Nog maar twee weekjes! Ze heeft nu toch wel ook nog een dekentje erbij hè?
Hoe gaat het met de voorbereidingen?
Nog maar twee weekjes! Ze heeft nu toch wel ook nog een dekentje erbij hè?
Haar 'werpbad' staat inmiddels klaar want ze is nu fulltime bij mij. Er ligt een stapel dekens in en ze mag naar hartelust graven. Het bevalt haar prima, slaapt er veel in alPallas schreef: 01 mar 2022, 10:12 Nog maar twee weekjes! Ze heeft nu toch wel ook nog een dekentje erbij hè?
Hoe gaat het met de voorbereidingen?

Eerste keer voor mij een nest fokken dus geen idee nog of het handig is. Ik zag het ook voorbij komen bij andere fokkers en het leek mij prettiger dan traditionele werpkist.ellen en de birmanen schreef: 01 mar 2022, 20:22 is het wat een bevalling in zo'n bad? ik hoor heel veel fokkers hier over. leg je ze daarna in een werpkist of blijven ze in dat bad liggen. ben je dan niet bang dat moeders op een pup gaat liggen?
Dat zijn ze hier ook op die manier, mooi om te zien. En toch wel eens een doodligger gehad, was tijdens de geboorte (van broertjes en zusjes) tussen een vouw van de dekens geraakt waardoor de teef niks voelde (en ik niks zag) toen ze weer ging liggen. Daardoor ben ik sindsdien als de dood voor losse dekens, die komen er bij mij never nooit meer in.pioenroos schreef: 01 mar 2022, 20:48 Doesjes zijn ontzettend voorzichtig. Flora moest je met terug in kist komen helpen want ze durfde nauwelijks terug te gaan liggen/zitten uit zenuwen dat ze op een pup ging liggen. Haar ook wel raar zien liggen met een poot in onnatuurlijke hoek. Dan lag daar een pup te slapen die ze niet wilde storen. Ze keek dan altijd erg opgelucht als je pup weghaalde![]()
Ja, mee eens. Mede daarom ga ik ook een bodemplaat in het werpbad leggen. Kan ik een vetbed daaronder vouwen zodat het hopelijk stevig ligt. Bij haar eerste nest gezien hoe ze een antislip vetbed gewoon dubbel gevouwen/gepropt kreeg.Inge O schreef: 02 mar 2022, 12:11 Daardoor ben ik sindsdien als de dood voor losse dekens, die komen er bij mij never nooit meer in.

Inge O schreef: 02 mar 2022, 12:11 Dat zijn ze hier ook op die manier, mooi om te zien. En toch wel eens een doodligger gehad, was tijdens de geboorte (van broertjes en zusjes) tussen een vouw van de dekens geraakt waardoor de teef niks voelde (en ik niks zag) toen ze weer ging liggen. Daardoor ben ik sindsdien als de dood voor losse dekens, die komen er bij mij never nooit meer in.
Ja, een soort van bodemplaat, tenminste, op de bodemplaat ligt een heel zware rubber mat en daar wikkel ik het deken rond.Tamara schreef: 02 mar 2022, 16:46 Wat schattig zo met die kleine Froo samen![]()
Inge O schreef: 02 mar 2022, 12:11 Dat zijn ze hier ook op die manier, mooi om te zien. En toch wel eens een doodligger gehad, was tijdens de geboorte (van broertjes en zusjes) tussen een vouw van de dekens geraakt waardoor de teef niks voelde (en ik niks zag) toen ze weer ging liggen. Daardoor ben ik sindsdien als de dood voor losse dekens, die komen er bij mij never nooit meer in.
Hoe maak jij de dekens dan vast? Ook met een bodemplaat zoals Pioenroos gaat doen?
Wat akelig dat je op die manier een pup bent kwijt geraakt![]()
Wat een schatjeFlora moest je met terug in kist komen helpen want ze durfde nauwelijks terug te gaan liggen/zitten uit zenuwen dat ze op een pup ging liggen. Haar ook wel raar zien liggen met een poot in onnatuurlijke hoek. Dan lag daar een pup te slapen die ze niet wilde storen. Ze keek dan altijd erg opgelucht als je pup weghaalde

Manuma schreef: 04 mar 2022, 11:38 Ik heb vannacht gedroomd dat ze geboren waren en er een langharige streep tussen lag en ik die wilde hebben. Ik werd er al helemaal zenuwachtig van dat ik dan weer zo moest gaan zeuren bij vriend![]()
Ik ben zo benieuwd naar wat Flora en Dakar hebben gemaakt!