Flora & Dakar (3 jaar)
- Yvette
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Re: Flora & Dakar (1 week oud)
Ze groeien echt hard zeg en wat glimmen ze mooi! 
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Inge O
- Posts in topic: 82
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Mijn ervaring hier is dat als héél uitgesproken gedrag zich week na week verderzet (maar dat doet het zeker niet altijd) het wel degelijk wat zegt, alleen wát het exact zegt kan je nooit vooraf invullen.pioenroos schreef: 25 mar 2022, 20:37 En de interpretatie van het gedrag wat ze nu met 2 weken laten zien kan je, of dan ikzelf in ieder geval, toch ook niks van zeggen. Neem meneer Rood: is hij relatief de rustigste? Of juist doelgericht, slim een doorzetter? Een baasje of toch alleen vooral een vreetzak?
Voorbeeld : Relax kreeg haar naam al als nestnaampje, op de 2e dag. Zij was er zo eentje die - had ze kunnen spreken - zou gezegd hebben 'willen jullie eens allemaal zwijgen en verderdrinken
Voorbeeldje dat haar typeert : ze was nog redelijk jong toen ze eens mee was naar een strandtent en ze lag - uiteraard relax - achter mijn stoel maar toch ook een stukje in het gangpad omdat we op een hoek zaten. Komen er mensen die hoek om, die hadden die hele hond helemaal niet gezien en struikelden over haar : ze heeft toen nog geen snorhaar bewogen.
Een fokker ben ik niet hoor. Ik ben wel zeer betrokken geweest bij de paar nesten die mijn moeder fokte.pioenroos schreef: 24 mar 2022, 20:44 Als er nog ervaringsdeskundige fokkers op bezoek willen komen ben je welkom![]()
Op stel en sprong van mijn werk weg toen Myrthe met weeën begon

- pioenroos
- Posts in topic: 159
- Honden: 3
- Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel
Jaja, als ik morgen tijd heb doe ik echt de portretjes en zal ik langer reageren
Maar kijk dan! Het eerste potje worstelen!
Maar kijk dan! Het eerste potje worstelen!
- Inge O
Re: Flora & Dakar (2 weken oud)
Hahaha, dat eerste onbeholpene 'ik doe iets maar vraag me niet waarom'
.
- pioenroos
Ze doen het super goed. Groeien als kool en zijn tevreden. Vanavond hebben ze toch zeker 3 minuten gespeeld met elkaar tot ze gezamenlijk in blafgrommen uitbarsten omdat het etenstijd was
Mies doet het ook boven verwachting goed. Ze is nieuwsgierig en bemoeizuchtig maar ik zie steeds minder spanning bij haar. De eerste keer dat ze aan een pupje rook en een druppel plas proefde is ze meteen klappertandend weggelopen. Het was duidelijk een informatie overload
Ze heeft ook al een keer een 'Hé, doen jullie eens wat, ik verveel me' kef gegeven naar slapende pups dus dat wordt nog wat als de pups beter gaan horen
Ikea
Heerlijk om mee te hebben gemaakt! Ik heb een paar bevallingen van Flora's fokker meegemaakt. En vaak op bezoek. Maar nu niet deur uit te hoeven en niks missen is wel heel bijzonder hoor.K@ren schreef: 26 mar 2022, 17:18 Een fokker ben ik niet hoor. Ik ben wel zeer betrokken geweest bij de paar nesten die mijn moeder fokte.
Op stel en sprong van mijn werk weg toen Myrthe met weeën begonEn later een paar weken vrij om maar geen minuut te hoeven missen.
Wat een héerlijk karakterInge O schreef: 26 mar 2022, 08:42 Voorbeeld : Relax kreeg haar naam al als nestnaampje, op de 2e dag. Zij was er zo eentje die - had ze kunnen spreken - zou gezegd hebben 'willen jullie eens allemaal zwijgen en verderdrinken![]()
Al zie ik nu ook wel dat hij nestgenoten gewoon van de beste tepel af klauwt
Glimmen nog wel maar inmiddels plassen ze tijdens het drinken wel over elkaar heen als mama sopt dus lekker ruiken doen ze niet meer
Niet zeuren, je krijgt dagelijks veel filmpjes en foto's
Das toch geen vergelijkZinodo schreef: 25 mar 2022, 20:40 Ja, jemig, mijn Ziva was met 7 weken een keer pas 1 kilogeen wonder dat ik hem groot vind haha, Flora geeft idd (dubbele) slagroom.
En paar foto's van laatste dagen en de portretjes.

- Inge O
pioenroos schreef: 29 mar 2022, 00:29 Ze heeft ook al een keer een 'Hé, doen jullie eens wat, ik verveel me' kef gegeven naar slapende pups
- Frootje
- Posts in topic: 42
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
We komen inderdaad niks tekort.
Wat schattig trouwens, Mies met de pups.

Dat bekje van teefje wit
Zie je Flora al terug in de pups qua uiterlijk of gedrag?
Op basis van deze foto's lijkt er toch wat verschil te zitten in ooraanzet. Is dat in het echt ook zo?
Ze zijn zo lief!!!
Ze zijn zo lief!!!
Wat een heerlijke rolmopsjes. Dat eerste stoeifilmpje is schattig, het ziet er al best echt uit. Geweldig als ze gaan spelen.
- pioenroos
Het zijn voor mij nog steeds gewoon pups als elk ander schapendoesnest wat ik gezien hebTamara schreef: 29 mar 2022, 13:57 Dat bekje van teefje wit![]()
Soms denk ik dat ook maar als ze dan niet net wakker zijn ziet het er weer anders uitPallas schreef: 30 mar 2022, 09:48 Op basis van deze foto's lijkt er toch wat verschil te zitten in ooraanzet. Is dat in het echt ook zo?
Heerlijk dat geklooi met elkaar. Ze houden het ook steeds langer vol en vallen minder spontaan om. Krijg alleen nog minder gedaan in huis, je blijft kijkenSirene schreef: 30 mar 2022, 15:43 Wat een heerlijke rolmopsjes. Dat eerste stoeifilmpje is schattig, het ziet er al best echt uit. Geweldig als ze gaan spelen.
Helaas is het piemel zuigen ook begonnen. Rare gewoonte is dat toch

- Inge O
Hè? Dat heb ik hier nog nooit gehad.pioenroos schreef: 30 mar 2022, 16:29 Helaas is het piemel zuigen ook begonnen. Rare gewoonte is dat toch![]()
Piemel zuigen?!? 
- Inge O
Jij dacht vast dat duimzuigen al vervelend was hè
- HillieS
- Posts in topic: 84
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
In het kader van: mama heeft ook zoiets en als ik daaraan zuig komt er melk uit, bij jou vast ook.Sandra&co schreef: 30 mar 2022, 20:28 Hier ook nog geen piemelzuiger gezien. Is dat een ding ja? Door de war met een tepel?
Wat een lekkere mollen![]()