Die hond groeit hun boven het hoofd en ze zijn verblind door liefde
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 10

Bericht door Tineke »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 07:25

Je staat daar met je hondje opgetild die helemaal uit zijn plaat gaat en er springt een hond om je heen die hem wil happen
Ik zou weglopen van die rr vandaan en hoe lastig ook kalm blijven want hoe meer opwinding je creëert hoe meer daarop gereageert zal worden.

Heb je niet iets van lekkere snacks bij je die je wat van je af kan gooien in de hoop dat de belager zich daar op zal richten ?

Balen wel dit soort situaties.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Tineke schreef: 16 dec 2025, 07:32
Smoushond schreef: 16 dec 2025, 07:25

Ik zou weglopen van die rr vandaan en hoe lastig ook kalm blijven want hoe meer opwinding je creëert hoe meer daarop gereageert zal worden.

Heb je niet iets van lekkere snacks bij je die je wat van je af kan gooien in de hoop dat de belager zich daar op zal richten ?

Balen wel dit soort situaties.
Ik heb nooit meer lekkers bij me sinds Bertus zogoed op speelgoed reageert maar het is misschien wel handig inderdaad om brokjes te strooien en weg te lopen
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 12
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik ben in dergelijke gevallen gewoon ontzettend egoïstisch geworden en enkel eigen honden tellen, dus de andere hond komt echt wel op een lager schavot.
Zo ooit eens een JR een tuin ingewipt omdat die de mijne kwam lastig vallen. Een afgesloten tuin, dus kreeg ik een ganse reeks naar mijn hoofd van uiteindelijke afgekomen baas omdat hij niet meer aan zijn hond kon. Dat is toch echt mijn probleem niet :19:

Koekjes strooien heb ik ook al eens gedaan, ook dan is het pech als het net een allergische hond zou zijn hoor, honden die niet onder mijn hoede staan, vallen niet meer onder mijn verantwoordelijkheid.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
EchoMira
Posts in topic: 108
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 07:25ze zijn verblind door liefde
Dat zijn de ergste.

Wat een ontzettend klote-ervaring zeg. Eerst maar even verwerken, lijkt me.
Een beetje tijd er overheen laten gaan want het moet in zijn hersenen ook settelen.

Ik denk dat je het gewoon goed gedaan hebt voor zover je uberhaupt iets kunt in die situatie. De hele crux is natuurlijk dat je niet echt iets kan behalve je eigen hond beschermen.
Marc
Posts in topic: 82

Bericht door Marc »

Ik heb dit gelukkig maar een paar keer meegemaakt. Een keer met een herder en een xl pitbull. Gelukkig liepen wij samen en konden we de honden tussen ons houden. Hans heeft toen de pitbull proberen af te schrikken door er op af te lopen. Bazin liep al bellend 200 meter verderop en reageerde helemaal niet. Liep gewoon door. De pitbull en de herder renden krijsend om ons heen en deden uitvallen naar Hans. En dus echt zo'n zwarte pitbull zo groot als een dogo Argentino. Zal wel een bandog geweest zijn oid.

Dan sta ik te trillen op mijn benen daarna.

Hoe goed te handelen? Lastig. Tegenwoordig probeer ik zelf zo kalm mogelijk te blijven en ik laat Guus op de grond. Dat heb ik geleerd van alle honden trainers. Dat wat je wegtrekt of waarmee je achteruit loopt of wat je omhoog haalt triggert een hond juist om daar op af te gaan. Ik ga dus met Guus tegen mijn benen op honden af die op mij af komen. Veel kabaal. Ben je gek geworden! Ga naar je baas! NEE!!! Dat soort kreten. Eigenlijk zijn alle honden die ik tegen ben gekomen best snel onder de indruk. Dus vluchten of optillen van het prooitje doe ik niet meer want dat maakt het erger. Snap je wel goed want je wil je hond beschermen. Dat niet meer optillen is ook geheel tegen mijn gevoel in maar werkt het beste. Ik val gewoon zelf aan. En als ik een stok heb of zie dreig en misschien sla ik er ook wel mee. Zij moeten die klotehond bij je weg houden. Wat je ook kan doen is zeggen dat hij jou gebeten heeft. Dat geeft mensen heel snel de neiging beter op te letten. Roep je gewoon heel hard auw!!!! En dan zeg je dat hij in je bovenbeen beet. En dat je aangifte gaat doen. Dan weten ze dat het consequenties heeft.

