Stichtinghonden op de foto, pag.4 nieuw opvangertje!

Subforum voor alle fototopics!
HillieS
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Nog meer stichtinghonden op de foto!

Bericht door HillieS »

Wat ziet Didi er ontzettend leuk uit zeg!
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 2

Bericht door Tamara »

Didi is mooi!

Hoezo loopt het niet meer zo goed met de stichtingen? Ik dacht dat er nog steeds veel vraag is naar buitenlandse honden.
Afbeelding
Johnny Jones
Posts in topic: 14
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Tamara schreef: 07 mar 2022, 08:34 Hoezo loopt het niet meer zo goed met de stichtingen? Ik dacht dat er nog steeds veel vraag is naar buitenlandse honden.
Het is nu heel anders dan een jaar geleden. Toen was het ook niet goed hoor, al die mensen die vanwege corona een hond wilden en vanwege het krappe aanbod en hoge prijzen bij een buitenlandse hond uitkwamen. Daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten.
Ik denk dat er nu sprake is van normalisatie. Het jammere is wel dat echt leuke pups (en dat zijn ze niet allemaal) nu ook moeilijk geplaatst worden en goed plaatsbare honden in Nederland maandenlang bij de opvanggezinnen blijven.
Of dat bij alle stichtingen zo is weet ik niet.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Wat jammer. En ook jammer van de leuke pups die niet snel een plekje kunnen vinden.

In dit geval kunnen goede foto's zeker het verschil maken.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Mooie foto's, leuk dat je ze maakt voor de stichting(honden).
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Johnny Jones

Gisteren was ik voor mijn werk in de buurt, dus maar gelijk deze twee voor de website op de foto gezet. Het was een beetje behelpen omdat het baasje die de twee vooral verzorgt er niet was en zijn vrouw me ontving. Maar het geeft toch een aardig beeld.
Ik vind ze prachtig, mooie slanke middelmaatjes, echt heel bijzonder. In Roemenië als pup met de moeder van straat gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Sirene

Re: Stichtinghonden op de foto, pag.2 Husky mixen!

Bericht door Sirene »

Wauw, die zijn gaaf zeg! Lijken wel oerhonden :I:
Anne
Honden: 1

Bericht door Anne »

Oh wat zijn ze mooi, ik hoop dat ze snel goed terecht komen :I:
Afbeelding
Johnny Jones

Ze hebben het nu goed bij het opvanggezin. Er is momenteel maar heel weinig belangstelling voor jonge en volwassen honden, dus het zal wel een tijdje duren voor ze geplaatst worden. Het teefje is er nog maar net en heeft nog veel te leren. Ze is wel vriendelijk en was erg nieuwsgierig naar mij en mijn camera.

Dit filmpje met de moeder is in Roemenië gemaakt.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ohhhhh :hartjes:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat een bijzondere honden, die koppen hebben echt veel oertype in zich zeg.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Marc

Bericht door Marc »

Dat zijn werkelijk plaatjes 😀
Hewi

Bericht door Hewi »

Oh hemel ♡♡ nee nee nee ik hou het bij 1 hond
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik vind met name de donkere bijna geen hond meer maar een wild dier. Heel bijzonder en ontzettend ontypisch als hond. Je ziet helemaal niks van domesticatie en als iemand zou zeggen dat dit een wilde hond was die al eeuwen op een eiland geïsoleerd in het wild leeft geloofde ik het. Echt echt om door een ringetje te halen en zo bijzonder.

Ik word er hebberig van al denk ik niet dat het de gemakkelijkste huishonden zijn. Allebei niet. Denk dat je er flink veel werk in moet steken en blij moet zijn als ze ooit los kunnen en als ze enigszins volgzaam worden. Zo zien ze er tenminste uit voor mij.
Yvette
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Johnny Jones schreef: 20 mei 2022, 19:36
Afbeelding

Afbeelding
Oooohh deze vind ik knap :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Dagmar
Posts in topic: 5

Bericht door Dagmar »

Marc schreef: 22 mei 2022, 00:06 Ik vind met name de donkere bijna geen hond meer maar een wild dier. Heel bijzonder en ontzettend ontypisch als hond. Je ziet helemaal niks van domesticatie en als iemand zou zeggen dat dit een wilde hond was die al eeuwen op een eiland geïsoleerd in het wild leeft geloofde ik het. Echt echt om door een ringetje te halen en zo bijzonder.

