Fotoshoot van Freek

Subforum voor alle fototopics!
Yvette
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Re: Fotoshoot van Freek

Bericht door Yvette »

Célie schreef: 24 mar 2022, 12:08 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zo kom ik nooit van m'n verliefdheid af hè!!
Sorry, not sorry :LOL:
Célie schreef: 24 mar 2022, 12:08Wat was er gebeurt met Freek dan? Heb dat helemaal gemist??
Ik heb daarover ook niks op het forum geschreven dus dat klopt wel dat je er niks van weet, het stond alleen op Insta ;)

Maar bij een rondje door de wijk hebben Barrie en Freek een botsing gehad. :blauwoog: :ugh:

Freek stond te snuffelen naast mijn man en Barrie liep voor hun, ik erachter. We liepen op een brede doodlopende weg, de honden liepen los. Omdat ik een minuut of wat daarvoor Barrie had teruggeroepen toen hij achter een meerkoet aan wilde en hij zo goed geluisterd had wilde ik hem nog een keer roepen uit een makkelijke situatie. En zo geschiedde het, ik riep, Barrie kwam als een razende raket op mij af gestormd en op het moment dat hij Arno en Freek passeert, stapt Freek opzij, precies in de loop van Barrie en hij werd dus keihard geraakt op zijn koppie/voorhand.

Hij lag gelijk voor dood op de grond, met z'n bek open, uitgestoken tong, slijmvliezen lijkbleek... Al snel werd hij blauw, ik wilde hem op zijn borst leggen zodat hij zoveel mogelijk zuurstof kon krijgen maar zijn poten waren helemaal stijf dus dat lukte niet. Kort daarna werd hij helemaal slap en deed helemaal niks meer, alleen heel lichte ademhaling. Ik ben gaan bellen om een dierenarts afspraak te regelen maar dat viel niet mee. Ondertussen liepen we terug naar huis, kinderen in paniek natuurlijk, die hadden het ook zien gebeuren, wat een ellende allemaal. :jank: Arno en ik keken elkaar aan en het enige wat wij dachten was foute boel, dit komt niet meer goed. Zo lastig wat je twee jongetjes van 5 en 7 op zo'n moment verteld, wij hadden geen antwoorden op hun vragen :(
We konden uiteindelijk in Rijswijk terecht dus daar zijn we heen gereden, 20 minuten was dat. Hij is de hele tijd 'out' geweest tot een paar minuten voordat we bij de DA waren, tegen al onze verwachtingen in begon hij heel langzaam zijn hoofd weer een beetje te bewegen. Hij kwam weer bij!

Tijdens het eerste onderzoek waren zijn ademhaling en hartslag laag maar nog binnen de norm, hij had alleen totaal geen reflexen in zijn poten, allevier niet, ze waren gewoon lam. Omdat de DA het wilde overleggen nam ze hem mee naar een collega, dat duurde ongeveer 20 minuten en in die tijd begonnen ook zijn pootjes het weer te doen. Langzaam maar zeker werd het weer wat. We konden hem dus weer meenemen en hopen dat dit doorzette. Alleen hersenletsel kon ze niet uitsluiten maar dat lijkt gelukkig niet aan de orde.

Hij had de eerste weken wel last van drukte en herrie op mijn werk denk ik, Arno heeft dus veel voor hem thuis gewerkt zodat hij rust had en hij mocht ook een keer met hem mee naar het kantoor op de Maasvlakte. Zien jullie het voor je, zo'n kantoor in de haven en dan een kerel die met zijn poedel van 2 kilo met staartjes in zijn haar aankomt :LOL: :LOL:

We zijn nu een maand verder en het gaat dus wel goed met hem gelukkig. Maar echt ontspannen in de combi Freek-andere hond zijn we niet meer ondanks dat dit echt een ongeluk was, ze hebben elkaar gewoonweg niet gezien, Freek blijft een enorm kwetsbaar hondje.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Budkes
Posts in topic: 1
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

O men, dat kost je 10 jaar van je leven. Vreselijk.

Wat een ontzettend gaaf beestje is het. Idd zelfde fantastische uitstraling als de reserve BIS op Crufts. Echt heel erg leuk is ie. :I:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 3
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Oei, wat een griezelig ongeluk :80: ! Wat een geluk dat het uit zichzelf weer helemaal hersteld is, hopelijk blijft het bij één keer.

Ondanks het natuurlijk behoorlijke verschil in grootte in dit geval zou je iets wat op deze manier gebeurt ook bij andere formaten honden mee kunnen maken denk ik, daarbij kan het impact ook behoorlijk zijn als ze echt op topsnelheid tegen elkaar botsen, hopelijk raken jullie de schrik toch weer wat kwijt.
HillieS
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Mensenlieve, wat een klap moet dat zijn geweest, al is dat voor zo'n kleintje al snel natuurlijk :ugh:
Fijn dat t nu weer goed gaat.
Ik moest wel erg glimlachen bij t stukje over dat hij mee was naar Arno z'n werk :mrgreen:
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Fijn dat jullie zo lief en begripvol reageren.
Inge O schreef: 25 mar 2022, 09:42 Oei, wat een griezelig ongeluk :80: ! Wat een geluk dat het uit zichzelf weer helemaal hersteld is, hopelijk blijft het bij één keer.

