Ze houden een kennismaking dag in Hoogeveen.
Ben zo benieuwd wat ze er van vindt.
oh, dat is wat voor onze Ninthe, hoe kun je je daar voor opgeven en is het voor alle rassen?Mellow schreef: 12 mar 2022, 09:29 Gaat Nikki voor het eerst kennis maken met Coursing.
Ze houden een kennismaking dag in Hoogeveen.
Ben zo benieuwd wat ze er van vindt.![]()

Ik ookMizzsylver schreef: 12 mar 2022, 20:12 Oh dat lijkt me echt gaaf, ben benieuwd wat Nikki ervan gaat vinden!![]()
Als goed is worden er foto's gemaakt en een vriendin van mij gaat ook mee en die zal ook haar best doen om een paar kiekjes te makenZamunda schreef: 12 mar 2022, 21:48 Leuk, we verwachten natuurlijk wel uitgebreid beeldmateriaal en verslag hè!
Leuk!

Afgesloten veld is heel fijn.galga's schreef: 13 mar 2022, 05:34 Mocht het bevallen of wil je het nog een keer proberen, de week erna is de eerste coursing training van het seizoen bij Midland in LelystadWaarschijnlijk lig ik er dan wel te fotograferen
Onze renbaan is trouwens een afgesloten veld.

dank je wel!!Mellow schreef: 12 mar 2022, 15:41 Is voor alle rassen en is via Coursing Machines Holland.
Op fb hebben ze de link naar aanmelden.
Edit: link even opgezocht.
http://www.coursingmachinesholland.nl/e ... -hoogeveen

Dat is ook zo, hoe de draaier inspeelt op de hond maakt ook heeeel veel uit!Zinodo schreef: 20 mar 2022, 14:55 Jaa, het plasticje/bontje is belangrijk maar veel ligt aan hoe goed ze de hond kunnen volgen om zijn aandacht weer te pakken wanneer ie wat afdruipt. Sommigen kunnen dat beter dan anderen![]()

Dit was ook mijn eerste keer dus alles was nieuw.Amarillo schreef: 20 mar 2022, 14:56Dat is ook zo, hoe de draaier inspeelt op de hond maakt ook heeeel veel uit!Zinodo schreef: 20 mar 2022, 14:55 Jaa, het plasticje/bontje is belangrijk maar veel ligt aan hoe goed ze de hond kunnen volgen om zijn aandacht weer te pakken wanneer ie wat afdruipt. Sommigen kunnen dat beter dan anderen![]()
Ik weet niet of dat mocht, niet bij nagedacht en niet gevraagdInge O schreef: 20 mar 2022, 15:16 Waarom mag je de eerste keren eigenlijk niet een stukje meelopen? Ik ben er bijna zeker van dat dat voor veel honden een verschil zou maken, en eens ze het spelletje kennen is dat niet meer nodig.
Ik ging ervan uit omdat ik dat bv. bij IGP nooit mocht met een onervaren hond, tot ik ergens een meedenkende pakwerker trof waarbij het wel mocht, en de hond die tot vlak voordien nul interesse had draaide meteen de knop om , je zag haar denken 'ohhh, da's een leuk spélletje, zég dat dan!'Mellow schreef: 20 mar 2022, 16:24Ik weet niet of dat mocht, niet bij nagedacht en niet gevraagdInge O schreef: 20 mar 2022, 15:16 Waarom mag je de eerste keren eigenlijk niet een stukje meelopen? Ik ben er bijna zeker van dat dat voor veel honden een verschil zou maken, en eens ze het spelletje kennen is dat niet meer nodig.![]()
Inderdaad. Bij beginnende honden eerst een kort stukje en nooit moeilijke bochten. Een goede draaier kan heel goed zien aan de hond wanneer hij moet stoppen. Ze gebruiken daar een continu systeem en hebben wat ik gezien heb altijd zo'n lullig stukje plastic eraan.Amarillo schreef: 20 mar 2022, 14:46 Wat leuk dat het zo goed beviel! Ik denk dat je de volgende keer een korter stukje moet doen, mijn ervaring is dat je met beginnende honden het haas moet laten stoppen voor het moment dat hun aandacht verslapt. Vaak krijgen ze na een paar keer de smaak vol te pakken en dan rennen ze zo het hele parcours. Het valt me in de filmpjes wel op dat het een beetje een karig haasje is, er wappert en beweegt niet zoveel en dat wapperen is nu juist net de trigger voor een (half)windhond. De organisatie had er beter wat meer en langer plastic aan kunnen doen zodat het duidelijker te zien was voor de honden, maar daar kun jij niets aan doen.