Als ik hem aan de lijn heb lopen en er passeren honden is dat geen probleem. In het begin wilde hij mij nog wel over de weg slepen, zodat hij naar de hond kon om te spelen. Hier ben ik mee aan de slag gegaan, want niet oke gedrag. Dit gaat al een heel stuk beter. Bij zijn beste maatjes zie je dat het moeite kost, maar hij blijft toch naast mij lopen nu. Honden die naar hem blaffen negeert hij ook straal.
Met loslopen gaat het ook over het algemeen goed. Hij is met spelen lomp en dan probeer ik hem ook bij mij te houden of het spel af te kappen als het gewicht verschil te groot is. Hele dominante honden heeft hij respect voor. Honden die echt naar hem snappen of lelijk doen, daar reageert hij ook niet op, maar wilt er juist vandoor.
Alleen nu het probleem. Er is nu een 6 maanden oude labrador reu die wij nu voor de tweede keer tegen zijn gekomen. Heel lief ding. Heel onstuimig en springt tegen Brego op. Nu ging er dus een knop bij Brego om die boven de “pup” ging staan en dan gaat hij grommen. Klonk enorm heftig. Dus ik dook er meteen op, trok Brego eraf met een boze nee. Brego meteen op zijn rug en hijzelf is er meteen uit. Het pupje zelf niet bepaald onder de indruk en gewoon weer vrolijk en willen spelen. ( Tijdens vorige ontmoeting , bleef hij ook tegen Brego opspringen terwijl ik hem eraf gehaald had)
Gelukkig was het baasje van de pup verder heel relaxed en gaf zelf aan dat het misschien kwam doordat pup zo druk was. Maar Brego speelt wel vaker met jonge pups/honden en dat gaat heel relaxed en leuk.
Allebei honden meteen aangelijnd en dat meneer weg liep met pup, ging Brego alleen maar piepen, wat hij doet als iemand die hij leuk vindt weg gaat. Ik denk dat de twee conflicten voortkomen uit, twee reuen in hun hormoonpieken en dat Brego hem misschien wilt corrigeren? Of misschien is het wat anders, ik weet alleen dat ik mijzelf er zwaar klote onder voel. Juist omdat het met alle andere honden reu of teef, intact of gecastreerd gewoon prima gaat.
Uiteraard als ik ze nu zie lopen dan lijn ik Brego even aan. Dit tweede conflict had ik ook willen voorkomen, maar ze kwamen net de hoek omstuiven. ( de pup en twee andere honden)
Ik wilde het even van mij afschrijven bij mensen die ook aardig wat ervaringen hebben met honden. Misschien wat nieuwe inzichten, manier waarop ik het kan aanpakken, tips trucs.