Maar ik heb totaal geen ervaring met slechte eters, Duke deed àlles voor het simpelste brokje.
Ik merk dat ze rodi worst of blik vlees makkelijker eet dan de brokken die ik heb en die ze thuis ook recent gehad had. (Darf Vol brok). Het liefste voer ik haar die brok, ik ben daar heel tevreden over.
Maar ik twijfel wat voor nu verstandig is. Tijdelijk overstappen op iets als smuldier? Maar zal ik haar dan ooit terug op brok kunnen krijgen?
Aan de ene kant wil ik met alles wat ze meemaakt niet dat ze ook nog met een lege maag te dealen heeft. Aan de andere kant zal ze er wel aan “moeten” wennen en zal de ontspanning en honger vanzelf komen.
Ze zit wel aan me geplakt en lijkt het meest ontspannen als ze tegen me aan ligt. Het meest succes met brokjes tot nu was die op de bank naast haar leggen en als er ontspanning komt begint ze er soms dan toch nog aan. Mengen met rodi/blik vlees heeft wisselend succes.
Daarnaast over dingen aanleren/belonen:
Ik heb de afgelopen dagen nog weinig van haar gevraagd, hier en daar korte momentjes iets geprobeerd. Wat belonen betreft zijn de gedroogde runderhart stukjes nog het meest succesvol. Maar grutjes die zijn duur! Tips voor onweerstaanbare betaalbare snacks zijn ook welkom.
Best lastig dingen aanleren als je tactiek tot nu toe 9 van de 10 keer gebaseerd is op lokken/sturen met een voertje
Belonen met spel? Het ene moment is ze super enthousiast, het volgende moment moet ze er niks van weten. Ik denk wel dat ze daarin nog meer los zal komen met de tijd.
Ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar ideeën tips over hoe te belonen, maar ook over hoe om te gaan met eten in het algemeen bij een slechte eter.
Footnoot: ik ben me heel bewust dat het pas dag 4 is dat ze hier is en dat de Tez die ik nu zie nog lang niet de Tez is die ze waarschijnlijk over 3 maanden zal zijn. Maar mijn gebrek aan ervaring hiermee maakt me wat onzeker over wat ik tussen nu en dan het beste kan doen. Alle tips zijn welkom.