Stel.
Je krijgt een paard, mondvoorraad en wat warme kleding.
Daarna is het de bedoeling dat je in je eentje tweeduizend kilometer door het Mongools Mantsjoerisch grasland trekt.
Hier dus https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mongool ... h_grasland
Je mag ook 1 hond meenemen. Welk ras wordt het? (Dus niet je eigen honden, maar een hond van een ras naar keuze). En licht je keus even toe.
Een Flora x Dakar. Geen gezeik met wegloperij, en een gezond gestel dat dat prima aankan. Een functionele vacht die wat warmte en bescherming biedt maar geen föhn en dagelijkse conditioner vereist (schat ik in). Ik zou ter voorbereiding het stropen wat aanmoedigen, dan kan 'ie z'n eigen kostje vangen. Mooi formaat waarmee je je ook nog wel veilig voelt in de nacht.
Of gewoon een lurcher. Taro zou dit prima kunnen en 's nachts als wederzijdse kruik bij mij in de slaapzak slapen. Maar omdat ik niet mijn eigen hond mag kiezen ga ik voor een net wat grotere lurcher met wat herdergenen erbij.
Nanna schreef: 18 apr 2022, 11:44
Je mag ook 1 hond meenemen. Welk ras wordt het? (Dus niet je eigen honden, maar een hond van een ras naar keuze). En licht je keus even toe.
Lothian schreef: 18 apr 2022, 12:05
Een Flora x Dakar. Geen gezeik met wegloperij, en een gezond gestel dat dat prima aankan. Een functionele vacht die wat warmte en bescherming biedt maar geen föhn en dagelijkse conditioner vereist (schat ik in). Ik zou ter voorbereiding het stropen wat aanmoedigen, dan kan 'ie z'n eigen kostje vangen. Mooi formaat waarmee je je ook nog wel veilig voelt in de nacht.
Dat dus inderdaad. Wel mijn eigen hond dus.
Niet Froo in elk geval. Die is veel te klein en hoort op een bank onder een dekentje.
Ik nam een Kelly mee. Is nu mijn hond niet meer want ze leeft niet meer. Maar zij heeft heel wat konijnen en hazen gevangen. Dus vlees genoeg onderweg.
Moet dus zoeken naar een vergelijkbare Pinscher als Kelly.
Oh, Kika mag niet mee.
Oke... een Kika maar iets grotere dan, ze is pittig genoeg, kan die toch aan en jaagt ook voor me maar als verdediging mss wat te klein... ik duikel wel ergens een goede ruwharige lurcher op.
Border collie of andere herder genen voor de gehoorzaamheid en baasgerichtheid en dan wat windhond/jachthond er door voor nog meer uithouding, snelheid en wat grootte.
Of ik word echt consequent (ben ik al zo goed als met dank aan Kika) en neem een Hovawart, een black and tan dan wel want die vind ik super mooi en die wordt niet voor golden retriever aanzien (niks mis mee, maar qua afschrikking 2 keer niks o zo'n tocht)
mijke schreef: 18 apr 2022, 14:35
Ik zou ineens *uche uche* heel erg ziek zijn en écht niet kunnen gaan. Wat is dat voor kutreis met nog geen duizend honden niet haha!
In een tent ook echt. Mag je niet eens een airbnb boeken tussendoor. Flauw hoor.
mijke schreef: 18 apr 2022, 14:35
Ik zou ineens *uche uche* heel erg ziek zijn en écht niet kunnen gaan.
Maar wel op het wereldreisforum blijven gillen.
Ik vind het trouwens vreselijk geinig dat die mensen daar straatjes met yurts hebben en dan schuttinkjes er om. Hahaha.
Kennelijk valt dat eeuwige uitzicht op de steppen een beetje tegen.