Sekreetje schreef: 23 mar 2022, 08:03
Ik vind het geluid van de wintertaling ook zo leuk. Helemaal niet "eends".
Zo schattig inderdaad, vooral het geluid van de woerd. Ze waren elkaar ook aan het roepen.
kloesje schreef: 23 mar 2022, 08:29
Zo hadden wij hier een ringslang in de sloot en heb diverse salamanders gezien. Ondanks we meer in landbouwgebied wonen, is er toch ook nog genoeg leven te zien
Precies, zelfs in de polder is genoeg te zien als je het wil zien.
Kruimel schreef: 23 mar 2022, 16:50
Dat nurkse geknor van de krakeenden vind ik altijd weer hilarisch. En het zijn echt prachtige eendjes.
Zus en ik waren vandaag in de Zouweboezem, alwaar het weldadig rustig was. Van achter het kijkscherm honderden smienten te zien maar veel te ver weg voor foto's. Er kwam een paartje visarenden over maar uiteraard waren die weg toen ik de camera gepakt had.
De krakeendjes heb ik niet gehoord, wie weet lukt dat ook nog een keer.
Oh wauw, visarenden

Wat zal je gebaald hebben dat je de camera niet snel genoeg had. Smieten heb ik ook nog niet gezien, er zitten hier wel enorm veel kuifeendjes. En in ieder geval 2 koppeltjes Dodaars.
Nanna schreef: 23 mar 2022, 16:58
Wat een mooie eendjes. Die zie ik hier helaas nooit bij gebrek aan open water
Nee, maar jij hebt weer een type omgeving wat voor ons bijna exotisch is. Met waarschijnlijk weer hele andere bijzondere dieren.
Kells schreef: 23 mar 2022, 17:52
Krakeenden en smienten zitten hier ook. Ik vind ze prachtig!
Ze zijn ook super leuk.
Ik zit nu met smart te wachten of de nachtegaal die hier vorig jaar de hele zomer zat terug komt. Zou super zijn als die zich hier standaard zou gaan vestigen.