Raaf, Murf, Willem met Tess, Ayla, Eevee en Finn. Laatste foto's

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 48
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Ravi, Murf, Willem en hun logees Tess en Ayla. Tess jarig

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 02 mei 2022, 20:28Ja, maar dan zie je over het hoofd dat je in die gevallen geen vaste roedel had/hebt, maar een gelegenheidsroedel, en dat is toch wel anders qua dynamiek ben ik van overtuigd.
Nee ik zie zeker wel de verschillen (plus dat het bij jou ook telkens een jonge hond is die in de roedel opgroeit) maar 3,5 maand is toch wel wat langer dan een gelegenheidsroedel. Maar normaal zou ik natuurlijk niet snel op elkaar twee nieuwe honden nemen, daarnaast lag het ook wel aan de combinaties: Fonz die niet bij Raaf paste (Fonz markeerde in huis) en Lais die graag Amber plaagde. Maar een verkeerde combinatie heb je er al snel tussenzitten met vijf stuks ben ik bang.

Ik hou zeker van dynamiek en van (soms) subtiel bijsturen, en die hele kleine dingetjes beïnvloeden gebeurt misschien wel vaker, maar echt bijsturen is toch eerder zelden, het loopt allemaal redelijk vanzelf.
En ja, zelf voelen ze zich prima 'onder elkaar', maar ik heb er ook al heel wat andere rassen/kruisingen bij gehad en soms klikte dat minder met hen, maar niet in de zin dat ik vaak moest tussenkomen.
Dus ook tussen de dames die niet veel kunnen hebben van elkaar? Ik vind dat wel bijzonder, dat je daar zo weinig in bij hoeft te sturen.

Ik zou zelf juist meer moeite hebben met tijdelijke 'bezoekers', dat zou me denk ik veel meer energie kosten.
Ja dat is ook wel intensief hoor, maar dat kun je/ik natuurlijk makkelijk beperkt houden in frequentie en duur. Met een eigen roedel moet je altijd voor alle vijf goed zorgen en zorgen dat ze aan hun trekken komen, in vind dat knap in je eentje.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Het duurde even maar het is me gelukt om een filmpje samen te stellen van Tess haar feestje :balon: . Alle filmpjes zijn zo leuk dat het me moeite kostte om te knippen in de filmpjes en nog meer moeite om nóg meer te knippen omdat het alsnog heel lang was.
Ik vind het zelf zo'n gaaf filmpje (/speelfilm) geworden, wat mij betreft elke seconde van het kijken waard maar ik ben bevooroordeeld door het leuke vijftal.

Dat vijftal en wij hebben heel erg genoten :I: . We zijn met een tas vol speeltjes, een berg koekjes, heerlijk weer en vijf blije honden de wei ingegaan. Ravi had zich blijkbaar twee dagen opgeladen want die heeft me Tess toch getrakteerd op haasje spelen :cheer: ! En die Tess geeft niet op hè, geweldig om die twee door de wei te zien racen (Murf en Ayla werden er ook vrolijk van). Verder had Tess ook nog tijd om met Murf te spelen en een beetje te plonzen, er is zelfs gezwommen. En Willem liep er heerlijk tussendoor.

Ik heb twee versies, een 'korte' en een lange. Ik raad de lange aan (vergeet niet het geluid aan te zetten, het is wel vooral vogelgeluid maar soms ook geluiden van de honden)

Voor de liefhebbers veel plezier:

De 'korte' versie
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

O heerlijk, ik kan me voorstellen dat je ervan geniet om de honden zo lekker samen bezig te zien! Daar kun je toch uren en uren naar kijken :lol1:
En Willem loopt er ook zo lekker tussendoor te huppelen, fantastisch! :I:
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 5
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Whahaha, gáát Ravi eindelijk te water voor de Wubba, pakt hij eerst een stok :LOL:

Het is maar goed dat Tess zo af en toe op de renbaan oefent met die snelle racer!