Vaak zien die mensen zelf niet in dat het echt gevaarlijk is. Dus als je zegt dat hun hond jou gebeten heeft dan schrikken ze zich zelf kapot en gaan ze beter opletten. Dus als je haar niet ziet gewoon heel hard auw roepen en naar je bovenbeen of heup grijpen en zeggen dat haar hond je gebeten heeft. Denk echt dat dat helpt.

Hier is nadat Bas gegrepen was ook niks gedaan. Tot ik flyers opgehangen heb om de baas te vinden. Daarna foto's laten zien. Laten lezen dat ze diepe gaten in haar kop had tot haar middenoor en een gebroken kaak en zomaar dood had kunnen zijn. Die mensen zijn zich kapot geschrokken en hun hond zit altijd vast sindsdien. Soms beseffen mensen echt oprecht niet dat het gevaarlijk is. Of waar hun hond toe in staat is. Deze mensen dachten ook dat Bas een correctie kreeg en gewoon een krijsend keffertje was dat keihard ging gillen uit aanstellerij.

Deze mensen denken waarschijnlijk over jou ook schijtwijf met je keffer, schrik jij maar eens flink. Ze beseffen echt niet dat hun RR zomaar volwassen kan zijn geworden en Bertus kan mollen. Anders reageerden ze wel anders. Dat moet je echt beseffen.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 16 dec 2025, 10:41 Ik heb dit gelukkig maar een paar keer meegemaakt. Een keer met een herder en een xl pitbull. Gelukkig liepen wij samen en konden we de honden tussen ons houden. Hans heeft toen de pitbull proberen af te schrikken door er op af te lopen. Bazin liep al bellend 200 meter verderop en reageerde helemaal niet. Liep gewoon door. De pitbull en de herder renden krijsend om ons heen en deden uitvallen naar Hans. En dus echt zo'n zwarte pitbull zo groot als een dogo Argentino. Zal wel een bandog geweest zijn oid.

Dan sta ik te trillen op mijn benen daarna.

Hoe goed te handelen? Lastig. Tegenwoordig probeer ik zelf zo kalm mogelijk te blijven en ik laat Guus op de grond. Dat heb ik geleerd van alle honden trainers. Dat wat je wegtrekt of waarmee je achteruit loopt of wat je omhoog haalt triggert een hond juist om daar op af te gaan. Ik ga dus met Guus tegen mijn benen op honden af die op mij af komen. Veel kabaal. Ben je gek geworden! Ga naar je baas! NEE!!! Dat soort kreten. Eigenlijk zijn alle honden die ik tegen ben gekomen best snel onder de indruk. Dus vluchten of optillen van het prooitje doe ik niet meer want dat maakt het erger. Snap je wel goed want je wil je hond beschermen. Dat niet meer optillen is ook geheel tegen mijn gevoel in maar werkt het beste. Ik val gewoon zelf aan. En als ik een stok heb of zie dreig en misschien sla ik er ook wel mee. Zij moeten die klotehond bij je weg houden. Wat je ook kan doen is zeggen dat hij jou gebeten heeft. Dat geeft mensen heel snel de neiging beter op te letten. Roep je gewoon heel hard auw!!!! En dan zeg je dat hij in je bovenbeen beet. En dat je aangifte gaat doen. Dan weten ze dat het consequenties heeft.

Vaak zien die mensen zelf niet in dat het echt gevaarlijk is. Dus als je zegt dat hun hond jou gebeten heeft dan schrikken ze zich zelf kapot en gaan ze beter opletten. Dus als je haar niet ziet gewoon heel hard auw roepen en naar je bovenbeen of heup grijpen en zeggen dat haar hond je gebeten heeft. Denk echt dat dat helpt.

Hier is nadat Bas gegrepen was ook niks gedaan. Tot ik flyers opgehangen heb om de baas te vinden. Daarna foto's laten zien. Laten lezen dat ze diepe gaten in haar kop had tot haar middenoor en een gebroken kaak en zomaar dood had kunnen zijn. Die mensen zijn zich kapot geschrokken en hun hond zit altijd vast sindsdien. Soms beseffen mensen echt oprecht niet dat het gevaarlijk is. Of waar hun hond toe in staat is. Deze mensen dachten ook dat Bas een correctie kreeg en gewoon een krijsend keffertje was dat keihard ging gillen uit aanstellerij.