Ik word er hebberig van al denk ik niet dat het de gemakkelijkste huishonden zijn. Allebei niet. Denk dat je er flink veel werk in moet steken en blij moet zijn als ze ooit los kunnen en als ze enigszins volgzaam worden. Zo zien ze er tenminste uit voor mij.
Mwah. Hun uiterlijk maakt ze niet wild of minder hond. Ik zie er buiten husky en herder wat oosters in. Een scheutje akita.
De mama is lief en maakt goed contact. Met wat herder zijn ze vaak gehoorzamer dan een volle poolhond. Maar ook niet zo overduidelijk in hun lichaamstaal en soms wat minder sociaal.
Je moet er van houden. Als volgzaamheid en loslopen belangrijk voor je zijn, is een halve poolhond herplaatser niet zo'n goed idee nee.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik denk wel dat je aan het uiterlijk kan zien hoeveel hond je eraan hebt. Ik vind volgzaamheid en loslopen essentieel voor een hond. Als een hond niet bij je wil blijven en niet op je let of aandacht voor je heeft vind ik het het nauwelijks nog met het fenomeen hond van doen hebben. Tenminste zoals ik er naar kijk. Als mijn hond bij losklikken van de riem de benen neemt en schapen wil doden vind ik het minder een huisdier en meer een wild dier aan een lijn. Dus denk dat ik gewoon achter mijn verhaal sta verder.
Dagmar
Posts in topic: 5

Bericht door Dagmar »

Volgzaamheid en aandacht hebben niets met elkaar te maken. Een poolhond heeft aandacht voor je omdat ie dat wil. Dat is de hele truc, zorgen dat je hetzelfde wilt.
Het is een andere insteek, je bent geen top down baas. Inderdaad niet te vergelijken met de gemiddelde huishond die zich overal naar zet ten koste van zichzelf. Ze zijn puur en laten niks anders van zichzelf maken, dat valt vaak tegen.
Dat het halve dingo's lijken en het uiterlijk op inspeelt op hyawattafantasiën , maakt ze niet lastiger of lastiger plaatsbaar dan een volle husky. Een staart een oor en een kleur zegt niks over de hond.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn ze veel gematigder, dat is inherent aan kruisingen, maar als je geen hele wilt, is een halve met onbekende achtergrond en minder dan ideale start ook niks.
Dan kun je beter kijken naar het witte herder outcross programma, dat zijn makkelijke huskymixen.
Het grootste punt is hier dat je niet vanaf 7 weken bent begonnen met een band opbouwen en loslopen. Dat heb je nu eenmaal met de meeste tweedehands poolhonden.
Poolhonden zijn zichtjagers, dat laat zich sowieso makkelijk sturen in de juiste omgeving. Alleen zijn die in Nederland schaars.
Ik zou ze wel specifiek onder de aandacht brengen in husky herplaats groepen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ze hebben wel wat van een Shikoku zo op het eerste gezicht.
Vind zelf poolhonden en poolhondachtigen altijd prachtig om te zien maar voor dagelijks gebruik voor mijzelf pas ik.

Afbeelding
Asta

Bericht door Asta »

Oh die bovenste van die laatste 2 is echt prachtig :I:
Schitterende fotos trouwens
Marc

Bericht door Marc »

Dagmar schreef: 22 mei 2022, 10:48 Volgzaamheid en aandacht hebben niets met elkaar te maken. Een poolhond heeft aandacht voor je omdat ie dat wil. Dat is de hele truc, zorgen dat je hetzelfde wilt.
Het is een andere insteek, je bent geen top down baas. Inderdaad niet te vergelijken met de gemiddelde huishond die zich overal naar zet ten koste van zichzelf. Ze zijn puur en laten niks anders van zichzelf maken, dat valt vaak tegen.
Dat het halve dingo's lijken en het uiterlijk op inspeelt op hyawattafantasiën , maakt ze niet lastiger of lastiger plaatsbaar dan een volle husky. Een staart een oor en een kleur zegt niks over de hond.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn ze veel gematigder, dat is inherent aan kruisingen, maar als je geen hele wilt, is een halve met onbekende achtergrond en minder dan ideale start ook niks.
Dan kun je beter kijken naar het witte herder outcross programma, dat zijn makkelijke huskymixen.
Het grootste punt is hier dat je niet vanaf 7 weken bent begonnen met een band opbouwen en loslopen. Dat heb je nu eenmaal met de meeste tweedehands poolhonden.
Poolhonden zijn zichtjagers, dat laat zich sowieso makkelijk sturen in de juiste omgeving. Alleen zijn die in Nederland schaars.
Ik zou ze wel specifiek onder de aandacht brengen in husky herplaats groepen.
Lets agree to disagree aangezien ik wel kan zien hoe een hond is aan zijn uiterlijk 😉 Lang niet altijd helemaal maar wel een flink eind goed. En voor mij hebben volgzaamheid en aandacht wel met elkaar te maken want zonder aandacht geen volgzaamheid in mijn optiek. En wat ik een gedomesticeerde hond vind is natuurlijk mijn mening. Een hond die niet bij me wenst te blijven maar prooien gaat doden is niet wat IK wenselijk gedomesticeerd en tam vind. Maar denk maar zo, wie is Marc en wat boeit mij zijn mening verder.

