Tamara schreef: 09 mar 2022, 08:07
Floortje schreef: 09 mar 2022, 07:11
IAndrej
Nou, ik zag mezelf al zitten in een metrostation of schuilkelder met Feta en Lanai. Vreselijk. En je hond zal maar angstig aangelegd zijn, dat lijkt me vreselijk om aan te zien.
Dat de vluchtelingen de honden hier naar het asiel moeten brengen vind ik krom. Natuurlijk veroorzaken ze overlast voor anderen die niet van honden gediend zijn, maar die kunnen dan naar een andere kamer toch?
Ach, ik weet het ook niet. Ik zou hondenbenches regelen en een slaapplek inrichten voor mensen met huisdieren, maar ik ben niet aan het organiseren.
Die katten ook allemaal. Doodsbang in zo'n mandje, dagenlang.

Ik zie me daar al naast zitten met Jaap. En dat de invalide oma aan je andere kant dan ondergesneeuwd wordt door poolhondenvacht die door de spanning en angst in een keer loslaat.
Die mensen en dieren moeten ook nog eens allemaal hun behoeften ergens doen en water en eten is op rantsoen.
In het begin was er een gezin met een husky pup, dat steeds uit de trein werd gestuurd omdat de pup plek van mensen in nam. Achterlaten of wegwezen. Die zijn gaan lopen.
En toch, hoe vreselijk ook, uiteindelijk vind ik de veiligheid van die kinderen boven de pup gaan. Opvang is nu in de eerste plaats nodig voor mensen en dat zijn er héél veel. Je kunt geen kennels neerzetten waar bedden kunnen staan.
Ik snap echt dat je wilt zien dat ook je dier veilig is en dat je een deel van je leven dat zo met jezelf verweven is op zo'n moment niet op wilt geven. En toch is dat voor iedereen even het beste. Als er al enige interactie mogelijk is, wordt dat een grote chaos.
Asiels zijn er voor noodgevallen en ik weet zeker dat er zat vrijwilligers bereid zijn om te helpen of dieren thuis op te vangen.