Genieten hoor, al die ontspannen kwispelende staarten.
Afbeelding
Veertje
Posts in topic: 17

Bericht door Veertje »

Hoe maak je een mens blij op vakantie. Nou met zulke filmpjes :cheer: echt super om te zien! Ze hebben het echt naar hun zin :D
Tess nodigt Murf ook heel subtiel uit tot spelen zie ik :schrik: En dan tegen Raaf gaan tetteren en in z'n billen bijten omdat hij moet rennen... Het is net zo'n peuter die haar zin niet meteen krijgt, kabaal maken en vervelend doen :oeps:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Lothian schreef: 03 mei 2022, 07:37 Het is maar goed dat Tess zo af en toe op de renbaan oefent met die snelle racer!
Dat dacht ik ook al. En ik had ook nooit verwacht dat ze het zolang zou volhouden. Donderdag toen ik ze zag racen dacht ik dat ze het wel zou opgeven. Maar nee hoor, en daarna wilde ze nog meer :LOL:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 26
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 02 mei 2022, 23:02 Maar een verkeerde combinatie heb je er al snel tussenzitten met vijf stuks ben ik bang.
Ja, die heb ik er altijd wel tussen, en dat is nu dus Plezantje en Crunch, maar ik heb al moeilijkere combinaties gehad.

Dus ook tussen de dames die niet veel kunnen hebben van elkaar? Ik vind dat wel bijzonder, dat je daar zo weinig in bij hoeft te sturen.
Het belangrijkste daarbij vind ik het ontmijnen van spanningssituaties, maar daarnaast - voor als ze echt een probleem hebben met elkaar, zoals nu Plus vs. Crunch - hebben ze zich maar aan één gouden regel te houden : je trekt maar boze gezichten zoveel je wil, zet je staart maar omhoog tot hij bij je neus uitkomt, telt elk knuffeltje maar die zij meer krijgt dan jij, maar je blijft van haar af, punt :pffff: . Ik denk dat het juist het veel toelaten is op dat punt (ze zijn wie ze zijn, dat wil ik niet veranderen), hen zéker niet te scheiden (behalve als ik er niet bij ben), te weten dat je echt appèl hebt om met een klein woord door te kunnen komen (waardoor je er zelf heel ontspannen kan in blijven) en vooral ook : soms zelfs te lachen met mogelijke explosieve situaties (Plezant lijkt dat echt te begrijpen en verlegt haar aandacht dan heel vriendelijk naar mij), dat alles samen maakt dat dat weinig moeite kost.

I Met een eigen roedel moet je altijd voor alle vijf goed zorgen en zorgen dat ze aan hun trekken komen, in vind dat knap in je eentje.
Ze hebben natuurlijk ook elkaar, ik vind niet dat alle leuke dingen in hun leven alleen maar van mij moeten komen, maar goed, daarom heb ik dus ook geen herders (meer) :engel: .
Inge O

Bericht door Inge O »

En dat filmpje :I: . Lieve Willem aan het genieten, en dan Raaf, die weet erg goed dat hij kan zwemmen maar toch altijd eerst proberen of het speeltje niet zelf naar hem toe wil komen :F: .

En hun gerace : je ziet Raaf zo met twee tenen in de neus *pomptidomdom, ik loop hier zomaar een beetje :cheer: *, en dan Tess er op volle kracht achteraan maar dat wil maar niet lukken :LOL: .

Rent er trouwens nooit eentje in die doorhangende weidedraden?
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Leuk dat jullie het filmpje bekeken hebben!

Diana schreef: 03 mei 2022, 07:18 O heerlijk, ik kan me voorstellen dat je ervan geniet om de honden zo lekker samen bezig te zien! Daar kun je toch uren en uren naar kijken :lol1:
En Willem loopt er ook zo lekker tussendoor te huppelen, fantastisch! :I:
Ja dat is voor ons ook echt een feestje als ze zo lekker met elkaar bezig zijn en vooral als ze zo er zo blij een feestje van maken :I: .

Lothian schreef: 03 mei 2022, 07:37 Whahaha, gáát Ravi eindelijk te water voor de Wubba, pakt hij eerst een stok :LOL:
Ik denk dat ik weet welk moment je bedoelt, dan is dat is ook een wubba (hij heeft namelijk geen stok vastgehad), een kleine felgroene. Die had ik minder diep gegooid nadat hij de blauwe niet wilde pakken maar dat hielp ook niet heel erg :') . Uiteindelijk hielp het dan wel, maar met een hele lange omweg :') . Ik was verbaasd dat hij toen die wubba meteen liet vallen om toen wél die grotere te gaan halen, gekke hond.

