Toevallig kiekte ik, omdat ik het een bijzondere kruising vond, en er in eerste instantie spel leek te zijn tussen Chara en de Husky en korte ontmoeting.

Daarna vervolgde Chara, Glory en Moos van vriendin hun weg en kwam hij weer aansjezen.

Normaliter bij spanning kiek ik niet, maar ik had dus niet door dat er wat spanning ontstond..

Hier loopt Glory dus al weg

Iets verderop kwam de hond weer en stonden Chara en hij neus aan neus. En voor mijn gevoel dus out of the blue gaf Chara hem een grauw en snauwde hem af.
Ik heb gewoon alle signalen gemist, waarschijnlijk omdat Chara eigenlijk nooit afsnauwt of het nodig lijkt te hebben een punt te maken bij gedrag wat ze niet ok vindt.

Die foto's heb ik dus niet uiteraard, maar wat volgde was dat de husky op Glory afrende, die angstig van hem werd en haar tanden liet ziet. Chara ging toen erheen, en toen de reu weer naar Glory ging greep ze in.
En ook jaagde ze hem op/weg..
Vervolgens ging de reu weer naar Glory, maar toen ging Moos ineens ook een punt maken richting de Husky x.

Daarop kwam Chara eigenlijk weer in actie.

Ik voelde me zo stom dat ik die spanning signalen niet had gezien eerlijk gezegd.
Maar ergens omdat je met honden die niet zelf reactief zijn, was ik eigenlijk zelf ook minder alert blijkbaar..
We hoorden of zagen geen baas, en omdat de hond niet weg leek te gaan, maar ook Moos van mijn vriendin een punt begon te maken richting deze hond (in combi dus met snappende Glory en zeer alerte Chara) dacht ik op een bepaald moment... aanlijnen die hond voor het echt knokken wordt.
Ik was Amivedi al aan het bellen en gaf vriendin een riem, en zei, paaien met een snoepje en aanlijnen voor het knokken wordt.
"Moos doet nu alleen maar stoer, maar gaat heus niet vechten hoor.."
Nee, maar als die hond wel besluit conflict aan te gaan met Moos dan is Moos de mindere, of Chara grijpt in maar die heeft nog nooit geknokt en dat wil ik graag zo houden..
Vond het wel een interessante compilatie om te delen. Normaliter zou ik dit soort foto's nooit schieten namelijk.
- Hond besloot van ons weg te gaan richting andere honden trouwens, toen ik Amivedi aan de lijn had. En er waren geen meldingen van vermissing van dit type hond. We hebben onze weg vervolgd, en teruggekomen na een uur was de hond niet meer op dat vertrekpunt, dus hij zal bij iemand hebben gehoord daar die niet de moeite nam om in te grijpen of te roepen op moment dat je ziet dat de hond voor frictie zorgt bij een groepje van drie