Vanavond bij Kassa

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Saschesfloor
Posts in topic: 1

Re: Vanavond bij Kassa

Bericht door Saschesfloor »

Tineke schreef: 18 mei 2022, 07:48 Enkel Abra heeft de da wel wat keren gezien, Jimi en Luus komen er enkel voor de titer , Jimi nu bijna voor de eerste keer.
Onze da is zeker niet goedkoop maar volgens mij ook niet extreem duur.
Abra zit op medicatie voor zo'n 100 euro per maand
Ze doet het er goed op dus we hebben het er wel voor over.

Kennisen van ons werden doorgestuurd met hun oudere hond met klachten naar een Anicura kliniek.
Eerst een echo ,wat onderzoeken en het bleek een tumor te zijn.
Toen smeerde ze ze nog voor alle zekerheid een MRI aan want dan konden ze zeker weten of het operabel was of niet.
Dat bleek het niet te zijn , ze hebben haar toen in de narcose van de MRI laten inslapen.
Kosten in één dag en alsnog een dode hond 3500 euro
Uiteraard ben je daar zelf bij maar het had voor mij toch een hoog uitzuig gehalte

Mensen hebben toch verdriet en hopen dat er iets te doen is maar die MRI voor de zekerheid na de echo kwam op mij toch over als nog een finale uitzuiging.
Dat verhaal van je kennissen klinkt bekend. Ze probeerde mij ook een MRI aan te smeren toen ik bij Anicura was met mijn stervende hondje die waarschijnlijk een hersentumor had. Dan wist ik het zeker :piew: Dat heb ik haar maar niet aangedaan, heb haar in laten slapen. Maar ik vind het te walgelijk voor woorden dat ze überhaupt met dat voorstel kwam. Een peuter kon zien dat ze niet meer bij ging komen.
Afbeelding

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
EchoMira
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Nou, op zich snap ik best dat sommige mensen dat wel willen zien.
Wat is dat ding in haar kopje dan? Als je dat wil hebben is het mooi dat het beschikbaar is. Ik vind niet dat we dierenartsen moeten afraden verder te onderzoeken.

Het gaat er om hoe je het brengt. Want er komen ook heel veel jonge homostelletjes die wel snappen dat Dior ziek is maar nog nooit eerder een dier hebben gehad en nu ineens 1700 piek moeten betalen. Terwijl ze al verscheidene andere rekeningen hadden waar ze ook niet van weten hoe je een rekening moet betalen.
Gaan ze elkaar aan zitten kijken van ...

Dus die keuzes moet je vanuit je intelligentere, beter opgeleide en ter zake kundige hoofd even samen met de klant doen en dat doe je niet.
Je piepelt je balletje er langs. Ik zie je wel, hoor.

Oke. Verdien je geld maar ik hoop dat je meteen genoeg geld hebt want er komt geen volgende keer met jou.
De echte succesvolle praktijken hebben het niet nodig. Die hebben gewoon hun agenda vol met dieren die het wel waard zijn om nog in te investeren. Dan hoef je ook niet zo te melken, Karin. Dat is voor je eigen beleving toch ook niets? Met dat telraam in je hoofd?
Gadver.
Kells
Posts in topic: 8
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Tineke schreef: 18 mei 2022, 07:48 Enkel Abra heeft de da wel wat keren gezien, Jimi en Luus komen er enkel voor de titer , Jimi nu bijna voor de eerste keer.

Kennisen van ons werden doorgestuurd met hun oudere hond met klachten naar een Anicura kliniek.
Toen smeerde ze ze nog voor alle zekerheid een MRI aan want dan konden ze zeker weten of het operabel was of niet.
Dat bleek het niet te zijn , ze hebben haar toen in de narcose van de MRI laten inslapen.
Uiteraard ben je daar zelf bij maar het had voor mij toch een hoog uitzuig gehalte

Mensen hebben toch verdriet en hopen dat er iets te doen is maar die MRI voor de zekerheid na de echo kwam op mij toch over als nog een finale uitzuiging.
Maar hadden die mensen dan een verzekering, vraag ik mij af? Ik kan mij zo voorstellen dat een da dan nog wel even wat meer wil doen, vanwege de omzet. Wij hebben geen verzekering, we zijn inmiddels 10 jaar vaste klant bij Hopmans in Roden en dat is sinds ? (geen idee) ook een Anicura praktijk. Bij de wat meer uitgebreide behandelingen vertellen ze ons echt wel op voorhand wat de kosten zijn en de keuzes laten ze zoals het hoort aan ons.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Posts in topic: 10
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Tineke schreef: 18 mei 2022, 07:48
Mensen hebben toch verdriet en hopen dat er iets te doen is
Ja? Want het is drie afspraken en 850 euro waard om je hond later dat jaar of volgend jaar februari in te slapen?
Ze doen het wel een beetje zelf hoor.
Nanna

Bericht door Nanna »

Natuurlijk is het vies.
Want die dierenarts weet ook wel dat je geen NEE zegt. Omdat ie weet dat je van je beestje houdt en je er alles voor wilt doen.
Zo’n dierenarts moet ook de andere optie bieden. Niets doen, pijnbestrijden of euthanasie. Minoes zal het echt jeuken of ze 14 of 15 wordt.
Kells
Posts in topic: 8
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Tineke schreef: 18 mei 2022, 22:19
Kells schreef: 18 mei 2022, 21:56

Maar hadden die mensen dan een verzekering, vraag ik mij af? Ik kan mij zo voorstellen dat een da dan nog wel even wat meer wil doen, vanwege de omzet. Wij hebben geen verzekering, we zijn inmiddels 10 jaar vaste klant bij Hopmans in Roden en dat is sinds ? (geen idee) ook een Anicura praktijk. Bij de wat meer uitgebreide behandelingen vertellen ze ons echt wel op voorhand wat de kosten zijn en de keuzes laten ze zoals het hoort aan ons.
Nee geen verzekering ze hebben gepind ter plekke.
En natuurlijk is er wel met ze overlegd en zijn ze op de hoogte gebracht van de de kosten want als ze gezegd hadden dat hebben wij niet was er vast geen MRI gemaakt.
Het werd gebracht onder de noemer voor alle zekerheid zou ik dit nog laten doen.
En natuurlijk ben je er zelf bij en is het je eigen keuze maar die wordt toch wel enigzins beïnvloed door de da in dit soort gevallen.
O bah, dan is het inderdaad wel vies gespeeld. Een jaar of 15 geleden besefte ik dat ik wat meer haar op mijn tanden moest kweken en dat heeft geholpen. Er is sindsdien geen dierenarts meer geweest die ook maar op het idee kwam om mij iets op te dringen omdat ik bepaalde zaken al op voorhand afschoot. Nee ik blief geen Weil en of kennelhoestenting en nee ik hoef geen wormtabletten of vlooienpillen. Een ja maar kwam er verder nooit.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Omega
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

De gemiddelde hondeneigenaar gelooft wat de dierenarts zegt en laat ze hun gang gaan.
Ik mis de dierenartsen van 'vroeger' met een bak ervaring, nuchterheid en eerlijkheid.
Afbeelding
Plaats reactie