Zazoe schreef: 03 mei 2022, 07:45 Tot wanneer blijven ze? Het is altijd zo leuk om te volgen :mrgreen:

En altijd weer wat jaloers op jullie terrein, geweldige plek zeg!
Haha :LOL: . Nou Ayla blijft sowieso nog wel even en Tess mag van Murf niet meer naar huis, dus het duurt nog wel een tijdje :engel: . Nee, ik geloof dat Tess vrijdag weer naar huis gaat, toch @hakunamatata ?

Dank je, ik ben er ook zo gelukkig mee, heerlijk om de honden zich zo privé te kunnen laten uitleven.

Veertje schreef: 03 mei 2022, 08:03 Hoe maak je een mens blij op vakantie. Nou met zulke filmpjes :cheer: echt super om te zien! Ze hebben het echt naar hun zin :D
Tess nodigt Murf ook heel subtiel uit tot spelen zie ik :schrik: En dan tegen Raaf gaan tetteren en in z'n billen bijten omdat hij moet rennen... Het is net zo'n peuter die haar zin niet meteen krijgt, kabaal maken en vervelend doen :oeps:
Ah leuk :hartjes: . Het was echt feest!
Nee Tess is niet heel subtiel op dat vlak :schrik: :LOL: . Gelukkig vindt Murf het heel erg leuk om met haar te spelen maar hij krijgt wel klachten als hij even niet enthousiast genoeg speelt :') .
Maar ze is heel goed bij te sturen, als ik haar roep kijkt ze vrijwel altijd meteen op en dan zeg ik dat ze even wat moet dimmen of ik roep haar bij me, dat doet ze supernetjes.

Veertje schreef: 03 mei 2022, 08:06
Lothian schreef: 03 mei 2022, 07:37 Het is maar goed dat Tess zo af en toe op de renbaan oefent met die snelle racer!
Dat dacht ik ook al. En ik had ook nooit verwacht dat ze het zolang zou volhouden. Donderdag toen ik ze zag racen dacht ik dat ze het wel zou opgeven. Maar nee hoor, en daarna wilde ze nog meer :LOL:
En dan was donderdag veel korter dan gisteren! Die hond heeft een uithoudingsvermogen van heb ik jou daar! Gewoon op volle snelheid achter Raaf aan en dat minutenlang. En daarna weer en weer :80: .

Inge O schreef: 03 mei 2022, 08:57Het belangrijkste daarbij vind ik het ontmijnen van spanningssituaties, maar daarnaast - voor als ze echt een probleem hebben met elkaar, zoals nu Plus vs. Crunch - hebben ze zich maar aan één gouden regel te houden : je trekt maar boze gezichten zoveel je wil, zet je staart maar omhoog tot hij bij je neus uitkomt, telt elk knuffeltje maar die zij meer krijgt dan jij, maar je blijft van haar af, punt :pffff: . Ik denk dat het juist het veel toelaten is op dat punt (ze zijn wie ze zijn, dat wil ik niet veranderen), hen zéker niet te scheiden (behalve als ik er niet bij ben), te weten dat je echt appèl hebt om met een klein woord door te kunnen komen (waardoor je er zelf heel ontspannen kan in blijven) en vooral ook : soms zelfs te lachen met mogelijke explosieve situaties (Plezant lijkt dat echt te begrijpen en verlegt haar aandacht dan heel vriendelijk naar mij), dat alles samen maakt dat dat weinig moeite kost.
Heel mooi dat je dat zo met ze hebt kunnen ontwikkelen. Gaat het als jij er (buiten) niet bij bent dan ook altijd goed?

Ze hebben natuurlijk ook elkaar, ik vind niet dat alle leuke dingen in hun leven alleen maar van mij moeten komen, maar goed, daarom heb ik dus ook geen herders (meer) :engel: .
Dat ben ik zeker met je eens, dat vind ik juist ook het geweldige aan meerdere honden hebben. Voor mij persoonlijk altijd minimaal twee honden.