Deze mensen denken waarschijnlijk over jou ook schijtwijf met je keffer, schrik jij maar eens flink. Ze beseffen echt niet dat hun RR zomaar volwassen kan zijn geworden en Bertus kan mollen. Anders reageerden ze wel anders. Dat moet je echt beseffen.
Nou ik voelde hem ook happen in mijn elleboog en heb dat ook gezegd maar nee hoor hun hond bijt niet
Die man zei wel dat hij zag dat ik altijd bezig ben met Bertus om het blaffen af te leren maar die vrouw voelt zich altijd echt persoonlijk aangevallen dat Bertus haar hond uitscheld en kijkt dan boos

Behalve deze keer nu kwam ze heel langzaam met ingehouden glimlach aanlopen en dacht vast dat Bertus nu eens een koekje van eigen deeg kreeg

Ik kan Bertus niet op de grond zetten want ik ben bang dat hij misschien toch gaat bijten uit angst
En dan heeft zo’n RR reu die ook nog eens extra groot uitgevallen is maar 1 hap nodig
Ik besef maar al te goed het verschil in grootte en kracht maar hun niet
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 16 dec 2025, 09:25
Smoushond schreef: 16 dec 2025, 07:25ze zijn verblind door liefde
Dat zijn de ergste.

Wat een ontzettend klote-ervaring zeg. Eerst maar even verwerken, lijkt me.
Een beetje tijd er overheen laten gaan want het moet in zijn hersenen ook settelen.

Ik denk dat je het gewoon goed gedaan hebt voor zover je uberhaupt iets kunt in die situatie. De hele crux is natuurlijk dat je niet echt iets kan behalve je eigen hond beschermen.
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee en heb geen zin om deze mooie plek me ook weer te laten ontnemen door onverantwoordelijke hondenbezitters
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 3
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik til Froo ook op hoor! En als het nodig is stop ik haar onder mijn jas, dat maakt mijn handen vrij en zorgt er ook voor dat er niets uitsteekt dat de andere hond kan vastpakken. Het is in 8 jaar tijd maar één keer gebeurd dat dat nodig was hoor, maar toen was het ook wel echt nodig, als ik toen niet zo snel had gereageerd, was ze dood geweest. Dat werd ook beaamd door de eigenaar. Overigens was het Froo zelf die zichzelf heeft gered, zij had de hond blijkbaar al door toen hij nog niet eens in zicht was en begon ineens heel angstig tegen mijn benen op te springen, dat was heel vreemd en ik snapte eigenlijk niet zo goed wat het probleem was, maar ik besloot naar haar te luisteren en haar onder mijn jas te stoppen. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik niet zo'n zachtgekookt ei was geweest op dat moment. :oeps:

Ik loop met ogen op stokjes met beide honden, als ik in de verte een loslopende hond zie die ik niet ken, ga ik er eigenlijk altijd al van uit dat die mogelijk niet zal luisteren en op ons af komt stormen. Ik schat dan in wat voor hond het is en ook het formaatverschil met mijn eigen hond, met Froo ga ik niets aan, maar een wat kleiner hondje dat op Aloy af komt is minder interessant. Als ik het niet vertrouw (grote hond, bepaalde rassen, een eigenaar die alleen maar op de telefoon staat te staren, hond fixeert meteen bij het zien van mijn honden, etc.) en ik ben met de scoot, gaat de hond die ik dan bij me heb op de scootmobiel (en als de hond dan alsnog wat probeert richting de scoot zit ik klaar om mijn been ertussen te steken en ze een uitbrander te geven). Als ik lopend ben, loop ik om of keer ik om. Als de eigenaar wel gewoon oplet en ik ben niet zo onder de indruk van de andere hond, maak ik heel duidelijk dat ik mijn hond aan de riem heb en laat ik mijn hond naast me lopen, meestal snappen ze dan wel dat ik geen contact wil tussen de honden, maar in mijn vorige stad was dat totaal niet het geval dus dat is ook net even mazzel hebben met de mensen om je heen. :F:

Als het wel moet omdat een hond opdringerig en irritant is, gooi ik trouwens inderdaad ook snoep, ik heb dat toch altijd bij me. Ik doe het liever niet in verband met allergieën, maar op het moment dat andermans hond mijn honden komt lastigvallen en die verder nergens op reageert, is dat niet meer mijn verantwoordelijkheid. Dan hadden ze hun allergische hond maar onder controle moeten hebben. Ik draag alleen de verantwoordelijkheid voor mijn eigen honden en waar mogelijk houd ik echt wel rekening met honden van een ander, en als ik zie dat iemand zijn best doet en de hond verder geen bedreiging vormt of dat de hond gewoon nog erg jong is, ben ik ook echt wel begripvol. Maar als ik zie dat iemand geen moeite doet en de hond reageert verder echt helemaal nergens op? Tja.