Ondanks het natuurlijk behoorlijke verschil in grootte in dit geval zou je iets wat op deze manier gebeurt ook bij andere formaten honden mee kunnen maken denk ik, daarbij kan het impact ook behoorlijk zijn als ze echt op topsnelheid tegen elkaar botsen, hopelijk raken jullie de schrik toch weer wat kwijt.
Ja dat zeg je precies goed. Deze klap had ook op Chupa of een van de kinderen heel fout kunnen uitpakken.
Ik merk in m'n omgeving best wel eens dat mensen Barrie erover veroordelen en ik zal hem echt de hand niet voor al zijn acties boven het hoofd houden, hij is natuurlijk met vlagen gewoon lomp en onbehouwen, dat is ook normaal op deze leeftijd. Maar dit was puur een ongeluk, ze hebben elkaar echt niet gezien.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

HillieS schreef: 25 mar 2022, 09:42 Mensenlieve, wat een klap moet dat zijn geweest, al is dat voor zo'n kleintje al snel natuurlijk :ugh:
Ik moest wel erg glimlachen bij t stukje over dat hij mee was naar Arno z'n werk :mrgreen:
Ja hilarisch toch, ik ben wel gezegend met hem hoor. Of we nu een Naakthond hebben met een roze jasje of een mini poedel met staartjes, hij houdt van ze allemaal evenveel en wat de rest van de wereld daar van zegt interesseert hem niks. Hij is echt stapeldol op Freek.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Yvette schreef: 25 mar 2022, 10:38
HillieS schreef: 25 mar 2022, 09:42 Mensenlieve, wat een klap moet dat zijn geweest, al is dat voor zo'n kleintje al snel natuurlijk :ugh:
Ja hilarisch toch, ik ben wel gezegend met hem hoor. Of we nu een Naakthond hebben met een roze jasje of een mini poedel met staartjes, hij houdt van ze allemaal evenveel en wat de rest van de wereld daar van zegt interesseert hem niks. Hij is echt stapeldol op Freek.
Absoluut! En geweldig ook!
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Oef….
Ik heb het ook één keer meegemaakt, met mijn Deerhoundteef toen nog. Die rende als een meloet rond een bosvijver en mijn standaard langhaar teckel liep net naar het water. Per ongeluk aangetikt en neer ging ze. Helemaal slap. Ik dacht ook dat ze dood was…
Maar na een paar minuten kwam ze toch weer bij. Die heeft daar verder niets aan overgehouden dus maar hopen dat dat voor Frekie ook geldt👍🏻
Inge O
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Yvette schreef: 25 mar 2022, 10:35 Fijn dat jullie zo lief en begripvol reageren.
Inge O schreef: 25 mar 2022, 09:42 Oei, wat een griezelig ongeluk :80: ! Wat een geluk dat het uit zichzelf weer helemaal hersteld is, hopelijk blijft het bij één keer.

Ja dat zeg je precies goed. Deze klap had ook op Chupa of een van de kinderen heel fout kunnen uitpakken.
Ik merk in m'n omgeving best wel eens dat mensen Barrie erover veroordelen en ik zal hem echt de hand niet voor al zijn acties boven het hoofd houden, hij is natuurlijk met vlagen gewoon lomp en onbehouwen, dat is ook normaal op deze leeftijd. Maar dit was puur een ongeluk, ze hebben elkaar echt niet gezien.
Ik woonde vroeger in een bos waar achteraan een landbouwpad/fietspad langsliep, en de honden vonden toen niks leukers dan op topspeed daarheen te racen als er een fiets aankwam en dan zo netjes getimed dat ze net een keer 'WOEFFFF!!!' konden zeggen net als de fiets er was. Ze renden daarbij rakelings langs bomen en waren ook nog eens in competitie met elkaar dus daar had ik toen ook echt schrik dat er een keer iets erg fout zou gaan. Waarschijnlijk is dat ook gebeurd want plots stond er eentje van de racers met een rughernia.

Je kan niet alles voorkomen.
Célie
Posts in topic: 2
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Och jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, gelukkig gaat het weer beter met Freek nu en Barrie kon er niks aan doen. Wat een klap zal dat geweest zijn één in volle vaart en 1 die (bijna) stilstaat dat komt extra hard aan.
Frootje
Posts in topic: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Yvette schreef: 25 mar 2022, 10:35Ik merk in m'n omgeving best wel eens dat mensen Barrie erover veroordelen en ik zal hem echt de hand niet voor al zijn acties boven het hoofd houden, hij is natuurlijk met vlagen gewoon lomp en onbehouwen, dat is ook normaal op deze leeftijd. Maar dit was puur een ongeluk, ze hebben elkaar echt niet gezien.
Ik denk dat hij er sowieso niet zoveel aan kan doen, ook niet als zulke dingen tijdens het spelen gebeuren. Ik heb het op Instagram ook al gezegd maar het verschil tussen Mowin en Froo kan soms ook wat griezelig zijn. Mowin doet echt voorzichtig met haar maar hij is wel 20 kilo zwaarder. Als hij per ongeluk een keer vergeet dat hij zoveel groter is, kan dat bij haar verkeerd aankomen en dat bedoelt hij echt niet zo. Het is een hond, hij doet het nu eenmaal niet expres. Ik denk dat je de hond daar eigenlijk niet over kan veroordelen. Barrie kan er ook niks aan doen, in dit geval zeker niet want hij speelde niet eens met Freek, hij wilde alleen naar jou toe komen. En bij het spelen kun je dan zelf nog wat opletten, maar in dit geval kon echt niemand het voorkomen, het was echt een stom ongeluk van alle kanten. :schrik: Gelukkig gaat het nu goed met Freek! :I:
Afbeelding
Plaats reactie