Inge O schreef: 03 mei 2022, 09:08 En dat filmpje :I: . Lieve Willem aan het genieten, en dan Raaf, die weet erg goed dat hij kan zwemmen maar toch altijd eerst proberen of het speeltje niet zelf naar hem toe wil komen :F: .

En hun gerace : je ziet Raaf zo met twee tenen in de neus *pomptidomdom, ik loop hier zomaar een beetje :cheer: *, en dan Tess er op volle kracht achteraan maar dat wil maar niet lukken :LOL: .

Rent er trouwens nooit eentje in die doorhangende weidedraden?
Het is elke keer weer een afweging: pfffff ga ik echt zwemmen of zou ik dat ding ook op een andere manier te pakken kunnen krijgen :scratch: ? Normaal gaat ie dan rondjes rond het water racen om de kortste zwemroute te vinden maar nu had ie natuurlijk al flink geracet dus daar had ie de puf niet meer voor :P .

Die Tess is echt geweldig met dat gerace, bizar. Ik had Raaf ook wel flink voluit willen zien rennen maar dan had ze het natuurlijk niet bij kunnen houden.

Nee ze gaan er altijd netjes onderdoor (ook op snelheid).
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 03 mei 2022, 19:50 Gaat het als jij er (buiten) niet bij bent dan ook altijd goed?
Jawel, hoewel ik door het raam soms prachtige Plezantjesmimieken en -interacties richting Crunch te zien krijg :mrgreen: .

En echt wild spelen doen ze toch het liefste en het vaakste als ik ook buiten ben, denk dat ze zich toch een soort van veiliger voelen met een mogelijke scheidsrechter in de buurt.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weet je wat zo leuk is? Als je je foto's als miniatuur hebt geupload, daarna overal wat bijschrijft en dan op voorbeeld drukt :euh: . Dan mag je al die links handmatig gaan vervangen :jank: .
Het zijn er gelukkig maar een paar :hzz: .

Heerlijk eerste rondje in de ochtend
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afsluiten met samen brokjes zoeken
Afbeelding

Tijd voor konijnenoren :cheer: . Kijk eens Tess!
Afbeelding

Ayla ook, lekker!
Afbeelding

Zelfs Raaf zet zich over zijn principe dat hij zo vroeg nog niet gaat kluiven heen
Afbeelding

Onderweg naar Willem kom ik Tess weer tegen... Snie lekker :nocheer:
Afbeelding

Willem snapt haar niet
Afbeelding

Maar okee, Tess is jarig dus dan pakken we toch wat anders? Ja dit lust ze wel
Afbeelding

Murf en Raaf liggen nog tevreden te kluiven...
Afbeelding

...terwijl Ayla zichzelf heel zielig vindt want zij heeft niks meer :nocheer:
Afbeelding

Als iedereen uitgekloven is en wij aan tafel gaan ontbijten liggen ze er zo bij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tess ligt graag aan/op/tussen onze voeten...
Afbeelding

Let ook even op die pootjes, de dag is nog maar net begonnen en mevrouw heeft alweer een emmer zand mee naar binnen genomen :')
Afbeelding

Opgestaan plaatsje vergaan!
Afbeelding

Raaf piekert er nog niet over om op te staan
Afbeelding

''Hallo, we zouden toch naar buiten gaan :hmmm: "
Afbeelding

Ja de wei in! Allemaal blij :cheer:
Afbeelding

Ook even het water in natuurlijk
Afbeelding

Tess doet absoluut niet aan zwemmen en Murf, nou ja die moet nog verteld worden dat hij heus ook wel kan zwemmen. Willem wacht op de koekjesregen
Afbeelding

Ja, koekjesvissen
Afbeelding

Tess doet ook even mee
Afbeelding

Ieder zo z'n prioriteiten
Afbeelding

Mijn racemonster met twee dappere dodo's achter hem aan
Afbeelding

Ayla houdt het bij kijken :P
Afbeelding

Het is druk bij de hondenvijver!
Afbeelding

Afbeelding

Mijn bikkel die het kanaal over zwemt :Q:
Afbeelding

Ayla: "Waarom krijg ik geen koekjes dan?"
Afbeelding

Nog wat extra erin gegooid speciaal voor haar, Murf heeft het ook door
Afbeelding

