Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Kruimel
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Feta spam: Feta's Foxjes

Bericht door Kruimel »

Wat een flinkerds alweer! Ze zijn echt schattig
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Lin-C
Posts in topic: 7

Bericht door Lin-C »

Het is weer veilig voor mij om te reageren wetende dat ze allemaal een baasje hebben :engel:

Ik vond en vind ze echt geweldig, je hebt echt een mooi en leuk nest gefokt.
mijke
Posts in topic: 16

Bericht door mijke »

Wat zijn ze leuk zeg. Ik vind het echt stom dat er geen pup op het forum blijft!
Smoushond
Posts in topic: 20

Bericht door Smoushond »

Ik vind ze zo leuk 🥰
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 1

Bericht door jenn90 »

Wat zijn ze onwijs leuk :I: die foto’s tussen de madeliefjes echt heel schattig
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

mijke schreef: 03 mei 2022, 14:38 Wat zijn ze leuk zeg. Ik vind het echt stom dat er geen pup op het forum blijft!
Ze houdt er toch zelf 1... :scratch:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
mijke

Bericht door mijke »

kloesje schreef: 03 mei 2022, 15:33
mijke schreef: 03 mei 2022, 14:38 Wat zijn ze leuk zeg. Ik vind het echt stom dat er geen pup op het forum blijft!
Ze houdt er toch zelf 1... :scratch:
Ohja :gestoord:
Tamara
Posts in topic: 90

Bericht door Tamara »

Dankje voor de reacties! Haha, ja, eentje blijft er wel op het forum, de kleine Celie. Als de pups zijn uitgevlogen zal ik een topic aanmaken over hoe het straks gaat hier in de roedel. Ze blijft in ieder geval nog hier totdat ik alle rust heb kunnen beslissen of ik haar ga aanhouden of dat ik een goed plekje voor haar ga zoeken.

Even mijn topic uodaten. Mijn telefoon camera is dus stuk (glas van lens gebroken); maar als het goed is komt er deze week een nieuwe lens dus dan kan ik net op het nippertje nog fatsoenlijke foto's maken. Nog steeds geen foto's gemaakt met mijn spiegelreflex... wat erg. Maar als ik met de pups bezig ben heb ik telkens geen zin om een lens voor mijn neus te houden. Dan ben ik toch weer met andere dingen bezig dan lekker met de pups spelen of de boel observeren.

De laatste week gaat alweer in! Vanaf aankomende vrijdag vliegen ze uit. Deze laatste weken vind ik eigenlijk het leukst, ze zijn langer wakker zodat de uitstapjes wat langer kunnen zijn en ik leer ze steeds beter kennen omdat ik zie hoe ze in verschillende situaties reageren.

Het witte pupje, daar had ik niet zoveel mee, maar ze is nu een van mijn favoriete pupjes. Wat een super leuk karakter heeft ze! Alles is één groot feest voor haar, en ze zoekt ook steun bij me wanneer ze iets lastig vind. Ze is zo grappig, rent overal maar met een lachebekje tussendoor, heel speels en heel knuffelig, likt mijn gezicht af wanneer ik haar in de armen heb. Ik ga haar wel missen straks.
Het reutje Slinger ga ik ook ontzettend missen, wat een lieverd is hij. Een allemansvriendje, een knuffelbeer, en heel relaxed wanneer hij nieuwe dingen meemaakt.

De laatste dagen dat ze hier zijn gaan we vooral maar lekker buiten spelen en ik ga straks even naar de dierenwinkel voor nieuwe kluifjes. De konijnenoren vallen zeer goed in de smaak hier.

De groep bij elkaar is zo leuk! Op wat bekvechten na is het een heel hechte leuke en grappige groep pups die graag dollen en stoeien en hun trekspelletjes doen.

De eigenaar van de dekreu vroeg of ik nog eens een herhaling wilde doen van deze combi, maar ik blijf erbij dat dit mijn eerste en laatste nestje ooit is. Ik ben zo blij dat alles gezond is en goed is gegaan. Het is mooi zo en de komende dagen nog maar flink knuffelen met het kleine spul.