Ik vond het in de stad waar ik eerst woonde echt heel moeilijk om dit soort situaties te voorkomen omdat daar natuurlijk relatief veel meer mensen waren met een hond, en 6/10 mensen met een hond kon het oprecht niet schelen omdat ze alleen maar met zichzelf en wat voor impact dingen op hen hadden bezig waren (en dat hun hond een loeder was, had verder weinig impact op henzelf), dat was naar. De plekken waar wij fijn konden wandelen zonder dat er gezeur van kwam vanwege andermans hond waren ontzettend beperkt. Nou ja. Ik zou dus verhuizen naar waar ik woon want hier is wandelen zoveel relaxter omdat de meerderheid van de mensen met honden echt rekening met elkaar houdt, maar daar heb je niks aan. :LOL:
Laatst gewijzigd door Frootje op 16 dec 2025, 13:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 3
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 12:59 Zou dit wat zijn trouwens ?

https://www.zooplus.nl/shop/-PD_BwE&act ... t=361034.9
Ik ken wel mensen die dat gebruiken en die zeggen dat het werkt in bepaalde situaties. Zij hebben wel van tevoren hun eigen hond eraan laten wennen want anders schrikt die er ook van. :engel:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 12:46 Ik besef maar al te goed het verschil in grootte en kracht maar hun niet
Natuurlijk beseffen ze dat wel. Ze zouden wel heel erg gemankeerd moeten zijn als ze dat verschil niet kunnen begrijpen. Dan kun je ook je veters niet meer strikken.
Het kan ze alleen niets schelen want het potentiele leed zit niet aan hun kant.

Het zijn asocialen. Maak het niet te moeilijk.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 12:59 Zou dit wat zijn trouwens ?

https://www.zooplus.nl/shop/honden/spor ... t=361034.9
Lijkt me prima.
Nanna
Posts in topic: 38

Bericht door Nanna »

Koop dan deze maar. Veel goedkoper en hetzelfde effect.
En niet ineens veel duurder omdat het voor de hond is….

Afbeelding
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik schreef dat ik liever niet optil. Tenminste dat bedoel ik. Ik ben totaal voorstander van je hond veilig houden en als dat kan door tillen til ik meteen. Maar de keer dat ik een dergelijk grote hond op me af kreeg en Bas omhoog tilde begon die hond te springen en probeerde hij Bas uit mijn armen te trekken. Dat maakte de boel wel erger. En de keer dat ik het niet zag aankomen en niet kon optillen moest ik zelf wel de aanval inzetten en dat werkte dus beter. Sindsdien probeer ik in eerste instantie niet op te tillen maar kort aan te lijnen. Hond tegen mijn been en dan die andere hond aanvallen. Geluk is wel dat mijn honden overdonderd zijn en zelf niks doen. Dus ze krijsen niet maar kijken gewoon hoe ik het regel. Ze provoceren zelf ook helemaal niet door uit te vallen. Maakt denk ik ook wel een groot verschil. Ze staan gewoon achter me. En als ik ze optil worden ze veel meer een prooitje. En heb ik mijn handen niet meer vrij.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik zou wel willen optillen want ik liever zelf een paar gaten dan dat ze in een hondje van 5 kilo zitten en zelfs een ridgeback kan er niet bij als ik het hondje hoog houdt.
Maar ik heb er drie. En ik lig meteen op mijn bek als er een grote hond tegen me aan springt of aan mijn arm trekt.