Zo leuk hoe dat bosje daar ontstaan is en hoe alles nu groen uitloopt
Afbeelding

Tess achter Raaf aan die net weer een wubba uit het water gevist heeft
Afbeelding

Vanaf de uitkijk naar de racers kijken
Afbeelding

Daar komt mijn Willempie :I:
Afbeelding

Bietsen om een koekje
Afbeelding

Afbeelding

Mijn superventje, beetje moe
Afbeelding

Maar als ie moet opletten is ie weer wakker
Afbeelding

Murf ligt alvast in positie :P
Afbeelding

Ayla maakt zich snel uit de voeten :schrik:
Afbeelding

Tegen de bosrand liepen mensen dus die moet je in de gaten houden
Afbeelding

Tess heeft tenminste nog wel aandacht voor mij
Afbeelding

In tegenstelling tot deze twee
Afbeelding

''Hè wat?''
Afbeelding

Nou, dat :hmmm:
Afbeelding

Knapperd :I:
Afbeelding

Er wilden er nog een paar op de foto
Afbeelding

De lieve dames
Afbeelding

Afbeelding

Tess ziet iets
Afbeelding

Ah, ze zag Willem aankomen, die wilde er ook bij
Afbeelding

Soort van groepsfoto :P (Willem staat aaitjes in ontvangst te nemen)
Afbeelding

Er is iets heel lekker aan de bodem van het moeras/bosje
Afbeelding

Na dit feestje dachten ze zo even door te kunnen lopen naar binnen met al die zandpoten :hmmm:
Afbeelding

Hier had ik kaas en worst omdat ik van training terugkwam, ze vonden het allemaal errug lekker
Afbeelding

Afbeelding

Murf kan zo goed vangen (not)
Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik zo bijzonder. Murf was hier heel moe en was gaan liggen tijdens het spel met Tess en toen het Tess niet erg lukte om Murf weer in de benen te happen ging ze er maar bij liggen :80: :I:
Afbeelding

Inge O schreef: 03 mei 2022, 20:32
Zamunda schreef: 03 mei 2022, 19:50 Gaat het als jij er (buiten) niet bij bent dan ook altijd goed?
Jawel, hoewel ik door het raam soms prachtige Plezantjesmimieken en -interacties richting Crunch te zien krijg :mrgreen: .

En echt wild spelen doen ze toch het liefste en het vaakste als ik ook buiten ben, denk dat ze zich toch een soort van veiliger voelen met een mogelijke scheidsrechter in de buurt.
Geldt dat voor allemaal? Hier merk ik daar soms verschil in maar ook hele periodes dat ze zonder mijn aanwezigheid net zo wild doen.
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 03 mei 2022, 19:50 Ik denk dat ik weet welk moment je bedoelt, dan is dat is ook een wubba (hij heeft namelijk geen stok vastgehad), een kleine felgroene.
:Q: ik zat op mijn kleine mobielscherm te turen. Ik heb wel de lange versie gekeken, samen met Taro en mijn kopje ochtendkoffie :balon:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 03 mei 2022, 21:48
Zamunda schreef: 03 mei 2022, 19:50 Ik denk dat ik weet welk moment je bedoelt, dan is dat is ook een wubba (hij heeft namelijk geen stok vastgehad), een kleine felgroene.
:Q: ik zat op mijn kleine mobielscherm te turen. Ik heb wel de lange versie gekeken, samen met Taro en mijn kopje ochtendkoffie :balon:
Gezellig :hartjes: . Het kan natuurlijk aan het kleine scherm gelegen hebben, maar ook aan hoever je met je ochtendkoffie was :mrgreen: .
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Raaf, Murf, Willem, Tess en Ayla. Foto's

Bericht door Frootje »