Hier wat crappy foto's en wat foto's die mijn schoonzus heeft gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Het pupje dat tegen de bank omhoog staat bij Feta is trouwens Celie. Ze lijkt een beetje op Feta maar dan in de uber stoere versie, ze een robbedoes, een avonturier en verder heel chill eigenlijk. Laat dingen soms over zich heenkomen terwijl ze rustig alles in zich opneemt.
Ze vind knuffelen fijn, maar staat niet meteen vooraan om aangehaald te worden. Ze is eerst bezig met andere dingen in de omgeving en komt dan even naar mij, dit combineert hopelijk met Lanai want zij staat wel altijd vooraan in de rij voor mijn aandacht.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Jeetje wat zijn ze alweer gegroeid en veranderd! Ze beginnen nu echt heel duidelijke terrierkopjes te krijgen, lekker fanatieke blik in de oogjes!
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Celie lijkt erg veel op Feta . Haar uiterlijk dan ,leuk hoor 🥰
Dat witje heeft een heel lief snoetje gekregen
Maar ik vind ze allemaal leuk

Gelukkig kunnen we Celie voorlopig volgen
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 6
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Huh, ze ogen ineens allemaal een stuk minder puppyachtig! :80: Dat is hard gegaan! Ze zijn wel heel erg mooi allemaal. Ik vind ze allemaal heel erg leuk! :I:
Afbeelding
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Leuke foto's weer, hun vachtjes zijn zo leuk ook :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Ipanema
Posts in topic: 5
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Ze hebben opeens echt heel duidelijk van die fox-kopjes :hartjes: Wat een knapperds allemaal !
Tamara

Bericht door Tamara »

Deze heb ik gisteren gemaakt van het kruimeltje, met een bandje die ik voor haar heb gevlochten. En gisteren tijdens het buiten spelen zijn ze weer flink geknuffeld door de buurtkinderen die aan het picknicken waren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 18
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

:I: het rolmopserige begint er een beetje af te gaan.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Natalie schreef: 09 mei 2022, 20:32
Tamara schreef: 09 mei 2022, 07:59
Afbeelding
Wauw, wat een mooie kop heeft die linker pup! :I:
Echt een geweldig nestje. Wat gaat het hard hè? Leuk dat we toch nog even mochten meegenieten :I:
Ja, ik vind zijn kop ook erg mooi, donkerbruin en dan lichter rond de ogen. Dat is dus mijn favoriete reutje uit het nest :I:
Zamunda schreef: 09 mei 2022, 20:25 Leuke foto's weer, hun vachtjes zijn zo leuk ook :I: .
En toch vragen mensen hoe ik de pups uit elkaar kan houden :LOL: Dat is vanaf dag 1 gelukkig makkelijk geweest vanwege de vlekken.
Frootje schreef: 09 mei 2022, 15:11 Huh, ze ogen ineens allemaal een stuk minder puppyachtig! :80: Dat is hard gegaan! Ze zijn wel heel erg mooi allemaal. Ik vind ze allemaal heel erg leuk! :I:
De eigenaar van de dekreu zei precies hetzelfde toevallig! Het groeien gaat zo hard... je kunt je haast niet voorstellen dat ze 7,5 weken geleden net geboren waren.
Smoushond schreef: 09 mei 2022, 14:12 Celie lijkt erg veel op Feta . Haar uiterlijk dan ,leuk hoor 🥰
Dat witje heeft een heel lief snoetje gekregen
Maar ik vind ze allemaal leuk

Gelukkig kunnen we Celie voorlopig volgen
Ze lijkt van alle pups qua uiterlijk het meeste op Feta, behalve haar bouw, dat is meer een foxenbouw. Ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan met een klein roedeltje.
mijke schreef: 09 mei 2022, 13:57 Jeetje wat zijn ze alweer gegroeid en veranderd! Ze beginnen nu echt heel duidelijke terrierkopjes te krijgen, lekker fanatieke blik in de oogjes!
Die blik ja, fanatiek en ondeugend tegelijk. Behalve Tippie eigenlijk, die is zo anders dan de rest! Hij heeft ook lievere blik en blijft de meest zachtaardige. Zijn snoetjes is ook niet zo lang.
Leuk, al die verschillen in een nest.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Alfilillo schreef: 10 mei 2022, 11:36 :I: het rolmopserige begint er een beetje af te gaan.
Ja hé :lol1:
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Zinodo schreef: 10 mei 2022, 11:45 Oh Celie :I: met haar halsbandje :I: een een vinger als fopspeentje. Na ja zeg :I:
Ja, lief he! Ik vind haar zo mooi ook, precies wat ik voor ogen had als uitkomst van deze combinatie.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Vandaag is de dag: de puppies vliegen langzaam uit.
Wat vind ik dit moeilijk zeg. Janken! Vanochtend om 6u was ik al aan het huilen toen ik alle puppen voor het laatst hun ren uit liet voor hun ochtend-speelpartij en de maaltijd.
Wat gaat dit afscheid zwaar vallen voor mij, damn. Had ik wel ergens verwacht hoor, dat ik het moeilijk zou vinden.