Ik denk trouwens dat ma al een miks is en pa een door een door Roemeense straathond. Ik zie geen herder in de pups. Ik zie een straathond in de puurste vorm in ze en die zijn hard, sterk, slim en niet heel gedomesticeerd uit die contreien omdat ze al generaties lang overleven.

Ik zie dus totaal geen husky als in de Nederlandse rashonden en dan daar een herder op. Ik zie hele pure honden. En ik zie dus ook dat die kundige bazen vragen om goed tot hun recht te komen. Meer is het niet 😉
Marc

Bericht door Marc »

Zinodo schreef: 22 mei 2022, 21:45 Ok, schrijf het op jongens.
Beagles zijn geen honden.
Oh nee, schraap maar alle lopende honden.
En de hele windhondengroep als je toch al bezig bent.
Oh en de oerhonden er ook maar bij. Ja want ome Marc zei dat. Ja ook al heeft hij een oerhond kruising. :goeie:
Jeetje wat wordt hier de laatste tijd raar gereageerd zeg. Zoek het lekker uit met je ome Marc en de onzinnige conclusies. Ik heb op deze manier nauwelijks nog zin om hier iets te schrijven merk ik want het is respectloos om mensen zo te behandelen. Van jankerd tot ome Marc. Lekker sfeertje en niet echt meer iets voor mij op deze denigrerende manier. Als je geen mening meer mag hebben is het over toch.

Kinderachtig gedoe. :19:
Marc

Bericht door Marc »

Zinodo schreef: 22 mei 2022, 22:32
Marc schreef: 22 mei 2022, 22:21
Zinodo schreef: 22 mei 2022, 21:45 Ok, schrijf het op jongens.
Beagles zijn geen honden.
Oh nee, schraap maar alle lopende honden.
En de hele windhondengroep als je toch al bezig bent.
Oh en de oerhonden er ook maar bij. Ja want ome Marc zei dat. Ja ook al heeft hij een oerhond kruising. :goeie:
Jeetje wat wordt hier de laatste tijd raar gereageerd zeg. Zoek het lekker uit met je ome Marc en de onzinnige conclusies. Ik heb op deze manier nauwelijks nog zin om hier iets te schrijven merk ik want het is respectloos om mensen zo te behandelen. Van jankerd tot ome Marc. Lekker sfeertje en niet echt meer iets voor mij op deze denigrerende manier. Als je geen mening meer mag hebben is het over toch.

Kinderachtig gedoe. :19:
Lol wat heb ik je ooit aangedaan. :19:
Huh? Ik snap er niks meer van want het wordt alle kanten op getrokken en ik sprak over honden. Jij hebt me niks aangedaan en in snapte al geen drol van je lelijke reactie uit het niets en nu snap ik er nog minder van. Dus ik ga even andere dingen doen nu want mijn de dingen om mij heen gaan meer dan leuk en dan focus ik me liever daarop. 😉
Marc

Bericht door Marc »

Zinodo schreef: 22 mei 2022, 22:58 Nou mijn reactie was hooguit wat sarcastisch bedoeld en niet lelijk. Maar daarom juist ome Marc, beetje plagend, ik dacht van alle mensen zou jij dat wel doorhebben, na ja, sorry hoor. :J:
Nee helaas. Maar lees het eens terug? Ik vond het domweg te kakken zetten. Maar ik begreep er al niks van en dacht waarom is zij ineens zo gepikeerd? Misverstand dus. Kan gebeuren op schrift. No hard feelings 😉 Blij dat je aangeeft dat het sarcasme was want dat kan prima en is leuk. Ik heb een heerlijke dag gehad met allemaal aardige lieve mensen om me heen en was sarcasme even ontwent 🤭
Marc

Bericht door Marc »

Dus ik vind je weer aardig. Jij mij ook?
Plaats reactie