Zooooveel foto’s. Wat genieten! :I:
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Wat een geweldig verhaal en foto's weer! Voor het filmpje heb ik geen geduld, zelfs de lange duurt 9 minuten :lol: Maar de rest vind ik zalig om te zien. Ah en Willem, wat fijn om hem zo veel en zo blij op je foto's te zien! :I: Ik heb wel een zwak voor hem met zijn vleermuisoren en zijn lieve ogen :hartjes:
Ennuh ga je Ayla nog symmetrisch maken? Ze kijkt altijd al zo droog, maar nu is ze ook nog scheef :lol1:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

mijke schreef: 03 mei 2022, 22:18 Wat een geweldig verhaal en foto's weer! Voor het filmpje heb ik geen geduld, zelfs de lange duurt 9 minuten :lol: . Maar de rest vind ik zalig om te zien.
De korte :engel: . Maar ik weet het, het is achterlijk lang, maar het was zo'n feest dat ik het gewoon echt niet verder ingekort kreeg. Vijf honden die telkens weer in verschillende samenstellingen de show stalen, ik kwam ogen te kort :I: . Maar gelukkig hebben nog een paar foto's :mrgreen: .

mijke schreef: 03 mei 2022, 22:18Ah en Willem, wat fijn om hem zo veel en zo blij op je foto's te zien! :I: Ik heb wel een zwak voor hem met zijn vleermuisoren en zijn lieve ogen :hartjes:
Ennuh ga je Ayla nog symmetrisch maken? Ze kijkt altijd al zo droog, maar nu is ze ook nog scheef :lol1:
Leuk, het is ook zo'n zoeterd.
Nou, ik overweeg om het gewoon zo te laten :engel: . Raaf heb ik ook eens drie weken laten lopen met van het puntje van zijn neus tot het puntje van zijn staart alleen de linkerhelft geplukt, stond hem geweldig :mrgreen: .
Afbeelding
Anne
Posts in topic: 1
Honden: 1

Bericht door Anne »

Wat ontzettend gezellig zo, ziet er geweldig uit, alle honden boffen maar met zo'n logeer en speel adres :I: :cheer:
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Zamunda schreef: 03 mei 2022, 22:26 Nou, ik overweeg om het gewoon zo te laten :engel: . Raaf heb ik ook eens drie weken laten lopen met van het puntje van zijn neus tot het puntje van zijn staart alleen de linkerhelft geplukt, stond hem geweldig :mrgreen: .
Nee! Wat errug! :LOL:
hakunamatata
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Tess blijft tot zaterdag. Dan kom ik haar ophalen op weg naar een bezoekje aan mijn familie in het zuiden. Veertje woont daar een dorp verderop, dus dan breng ik Finn & Tess weer thuis :ok:
Tenminste, Finn breng ik thuis. Dat is echt een schatje, heel ontspannen sfeer met Eevee, draait lekker mee. Maar hij zal blij zijn weer een katloos huis te hebben en mijn schuwere katten zullen hem ook niet missen :')

Of ik Tess meekrijg is nog even de vraag. Hopelijk vergeeft Murphy mij als ik haar meeneem. In elk geval dus nog tot zaterdag leuke updates vanuit vakantieoord Zamunda :cheer:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Zamunda schreef: 03 mei 2022, 19:50
Veertje schreef: 03 mei 2022, 08:06
En dan was donderdag veel korter dan gisteren! Die hond heeft een uithoudingsvermogen van heb ik jou daar! Gewoon op volle snelheid achter Raaf aan en dat minutenlang. En daarna weer en weer :80: .
Ze rent bij mij ook wel wat, maar in haar eentje met een wandeling is natuurlijk niet te vergelijken met deze sprintjes trekken. Het verbaast me dus toch wel wat. Na deze week is ze helemaal in top conditie met al dat rennen en spelen de hele dag. Ik zal de fiets uit het stof halen :mrgreen:
of er moet gewoon een speelmaatje voor Tess bij

En foto's :cheer: :cheer:

Ze ligt inderdaad heel graag aan voeten. Als ik werk ligt ze ook altijd ergens om me heen. En bij mijn vriend thuis propt ze zich tussen de barkrukken en het muurtje om onder onze voeten te liggen bij het ontbijt :Q:

@hakunamatata neem Murf ook maar gewoon mee terug. Mag vast wel :engel:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 03 mei 2022, 21:34 Het zijn er gelukkig maar een paar
Ja, stel je voor dat het er een heleboel waren geweest :nocheer: :proest: .