We moeten de aftocht blazen. Zodra we asocialen en onwenselijken zien slaan we met opgewekte tred een andere richting in.
Liefst in een zo vroeg mogelijk stadium. Ik heb 3 leesbrillen nodig om mijn nagels te knippen maar een probleemgeval en zijn hond zie ik al als hij drie straten verderop de hoek om komt.
Dan ben ik allang weg.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Frootje schreef: 16 dec 2025, 13:04 Ik til Froo ook op hoor! En als het nodig is stop ik haar onder mijn jas, dat maakt mijn handen vrij en zorgt er ook voor dat er niets uitsteekt dat de andere hond kan vastpakken. Het is in 8 jaar tijd maar één keer gebeurd dat dat nodig was hoor, maar toen was het ook wel echt nodig, als ik toen niet zo snel had gereageerd, was ze dood geweest. Dat werd ook beaamd door de eigenaar. Overigens was het Froo zelf die zichzelf heeft gered, zij had de hond blijkbaar al door toen hij nog niet eens in zicht was en begon ineens heel angstig tegen mijn benen op te springen, dat was heel vreemd en ik snapte eigenlijk niet zo goed wat het probleem was, maar ik besloot naar haar te luisteren en haar onder mijn jas te stoppen. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik niet zo'n zachtgekookt ei was geweest op dat moment. :oeps:

Ik loop met ogen op stokjes met beide honden, als ik in de verte een loslopende hond zie die ik niet ken, ga ik er eigenlijk altijd al van uit dat die mogelijk niet zal luisteren en op ons af komt stormen. Ik schat dan in wat voor hond het is en ook het formaatverschil met mijn eigen hond, met Froo ga ik niets aan, maar een wat kleiner hondje dat op Aloy af komt is minder interessant. Als ik het niet vertrouw (grote hond, bepaalde rassen, een eigenaar die alleen maar op de telefoon staat te staren, hond fixeert meteen bij het zien van mijn honden, etc.) en ik ben met de scoot, gaat de hond die ik dan bij me heb op de scootmobiel (en als de hond dan alsnog wat probeert richting de scoot zit ik klaar om mijn been ertussen te steken en ze een uitbrander te geven). Als ik lopend ben, loop ik om of keer ik om. Als de eigenaar wel gewoon oplet en ik ben niet zo onder de indruk van de andere hond, maak ik heel duidelijk dat ik mijn hond aan de riem heb en laat ik mijn hond naast me lopen, meestal snappen ze dan wel dat ik geen contact wil tussen de honden, maar in mijn vorige stad was dat totaal niet het geval dus dat is ook net even mazzel hebben met de mensen om je heen. :F:

Als het wel moet omdat een hond opdringerig en irritant is, gooi ik trouwens inderdaad ook snoep, ik heb dat toch altijd bij me. Ik doe het liever niet in verband met allergieën, maar op het moment dat andermans hond mijn honden komt lastigvallen en die verder nergens op reageert, is dat niet meer mijn verantwoordelijkheid. Dan hadden ze hun allergische hond maar onder controle moeten hebben. Ik draag alleen de verantwoordelijkheid voor mijn eigen honden en waar mogelijk houd ik echt wel rekening met honden van een ander, en als ik zie dat iemand zijn best doet en de hond verder geen bedreiging vormt of dat de hond gewoon nog erg jong is, ben ik ook echt wel begripvol. Maar als ik zie dat iemand geen moeite doet en de hond reageert verder echt helemaal nergens op? Tja.

Ik vond het in de stad waar ik eerst woonde echt heel moeilijk om dit soort situaties te voorkomen omdat daar natuurlijk relatief veel meer mensen waren met een hond, en 6/10 mensen met een hond kon het oprecht niet schelen omdat ze alleen maar met zichzelf en wat voor impact dingen op hen hadden bezig waren (en dat hun hond een loeder was, had verder weinig impact op henzelf), dat was naar. De plekken waar wij fijn konden wandelen zonder dat er gezeur van kwam vanwege andermans hond waren ontzettend beperkt. Nou ja. Ik zou dus verhuizen naar waar ik woon want hier is wandelen zoveel relaxter omdat de meerderheid van de mensen met honden echt rekening met elkaar houdt, maar daar heb je niks aan. :LOL:
Ik woon heel fijn en rustig 😉 maar je hebt er maar eentje nodig die denkt dat zijn hond niks doet
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 16 dec 2025, 13:16
Smoushond schreef: 16 dec 2025, 12:46 Ik besef maar al te goed het verschil in grootte en kracht maar hun niet
Natuurlijk beseffen ze dat wel. Ze zouden wel heel erg gemankeerd moeten zijn als ze dat verschil niet kunnen begrijpen. Dan kun je ook je veters niet meer strikken.
Het kan ze alleen niets schelen want het potentiele leed zit niet aan hun kant.