De pups zijn er meer dan klaar voor en het is goed voor hun ontwikkeling dat ze nu uitvliegen. Vandaag gaat Jager (nu Bowie), het witte pupje, het eerst het nest verlaten en aankomende woensdag gaat Tippie als laatste.

Bowie is zooo leuk. Wat een feestbeest. In tegenstelling tot Feta is zij echt een allemansvriendje, altijd uber uber vrolijk, en ze geeft iedereen het liefst duizend kusjes. Dat het haar goed mag gaan.

Gisteren hebben ze nog de grootste lol gehad tijdens een wandeling, voor het laatst met het complete nest.

Voor de kleine Celie die ik hier wilde houden ga ik ook langzaam op zoek naar een baasje. Hoe graag ik ook een pup aan wil houden, ik moet dat niet doen met Lanai. Lanaitje waardeert een pittige terrier om haar heen gewoon niet, dat weet ik van haar. Doe ik haar dan ook niet aan.
Ik wil best een derde hond, over een tijdje misschien, maar dat moet dan een pup/hond zijn waar Fet en Lanai allebei blij van gaan worden. Misschien zie ik nog ooit een milde bodeguero voorbij komen, of kan ik er een opvangen.

We zullen zien hoe het gaat verlopen. Eerst het afscheid na dit prachtige avontuur van Feta's nestje. Ik ga maar goed afscheid nemen.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Excuus voor de vage foto's, mijn telefoon is nog steeds niet gemaakt. Maar dit zijn foto's van de laatste dag samen buiten en laatste ochtend in huis.
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 18
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Tamara schreef: 13 mei 2022, 08:06 Vandaag is de dag: de puppies vliegen langzaam uit.
Wat vind ik dit moeilijk zeg. Janken! Vanochtend om 6u was ik al aan het huilen toen ik alle puppen voor het laatst hun ren uit liet voor hun ochtend-speelpartij en de maaltijd.
Wat gaat dit afscheid zwaar vallen voor mij, damn. Had ik wel ergens verwacht hoor, dat ik het moeilijk zou vinden.

De pups zijn er meer dan klaar voor en het is goed voor hun ontwikkeling dat ze nu uitvliegen. Vandaag gaat Jager (nu Bowie), het witte pupje, het eerst het nest verlaten en aankomende woensdag gaat Tippie als laatste.

Bowie is zooo leuk. Wat een feestbeest. In tegenstelling tot Feta is zij echt een allemansvriendje, altijd uber uber vrolijk, en ze geeft iedereen het liefst duizend kusjes. Dat het haar goed mag gaan.

Gisteren hebben ze nog de grootste lol gehad tijdens een wandeling, voor het laatst met het complete nest.

Voor de kleine Celie die ik hier wilde houden ga ik ook langzaam op zoek naar een baasje. Hoe graag ik ook een pup aan wil houden, ik moet dat niet doen met Lanai. Lanaitje waardeert een pittige terrier om haar heen gewoon niet, dat weet ik van haar. Doe ik haar dan ook niet aan.
Ik wil best een derde hond, over een tijdje misschien, maar dat moet dan een pup/hond zijn waar Fet en Lanai allebei blij van gaan worden. Misschien zie ik nog ooit een milde bodeguero voorbij komen, of kan ik er een opvangen.

We zullen zien hoe het gaat verlopen. Eerst het afscheid na dit prachtige avontuur van Feta's nestje. Ik ga maar goed afscheid nemen.
:J: lijkt me ook moeilijk. Hopelijk krijg je nog veel updates, foto´s en filmpjes zodat je ze op een afstand kunt blijven volgen.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 5
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Succes!
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Sterkte lijkt me ook heel moeilijk. Is Celie toch pittiger dan je dacht?
Afbeelding
Plaats reactie