Die kop van Ayla met dat oor :LOL: . Gelukkig verbergt dat oor haar linkse snor, wat je mooi of grappig vindt aan half afgewerkt gepluk ontgaat me ten enenmale, ik zou er moordneigingen van krijgen.
Zamunda schreef: 03 mei 2022, 21:34 Geldt dat voor allemaal? Hier merk ik daar soms verschil in maar ook hele periodes dat ze zonder mijn aanwezigheid net zo wild doen.
Het geldt minder voor Plezantje en Karma, die zijn altijd superontspannen met elkaar en spelen altijd en overal, ook als ik er niet bij ben, en ook de andere beginnen dan toch ook soms wel mee te spelen, maar gemiddeld wordt er veel vaker en vooral ook ruwer gespeeld als ik in de buurt ben.
Fenneke
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Wat toch een heerlijke vakantie plek. :cheer:

Geweldig wat jij met ze doet.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Vicky
Posts in topic: 1
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Heerlijke verhalen om te lezen (leest weg als een boek), en foto's en filmpjes om te kijken. Die honden hebben het super bij jou!
Afbeelding
Bo en de honden
Diana
Posts in topic: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 04 mei 2022, 09:03
Zamunda schreef: 03 mei 2022, 21:34 Geldt dat voor allemaal? Hier merk ik daar soms verschil in maar ook hele periodes dat ze zonder mijn aanwezigheid net zo wild doen.
Het geldt minder voor Plezantje en Karma, die zijn altijd superontspannen met elkaar en spelen altijd en overal, ook als ik er niet bij ben, en ook de andere beginnen dan toch ook soms wel mee te spelen, maar gemiddeld wordt er veel vaker en vooral ook ruwer gespeeld als ik in de buurt ben.
Grappig, hier is dat ook zo. Als ik écht weg ben (niet thuis), wordt er al helemaal nooit gespeeld.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 03 mei 2022, 21:52 Zooooveel foto’s. Wat genieten! :I:
Zelfs voor de foto's moest je gaan zitten :mann: .

mijke schreef: 03 mei 2022, 22:47
Zamunda schreef: 03 mei 2022, 22:26 Nou, ik overweeg om het gewoon zo te laten :engel: . Raaf heb ik ook eens drie weken laten lopen met van het puntje van zijn neus tot het puntje van zijn staart alleen de linkerhelft geplukt, stond hem geweldig :mrgreen: .
Nee! Wat errug! :LOL:
Elke plukbeurt doe ik het weer net even anders, dan laat ik zijn kraag een tijdje staan, dan weer een hanenkam van nek tot kont en dus ook een keer half-half. Zolang hij er geen last van heeft en ik het leuk vind is hij een à twee keer per jaar een paar weken mijn bonsaiboompje :mrgreen: .

Anne schreef: 03 mei 2022, 22:29 Wat ontzettend gezellig zo, ziet er geweldig uit, alle honden boffen maar met zo'n logeer en speel adres :I: :cheer:
Het is echt genieten voor ons dat alles onderling lekker loopt en speelt en natuurlijk heel fijn dat de logees het ook echt naar hun zin hebben, dat is toch wel het doel.

Tess vindt de katten nog wel spannend en dat is wederzijds dus die houden we gewoon gescheiden, maar het hoeft niet heel strikt. Tess kan gewoon los door de woonkamer (waar de katten zitten) lopen om mee naar binnen en buiten te gaan dus dat is prima relaxed. Ayla kan wel bij de katten lopen, dat ziet er ontspannen uit, maar Ayla wil zelf heel graag weer mee bij ons in de keuken.

hakunamatata schreef: 03 mei 2022, 23:34 Tess blijft tot zaterdag. Dan kom ik haar ophalen op weg naar een bezoekje aan mijn familie in het zuiden. Veertje woont daar een dorp verderop, dus dan breng ik Finn & Tess weer thuis :ok:
Tenminste, Finn breng ik thuis. Dat is echt een schatje, heel ontspannen sfeer met Eevee, draait lekker mee. Maar hij zal blij zijn weer een katloos huis te hebben en mijn schuwere katten zullen hem ook niet missen :')

Of ik Tess meekrijg is nog even de vraag. Hopelijk vergeeft Murphy mij als ik haar meeneem. In elk geval dus nog tot zaterdag leuke updates vanuit vakantieoord Zamunda :cheer:
Fijn dat Finn het ook zo naar zijn zin heeft, op de katten na dan. Ik denk dat Tess zich verstopt als jij komt :mrgreen: .