Het zijn asocialen. Maak het niet te moeilijk.
Ach ja dat is ook zo ,ik had Bertus niet moeten optillen zei hij want ze moesten het zelf maar uitzoeken en toen ik zei dat ik geen zin had in schade zei hij tja dat is het risico van loslopen

Hallo! Ik liep op straat met een aangelijnde hond . Had Bertus losgelopen had ik natuurlijk heel anders gereageerd
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 16 dec 2025, 13:43 Ik schreef dat ik liever niet optil. Tenminste dat bedoel ik. Ik ben totaal voorstander van je hond veilig houden en als dat kan door tillen til ik meteen. Maar de keer dat ik een dergelijk grote hond op me af kreeg en Bas omhoog tilde begon die hond te springen en probeerde hij Bas uit mijn armen te trekken. Dat maakte de boel wel erger. En de keer dat ik het niet zag aankomen en niet kon optillen moest ik zelf wel de aanval inzetten en dat werkte dus beter. Sindsdien probeer ik in eerste instantie niet op te tillen maar kort aan te lijnen. Hond tegen mijn been en dan die andere hond aanvallen. Geluk is wel dat mijn honden overdonderd zijn en zelf niks doen. Dus ze krijsen niet maar kijken gewoon hoe ik het regel. Ze provoceren zelf ook helemaal niet door uit te vallen. Maakt denk ik ook wel een groot verschil. Ze staan gewoon achter me. En als ik ze optil worden ze veel meer een prooitje. En heb ik mijn handen niet meer vrij.
Ja dat snap ik ,Bertus zet meteen een keel op
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Maar goed ik ben écht boos merk ik en ik ben er écht klaar mee om als angstig hysterisch wijf neergezet te worden
Dus wat heb ik gedaan ,ik heb een bus wc spray in mijn jas gestopt en ben lekker een uur gaan wandelen
Eerst even langs hun huis ,toen de route van gisteren

En het hielp ,het gevoel dat ik iets kan doen werkt goed voor mij
Kom maar op ik spray je raak 😂
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 14:42 Maar goed ik ben écht boos merk ik en ik ben er écht klaar mee om als angstig hysterisch wijf neergezet te worden
Dus wat heb ik gedaan ,ik heb een bus wc spray in mijn jas gestopt en ben lekker een uur gaan wandelen

Dat is precies wat er in de afgelopen jaren bij mij is veranderd en door de weerbaarheid die je nu voelt wordt je het ook. Als ik een hond zie die ik niet vertrouw en ik loop de andere kant op en toch komt die hond aanstuiven dan moet hij erg lief zijn. Zo niet dan grijp ik in. En ik schroom echt niet om je hond bij zijn nekvel te grijpen en een klap op zijn muil te geven. Zijn we betoeterd! Niemand grijpt Guus. Hij doet niks en ik probeer altijd zelf weg te lopen. Dus dan accepteer ik ook geen bullshit en dat straal je dan ook uit.

Door die houding en uitstraling krijgt je geheid minder gezeik. Ook minder discussie. Niks discussie. Hou je hond bij je. Daar hoeven we het alleen maar over te hebben. Meer niet. En lieve honden, prima. Dominant prima. Te wild spelen. Prima. Dat accepteer en begeleid ik wel. Maar gewoon krijsen en schijnaanvallen of erger....ik word echt woest als mensen dat laten gebeuren.

Voor mij heeft mijn weerbaarheid alles anders gemaakt. Ik loop overal waar ik wil. Niemand doet lastig en als er al een hond komt is dat heel vaak heel simpel op te lossen. Geen chaos en geen gedoe. Duidelijke taal. Klaar.

Ik hoop dat je deze weerbaarheid vast weer te houden. En anders een busje pepperspray halen hier in Duitsland voor 7 euro en een wandelstok. Alleen het idee al maakt je nog veel krachtiger. Bertus is er ook bij gebaat dat jij kalm en rustig de leiding neemt. Misschien valt hij dan zelfs minder snel uit.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 24
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat een vervelende ervaring voor jou en Bertus.

