Habibi schreef: 16 sep 2021, 23:46 Zo, ruimte voor nieuw bloed.
Het mee opzetten vond ik leuk.
Technisch best eea gedaan.
Maar voor mij is het klaar nu,
Dus nieuw bloed, geef jezelf vooral op!

DankjeHabibi schreef: 16 sep 2021, 23:46 Zo, ruimte voor nieuw bloed.
Het mee opzetten vond ik leuk.
Technisch best eea gedaan.
Maar voor mij is het klaar nu,
Dus nieuw bloed, geef jezelf vooral op!

DankjeVoor nu is er nog niet heel veel te doen denk ik? Maar als je een lekker grote groep hebt is het makkelijker om vrijwel altijd een moderator online te hebben (niet dat het omvalt als er even geen mod is natuurlijk). Voor een mod lijkt het me het prettigst als je gewoon je modtaken kan uitvoeren op moment dat je toch op op het forum wilde gaan, ik denk dat je (uiteindelijk?) met een stuk of 8 een fijn aantal hebt waarbij je ook makkelijk tijdelijke afwezigheid op kunt vangen.Dirkje schreef: 24 sep 2021, 09:01 Hoeveel moderators zouden we eigenlijk nodig hebben voor dit forum?
Het is de bedoeling om zo min mogelijk te modereren dus we hoeven geen fatsoenspolitie aan te stellen denk ik maar er moet ook geen technische dagtaak op enkele schouders gaan rusten.
Ideeën?

Sterker nog, de bierkaai denkt actief mee.
‘De grond in gestampt worden’ kan je geen beleid opzetten. Dat is persoonlijk.mijke schreef: 25 sep 2021, 07:09
En ik zie het bovendien ook niet goed gaan als er wel een keer een rel uit de hand loopt op persoonlijke issues. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat er enkel en alleen op de wet gemodereerd zou moeten worden. Als iemand een ander finaal de grond in stampt vind ik het wel fijn als een moderator daar wat aan doet. En dat er dan ook geluisterd wordt.
Totaal niet mee eens. Natuurlijk is het subjectief maar als iemand aangeeft het echt niet meer leuk te vinden en de ander gaat gewoon door dan kun je daar prima op handhaven.Dirkje schreef: 25 sep 2021, 09:53‘De grond in gestampt worden’ kan je geen beleid opzetten. Dat is persoonlijk.mijke schreef: 25 sep 2021, 07:09
En ik zie het bovendien ook niet goed gaan als er wel een keer een rel uit de hand loopt op persoonlijke issues. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat er enkel en alleen op de wet gemodereerd zou moeten worden. Als iemand een ander finaal de grond in stampt vind ik het wel fijn als een moderator daar wat aan doet. En dat er dan ook geluisterd wordt.
Waar jij handenwringend van in de rondte gaat lopen haal ik misschien mijn schouders over op.
Dat heeft met jezelf te maken en je eigen grens. Die kan je niet aan een ander opleggen.
Volgens mij zijn we hier juist omdat we onszelf willen zijn zonder dat modjes gaan bepalen hoe we ons horen te gedragen. Eigen verantwoording. We zijn allemaal groot en we zijn hier niet om elkaars handje vast te houden.
Sorry Mijke, je poll zoog reet. Twee niet passende opties met een manipulatieve opzet. Natuurlijk wordt er dan "gekozen" voor de minste van twee kwaden en geen moderatie is geen optie.mijke schreef: 25 sep 2021, 10:24 Waar ik benieuwd naar ben zijn die 88 mensen die op de poll op Facebook wel voor enige vorm van moderatie stemden. Dus niet de 10 mensen die stemden voor 'alleen de wet'. Hoe zien die mensen het eigenlijk voor zich?

Daar heb ik dan weer geen enkel vertrouwen inNanna schreef: 25 sep 2021, 10:31 Het is niet waar dat mensen niet aangesproken worden op gedrag. Iedereen kan dat doen, dat is niet voorbehouden aan de modjes. Daar zit hem nou net de kneep. Dat je elkaar aanspreekt op gedrag in plaats van dat er van hogerhand een belerend vingertje moet komen.
Haha nou manipulatief is overdreven maar hij had wel beter gekundDagmar schreef: 25 sep 2021, 10:50Sorry Mijke, je poll zoog reet. Twee niet passende opties met een manipulatieve opzet. Natuurlijk wordt er dan "gekozen" voor de minste van twee kwaden en geen moderatie is geen optie.mijke schreef: 25 sep 2021, 10:24 Waar ik benieuwd naar ben zijn die 88 mensen die op de poll op Facebook wel voor enige vorm van moderatie stemden. Dus niet de 10 mensen die stemden voor 'alleen de wet'. Hoe zien die mensen het eigenlijk voor zich?
Als je het op die manier wilt doen, dan ook fair en open met mogelijkheden die iedereen aan kan dragen, zoals steeds is gebeurd.
Niet als doordrukkerij terwijl je vooraf wist of had kunnen weten wat de insteek zou zijn.
Dat conflict een keuze is moet je me nog maar eens uitleggen. Als het moment er is dat leden letterlijk zeggen dat het hun een worst zal zijn wat moderators vinden, zit je in elk geval niet actief mee te denken (of zie ik het verkeerd?)
In dat geval ga je er dus van uit de de modjes een soort van baas zijn waar verantwoordelijkheid aan afgelegd moet worden. Ja mamma. Ze zijn er om wat knopjes te bedienen. De technische hap te regelen. Dit nieuwe forum is er juist gekomen om niet van hogerhand moreel bestierd te worden.Tigris schreef: 25 sep 2021, 11:13 Als het moment er is dat leden letterlijk zeggen dat het hun een worst zal zijn wat moderators vinden, zit je in elk geval niet actief mee te denken (of zie ik het verkeerd?)