Veertje schreef: 04 mei 2022, 08:23Ze rent bij mij ook wel wat, maar in haar eentje met een wandeling is natuurlijk niet te vergelijken met deze sprintjes trekken. Het verbaast me dus toch wel wat. Na deze week is ze helemaal in top conditie met al dat rennen en spelen de hele dag. Ik zal de fiets uit het stof halen :mrgreen:
of er moet gewoon een speelmaatje voor Tess bij
Bizar dat ze het zo volhoudt dan! En dat laatste: zeker weten! Ze krijgt er echt geen genoeg van, wat wil ze graag spelen zeg!

Ze ligt inderdaad heel graag aan voeten. Als ik werk ligt ze ook altijd ergens om me heen. En bij mijn vriend thuis propt ze zich tussen de barkrukken en het muurtje om onder onze voeten te liggen bij het ontbijt :Q:
Ja ze gaat ook graag met haar poten om stoelpoten liggen, dat zal ze bij jullie onder de bar ook moeten natuurlijk maar ze lijkt dat ook echt op te zoeken.
@hakunamatata neem Murf ook maar gewoon mee terug. Mag vast wel :engel:
Nog niet bijna :pffff: .

Inge O schreef: 04 mei 2022, 09:03
Zamunda schreef: 03 mei 2022, 21:34 Het zijn er gelukkig maar een paar
Ja, stel je voor dat het er een heleboel waren geweest :nocheer: :proest: .
Ja, dat zou een rotklus geweest zijn :jank: . Ik zat wel even te vloeken gisteren :P .

Die kop van Ayla met dat oor :LOL: . Gelukkig verbergt dat oor haar linkse snor, wat je mooi of grappig vindt aan half afgewerkt gepluk ontgaat me ten enenmale, ik zou er moordneigingen van krijgen.
Ik heb zitten zoeken welke foto je bedoelt (dat oor) maar zie het niet. Maar nee joh gek, die andere baard moet er natuurlijk ook af :schrik: :') . Ik heb alleen af en toe ook nog iets anders te doen (en Ayla ook) dus dan kan het even duren voor ik weer verder ga.

Maar toevallig heb ik vanmorgen net de andere helft eraf zitten plukken. Ik moet de andere kant denk ik nog wel een keertje wat secuurder plukken maar dat verschil zul je op de foto's niet heel erg gaan zien dus je kunt je moordneigingen weer laten afvloeien :mrgreen: .

Mooi die verschillen.

Fenneke schreef: 04 mei 2022, 11:13 Wat toch een heerlijke vakantie plek. :cheer:

Geweldig wat jij met ze doet.
Dankjewel maar ik doe niet heel veel met ze hoor, ik bied ze ruimte (en hier en daar wat sturing) maar verder doen ze het vooral zelf en mag ik lekker kijken (het meeste werk is eigenlijk de foto's en filmpjes bewerken :mann: ). Het is wel altijd afwachten hoe het onderling klikt en het geluk wil dat het hartstikke leuk gaat samen :I: .

Binnen zijn ze superbraaf en liggen ze heerlijk rustig :slaap2: . Alleen dat zand... ach ja buiten naar binnen halen is in toch? Of is dat al heel lang uit?

Vicky schreef: 04 mei 2022, 11:16 Heerlijke verhalen om te lezen (leest weg als een boek), en foto's en filmpjes om te kijken. Die honden hebben het super bij jou!
Heel leuk om te lezen!

Diana schreef: 04 mei 2022, 11:25Grappig, hier is dat ook zo. Als ik écht weg ben (niet thuis), wordt er al helemaal nooit gespeeld.
Dat is hier ook zo, dan hebben ze andere prioriteiten. En ik merk ook wel dat als ze buiten zijn en ik ook kom ze dan ook weer wilder gaan spelen (altijd al, met alle hondencombinaties) maar Ravi en jonge Murf hebben de afgelopen maanden gespeeld en gerend dat het een lieve lust is en daar hadden ze mij absoluut niet bij nodig. Tess is natuurlijk niet thuis hier maar is wel op mij gericht en die laat zich ook absoluut niet tegenhouden door mijn afwezigheid (als ze met Murf buiten is).
Afbeelding
Plaats reactie