Toen Zeno nog wat jonger was (lichter van gewicht) heb ik hem ook opgetild in vergelijkbare situaties, maar het nadeel daarvan is dat je dus je handen niet vrij hebt om iets te doen. En dat je stil staat, terwijl je eigenlijk weg moet komen.
Wat ik tegenwoordig doe is me richten op die andere (aanvallende) hond. Die ga ik controleren, terwijl ik Zeno dan dus los laat. Zeno neemt wel afstand (die gaat verderop staan wachten, die rent er niet vandoor) en dan houd ik die hond vast totdat het baasje op komt dagen.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 16 dec 2025, 14:53
Smoushond schreef: 16 dec 2025, 14:42 Maar goed ik ben écht boos merk ik en ik ben er écht klaar mee om als angstig hysterisch wijf neergezet te worden

Dat is precies wat er in de afgelopen jaren bij mij is veranderd en door de weerbaarheid die je nu voelt wordt je het ook. Als ik een hond zie die ik niet vertrouw en ik loop de andere kant op en toch komt die hond aanstuiven dan moet hij erg lief zijn. Zo niet dan grijp ik in. En ik schroom echt niet om je hond bij zijn nekvel te grijpen en een klap op zijn muil te geven. Zijn we betoeterd! Niemand grijpt Guus. Hij doet niks en ik probeer altijd zelf weg te lopen. Dus dan accepteer ik ook geen bullshit en dat straal je dan ook uit.

Door die houding en uitstraling krijgt je geheid minder gezeik. Ook minder discussie. Niks discussie. Hou je hond bij je. Daar hoeven we het alleen maar over te hebben. Meer niet. En lieve honden, prima. Dominant prima. Te wild spelen. Prima. Dat accepteer en begeleid ik wel. Maar gewoon krijsen en schijnaanvallen of erger....ik word echt woest als mensen dat laten gebeuren.

Voor mij heeft mijn weerbaarheid alles anders gemaakt. Ik loop overal waar ik wil. Niemand doet lastig en als er al een hond komt is dat heel vaak heel simpel op te lossen. Geen chaos en geen gedoe. Duidelijke taal. Klaar.

Ik hoop dat je deze weerbaarheid vast weer te houden. En anders een busje pepperspray halen hier in Duitsland voor 7 euro en een wandelstok. Alleen het idee al maakt je nog veel krachtiger. Bertus is er ook bij gebaat dat jij kalm en rustig de leiding neemt. Misschien valt hij dan zelfs minder snel uit.
Paraplu of werpstok heb ik ook aan gedacht maar ik heb graag 2 handen vrij om Bertus hup onder mijn arm te pakken
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Goed zo!! Kalm maar assertief als de tering.
Ik kan alleen maar gelukkig rondlopen als ik meer in de pap te brokkelen heb dan me steeds maar verhouden tot andermans grensoverschrijdende gedrag.
Het maakt me niet eens echt uit of het helpt...ik wens gewoon niet het afvoerputje te zijn.

Mensen zijn zo verschrikkelijk makkelijk en onnadenkend, als je daar als normaal beschaafd opgevoed figuur tussen loopt blijf je nergens.
Ik hoef helemaal niet constant van me af te bijten maar ook niet nooit.

En ik loop inderdaad gewoon waar en wanneer ik wil. Dat is cruciaal. Anders zou je me in mijn bewegingsruimte beperken met je asociale kutgedrag en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
En zo kon het gebeuren dat een wel heel slecht opgevoede labrador de autodeur tegen zijn kop kreeg want je gaat me niet vertellen dat ik jouw hond de mijne moet laten doen.
Ik had hem al drie keer opzij geduwd, de baas gezegd hem bij hem te houden "hij doet niks, das hondengedrag".
Dus ik stuurde hem nog een keer aan de kant en deed de deur open...meteen die stomme bek naar binnen. Tja, dan gooi ik de deur weer dicht.
Janken als een draaiorgel en kruipend naar de baas.

Kwam baas ook nog een keer verhaal halen "waorum doededa!"
En dan kom ik weer bij mijn regel over met vreemde mensen praten. Oortjes in, en lopen. Pliep-pliep auto op slot "kom maar meisjes."

Het is namelijk ook een keer klaar. (Niet tegen susam zeggen.)
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 16 dec 2025, 15:47
Paraplu of werpstok heb ik ook aan gedacht maar ik heb graag 2 handen vrij om Bertus hup onder mijn arm te pakken
Dan laat je hem vallen, toch?
Ik ga wel een wandelstok nemen. Gewoon voor het leuke maar ook voor zulke momenten.
Plaats reactie